Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)
Comments
Foto's maken?
Foto's plaatsen?
Het is dus gelukt.
Mooie installatie!
Leuke filtertoren heb je gemaakt, simpel en schoon. En natuurlijk het geluk dat je ook een schone bron heb.
Over het in houden van je A4 denk ik niet dat het de LMM is. Dan heb je meer het gevoel, bij het accelereren alsof er iets zwaars aan je trekhaak hangt.
Ik denk aan een paar dingen:
- Dat je lucht trekt bij het brandstoffilter, langs die zwarte dop die er op zit van je retour.
- Doordat je brandstof leiding een vernauwing heeft.
- Of dat je turbodruk niet goed is. Zou een losse slang kunnen zijn.
Ik heb de beschikking over een OBD kabel en software daarvoor, we zouden jou A4 wel een keer kunnen uitlezen met een test rit.In principe zou je met een VP veel verder kunnen mengen, als ik kijk naar de ervaring die ik heb opgedaan met mijn Caddy 1.9TDI en VP pomp.
Groeten, Ed
De slierten en een van de zaken die hij noemt?
Leuk dat je al zoveel hebt gedaan :).
Aan je max. snelheid van 50km/u moet ik meteen denken aan het gebrek aan doorstroming.
Ik heb tussen mijn voorfilter en mijn voorpomp (Mercedes) een vacuummeter zitten. En die geeft niet alleen aan of mijn voorfilter verstop zit maar ook hoeveel moeite het kost om het mengsel Dino/PPO naar voren te .... trekken.
Er zijn 2 problemen die hier veel invloed hebben.
Het eerste is het bekende 25%'s probleem. Dat is als je tank 75% leeg is dan zorgt dit ervoor dat de brandstof niet meer mee helpt de vloeistof naar voren te duwen (communiserende vaten). Hierdoor moet de pomp alles zelf naar voren trekken. Dit probleem komt normaal pas naar voren bij een hoger percentage PPO (zeg 70+). Omdat jij pas bij 30% zit is dit niet jouw probleem. Oplossing overigens hier voor is een grotere diameter leiding van tank naar voren.
Het 2e probleem is de vervuiling. Van uit de tank, het oplossen van Dino vuil maar ook vuil in de PPO (vet). Dit lijkt bij jou de boosdoener.
Kom ik op het filteren.
Die slierten zoals jij omschrijft is niet goed, maar daar was je al achter :p.
Wat ik heb kunnen zien aan mijn testjes (let op het 4e flesje - 3 mnd bezinken) is dat lang bezinken misschien nog wel beter is dan filteren.
Succes verder.
Herman
300SD
Prachtig zo;n gerecycelde filterinstallatie die olie recycled. Mooi simpel systeempje heb je gemaakt.
Worden je motorproblemen niet veroorzaakt door alle vuiligheid die in je tank loskomt ??
En voor andere filterliefhebbers: Er zijn nog steeds onderdelen voor filtertorens te koop.
Zacht prijsje.
Niek
Graag maak ik gebruik van je aanbod om eens een keertje langs te komen om te testen met de OBD eraan.
@Caddy ed @ Pena @ Niek
Die slierten waren inderdaad afkomstig uit de tank (vuiligheid). Nadat ik de tank leeggepompt had en daarna een paar duizend km op Dino reed nam het stotteren af. Ik heb het brandstoffilter nog niet vervangen (zuinigheid). Toen het stotteren nagenoeg helemaal weg was, ben ik weer gaan mengen. Onmiddelijk nam het stotteren weer toe. Het zou natuurlijk kunnen dat het brandstoffilter gewoon verstopt zit met die restslierten. Maar ook die vernauwing zou een ogelijkheid kunnen zijn. Enfin meten=weten!
@Niek
Ik had nog geen tijd en moed genomen om de filterinstallatie op te zetten. Als het mooi weer was, had ik geen zin en als het regende kon ik em niet buiten opbouwen. Eerst een paar weken 25-30 graden en daarna een paar weken met regen en windstoten. De schets was zo gemaakt. De installatie was ook zo gepiept, maar die drap van je...pfff daar heb ik een werk van gehad in de huishoudelijke keuken met ontvetter. Gelukkig heb ik een tsunami bestendige vriendin. Ze vind alles prima zolang we maar niet met panne langs de weg komen te staan. Ze ruimt soms mijn tsunamies zelfs op. En die heb ik de afgelopen jaren met mijn expirimententen meer dan genoeg gehad!
Hierbij post ik ook nog even drie fotos van de slierten, wellicht dat iemand ze herkend als vuiligheid in de tank.
En dan nog mijn aangeleverde Oliebron versus de gefilterde Olie: Ik persoonlijk zie echt totaal geen verschil. Aanvankelijk zeefde ik het alleen door een groffe zeef en daarna door 2 a 3 pantys (60dernier). Volgens Drivertje en Niek zit er toch vet en andere hele kleine deeltjes in. Daarom ben ik het toch maar gaan filteren naar 1 mu met mijn filtertoren.
oordeel zelf:
I = Aangeleverde GPO ongefilterd II = gefilterd naar 1 mu
NB het probleem met de slierten in de olie heb ik niet meer gezien. Vrijwel zeker geen rommel wat in mijn olie begint te onstaan, maar gewoon troep uit de originele tank (met dik 2 ton kms aan diesel getankt). Ik wilde de info alleen met jullie delen.
De foto met de witte drab duidt op water in je dieseltank. Als dat water met PPO geschud wordt, krijg je dit soort mayonaise. Het is niet vreemd, dat er water ij een dieseltank zit. Is condens. Daarom moet je een auto die voor langere tijd stil staat ook altijd vol aftanken. De zwarte drab lijkt me vrijgekomen vuiligheid en misschien ook wel een beetje roest. Advies: vervang zo snel mogelijk je brandstoffilter. Die zit echt vol met troep.
Niek
Ik zit te denken om een universeel filter van spin on te nemen en heb ook kontakt gehad met ppomobiel. Helaas past dat VAG vervangingsfilterkop niet omdat mijn 2,5 tdi v6 een grotere diameter zou hebben. Ik vraag me ook af wat dat ding voor nut heeft (dat plastieke ding op het filter) en of deze nuttig is.
Ook heb ik inmiddels twee Vaillant ww via een kennis geroegeld die in de cv wereld zit. Ik heb gevraagd om jong gebruikte exemplaren te roegelen. Op foto 2 is net de binnenkant te zien, nog helemaal schoon! Ik heb ze gekocht voor 25 euri per stuk. Ik moet alleen nog van die 3/4 en 1/2 naar slang. Er is vast wel iemand op een volgende meeting die mij daarmee wil helpen te monteren, dit gaat iets verder dan mijn kennis van techniek. Bie the wee: Is er al een volgende meeting gepland? Bierbeek heb ik gemist vanwege een tuinmetamorfose net DAT weekend. Een jaar naar uitgekeken en net dat weekend een ploeg tuinmannen over de vloer.
Je kunt op de ww een slangtule monteren. Alle maten beschikbaar. Kijk op Ihr professioneller Umruester von Dieselmotoren zum Fahren mit naturellem vegetable Oil Pflanzenoel Salatöl Bio Diesel Kraftstoff Raps statt Diesel daar kan je alle beschikbare maten vinden. met de juiste maten ga je naar een landbouwmechanisatiebedrijf of een ruim gesorteerde loodgieter. Niet vergeten ringetjes bij te bestellen.
Niek
Die mag wel op de voorpagina :mozilla_cool:
Overigens nog bedankt voor de hulp gisteren met de tent uitschrobben.
He knijpert luister naar Niek, vervang je brandstoffilter! Tot later :-) the drivert.
Ik had een kwartier terug een PB tje naar Niek gestuurd dat hij de topicnaam moest veranderen omdat JIJ hem zelfs niet kon vinden. En ziedaar, na het vranderen door Niek zojuist heb je me in 5 min gevonden hahah. Ik had naast de Unishore nog even prijs brandstoffilter opgevraagd, 50 euro! Op internet zie ik prijzen van 29 euro maar dan komt er weer (lager dan 75 euro) 10 euro verzendkosten bij. Ben vandaag nog een aantal keer gaa bellen naar Brezan, lasaulec etc. Prijzen varieren echt hevig.
Hmm die schenktuit gisteren bij thuiskomst (onder het eten nog) in mekaar gedraaid en gelijk getankt, maar helaas... Werkt voor geen meter, er zit geen ontluchting op en daardoor klokt hij alleen maar en komt er nagenoeg niets uit. Bedenk es een oplossing. De meest voor de hand liggende is een gaatje in de andere bovenkant vd jerrycan boren, maar dan moet ik nog elke keer alles overpompen in deze ene "gemodde" jerrycan. I wilde het juist rechtstreeks op elke jerrycan draaien. Jammer, tot nu toe is de doorvoer voor niets aangeschaft.
Schrobben graag gedaan, heb al 2 jaar geen hand meer uitgestoken, voelt wel es goed hahaha.
Qua filteren: Goed werk, maar wat is de meest voordelige methode qua filterdoek, etc?
(ook ik peins er over)
Daar lag een prachtige wanddoorvoer geboord door een jerrycandop met een stuk brandweerslang. Dacht dat moet ik ook. Gelijk een en ander inmekaar geknutseld en bij de technsiche groothandel een wanddoorvoer 1/2duims gehaald. Maar dat werkt dus (nog) niet.
Hautessa
Daar was ik ook al op zoek naar. Oa bij ppomobiel, maar die filterkoppen zijn voor de 1,9 en 2,0 liter motoren. Ik heb weer een grotere diameter ivm V6 2,5tdi en dan past zowieso dat plastieke gevalletje op het brandstoffilter niet (te klein) Wat ik denk weer een voordeel is... Als ik grotere aansluitingen heb op mijn brandstoffilter.... Dan heb ik ook een grotere diameter brandstofleiding dan origineel 1,9tdi :cool:.
En dat plastieke geval op mijn brandstoffilter, kan ik die gewoon doorkoppelen met een koppelstuk? Wat doet ie eigenlijk. Brandstofverwarming, maar wat doet dat plastic precies?
Hautessa
Ik begrijp dat een review van de CaddyEd schenktuit nodig is? (doe ik met plezier)
En ik lees graag over de betere filtertorens.
Eric Zwiep had een draadje opgezet over het VW-brandstoffilterklepje. http://www.ppo.nu/forum/f45/uitleg-werking-filterkop-2029/
Op ppomobiel.nl staan ergens in de shop de vervangings filterkoppen voor jouw Foxje. Deze eenmalig aanschaffen en dan die vervangingsfilters van Spin-On a 8 euro erop draaien. Dan ben je per wissel nog maar 8 euri kwijt.
Inmiddels is na een kleine 200 liter filteren sinds de installatie afgelopen week, de doorloop gestagneerd. Nu doe ik een hele nacht over 10 liter (nog steeds voldoende voor mij, maar het was eerst 10 liter per half uur)
Dus voor het mooie moet je na 150 liter spoelen in een emmertje "boer Peter" en dan weer terughangen. Fijne olie van "boer Peter" gewoon weer filteren en hergebruiken. Overigens is dit een beproefde methode van uber- filteraar Niek. Zelf vind ik het nog niet nodig te spoeelen, heb nu bijna 200 liter voorraad in enkele dagen en blijf doorfilteren tot het moment dat de filtercapaciteit mijn olieverbruikvoorraad kruist.
Ook daarmee was ik al aant stoeien geweest. Uit mijn vijver luchtslang gehaald, maar deze krult een beetje op in de jerrycan en wijst niet naar boven zeg maar, hij moet toch uitkomen in het "lucht gedeelte"?
Bedankt voor dat draadje over de filterkop, wellicht heb ik daar wijsheid uit.
Hautessa
ps Mijn vrouw begint nu te zeggen dat ik LEEF VOOR MIJN OLIE op dit moment... Ik sta ermee op en ga ermee naar bed. Zodra het licht in mijn ogen komt, klim ik op de trap om hem tot de nok te vullen en leeg de onderste jerrycan vlak voor ik naar bed ga om tsunamies te voorkomen. Heb op dit moment graag dat het maximaal filtert, om een voorraadje aan te leggen. Na verloop van tijd is het gewoon 20 liter erin = ook maximaal 20 liter eruit en geen kans meer op tsunamies. Maar de quote van de week op ppo.nu: Hautessa LEEFT VOOR ZIJN OLIE. Is dat niet ppo addict???????????????
Kijk even bij heipro.de Daar zie je universele filterkoppen. Daarop passen redelijk betaalbare schroeffilters van o.a. MAN. Ik rijd er al twee jaar mee. Werkt prima.
Niek
Ik neem aan dat je recht bent, linker hand aan het handvat optillen rechterhand onder de jerrycan, anders raak je in de knoop met je zelf :-) dan kan je bepalen waar je het gaatje moet boren.
Voor je filter zou ik inderdaad maar een fopfilter in elkaar gaan zetten zoals Ed beschrijft, wat een prijzen! Lang leve de benz! 6.75 euro voor een bij elke hoek te halen filter.
Drivertje
Ook daarmee was ik al aant stoeien geweest. Uit mijn vijver luchtslang gehaald, maar deze krult een beetje op in de jerrycan en wijst niet naar boven zeg maar, hij moet toch uitkomen in het "lucht gedeelte"?
Bedankt voor dat draadje over de filterkop, wellicht heb ik daar wijsheid uit.
Hautessa
ps Mijn vrouw begint nu te zeggen dat ik LEEF VOOR MIJN OLIE op dit moment... Ik sta ermee op en ga ermee naar bed. Zodra het licht in mijn ogen komt, klim ik op de trap om hem tot de nok te vullen en leeg de onderste jerrycan vlak voor ik naar bed ga om tsunamies te voorkomen. Heb op dit moment graag dat het maximaal filtert, om een voorraadje aan te leggen. Na verloop van tijd is het gewoon 20 liter erin = ook maximaal 20 liter eruit en geen kans meer op tsunamies. Maar de quote van de week op ppo.nu: Hautessa LEEFT VOOR ZIJN OLIE. Is dat niet ppo addict???????????????
:-) blijven posten haha
Inmiddels de 200 liter gepasseerd en de olie loopt nog steeds. Het is nu nog steeds 10-12 liter op een nacht. Ik zorg er wel voor gedurende de dag (keertje of 3) dat de pijp goed gevuld is tot de rand. Indien de opbrengst nog minder wordt, ga ik de 2 filtersokken (10mu caddy daddy en 1mu Lampe) spoelen in petroleum.
Nog steeds geen nieuw brandstoffilter gemonteerd wegens logistieke omstandigheden. Zusje had een andere auto gekocht van Benzine naar Diesel. Benzine tank nog even leeggezogen en voor de lol 2 liter Euro 95 bij een 30 liter Dino gegooid (ben op vakantie en heb al mijn gpo opgereden, te weinig meegenomen grrr) en wat denken jullie?
ALLE schokken verdwenen!! Trekt als een tierelier. Legt iemand mij dit even uit in begrijpelijke taal?
Trekt nog wel met schommelingen in de toeren, maar dat zal de LMM zijn. Maar trekt wel heel stevig op, zonder schokken.
Reinigt Benzine ofzo?
Hautessa
Ik rijdt altijd met een klein percentage benzine door de GPO en voer het percentage in de winter wat op omdat het bij een 1 tank systeem zoals ik heb zorgt voor een betere start.
:shock:
[QUOTE=easy rider;50352]klein percentage benzine .
ER: jij moet beter weten(shame)
en Hautessa uit had moeten leggen dat je nie zomaar klakkeloos benzine bij kan gaan mixen.
volgens mij weet je wat mixen betreft zelf nog nie eens waar je mee bezig ben.
Hautessa: lees je eens beter in, en doe eens de zoekfunctie.
of google eens buiten dit forum om wat teveel benzine mix doet met een diesel motor.
[QUOTE=hautessa;50351]. in begrijpelijke taal?
lig nogal moelijk hier.
nl: t nivo lig nogal verschillend hier.
[QUOTE=hautessa;50351]
Nog steeds geen nieuw brandstoffilter gemonteerd
geen echte dus: althans geen kilometervreter.
zo een ding heb je op reserve bij je in de kofferbak.
gevuld en afgedopt.
en wissel je int donker op de vluchtstrook in de regen weet je .
met een zaklampie in je bek.
binnen 10 minuten:mozilla_cool::mozilla_yell:
[QUOTE=hautessa;50083]@ Nadat ik de tank leeggepompt had en daarna een paar duizend km op Dino reed nam het stotteren af. Ik heb het brandstoffilter nog niet vervangen (zuinigheid). Toen het stotteren nagenoeg helemaal weg was, ben ik weer gaan mengen. Onmiddelijk nam het stotteren weer toe. .
daarom geen echte:we zijn nl een dikke week verder en je pleurt er alleeen maar dino bij om rond de kerk te blijven kunnen jakkeren.ipv filterwisselen, om daarna zo puurmogelijk APO te rijden
En beginnen besparen op brandstoffilters eindigt als je je IP (te) droog hebt laten draaien ... doordat je brandstof niet op tijd door de brandstoffilter geraakt.
E.e.a. heeft te maken met de temperatuur van het systeem en met name met de IP, die wordt wel een graadje of 80 als het even mee zit. In de winter heb ik zelf een procentje of 10 er bij en in de zomer iets van 5% of minder, al naar gelang de buiten temperatuur.
Ondoordacht benzine mengen kan idd problemen geven (gasbellen) dus hoe hoger de buiten temperatuur, hoe minder benzine bijvoegen.
Ik ben 300km van ppo voorraad vandaan. Ik woon 50% in brabant en 50% in friesland. Ik zou maar 2 dagen van huis zijn en had dus maar 1 volle jerrycan 22liter meegenomen. Door het mooie weer ben ik hier gebleven en hier en daar wat flinke ritjes erbij door toedoen van andere vrienden die me nodig hadden is de ppo op. Maakt mij niet uit hoe je denkt of wat je denkt. Op = Op, en ik kan hier geen GPO toveren, al doet het zeer aan de tank. Inmiddels is het filter al wel 4000km verstopt en ik haat verzendkosten van 8,95 op een goedkoopste brandstoffilter van 22,95. Over 10 dagen zit ik in de buurt van die aanbieder en pik ik 2 filters op in de regio Deventer. Dat ik er een paar liter benzine bij had gedaan was puur toeval omdat ik deze benzine gekregen/gepompt heb uit een andere tank. Ik weet wel dak risico loop met een VP44 met 300000km en ook nog niet omgebouwd. Alle schade zal wel met euros te betalen zijn toch? Op het moment hoef ik daar nog niet aan te denken; het is nog niet stuk en ik heb nog een paar losse euros en eurocentjes in mijn portemonee.
Thuis wacht mij morgen een vooraadje van 200 liter vers gefilterde GPO op.
Overigens in den Bels : Antwerpen Metropolis Cinema (Esso meende ik) kost de dino 86,9 cent!!!
Proost jongens!
ps het schokken is toch verdwenen door de benzine lekkur puh!
ps het schokken is toch verdwenen door de benzine lekkur puh!
Waarschijnlijk omdat er nu een wat vloeibaarder mengsel in de tank zit, wat vet in je filter is opgelost en je verstuivers schoon zijn gefikt.
Over schade die je oploopt omdat de pomp heel hard moet werken, staat genoeg op dit forum, recent nog van Easy Rider.
Een nieuwe filter is een schijntje in de kosten vergeleken met een motorrevisie of dan waarschijnlijk een nieuw blok.
Over schade die je oploopt omdat de pomp heel hard moet werken, staat genoeg op dit forum, recent nog van Easy Rider.
Een nieuwe filter is een schijntje in de kosten vergeleken met een motorrevisie of dan waarschijnlijk een nieuw blok.
Helemaal mee eens hoor. Maar ben nu wel blij dat alles, zo lijkt ff schoongefikt is. Heb ook opzettelijk wat groffer gereden. Na opwarmen, flink doortrekken en hoge snelheden. Nu staat de boordcomputer alweer op nog 50km te gaan dus alweer nagenoeg leeg. Morgen thuis weer lekkere GPO erin!
Over "Echte" rijders... Ben je een "echte" als je op LPG rijdt? Das toch helemaaaal geen echte...haha:mozilla_cool:
Over "Echte" rijders... Ben je een "echte" als je op LPG rijdt? Das toch helemaaaal geen echte...haha:mozilla_cool:
klopt: een echte moet je ook ten koste wat t kost ook nie willen zijn.
ben ik nu inmiddels achter.
[QUOTE=hautessa;50173][ps Mijn vrouw begint nu te zeggen dat ik LEEF VOOR MIJN OLIE op dit moment... Ik sta ermee op en ga ermee naar bed. Zodra het licht in mijn ogen komt,
gelde voor mijn ook.
dus nu een tijd van bezinning ingelast,en nu wat meer tijd voor andere dingen dan PPO.
(end v/d week de 300D voor de APK herkeuring):D
nog iets over nut van dino/benzine en t nut van spoelen en schoonfikken.
(toen was ik nog een echte,en was 24 uur p/d met PPO/APO bezig).
zou bijna zeggen goeie ouwe tijd:cool:
nog iets over nut van dino/benzine en t nut van spoelen en schoonfikken.
(toen was ik nog een echte,en was 24 uur p/d met PPO/APO bezig).
zou bijna zeggen goeie ouwe tijd:cool:
Die tijd komt nog wel terug als de 300d goedgekeurd is!
Vandaag jawel: online een brandstoffilter besteld!:D
tja : nog steeds 70% dino/benzine verfik jij.
wanneer ga je een ombouwtopic openen en uitvoeren.
das andere koek dan filtertoren bouwen.
en kan je mix omlaag,of puurPO wie weet.
[QUOTE=hautessa;50371]
Over "Echte" rijders... .
dan pas ben je t:cool: (en mag jij mij inpeperen over LPG)
[QUOTE=Miglowie;50396]het smerigste weer
Mig: dat overkwam alleen ons,want de 1ste generatie ging tot t gaatje.
en werd door schande en schade wijs.
de 2e durft nie tot gaatje en hoeft dat ook nie met al die info nu.
:mozilla_wink:
Inmiddels opgevoerd tot een mengsel van 38% ppo. We gaan gewoon weer opnieuw proberen een hoger percentage ppo erbij te mengen...
niet om Drivertje te dollen , maar voor ombouw advies zou ik niet bij een MB driver te rade gaan.
MB drivers intresseren een ombouw niet eens.
zijn dat ook niet nodig trouwens.
buurt eens met ER, of doe een bakkie bij Tim
[QUOTE=hautessa;50402]Het past allemaal maar net.
is toch genoeg, of nie dan.
doe eens een foto van onder die kap
je kan er veel van leren.
nu is het nog lekker weer om tesleutelen dus zou ik zeggen ombouwden die hap
en kijk wat je graag wild en wat voor jou het fijnste werkt.
als je dan een nieuwe auto hebt kan je hem gelijk naar je zin maken .
de om bouwen men je mee .
kost allen wat slangen .
ik hou van simpel dus gewoon 2 hand geschakelde magneet kleppen
met kgr
en een verwarmde tank voor in de winter
mvg dyssie
met die opel had t gekund,en deed je niet.
met die audi wist je dat t nie kon, of kijk je voor een aankoop okassie niet onder de kap??
de volgende wagen vraag ik me af of ...................je een echte bent??
ben benieuwd.,en maak ons blij, met hoe eenvoudig t is.
k doel :een echte koopt een wagen die zeker 90% PPO geschikt is.
zie maar is Udo: die haalt zo maar ffn een VW fox, omdat ie geschikter is.
http://www.ppo.nu/forum/f48/nieuw-begin-2865/index4.html#post50410
update van een echte dus:cool:
Ik volg dit toren-verhaal met interesse.
.
dat zeg/zij ik.Toppie:cool:
[QUOTE=udo;50541]
Ik volg dit toren-verhaal met interesse.
wbt toren: een leuk ding ja.maar verder niks intressanter dan andere.
k verwacht meer intressante dingen in Hautessa s zn 3e diesel.
die naar alle waarschijnlijkheid biodino/XW100 proof is.
of misschien zelfs wel APO ombouw proof zal wezen:rolleyes:;)
maar tis:YouTube - De Apres Ski Hut - Het Is Stil Aan De Overkant
De filtertoren loopt nog wel, maar heel traag. Zeg maar druppel druppel. Zal bij thuiskomst en vrije tijd even spoelen met Petroleum en uitwringen voor de volgende batch van 200 liter.
ps Toeval: Het is stil aan de overkant (Zware Jongens) is een liedje wat op onze promotie cd is opgenomen in 2002.
heb ik nog een behoorlijk wat potjes bier gedronken.hikkblurp
Ik neem aan dat je recht bent, linker hand aan het handvat optillen rechterhand onder de jerrycan, anders raak je in de knoop met je zelf :-) dan kan je bepalen waar je het gaatje moet boren.
Voor je filter zou ik inderdaad maar een fopfilter in elkaar gaan zetten zoals Ed beschrijft, wat een prijzen! Lang leve de benz! 6.75 euro voor een bij elke hoek te halen filter.
Drivertje
Inmiddels een tiental jerrycans getankt met het gaatje. Werkt perfect, 20 liter loopt in pak em beet 1,5 minuut leeg.
Ik weer helemaal blij met mn Universele uitschenktuit.
Hautesse, hulde voor je enthousiasme voor PPO. Let niet al te veel op de manier van reageren van sommigen hier, maar prik er doorheen wat ze werkelijk bedoelen.
Aangezien je deze auto toch binnenkort verkoopt en een nieuwe aanschaft, loont het inderdaad niet de moeite deze auto nog om te bouwen. Als je nog wat geld voor deze auto wilt krijgen, raad ik je wel aan de temperatuur buiten in de gaten te houden, want als je zo door gaat bij lagere temparturen is het binnenkort einde verhaal met je Audi.
Al doet het me redelijk pijn aan het hart om te zien wat je in de tank van je Audi gooit (de slierten die worden ergens door gevormd, en die worden niet gevormd uit diesel), dat moet je zelf weten. De meesten moeten in de beginfase erachter komen dat de makkelijkste oplossing bij het rijden op PPO niet de meest duurzame (en goedkoopste) oplossing is. Jij bent enthousiast en wilt graag, maar moet nog even door deze fase heen.
Bij de aanschaf van je volgende auto hoop ik oprecht dat je het anders aanpakt, dan als je met deze hebt gedaan, zoals 4 maanden met een verstopt filter rijden is een ware aanslag op je brandstofpomp. Je hebt al helemaal niets omgebouwd, dus je pomp heeft het al onnodig zwaar....en nu dit. Terwijl het voor 25 euro bij de Brezan om de hoek opgelost kan worden. Een kapotte brandstofpomp kost heel wat meer.
Even een inhoudelijk een paar puntjes:
- rij morgen naar Brezan of een andere automaterialenzaak en vervang direct je filter
[QUOTE=hautessa;50067]Ik ben met de olie in het laboratorium van Drivertje geweest en daar is geconstateerd dat het een zuurtegraad van 8 had en de pantest wees uit dat er geen water in zat. De olie leek hem ook heel erg schoon. Hij heeft het vermoeden dat ik eerder een vetvang filter nodig ben (10mu filterdoek) dan een 1 micron filter.
Een zuurtegraad van 8 bestaat niet. Het moet zijn een PH-waarde van 8. Een waarde van 7 is PH-neutraal, hoe groter het getal des te basischer de substantie. Jouw olie is dus basisch, terwijl de brandstof licht zuur moet zijn (zoals diesel).
[QUOTE=hautessa;50067]Hij heeft het vermoeden dat ik eerder een vetvang filter nodig ben (10mu filterdoek) dan een 1 micron filter.
Vet "vang" je niet met een filterdoek. Vetkristallen vormen zich mij lage temperaturen en smelten weer bij hogere temperaturen. De hoeveelheid vet in je eindproduct hangt dus af van de temperatuur van de olie wanneer je hem filtert. Daar helpt geen enkel filterdoek tegen. Het is zelfs zo dat vet door het doek heen gedrukt wordt als de druk maar groot genoeg is.
[QUOTE=hautessa;50173]Uit mijn vijver luchtslang gehaald, maar deze krult een beetje op in de jerrycan
Je zult zien dat met een paar maanden dit soort slangen uitgedroogd raakt en gaan scheuren. Mijn tip dan ook om dit soort slangen niet te gebruiken.
[QUOTE=hautessa;50371]Helemaal mee eens hoor. Maar ben nu wel blij dat alles, zo lijkt ff schoongefikt is. Heb ook opzettelijk wat groffer gereden. Na opwarmen, flink doortrekken en hoge snelheden.
Dit heeft totaal geen zin. Door hard optrekken en groffer rijden blaas je hooguit de uitlaat schoon. Dat heeft niets met jouw problemen te maken en wordt hiermee ook niet opgelost.
[QUOTE=hautessa;50402]Als het eenvoudig zou zijn om de onderdelen te verstoppen onder de kap was de auto al maanden terug omgebouwd. Ik kon de ruimte niet vinden. Het past allemaal maar net.
Mocht je interesse hebben, ik ben een mede-Audi rijder met een volledige 1-tank ombouw onder de kap. Mocht je een keer in de buurt komen, dan kun je altijd even contact opnemen voor een bakje koffie en een kijkje onder de kap.
Inmiddels heb ik 3 jaar PPO-ervaring, neem gerust een kijkje in mijn laatste topic:
http://www.ppo.nu/forum/f48/audi-a6-avant-new-switzerland-holland-express-2794/