Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Belangrijke info voor nieuwe gebruikers! Lees dit eerst!

mennomenno Webmaster
edited December 2012 in Welkom op PPO.nu
Welkom op PPO.nu!

Nu je aangemeld bent als forum lid hopen we dat je actief aan het forum zal deelnemen. Om misbruik van het forum te voorkomen kun je op dit moment nog geen berichten op het forum plaatsen. Het enige wat je hoeft te doen om dit mogelijk te doen is even kort uitleggen waarom je geinteresseerd bent in PPO. Onze moderators weten dan dat je een echte persoon bent en geen spammer/spambot. Helaas zijn deze maatregelen noodzakelijk om het forum schoon te houden.

Alvast bedankt voor je medewerking, nogmaals van harte welkom en veel plezier op PPO.nu!

Menno
«134

Comments

  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    Het rijden op PPO komt met de nodige risico's. Het belangrijkste om te beseffen is dat de as in de brandstofpomp kan breken als gevolg van PPO met een te hoge viscositeit. Meer info over de risico's zie: http://www.ppo.nu/forum/f45/brandstofpomp-waarom-kan-ze-stuk-gaan-breekt-de-899/ de voorkeur voor een Bosch pomp of lijnpomp zoals bij de mercedesen. Je doel is dan ook om de Viscositeit van PPO zo laag mogelijk te krijgen. Dat kan op 2 manieren, door verwarming van PPO of door je PPO te mixen met bijv. diesel. Meer info viscositeit zie http://www.ppo.nu/forum/f59/viscositeit-diverse-ppo-mengsels-124/ Voor een 1-Tank systeem geldt dat je het meeste risico loopt bij de (1e) koude start. De viscositeit van je PPO is dan namelijk het hoogst. Stem daarom dan ook altijd je mixverhouding af op de heersende buitentemperatuur (de ochtendtemp!). Zie http://www.ppo.nu/forum/f59/zet-hier-uw-1-tank-mixverhouding-neer-per-maand-1080/ Bij een 2-Tanksysteem is dit risico beduidend minder omdat alles eerst met diesel op bedrijfstemperatuur wordt gebracht alvorens over te schakelen op PPO. Allebei de systemen hebben hun voor en nadelen. Persoonlijk vind ik een 1-Tank systeem avontuurlijker en deze dwingt je om een fingerspitzengefuhl te ontwikkelen.
  • johnny5 PPO Burner
    edited March 2008
    ik ben altijd al geintreseerd geweest in manieren om zo goedkoop en schoon mogelijk te rijden ( heb altijd lpg gereden ) ik kan ook niet begrijpen waarom het op ppo rijden door de overheid onnodig moeilijk gemaakt word, nu ik dus een diesel heb ( nissan ) wil ik ook zeker op ppo gaan rijden !! gr john ( ENKHUIZEN )
  • bertje101 PPO Newbie
    edited June 2008
    men intresse in ppo is er, zoals de meeste denk ik, vanwege de hoge diesel prijs.
  • tim3343 PPO Newbie
    edited June 2008
    Hi !
    Ik ben al een paar jaar ge
  • wodanwodan Super Moderator
    edited June 2008
    Welkom. Je had echter niet moeten wachten om te registreren, er zitten er hier nog die geen auto hebben (of geen diesel) en die toch al lang geregistreerd zijn. Hier mag je "schipper op de wal" zijn ;) ;)
  • manta24v PPO Newbie
    edited July 2008
    FF voorstellen dus :)

    Ik ben Manta 24v ook wel Danny genoemd,
    Binnenkort woonachtig onderaan de voet van de Lemelerberg.

    In het dagelijks leven ben ik 1e autotechnicus en APK keurmeester.

    Ben meer een type van snelle en dikke motoren in een oude opel lepelen, heb er dan ook een aantal van.

    Maar over een jaartje wil ik proberen om op PPO te gaan rijden omdat de LPG etc wel achtelijk duur aan het worden is.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Ah manta, kzie het al...type net als ik dus.. Welkom:D

    ben zelfstandig garagehouder. gek op ombouwen...en heb ook opel(heerlijke auto's om om te bouwen)

    maar ook nog div andere dingen hoor (bmw 635 omb naar bmw 650 V12, mitsu celeste van 1600 naar 2.0Turbo met aanpassingen[ca 210pk],astra F Van ombw van 1.7D naar 1.7TDS[meer aanpassingen dan het lijkt..oa chassis en nix blijft origineel...enkel koets en de 2 deuren], VW LT naar LT TD met volvo/vw 110pk motor,escort cabrio..tech std maar krijgt RS-Turbo body kit,en nog fury met speciale body) etc... blijft leuk...een mensenleven is veels te kort.

    kweet niet van waar je komt...maar dit weekend hebben we meeting bij mij!

    greetz, Fury - Hans
  • manta24v PPO Newbie
    edited July 2008
    Zit helemaal in Twente dus das niet echt in de buurt helaas.


    image

    image
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Wat is dat voor 3.0-blok, hoe loopt ie op ppo?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Miggy,

    Dit zijn verraders, benzine blokken. Ombouwen op ethanol Mantaman!

    :mrgreen:
    Tim
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Heren,

    Dat komt toch nooit door de keuring :confused:?
    Of zijn het TE'tjes :rolleyes:?

    Wel mooi :p.

    Herman
    300SD
  • jona PPO Newbie
    edited August 2008
    Hallo daar,

    ik ben in PPO ge
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Welom Jona,

    Kijk eens aan, allemaal goeie ppo auto, ik veronderstel dat ze allen uitgersut zijn met Bosch.

    Filteren, lees je eerst dit maar eens: http://www.ppo.nu/forum/f76/filteren-van-gebruikte-olie-101/

    Voor de LT
    http://www.ppo.nu/forum/f48/pimp-de-bus-765/

    Voor de C15
    Soapy, waar is je topic??

    En voor de 205:
    http://www.ppo.nu/forum/f47/1-tank-voorbeeld-ombouwverslag-peugeot-205-1-8d-xud7-872/

    Dat ben je al een eind op weg.

    Dan een paar foto´s :mozilla_tongue: en we beantwoordden al je vragen ;-)

    Tim
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    in de C15 zal het zelfde blok liggen als de P205. of ze allebei een boschpomp hebben is nu nog de vraag...en dan kan je het voor die 2 blokken redelijk basic houden.
  • hydroxyhydroxy PPO Newbie
    edited August 2008
    Mijn PPO historie begint NIET bij de auto zelf, maar bij het product. Ik ben actief in de recycling sector. PPO en Bio-diesel zijn voor mij een stukje "net voorbije" arbeidsgeschiedenis. Nu actief in de recycling van autobanden. (Grote milieupest, wat de verhalen ook zijn). Maar ook bekend met de evolutie van alle mogelijke en onmogelijke pogingen die in de wereld rondfladderen over water en waterstof. Ben gaan reageren op de Hydrogen-Booster story op deze site.
    En eerlijkeid eerst : ik ben lange tijd een LPG-rijder geweest (reeds in 1978 liep mijn 5.7 Chevy Impala op LPG - mooie tijd toen) Nu wil ik eens kijken hoe lang mijn 1993 Mercedes 2.5 liter Diesel het op Bio-diesel uithoudt, en dat is reeds 236.000 kilometer - absoluut niet mijn favoriete auto, maar eens een "challenge", want ik zou graag de 500.000 km willen halen met het voertuig ZONDER effectieve herstellingen uit te voeren aan de motor.
    Ik verontschuldig me wel voor het feit dat mijn hobby helemaal geen milieuvriendelijken op de baan brengt - auto`s van voor 1950 begrepen nog niet goed wat "milieuvriendelijk" betekende...men vergeve het hun. Maar anderzijds moet wel gezegd zijn, dat noch de eerste motor van Karl Benz, noch die van Gottlieb Daimler en later die van Dr. Diesel waren ontwikkeld om op "fossiele brandstof" te lopen, als ik het bij het rechte eind heb. Dus danken we de hele heisa niet aan de vaders van de auto`s zelf, maar aan het megalomane winstbejag van de petroleumjongens, en daar zit niet veel goeds tussen. Send them back to the Bushes...
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    [QUOTE=hydroxy;39610]auto`s van voor 1950 begrepen nog niet goed wat "milieuvriendelijk" betekende...men vergeve het hun.

    Sommige fabrikanten begrijpen nog steeds niet wat milieuvriendelijk betekent. Ook onze overheid niet.

    Enkele voorbeelden zijn de Toyata Prutser, Honda Klit-it, Wouter Vos en Jacqueline Kreuner.

    Maar wees welkom, lees goed en meldt je op de meetings :)
  • daywalker PPO Newbie
    edited October 2008
    he,ik ben kris/daywalker 36j oud en ben op zoek naar informatie over ombouwen :confused:en de ervaring van medeforumers hieromtrent en laat ik eerlijk zijn ben de dino prijzen moe ik vul liever mijn ijgen zak dan die van oliebarronen en de staat oef dat moest er even uit sorry hiervoor:mozilla_tongue:. ben even de kat uit de boom aan het kijken omdat ik momenteel met een vectra 1.9 met dpf rondrij en volgens ik kan lezen dit niet de heilge koe is om een ombouw op te doen hebben jullie een tip welke auto / moter hiervoor de beste kandidaat is? dacht zelf aan golf 2 of iets dergelijk .ok genoeg voor nu ik wacht wel de reacteis af en ga die kat is terug zoeken in dien boom weetewel;) groetjes aan alle medeforummers kris
  • NiekNiek Super Moderator
    edited October 2008
    Kris,
    Zoals je aangeeft is je belangrijkste motief: geen geld meer naar de oliebaronnen. Besef echter wel, dat de besparing, die je bereikt door plantaardig te gaan rijden maar beperkt is. Als je je brandstof moet kopen, ben je hooguit een paar dubbeltjes per liter minder kwijt. De enige manier om serieus te besparen is door zelf je brandstof te maken. Dat kan eenvoudig door zelf te gaan filteren.
    Niek
  • carl PPO Addict
    edited October 2008
    Hoi ik ben Carl

    Mijn hobby is alternative energie.
    Ik rij ongeveer een jaartje of 5 op gpo die ik zelf filter ,en heb ongeveer 80000 km van de 170000km op de gpo teller van mijn toyota corolla 2.0d
    Ook verwarm ik mijn hobby ruimte met een zelfgemaakte wkk ,ook op gpo.
    Ik volg dit forum al verschillende jaren, maar doordat ik door de verandering aan dit forum niet meer in het topic professionele toepassingen kon lezen heb ik me uiteindelijk geregistreerd ,met enige remming ,ik ben namelijk niet een goede schrijver.

    voor de rest groetjes aan iedereen!

    groetjes carl
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    Hey,

    Welkom! Ik loop met dergelijke (half afgemaakte) projecten rond.

    Waar woon je ongeveer? Of lijkt je zo'n meeting wat om langs te komen?

    Cheers,
    Tim
  • carl PPO Addict
    edited October 2008
    Hey Tim

    Ik woon in de omgeving van Antwerpen.

    Meeting, tja ik ben weekend werker , dus sociaal leven is nihil maar toch bedankt.

    groetjes carl
  • RaafRaaf Modding Member
    edited October 2008
    Een echte hardcore ppo-er dus ;) Welkom Carl
  • wodanwodan Super Moderator
    edited October 2008
    Altijd leuk om te weten dat er zulke lezers (en nu dus ook poster) bij zijn hier op het forum. Welkom!
  • jons PPO Newbie
    edited November 2008
    ik overweeg een berlingo 1.9D uit 2004 te kopen om om te bouwen voor ppo, met een 1-tank systeem. ik heb begrepen dat de 'nieuwere' diesels minder/niet geschikt zijn voor een 1-tank systeem. ik zoek wat hulp bij het aanschaffen van een geschikte auto om om te bouwen. ook vind ik het wel fijn om van een kennispoel te weten waar je bij aan kunt sluiten
    -jons
  • mennomenno Webmaster
    edited November 2008
    [quote=jons;42635]ik overweeg een berlingo 1.9D uit 2004 te kopen om om te bouwen voor ppo, met een 1-tank systeem. ik heb begrepen dat de 'nieuwere' diesels minder/niet geschikt zijn voor een 1-tank systeem. ik zoek wat hulp bij het aanschaffen van een geschikte auto om om te bouwen. ook vind ik het wel fijn om van een kennispoel te weten waar je bij aan kunt sluiten
    -jons
    Hoi jons,

    welkom op het forum.

    Ik heb zelf een Berlingo 1.9D met een
  • Blooper1963Blooper1963 PPO Newbie
    edited May 2009
    Hallo,
    Ik ben blooper1963, en sommigen zullen mij dan ook wel kennen van op het cit.forum.Ik ben al geruime tijd lid hier,maar heb nog niet veel gepost,waar wel verandering in komt,binnenkort.:)
    Mijn interresse in PPO of APO is vooral omdat de huidige brandstof nog steeds duur blijft en omdat ik ook wel eens wil experimenteren met de hier in overvloed verkrijgbare frituurolie.:D
    Naar ik begrijp,zijn de citro
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2009
    [quote=Blooper1963;47892]....... en omdat ik ook wel eens wil experimenteren met de hier in overvloed verkrijgbare frituurolie....

    Welkom hier Blooper1963.

    Kijk das mooi, olie in overvloed, zelf filteren, auto ombouwen en karren maar.

    De HDI is een direct ingespoten dieselmotor, dat betekend: starten op diesel en omschakelen op PPO als de motor warm is, je kan kiezen tussen een professioneel set of zelfbouw. Op dit forum vind je veel info over tweetanksystemen, welke jij nodig hebt.

    Lees je eerst goed in of kom naar de eerst volgende meeting in Bierbeek alvorens je begint met sleutelen.
  • -Tom- PPO Newbie
    edited May 2009
    Ik zal mij ook even voorstellen. Ik ben Tom, 22 jaar oud en student Autotechniek aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Ik heb hiervoor al een studie HTS Werktuigbouwkunde afgerond, en een half jaar universiteit gedaan (maar dat liep niet geheel volgens planning laten we maar zeggen :D). Ik ben via mijn opleiding op dit forum terecht gekomen, ik heb namelijk stage gelopen (en ben nog steeds via projecten in de opleiding, en vrije tijd) betrokken bij het project Go-4 Dakar. Doelstelling van dit project is om een Dakar-auto te ontwerpen die CO2 neutraal mee kan doen aan de Dakar-rally, en als het even kan, hoog kan eindigen :)
    Mijn algehele interesses liggen bij auto's, motoren, oldtimer bromfietsen (Yamaha FS-1) en (race)hovercrafts.
  • UGK PPPO PPO Newbie
    edited June 2009
    Ik wil me graag voorstellen maar ik kan geen geschikt topic vinden, op het w123(mijn mercedes model) forum is er een speciaal voorstel forum, misschien een idee?

    in het kort:
    Ik ben antoon 20 jaar, mijn PPO ervaring reikt niet verder dan een diesel motor fiets laten lopen op ZBO. Nu ben ik van plan mijn 1977 200d te laten lopen op een goedkoper alternatief van diesel. Niet voor het milieu maar omdat ik er een hekel aan heb dat ik gewoon betaal wat er op het bord staat, ongeacht wat er op staat. Zeker nu de dieselprijzen weer zijn gestegen pik ik het niet langer.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
  • veggie van PPO Newbie
    edited August 2009
    Omdat ik de site zo weinig bezoek en me niet kan herinneren dat ik er ooit iets op gezet heb:
    Ik ben Mark, woon in Utrecht. Ik heb een Citroen C15 al een jaar of 4 geleden omgebouwd (2 tank) > 90% op Niek's PPO die ik in Randwijk haal, bij Hugo. Grote tevredenheid.
    Auto rijdt als een zonnetje al begint hij nu bij lage toeren wat te stotteren. Denk dat het de PPO filter is, die is nog van 4 jaar geleden. Zo goed kan denk ik Niek ook niet filteren.
    C15 roest als Mars, maarvolgens de garage die net zijn nieuwe APK gegeven heeft, gaat hij nog jaren mee. Als ik wist hoe ik een foto moest bijvoegen had ik het gedaan.

    Ik hoop wat regelmatiger in te checken.
    Groet
  • NinjabikerNinjabiker PPO Newbie
    edited August 2009
    Hoi, ik ben Paul en woon in Helmond. Enkele jaren geleden al eens onderzocht of ik met mijn VW T4 2.5 TDI op PPO kon rijden maar zag op tegen de ombouw etc.
    Omdat ik werkzaam ben in de levensmiddelenindustrie (R&D) en wij de laatste jaren veel vet vervangen door olie (ivm het lagere aandeel verzadigd vet, obesitas tegengaan etc) komt het regelmatig voor dat er olie niet gebruikt wordt (te hoog Peroxidegehalte = ranzig)
    Normaal word deze ranzige olie afgevoerd...:regels:
    Toch maar eens de 'stoute' schoenen aangetrokken en een emmer in mijn tank geleegd :razz: Dus sinds 2 weken rij ik met een 50% mix van DINO / ZBO (High Oleic) en het enige nadeel is dat mijn T4 nu ruikt naar vet BBQ vlees...

    Ik heb verder geen enkele aanpassing gedaan aan de auto (ben dat eigenlijk ook niet van plan) Als 'newbie' heb ik natuurlijk al veel info hier op het forum verzameld en volgens mij hoef ik met deze mix me absoluut geen zorgen te maken over de brandstofpomp en 'ik tank natuurlijk in Duitsland...';)
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2009
    Zolang het boven de 10°C blijft, zal dit prima werken.
    let wel op dat de PPO welke je nu toevoegt, veel oude aanslag
    gaat losmaken en dus je brandstoffilter zal gaan 'verstoppen'...
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2009
    Ook handig voor alle newbie's

    Les 1 Let me google that for you

    :D :D :D.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    :p Hij is leuk
  • Sandman79 PPO Burner
    edited September 2009
    Ben Joost uit Genk. Had een aantal jaren geleden al het idee om op GPO te gaan rijden, was toen koerier en maakte 200000 km en meer per jaar.

    Ondertussen andere job, maar wil nu toch mijn Landrover eens gaan ombouwen.
  • Archibald PPO Newbie
    edited October 2009
    Hallo! Ik ben Michael, wonende in Hasselt, Belgisch Limburg.

    In september 2008 heb ik een W124 250D van 1988 gekocht met 174000km op de teller, een zalige auto en voor bijna geen geld.

    Ik wil in de toekomst graag op APO gaan rijden en dat is dan ook de reden waarom ik hier ben. Ik heb al uren gespendeert als gast op dit forum en al heel wat dingen doorlezen, vooral de ombouw van Soapwater vond ik interessant gezien hij dezelfde motor in 't vooronder heeft zitten als ik.

    Even een fotootje:
    image

    't Is echt een prachtkar van de eerste serie W124 en uitgerust met een dikke traktorlijnpomp :-)

    Groeten

    Michael
  • carl PPO Addict
    edited October 2009
    Prachtige ppo machine Michael,

    grtjs carl
  • Sandman79 PPO Burner
    edited October 2009
    dat is in de buurt
  • RaafRaaf Modding Member
    edited October 2009
    Mooie wagen Michael.
    Maarre 174000Km....?:mozilla_surprised: voor en wagen van 21jr oud.
    Kom maar es langs dan maak ik er zo 474000 of 574000 van dat zal dan beter kloppen ;)
  • willy PPO Newbie
    edited October 2009
    hallo, ik zal me even voorstellen. Ik heb sinds mei 2009 een 2tanks elsbett installatie in mijn mercedes G-klasse (G290 5 cilinder met een roterende boschpomp). Ik volgde al geruime tijd jullie bevindingen en heb daarna de stap genomen. Het bevalt me prima rijden op ppo, ik koop deze ppo gewoon accijns vrij via een cooperatie in Limburg. Het enige nadeel aan mijn installatie is dat hij vrij veel diesel gebruikt voor de koud start. Hij heeft namelijk de uitloop voor dat ik hem s avonds afzet 2 liter diesel nodig om goed te spoelen. Vervolgens als ik hem koud start heeft ie circa 2 liter diesel nodig om weer op te warmen. (komt natuurlijk wel door het hoge brandstof gebruik van mijn auto, ongeveer l1 op 6). Hier wil ik graag van af. Dus ik volg jullie koudstart systemen met belangstelling om voor mijn auto een oplossing te forseren. Mijn nadeel is dat er geen 1 tank systeem in kan omdat het een direct ingespoten diesel is. De meeste mercedes motoren hebben een indirecte inspuiting.
    Als er iemand is die hier super goed in thuis is verneem ik het graag.
    Groetjes Willy
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    Welkom Willy,

    Speur de site maar eens af naar 1-tank systemen.
    Er zijn meerdere actieve posters met een Mercedes.
    Ze rijden bijna allemaal 1-tank.

    Succes met zoeken!

    Groeten,

    [EMAIL="Man@work"]Man@work[/EMAIL]
  • Archibald PPO Newbie
    edited October 2009
    [QUOTE=Raaf;51712]Mooie wagen Michael.
    Maarre 174000Km....?:mozilla_surprised: voor en wagen van 21jr oud.
    Kom maar es langs dan maak ik er zo 474000 of 574000 van dat zal dan beter kloppen ;)

    De km-stand is wel degelijk correct. 20j lang bij de 1ste eigenaar geweest en enkel in het weekend uit de garage geweest. Er is een afgestempeld en gedateerd onderhoudsboekje bij en hij was gekeurd zonder opmerkingen met een carpass.
    In september had ik em 1 jaar, dus opnieuw naar de keuring en weeral complimenten en niets op aan te merken.
    Gewoon een goeie bak en heel veel geluk gehad om daar toevallig op uit te komen.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    [QUOTE=willy;51713]hallo, ik zal me even voorstellen. Ik heb sinds mei 2009 een 2tanks elsbett installatie in mijn mercedes G-klasse (G290 5 cilinder met een roterende boschpomp).

    Willy, Volgens mij heb ik dezelfde motor gehad in mijn E290 W210, daar haalde ik met gemak 1:13-15 op..maar die was dan ook ietsje lichter. Ik heb in de twee jaar dat ik hem had altijd een-tank gereden, echter wel gemengd met diesel. tussen de 40 en 70 % PPO/APO.
    Heb je in de G ook een tweede brandstoffilter voor PPO ?, het lijkt me dan stug dat je 2 liter nodig hebt om de boel door te spoelen..of wordt ook het ene hoofdfilter doorgespoeld.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited October 2009
    [QUOTE=Archibald;51780]
    Gewoon een goeie bak en heel veel geluk gehad om daar toevallig op uit te komen.

    Da's dan idd veel geluk hebben, nogmaals proficiat.
  • Archibald PPO Newbie
    edited October 2009
    Dankuwel! :p

    Voor ik begin om te bouwen wil ik 'em eerst perfect hebben lopen op diesel. Dus de volgende werken:
    * Kleppendeksel eraf en de tikkende kleppenstoter(s) vervangen
    * Carterpakking vervangen
    * Verstuivers op 130bar zetten + pomptiming vervroegen
    * Probleem van de "borrelende" interieurkachel zien te vinden + oplossen.

    Er was ook 1 rotte kriksteun maar dat laswerkje heb ik intussen al uitgevoerd.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    Open maar gauw een eigen topic en post je verhaar met lekker veel foto's!
  • boss PPO Newbie
    edited November 2009
    Hoi Allemaal

    Ik ben Boss..

    Heb jarenlang Volvo op lpg gereden
    eerst een amazon, toen een 164, daarna een 940 een 850 en recent een v70

    Altijd met veel genoegen

    Volg al een tijdje de berichten over ppo en raakte steeds meer geinteresseerd
    Uiteindelijk de enorme stap gewaagd en een MB 250D van 1985 aangeschaft Ben uitermate benieuwd of mij dat bevalt
    Wil graag plantaardige brandstof proberen temeer omdat het milieuvriendelijk en goedkoop is

    Mar als ik bij Aldi en Lidl kijk kost daar de slaolie 1,29
    dat is och duurder dan diesel of mis ik ergens iets
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited November 2009
    Welkom hier Boss,

    Ja, je mist idd iets. De plantaardige olie uit de winkel is eigenlijk voor consumptie en duurder dan diesel dus..... moet je gaan tanken bij een pomp die koolzaadolie verkoopt, dat is niet voor consumptie en goedkoper dan diesel.

    Maar er zijn er hier ook die gefilterde gebruikte olie aanbieden voor een prijs die veel interessanter is. Bovendien rijdt je dan op een product wat eigenlijk als afval bestempeld was maar weer opgewaardeerd is. Die olie kost je ergens tussen de 60 en 75 cent per liter.

    Nog beter is het zelf te gaan filteren natuurlijk, je haald dan oude olie bij je plaatselijke vis of patatboer en filterd het dan zelf thuis.
  • boss PPO Newbie
    edited November 2009
    Dank voor je reactie

    Ik woon in Bergentheim een heel klein plaatsje tussen Ommen en hardenberg
    Rij voor mijn werk veel in Drenthe (emmen , Assen Beilen)
    Enig idee waar ik een pomp kan vinden

    Zelf filteren lijkt me ook een interessante optie
    Dat ga ik zeker uitzoeken

    groet
    HB[QUOTE=easy rider;52969]Welkom hier Boss,

    Ja, je mist idd iets. De plantaardige olie uit de winkel is eigenlijk voor consumptie en duurder dan diesel dus..... moet je gaan tanken bij een pomp die koolzaadolie verkoopt, dat is niet voor consumptie en goedkoper dan diesel.

    Maar er zijn er hier ook die gefilterde gebruikte olie aanbieden voor een prijs die veel interessanter is. Bovendien rijdt je dan op een product wat eigenlijk als afval bestempeld was maar weer opgewaardeerd is. Die olie kost je ergens tussen de 60 en 75 cent per liter.

    Nog beter is het zelf te gaan filteren natuurlijk, je haald dan oude olie bij je plaatselijke vis of patatboer en filterd het dan zelf thuis.
Sign In or Register to comment.