Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

waar te koop in belgie

kristof PPO Burner
edited December 2012 in Olieen
ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar vind niet direct een goed adres terug om plantaardige olie ( koolzaadolie, zonnebloemolie, sojaolie...?) te kopen in Belgi

Comments

• Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2009
    OokJan hier op het forum perst zelf, en TechTrade in Antwerpen verkoopt ook KZO.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited February 2009
    Kristof, vanwaar ben je ergens?
    Blijkbaar is goedkoper je hoofdmotivatie voor 'plantaardig' te rijden?
    Hoeveel km rij je per maand en wat is jouw maandelijks verbruik en hoeveel kom je te kort?
  • kristof PPO Burner
    edited March 2009
    ik ben van de buurt van Lummen.
    Ik rij elke dag een 120km naar het werk en terug.
    Dus verbruik iets van een 50 liter per week.
    Heb tot nu toe altijd gebruikte frituurolie kunnen gebruiken.
    Goedkoop is inderdaad de hoofdmotivatie. De wagen van mijn vriendin rijd op LPG. Ook mijn vorige auto was een corsatje op lpg. Maar toen ben ik jullie site tegengekomen. En heb ik dus die wagen verkocht en een dieseltje gekocht.
    Blijft gelijk welke olie het is. Ik heb een tweetanksysteem. De goedkoopste plantaardige olie. Ik heb een filterinstallatie tot 1micron.
    alvast bedankt!
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    "De goedkoopste" dat zal dus APO zijn... Voor koudgeperste koolzaadolie betaal je nu ongeveer evenveel als voor diesel, voor flesjes uit de supermarkt nog meer. Als "goedkoop" je motivatie is, moet ik je dus niet eens de adressen van enkele boeren geven en kan je best wat horecazaken in de buurt afschuimen...
  • kristof PPO Burner
    edited March 2009
    de "hard core" van dit forum rijd op PPO met als hoofdmotivatie dat het beter voor het milieu is? ook al moet men dan meer betalen dan aan de pomp?
    ik ben geen lid van greenpace, maar recycleer toch al mijn afval. Ben toch iemand die op straat een papiertje opraapt om het 2 meter verder in de vuilnisbak te gooien.
    Heb altijd op LPG gereden, ook omdat het goedkoper is. Waarom lpg rijders extra belast worden door de regering, is mij een raadsel.
    Er moet dringend een alternatieve brandstof komen die “proper” is. Ben al een hele tijd op internet aan het zoeken/onderzoeken over mensen die hun wagen proberen op water te laten draaien.
    Voorlopig is PPO denk ik de eenvoudigste oplossing om “proper” te rijden?
    Of je zou zelf ethanol moeten brouwen uit suiker ofzo. Maar dit is nog niet zo eenvoudig als het filteren van plantaardige afvalolie. Zeker met de uitgebreide documentatie hier op dit forum. Betere informatie kan een mens niet vinden.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    Kristof,

Bestaat dat hier dan? "HardCore"?
    Ben zelf ook geen lid van Greenpeace en ik loop ook niet op sandalen met geitenwollen sokken.
    Ik heb er geen problemen mee dat de lagere prijs jou motivatie is... Je rijdt vele km's, je hebt heel wat moeite gedaan om om te bouwen, je neemt het serieus... Waarom zou je dan niet je ombouw mogen terugverdienen en zo goedkoop mogelijk rijden als het in combinatie met al de andere voordelen kan? Ik zou er zelf ook mee inzitten om meer te betalen dan aan de dieselpomp, maar ik zou het toch doen (binnen bepaalde perken uiteraard)... de redenen zijn eerder opgesomd.

Je vraagt naar KZO, maar zoals ik al zei, is die zo goed als even duur als de diesel op het moment. Zeker als je het transport en "het gedoe" van het tanken, stockeren, ... meerekent. Vrienden, kennisen, famillie, horeca... daar zal je moeten zijn als het gratis of goedkoop moet...

Grtz
  • kristof PPO Burner
    edited March 2009
    :-)

als ik nu moet kiezen tussen diesel en ppo, voor dezelfde prijs, dan zou ik ook ppo kiezen.
    Maar meer betalen... het leven is al duur genoeg om elke maand rond te komen, dus voorlopig zit dat er nog niet in.

Als iedereen mee jou gedachtegang zou volgen, hadden we al lang de kyoto norm gehaald.
    Spijtig dat dit niet zo is.
    De regeringen maken het nog te moeilijk om "mileu vriendelijk" te zijn.
    Al die duizende liter olie die bij frituren/particulieren worden ingezameld. Dus zou toch kunnen gefilterd worden en kunnen verkocht worden aan mensen met een aangepaste installatie.

Heb de prijzen gevonden, en KZO is inderdaad duurder. Heb vrienden/familie al ingeschakeld.
    Het vinden van een goede horecazaak is moeilijk.

alvast bedankt voor je reactie!
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2009
    [quote=kristof;46583].......Het vinden van een goede horecazaak is moeilijk.....

De truuk is om de eigenaar van de horecazaak uit te leggen dat je de olie zelf filterd om er met de auto op te rijden vanwege een schoner milieu. Je bent dan wel een druppel op een gloeiende plaat maar jij bent in ieder geval goed bezig.

Aan voorgaand verhaal is niets gelogen en uiteindelijk gaat het het er toch over dat ook jij je steentje bijdraagd aan een schoner milieu.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    was daar van het wekend in de buurt. ff de prijzen aan de pomp.
    diesel 80 cent. benzine 95 1,05 en nu let op LPG 31! cent, hier 2 fxxxx kwartjes....fxxxx de overheid zeg....das toch niet normaal...dacht dat nederland altijd het lpg land was...
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2009
    Diesel bij ons 99,9 cent. Maakt mij niet uit, blijf gewoon GPO rijden.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    [QUOTE=ericzwiep;46585]...dacht dat nederland altijd het lpg land was...

Vroegahh....toen ik nog niet geboren was... en jij je pubertijd beleefde...was alles vast beter ;)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    [QUOTE=smul;46592]toen ik nog niet geboren was.....was alles beter ;)Tjsa smul, het siert je dat je de schuld van alle ellende bij je zelf neer durft te leggen.....

Zijn toch de economisch geschoolden die er een potje van maken (gemaakt hebben).

Tim :wink:
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    [QUOTE=Tim;46607]Zijn toch de economisch geschoolden die er een potje van maken (gemaakt hebben).

Niet alle economisch geschoolden zijn hetzelfde :D
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    Ha,

Daarom vond ik het ook al zo bijzonder dat je de schuld op je nam :cool:

Tim
  • The White Rider PPO Wannabe
    edited December 2012
    We zijn intussen 3 jaar later. Kost KZO nog steeds evenveel als dino? Of zijn ze niet meegestegen?
  • NiekNiek Super Moderator
    edited December 2012
    Hangt ervan af waar je het koopt. goedkoopste die ik kon vinden: 1,05
    edited December 2012
    Ik vind het moeilijk om daar info over te vinden, heb me al suf gegoogled. Blijkbaar kan je in bv Aken KZO tanken in een tankstation, maar hoeveel dat nu precies kost is nergens te vinden. Prijzen zijn quasi onvindbaar op het net
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2012
    edited December 2012
    Thx. Tja, Duits daar ben ik jammer genoeg niet geweldig mee. Zal m'n best doenWat ik me ook afvraag: als je nu frituurolie, zonnebloemolie of slaolie nieuw en vers aankoopt per 1000l in zo'n IBC-container, dat moet toch ook werkbaar zijn. Heb hierover wat gegoold, maar prijzen vind ik niet.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited December 2012
    Meestal zijn dat dagprijzen, dus even bellen en je weet het... maar om te kunnen kopen zal je wel een BTW nummer nodig hebben.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2012
    [QUOTE=ingmar;66597]http://www.fmpo.de/index.php?PHPSESSID=0281e0f6b5fe1d13b8a982917d516c52#1.... Dit lijstje is inmiddels tot 3 tankstations geslonken. In de zomer van 2011 al bot gevangen bij het adres in Baden-Würtemberg (Lörrach) waar ik in het verleden al vaker getankt had. Vrijdag met een volle tank naar het zuiden toe. Wellicht neem ik voor het eerst in al die jaren PPO mee voor de terugreis.
Sign In or Register to comment.