Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Als PPO te duur wordt.....

Dutch John PPO Wannabe
edited April 2009 in Informatie (links)
.....dan ga je gewoon op hout rijden. Hier staat hoe dat kan: Woodgas.nl

Veel leesplezier!
DJ

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited March 2009
    Mooie en informatieve website! Knap! RESPECT!
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    Coool!
  • carl PPO Addict
    edited March 2009
    Bangelijke klasse!!!

Super!!!

groetjes carl
  • Dutch John PPO Wannabe
    edited March 2009
    Dank, dank,

Dat goedkoop rijden op hout is geen grapje. Als je de installatie eenmaal klaar hebt en daarna te lui of te moe bent om zelf autohout aan te maken en het thuis laat bezorgen, dan nog rijd je voor slechts 1
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited March 2009
    John wat zou het ongeveer kosten als je het met makkelijk beschikbare materialen zou bouwen?
    Die RVS installatie ziet er prachtig uit, maar zal vast niet goedkoop zijn...
  • Dutch John PPO Wannabe
    edited March 2009
    RVS maakt het inderdaad relatief duur. Je kunt met boilervaten en oude gasflessen ook een heel eind komen. Regelmatig op een oud ijzer dump rondscharrelen kan alle benodigdheden opleveren. Wat de materialen betreft hoeft het dus niet duur te worden.

Hoe de gebruikte materialen in te passen is wel een aanslag op de inventiviteit van de bouwer. En houd er rekening mee dat iets fatsoenlijks bouwen gewoon veel tijd kost. Tel op honderden uren, waarbij de meeste tijd gaat zitten in het bedenken van een plan (dat gedurende de bouw steeds wijzigt) en het verzamelen van de spullen. Het daadwerkelijke snij- en laswerk valt wel mee.

Het bouwen van een dergelijke installatie kun je als project ongeveer vergelijken met de totale restauratie van een oldtimer. Je hebt een langdurig stabiel enthousiasme nodig. Als een dolleman beginnen werkt niet. Ik adviseer eerst de materie te bestuderen en de websites van collega houtgassers te bekijken. Als je na een paar maanden inlezen je enthousiasme kunt behouden, dan komt het met het project wel goed.

Het is niet iets om op een zaterdagmiddag even uit te proberen of het werkt. Je zou wel een paar weken kunnen investeren in de kale vergasser, om daar in eerste instantie wat mee te spelen door affakkelen van het gas. 's Nachts uitermate spectaculair!
    edited April 2009
    Sta jij met je volvo in Vlaardingen morgen?

10.00 – 17.00 Het OLDTIMERFESTIVAL vindt u in het Oranjepark
    Het thema voor het Oldtimerfestival is: van STOOM naar STROOM. We hebben een aantal voertuigen uitgenodigd, dat de evolutie aangeeft in de auto-industrie over meer dan 100 jaar:

1. een stoomauto uit 1903 merk Locomobile
    2. een op houtskool aangedreven Opel Kaptein uit 1939 (heeft geparticipeerd in de film Oorlogswinter)
    3. een Volvo uit 1982 met een houtskoolgenerator
    4. Een Opel aangedreven op aardgas
    5. een Donkervoort. Joop Donkervoort komt met een van zijn laatste types naar zijn geboortestad
    6. een elektrische auto
    7. een auto type hybride.

Volgens mij moet ik mn stinkvento er ook bij parkeren!
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Dank JG image,

Ben vandaag even op bezoek geweest bij DJ.
    Een technisch hoogstandje hoor.

image

Herman
    300SD
    edited April 2009
    Helaas was ik te laat. Mijn zoontje doet nog een middagdutje en toen hij eind van de middag uit bed kwam zijn we er samen heen gereden en stonden er nog een paar kevers en een luchtkasteel. Een kever heb ik thuis staan maar een luchtkasteel niet. Dus zoonlief had het wel naar zijn zin hehe.
  • pjotterpjotter Banned
    edited April 2009
    JGdH: een middagdutje kan een kind huus wel overslaan dan wel later inhalen.

slap exuus dus.: . t nieuwe opvoeden.:rolleyes::D

edited April 2009
    We hadden natuurlijk ook eerder kunnen gaan, maar toen hebben we een rondje centrum van de stad gedaan, waar wij ook wonen...

Hoe kun je nu iets over zijn middagdutje zeggen als je zijn leeftijd niet kent?
  • pjotterpjotter Banned
    edited April 2009
    http://www.ppo.nu/forum/newreply.php?do=newreply&p=42133

hoezo nie weet.

nou : zo te zien :ach laat maar.

grtn
Sign In or Register to comment.