Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Auto Computer uitlezen.

easy ridereasy rider PPO Junkie
edited December 2008 in Informatie (links)
Voor die gene die graag de computer van hun auto uit willen lezen zonder daarbij het dure CarSoft te willen aanschaffen, bij deze een link naar een zeer eenvoudig en gratis programma.

Index - MAGETI.nl

Groeten,

Easy rider.

Comments

• FordKrokus PPO Wannabe
    edited April 2008
    Haaa!
    Dankjewel, erg handig.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Zoals de maker van de site aangeeft kan je het beste voor VW en familie VAG-Com gebruiken.

Ik ben van de week bezig geweest de brandstof injectie hoeveelheid aan te passen, met VAG-Com. Dus eigenlijk de finetuning tussen de werkelijke hoeveelheid en de terug melding van de pomp.
    Ik moet zeggen dat mijn Caddy II TDI nu veel soepeler rijdt, maar wel zijn vermogen heeft behouden.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Hoi Ed,

Kan je mij een beetje uitleggen hoe je dat gedaan hebt?

Ik zie voor me dat 3D grafiekje van het toerental samen met de belasting en dan omhoog de hoeveelheid ingespoten brandstof. Heb je dan per x- en y-as de hoeveelheid veranderd?
    En hoe ben je aan een nieuw getal gekomen? Ervaring op Internet?

Heb veel vragen maar ben wel benieuwd hoe dit allemaal werkt. Ik ben nog van de mechanische generatie :p.

Herman
    300SD
    edited December 2008
    Ik heb me eerst goed ingelezen. Daarna met stationaire lopende motor, al luisterend iedere keer een tikje verzet. Na een paar proef ritten, heb ik de ideale instelling gevonden.
    In feite heb ik de pomp en motormanagement op elkaar afgestemd, betreft de inspuithoeveelheidterugmelding.

Om een stabiel stationaire toerental te bereiken, moet er een bepaald hoeveelheid worden ingespoten. Als dat iets meer of minder is dan bedoeld, moet er iedere keer worden bijgeregeld. Waardoor de motor onopgemerkt toch wat onrustig reageert. Als ik het gaspedaal aanraakte kreeg ik eerst altijd een stootje, nu verloopt het meer vloeiender/natuurlijker. Wat dus veel prettiger en onthaastend rijdt. Daarnaast heb ik het gevoel, dat de Caddy wel weer feller reageert als het nodig is.

Vanmiddag reed een collega met me mee. En hem viel het zelfs op.

Hier had ik de meeste info vandaan: VAG-COM: uitleg - tips - trics
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2008
    Ben je nu dan ook dat "dansen" kwijt als je in de file staat?
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Dank Ed image
    edited December 2008
    Yeps, graag gedaan.

Echt dansen deed de motor niet. Ik heb de laatste dagen ook niet echt stil gestaan in een file.
    Wat ik wel merkt is dat de motor minder vibreert. Normaal zat m'n pda'tje te resoneren, dat is nu over.
Sign In or Register to comment.