Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

wijsheid?

udoudo Super Moderator
edited December 2009 in Olieen
Stokers,

Het lijkt er op dat een 'suspensie' van GPO in KZO (veel) trager uitzakt/neerslaat/vlokt bij die GPO solo in het potje in de koelkast (circa 6 graden).

Ik heb GPO die bij iets te hoge temperatuur is gefilterd voor het weer van nu (lichte vorst). Bij koelkasttemperaturen vlokt deze GPO best veel vergeleken met andere GPO. Ik heb al gemerkt dat dit, bij koude start, tot minder fijn rijden leidt. (problemen vielen mee, was nog vorstvrij toen dit gebeurde, wat diesel erbij en het is goed)
Nu dus een mengsel van dezelfde lastige GPO met een beetje KZO (20%?) en het neerslaan/uitzakken/vlokken moet nog steeds beginnen.
Zeker met temperaturen van 10 graden onder koelkassttemperatuur zoals nu kan dit zich bewijzen...

Kunnen jullie deze waarnemingen verifieren?

Udo

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited December 2009
    Hoe zouden we dat nu kunnen verifieren? Wij hebben toch niet dezelfde GPO?
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2009
    Filter eens op 15 graden, althans die info is met mij gedeeld.
    Dan koelen naar 6 graden en de overdadige neerslag zien na een dag of wat.
    Dan zeg 20% KZO toevoegen, mengen, en nog eens laten staan.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    uitvlokken, omslagpunten etc etc, testen in het vriesvak en/of koelkast. vergelijking met test samples buiten.....is geen pijl op te trekken Udo.
    Ervaring (sojabasis/frituurolie) leert, zolang het nog redelijk vloeibaar is, ook al ziet het eruit als behangplaksel, met verwarmt filter komt het wel goed.
    Bij vorst zeker bijmengen!
  • monkee21 PPO Burner
    edited December 2009
    zorg ervoor dat je een reserve hebt van olie die je stockeert bij mimaal 10°c. Als je olie begint te verdikken helpt bijmengen niet meer. Maak vooraf een schatting hoe laag de t° wordt en meng dan van je "Warme" voorraad tot het gewenste resultaat. De olie welke in mijn onverwarmde garage ligt opgeslagen is nog steeds te verpompen ( het gaat wat trager )maar deze bevat al 10% peut.

Grtjes Mon.
Sign In or Register to comment.