Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

fuelpods en fuelmeister uit engeland / diesel processors

dodo PPO Newbie
edited January 2008 in Biodiesel
ik heb onlangs contact gelegd met bedrijf uit engeland dat diesel processors verkoopt.

deze machines maken zoals velen mischien weten, van oude gebruikte frituur olie, bruikbare olie geschikt voor 'elke' diesel motor.

ik kon op ppo-site alleen berichten vinden uit 2005 over dit onderwerp en dat ging over bioking in nederland, maar die jongens mailden mij laatst terug dat ze de kleinste processor niet meer verkopen, en dat de instap prijs 6000 euro is. De diesel-processor in engeland kost 1000 gbp + verzendkosten (1300 euro ong.) een prijs die ik er wel voor over heb. ze mailen mij terug wat de verzendkosten zijn als ze weten waar ik woon.

Mijn vraag is: Wie heeft er ervaring met dergenlijk apparaat of met dezelfde, Zijn er geinteresseerden om de kosten te delen en zon project samen te doen. ikzelf woon in Zwolle, en ben paar keer per week in hilversum/ laren. je kan mij mailen op [email]freakbrotherstv@hotmail.com[/email]

jammer dat je met deze site/ poll-maker geen pfd docu's kan meesturen, anders had ik er paar pdfs aan toegevoegd. enfin je kan alles lezen op www.greenfuels.co.uk

Ben zelf ook heel gecharmeerd van de fuelpod2, maar ja die kost wel 2000 britse pondjes.

kortom: laat maar weten als er geinteresseerden zijn om een fuelpod aan te schaffen. a 1000 gbp.

vrgr, edo

Comments

• Henk THenk T PPO Burner
    edited January 2008
    Hier rijd volgens mij niemand met BioDiesel, maar puur PPO.
    Er word wel bij gemixt met diesel, en maar zelden met biodiesel.
    Zelf biodiesel maken levert afval stoffen op en waar moet je daar mee heen.

mvg Henk
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Daarbij toevoegend: Er zijn voor zover ik weet maar enkele nieuwere volkswagens die op 100% biodiesel kunnen rijden, de rest moet ook mengen omdat het erg agressief is voor leidingen. Daarbij genomen dat heel veel auto's hier minimaal 8-10 jaar oud zijn en ik denk dat er weinig interesse zal zijn.
  • dodo PPO Newbie
    edited January 2008
    zover ik weet zijn de afvalstoffen een soort zeep / glycerine, je kan er je handen mee wassen, en je kan bij je lokale vuilstort plaats inleveren een bepaalde hoeveelheid is gratis , kleine beetjes tegelijk is dus geen probleem. en ik kan het makkenlijk bij verschillende stortplaatsen inleveren omdat ik er toch langs rij. dus ikzelf zie daar momenteel geen probleem in.

----
    ikzelf meng nu diesel met slaolie, en dat kan ik natuurlijk ook doen met biodiesel, kortom biodiesel mengen met diesel.
    op youtube zie jer ook filpmjes over deze machines en daar rijden ze vervolgens in splinternieuwe amerikaanse zuipschuiten op PPO.

Henk: is het dan zo dat biodiesel aggressiever is voor de leidingen dan zbo of slaolie?
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Hier rijdt bijna niemand op biodiesel, iedereen rijdt op PPO. Dan heb je dus ook geen glycerine afvalstoffen. (beetje zonde ook eigenlijk)
    Hoeveel massa% glycerine hou je eigenlijk over?

En ja biodiesel is agressiever; niet alle rubbers kunnen er tegen.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Carlo said:

Hoeveel massa% glycerine hou je eigenlijk over?

Ik heb eens ergens gezien (discovery geloof ik): 40 liter van de 200 liter.
    Maar die 'zeep' moet toch wel weer een begin produkt zijn?
    Al moet ik zeggen dat die 40 liter die ze overhielden aardig zwart was, en dat verkoopt niet zo lekker als zeep :D .

Herman
  • dodo PPO Newbie
    edited January 2008
    wat betreft rubbers en slangen moet ik dan nog wel even kijken hoe ik dat ga vervangen. en of dat bij mijn auto nodig is.

wat mij aanvankelijk zo interessant lijkt aan het hele verhaal is , omgerekent ben je 18 cent/ liter kwijt. (even aanschaf van het apparaat achterwege gelaten) meegerekent aanschaf methanol en NaOH. en dan oud frituurolie van het restaurant gratis. dat scheelt bijna een euro per liter,

zover ik het begrijp heb je ongeveer 9-10 liter glycerine per 100 liter biodiesel. 100 liter biodiesel kan ik ongeveer 2-3 weken rijden. en in die tijd kan ik denk ik wel 10 liter glycerine afvoeren. al wordt het mischien wel wat omslachtig. dan denk ik maar weer even aan die 1 euro/liter die ik ermee uitspaar.

http://journeytoforever.org/biodiesel_glycerin.html

hier lees je wat voor nuttige dingen je allemaal kan doen met glycerine.
Sign In or Register to comment.