Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Tank

goebeziggoebezig PPO Wannabe
edited June 2008 in Vraag en aanbod
image

tank ideaal voor tweetanksysteem
past in reservewielruimte
diameter 57cm
hoogte 20cm
inhoud rond de 40 liter
gemaakt van stevige kunststof (HDPE) 4mm wanddikte
voorzien van aansluitingen
prijs €100

Comments

• neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    nieuw of tweedehands?
    En waarom doe je hem weg?

Gr
    nero
  • goebeziggoebezig PPO Wannabe
    edited May 2008
    [QUOTE=nero;33006]nieuw of tweedehands?
    En waarom doe je hem weg?

Gr
    nero

dit is een zelfgemaakte tank
    in de handel kan je er zo geen vinden,
    oersterk en onverslijtbaar.en met de meeste zorg vervaardigd.
    Moet ze eigenlijk nog maken ,dus enige afwijking op de hoogte
    kan geregeld worden.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited May 2008
    HOE zet je die HDPE delen aan elkaar?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Wodan,

Lassen of spiegellassen.

Beide kanten geheel vlak maken, te lassen einden op temperatuur brengen, dan gedurende periode x met moment x tegen elkaar drukken.

x: afhankelijk van dikte en materiaal

Ik moet zeggen dat ik je prijs wel erg dik vind. Voor 24 euri meer het je een "echte", met tankmeter voorbreiding, ontluchting en verhoogde tankdop.

Tim
  • goebeziggoebezig PPO Wannabe
    edited May 2008
    [QUOTE=Tim;33026]Wodan,

Lassen of spiegellassen.

Beide kanten geheel vlak maken, te lassen einden op temperatuur brengen, dan gedurende periode x met moment x tegen elkaar drukken.

x: afhankelijk van dikte en materiaal

Ik moet zeggen dat ik je prijs wel erg dik vind. Voor 24 euri meer het je een "echte", met tankmeter voorbreiding, ontluchting en verhoogde tankdop.

Tim
    dan moet je die zeker gaan halen.en niet twijfelen.
    en achteraf niet afkomen dat de aansluitingen te hoog zitten,bij je "echte" tank.
    edited May 2008
    Goebezig,

Ik rij 1-tank origineel. Het is gewoon mijn mening, het vat is waarschijnlijk gratis, lassen doe je waarschijnlijk ook gratis, dus dan zou je alleen wat kosten hebben van de aansluitingen en tijd.

Dan een tank aanbieden voor de mede ppo'r voor €100,- Tsja, dan vind ik je prijs aan de dikke kant.

Ik kan het natuurlijk mis hebben dat je gratis kan lassen, maar een dergelijke spiegellas apparaat kost meer dan een goeie nieuwe middenklasser, die kun je onmogelijk aanschaffen om tanks uit PE vaten te maken.

Tim
    edited June 2008
    Goebezig,

Ik vind het jammer, dat je de prijs niet onderbouwd of aanpast. Ik vind het een mooi en duurzaam (gerecycled) product als ppo tank!

Succes,
    Tim
  • monkee21 PPO Burner
    edited June 2008
    goede tank voor ne goede prijs 2 maal tanken en je hebt hem terugverdiend.
    waar zitten we eigenlijk over te kankeren, trouwens als dat "lassen" zo makkelijk is , Wat houdt je tegen om die tankjes zelf te lassen en dan hier op het forum weg te geven ?

succes verzekerd.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Ik vind het concept ook wel leuk, maar €100 is echt wat aan de hoge kant... Zitten er schotten in? En is er een mogelijkheid tot inbouwen van een tankvlotter?
    edited June 2008
    Monkee,

Ik schrijf nergens dat het lassen makkelijk is. En ik schrijf ook nergens dat hij ze weg moet geven. Ik loop niet te kan....., maar gaf opbouwende kritiek. Bedankt voor je onderbouwde commentaar.

Wat mij tegen houdt? Niets, ik heb al 2 tankjes gemaakt, 1 voor mezelf van rvs (later verkocht aan een forumlid voor €35), en een andere grote van rvs voor €100 aan een forumlid tegen kostprijs van het materiaal. Een maat van rijdt ook met een tank (bierfust) voor €17,50.

Dat had niet gehoeven, ik had er ook wat aan kunnen verdienen. Maar ergens aan verdienen is wat anders dan iemand afzetten. Als hij z'n prijs nu onderbouwde, dan konden we zien of mijn kritiek gegrond was of niet!

Tim
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Maar we hebben er sindsdien niets meer van gehoord... dus?
  • monkee21 PPO Burner
    edited June 2008
    Ok ik ben misschien wat hevig in men antwoorden. Sorry daarvoor !!
    Hoe ga je zoiets onderbouwen ?

Als jij een RVS tank maakt en dan verkoopt voor 100 eur is dat zo goed als weggeven.
    hoeveel uren ben je daarmee bezig. Ik zeg niet dat je de uren moet tellen gelijk werkuren van een werkgever maar toch. terwijl je bezig bent met dat tankje zijn er wss andere werkzaamheden die uitgesteld worden. Al is het maar gewoon je gras afrijden of je poortje schilderen.

Je laspost is toch ook geen gewoon huis-tuin en keukenmodel en heb je gratis stroom en electrodes.

de prijs van rvs tenslotte?
    edited June 2008
    Monkey,

No problem.

Het onderbouwen zou er zo uit kunnen zien. Stel 1 uur werk om het klaar te maken (zagen, lassen en aansluitingen maken). = bv 15 euri. Het vat koopt ie bv voor 15 euri. Het aansluitmateriaal kost 10 euro. Dan zit ie op 40 euri en zou hij hem bv kunnen verkopen voor 50 euri, heeft ie 25% winst. Dat is redelijk en zijn volgens mij ook realistische bedragen.

Ik heb ze op het werk gelast en niets betaald voor stroom, las gas en toevoeg materiaal. Ik vind het leuk te klooien, en maakte de eerste 2 voor mezelf en het bierfust heb ik aangepast voor een goede maat. Het eerste tankje is gemaakt van een oude beschermkap, daar heb ik niet voor betaald. De tweede heb ik laten snijden en dat was idd €100.

Ik had er wel wat meer voor kunnen vragen, als je alles meetelt, dat klopt.

Tim
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Tja de een helpt de medemens gratis en de ander moet er pers
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    tjah. tis om te zien wel een nette tank,.,,,en past zo te zien op de foto heel mooi in een astra (want de foto is zo te zien genomen in een opel astra) en kheb nog een tank nodig voor mn astra, maar wil graag een rvs tank met schotten erin en een vlotter voor niveau meting en ook aansluitingen aan de onderzijde vd tank zodat ik gelijk langs de bodem vd auto kan (maak gat in de bodem dan) en ook een vulbuis tot buiten deze ruimte. en gezien ik voor minder dan 100euro deze tank ook wel hoop te kunnen maken ga ik het toch maar niet doen.(via wa vriendendiensten bij mekaar scharrelen). Voor een paar tientjes had ik het wel eerder overwogen omdat je dan iig zolang een mooie tijdelijke tank hebt en daarmee meer tijd om de andere tank te bouwen.

maar voor een andere PPO'er maybe iets.
    iig suc6! hij ziet er iig netjes uit. alleen wa kaal idd (ivm geen klotsschotten en uitsparing voor niveau sensor). maar kwil em anders wel testen als demo..lolz

grtz, Fury
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    in mn 90 liter rvs tank zitten ook geen schotten.
    ik hoor alleen af en toe geklots na de laatste 10 liter.

dus waarom klotsschotten???

image
    edited June 2008
    ah das mooi... tjah ik heb natuurlijk enkel gekeken naar het ontwerp van originele tanks. maar kan me ook wel voorstellen dat PPO dat iets minder doet dankzij de hogere viscositeit. mooi dat dat wel meevalt. maar als ik mn tank maak zet ik er miss toch een U vormige in..ook om em zo steviger te maken(onder en boven vast gezet, dus als soort draagmuur)

grtz, Hans
  • wodanwodan Super Moderator
    edited June 2008
    [QUOTE=pjotter;36553]in mn 90 liter rvs tank zitten ook geen schotten.
    ik hoor alleen af en toe geklots na de laatste 10 liter.

dus waarom klotsschotten???

Klotsschotten zouden nodig zijn mocht je de tank in de lengterichting van de wagen zetten...
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    misschien wel ja.

ieder geval in de file met rijden/remmen en stilstaan dan een ergenis minder
    edited June 2008
    ah jah... twas bij mij ook gelijk als extra stevigheid. de tank wordt ca 57cm rond en aan de achterzijde beetje vierkant om zodoende optimaal gebruik te maken vd ruimte..al met al ca 45 liter volgens de berekening. Kameraad van me heeft beloofd het rvs te regelen...hopenlijk lukt het hem..dan ist lekker goedkope tank:) enkel wa rvs lasdraad voor de TIG en een goeie TIG lassende kameraad eens heel lief aankijken:)

ben wel al ff aant w8en op het rvs...zou een paar weekjes duren. de tank komt vergelijkbaar met de tank van deze advertentie te liggen(om weer ff on-topic te komen) alleen de achterkant(je ziet op de foto enige ruimte voor de tank -vierkant) wordt dan bij mij ook gebruikt.vandaar paar liter meer. meter met tank element mss in amerika bestellen. heb daar wel nette gezien voor fatsoenlijke prijs. gewoon met standaard ronde meter erbij (zo'n 52mm meter)

dan heb ik een betere PPO tank als dat de diesel tank ooit geweest is:D maar niet iedereen heeft deze zelf bouw mogelijkheden... en de vulbuis en vuldop wordt ook een heel gedoe...maar wel erg netjes(zoals ik het wil)...de oplossing hier is natuurlijk wel erg snel en netjes. enkel tanken in de koffer..majah is toch al een astra station (hier op de foto ook) dus das op zich wel te doen. tis dak een laadvloer erin heb en daarmee een vul aansluiting wil maken naar op zij...zit zelfs te denken om em gewoon buiten te maken(2e klepje aan de buitenzijde)
Sign In or Register to comment.