Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Biodieselprocessor Rotterdam

smulsmul Livin' and Breathin' PPO
edited September 2008 in Biodiesel
Om even een voorzetje te geven...: Cp en ik zijn begonnen met de bouw van een halfautomatische biodieselprocessor + wasvat voor de XW100.

De meest belangrijke onderdelen hebben we sinds vorige week binnen. Denk hierbij aan een conisch rvs vat van 2,5 meter hoog inclusief meetglas, wasvat, doorzichtige pijpen van 110mm en 50mm.

Foto's volgen binnenkort. Het zal nog enige tijd duren voordat alles in elkaar zit, maar om jullie in elk geval op de hoogte houden, zullen we hier onze ervaringen posten.

Comments

• neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    suc6 :mozilla_cool:
  • hanzo PPO Burner
    edited September 2008
    Gaaf. Alleen.... past dat dan allemaal nog binnen het "hobby"-idee?
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Blijkbaar kan deze investering eraf :) Het begint aardig op een afvalverwerkingsbedrijf te lijken in ieder geval...
  • pjotterpjotter Banned
    edited September 2008
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    [QUOTE=hanzo;40597]Gaaf. Alleen.... past dat dan allemaal nog binnen het "hobby"-idee?

Jazeker, we willen blijven doen wat we nu ook doen, alleen dan met minder tijd. Het moet makkelijker en leuker kunnen door wat techniek toe te voegen :)
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Succes met de productieautomatisering :!:
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Smul,

Gelukkig, want ik vond deze opstelling wel een beetje "smerig".

Gaan jullie ook verhuizen naar de andere kant?

Tim
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    [QUOTE=Tim;40629]Gaan jullie ook verhuizen naar de andere kant?

Ik denk het wel, maar het wordt de lengte en beedte van een europallet. We willen de processor met een pompwagen eventueel kunnen verplaatsen. Dan kunnen we hem voor een meeting op een aanhanger zetten en meenemen :)
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Hoi Smul,

Ik ben benieuwd. 'K kom denk ik volgend weekend een kijkje nemen.

Grtz, Ed
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited September 2008
    Nero,

Oprechte dank, altijd welkom.

Hanzo,

Ja, Tig honderd youtube filmpjes gezien, kerstbomen aan kranen, mega extra toegevoerde energie nodig, en als zulke zaakjes stil vallen, is het haast niet te ontdooien wegens alles verstoppende gestolde glycerine. De gein is om dat beter te doen ;)
    En met zoveel mogelijk gebruikte spullen van de oudijzerwerf of marktplaats. Nieuw kan niet uit.

Pjotter,

Goed gezien makker!, wel die vent, maar hij had een mooiere tank!

Geen 2,50 meter, hooguit 1,80. Maar wel smal voor het uitzakken. En onder 2 duims. Blijkt het ding ook nog een geijkt peilglas te hebben, alleen nog niet helder op welk een inhoud.

Smul zal als "kantoorpik" qua juiste technische weergave nog wel is inzakken (van't weekeind denk niet, maar dan zit ie ook niet in de PPO;), ), dus coulance gevraagt voor zijn wat al te jeugdige inzet/insteek:D . Zal buiten marketing ook wel met hormonen van doen hebben.

Hij heeft in die gretigheid het vet aardig binnen gekregen! Ben benieuwd of het koelend vermogen van vet en olie genoeg is, water neemt natuurlijk meer overtollige warmte weg.

Miggy, we doen niet in afval, we gebruiken zoveel mogelijk her. Uitgangsmateriaal en equipment. Het begrip afval of afgewerkt moet nu eigenlijk eens goed gebanned worden, net zo als die fijne olie.

De investering kan dr af om dat de (meeste) centen binnen zijn.

En daar zijn we vooral niet de enige in, maar het gaat om de aanwending, het zaakje moet (in principe) zichzelf kunnen bedruipen.

We hebben wel meermaals samen gegeten; dat is A: Gezelliger, ook als een-persoonshuishouding, B: We houden van lekker, C: goed eten is een elementaire levensvoorwaarde (tenminste voor mij en Smul, dus ook appetijtelijke en bekoorlijke dooie beesten), en D:Tis nog nooit uit de olie pot gefinanciert. Wat daar uit overschiet wordt haast direct geherinvesteerd naar een ecologisch en economisch investeringsmodel.

Dit lijkt allemaal high tec (en dat is het ook wel een beetje), maar het blijkt, dat ondanks het verschil in achtergrond en leeftijd tussen Smul en mij, de grootste gemene deler het 'verantwoord rentmeesterschap' of het verhaal van de 'talenten' is.

Dat zal niet een ieder iets zeggen, maar wij kunnen dr iets mee. En dat doen we dan ook.

PPO en aanverwante gebieden, de ontwikkelingen en vooral mogelijkheden zijn legio; het is ook aan alle andere lezers om dit principe in onze samenleving breder toe te passen.

In de menselijke maat zijn uiteindelijk meer overeenkomsten dan verschillen.

Groet, Cp

Ps: Man&hersens: Het blijft mensenwerk, er gaat niets vanzelf.
  • evertevert PPO Burner
    edited September 2008
    [QUOTE=Chicken Power;40733] 'of het verhaal van de 'talenten'

Jullie leggen ze niet in de zweetdoek

succes er mee
Sign In or Register to comment.