Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Supermarktprijzen

ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
edited September 2011 in Olieen
euh ben ik de enige die dat gemerkt heeft of lees ik eroverheen??
vandaag gezien dat de blijvend in prijs verlaagde AH ZBO voortaan 69!! :shock: cent is.
Weet iemand vanaf wanneer dit al is en wat de reden van de bijna 50% stijging is? misschien eens vanuit PPO.nu om opheldering vragen?
nu zullen de andere winkels ook wel gaan stijgen grrr....lag voor de hand als in duitsland en belgie de ZBO al tijden boven de 80 cent zit.
«134567

Comments

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Ericzwiep,

Ik betaal, net effe over de provinciegrens in Zuid-holland nog steeds 48 eurocent !. Het (PPO) leven is dus niet beter in het Brabantse land.

Gr. Ingmar
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited October 2006
    c1000 ook 69ct.......................
  • ook jan PPO Burner
    edited November 2006
    bij ons in het locale grootarenhuis gezien;
    koudgeperste koolzaadolie in flesjes van een halve liter;
    6.5 ero per liter!!
    zou ik me van markt vergist hebben???
  • Martijn PPO Addict
    edited November 2006
    de jumbo in middelburg is 'n echte jojo! zonnebloem van goldsun gaat op en neer met steeds 'n duppie van €0,49 naar €0,59. dit is al een half jaar zo en lijkt erg duidelijk verband te houden met mijn bestellingen. de soja van 't zelfde merk doet al die tijd constant €0,54. dit zal voorlopig niet veranderen omdat ze laatst per ongeluk soja hadden besteld i.p.v. zonnebloem en ik daar dus geen intresse in had.
  • RoadRunnerRoadRunner PPO Wannabe
    edited January 2007
    Nou, eergisteren weer ff voorraadje sunny gold bij de Dirk besteld, telefonisch zoals ik dat steeds al deed.
    Ik vraag om de goedkoopste zonnebloemolie, die van 59 cent.
    Is goed meneer staat vrijdag voor U klaar, loop ik vanavond ff door de winkel staat het nu voor 69 cent in de schappen. Het was veels te druk naar mijn zin dus ik haal mijn bestelling morgenvroeg wel af, maar de prijs is nu dus wel 10 cent gestegen!!! das ehhh een stijging van zo'n 16%....
    En de vorige bestelling was OOK al 10 cent duurder dan de keer dáár weer voor, want in oktober 2006 betaalde ik nog 49 cent per liter.

Ik vraag me af of de stijging niet gewoon komt omdat de supers in de gaten hebben dat er grotere hoeveelheden worden afgenomen, voor 15 flessen in de week maakt 49 of 69 cent niet zoveel uit, maar voor 20 dozen (300 liter) per 2 maanden is het natuurlijk een leuke extra winst!

Voor 69 cent kan ik ook gewoon de Lidl inlopen en de kar volstapelen, hoef ik het niet te bestellen...

Mochten er trouwens mensen zijn die nog leuke aanbiedingen weten, ( ik kan zelf wel vaten regelen) voor hoeveelheden van zo'n 200 liter per keer dan hoor ik het graag!!!!

groetjes en een fijn weekend!!!

RoadRunner
    edited June 2007
    Vorige week gespot bij de Hoogvliet Soyaolie 52 Eurocent/trr.

Ingmar
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Supercoop golden sun 49 cent 8)
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited August 2007
    gisteren besteld 60 dozen
    was geen probleem ,.... zou vandaag of morgen kunnen komen ophalen.
    0,52 cent per liter
  • HanM PPO Burner
    edited August 2007
    Net bij de jumbo geweest. 52 cent per liter :) was alleen slaolie ipv zonnebloem olie
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Vandaag bij de super, geweest om weer 20dozen op te halen.
    En een zeer vriendelijk gesprek gehad met de filiaalhouder en magazijnmeester gehad. Ook de soja gaat er met minimaal 20ct verlies uit volgens hen. Maar zeggen ze, wij zijn een servicesupermarkt en dus leveren wij altijd! :D toffe lui dus 8)
    Ze vroegenn zelfs, weet je zeker dat je genoeg hebt besteld.

over de lege flessen, ik heb een 1100l container, die gaat op gewicht, en dus niet op volume. no problemo dus.
    Maar goed, de flessen trekken me alleen omdat de prijs zo goed is, 52ct.
    Tegen de winter moet m'n apo toren af zijn, en gaat het met de flessen achteruit natuurlijk!

gr Ton
  • ook jan PPO Burner
    edited September 2007
    als je weet dat de koolzaad dit jaar al tot 350 euro per ton gestegen is (aan boer) en een ton industrieel geperst geeft 450 liter olie dan weet je dat 50 cent onrealistisch is, kopen zoveel als je nog kan zou ik zeggen,
  • Henk THenk T PPO Burner
    edited September 2007
    En daarom is de koolzaad prijs in duitsland dan ook in 2 maand tijd gestegen van €0.76 naar €0.91 cent per liter.
    Het lijkt wel of er een tekort aan koolzaad is, hoe zou dat komen :lol:

mvg Henk
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Ook Jan: Ook van de Nederlandse oliemolens hoor ik dat koolzaad onbetaalbaar is geworden. Maar het rare is dat op "trading" sites door Nederlandse bedrijven olie wordt aangeboden:
    Sales list
    Crude degummed rapeseed Oil (Turkey) CIF Europe
    Delivery Metric Tons 5000 per maand vanaf september Price 580€
    for 12 months
    Crude Degummed Soybean Oil (Brazil) CIF North West Europe
    Delivery Metric Tons 25000 per maand vanaf september Price 565€
    for 12 months
    Crude Palm Oil (Malaysia) CIF Europe
    Delivery Metric Tons 35000 per maand vanaf september Price 698$
    for 12 months

Snap jij hier iets van?
    edited September 2007
    Vandaar dat ik bij de supers koop, de supers leggen zelf een paar dubbeltjes erbij! zolang als het duurt..... Het 49ct zbo tijperk ligt ook al achter ons namelijk.
    Maar de genetisch gemanipuleerde soja, zal altijd wel lager in prijs zijn, er is toch geen hond die dat gebruikt in z'n eten.

gr Ton
  • HanM PPO Burner
    edited September 2007
    Ons mam was deze week even naar de sligro geweest. daar zijn dus wel 30 liter vaten te krijgen maar deze komen ook niet onder de .70 cent met zbo.
  • Nathan PPO Newbie
    edited September 2007
    Hoe zit het eigenlijk met de Belgische supermarkten? Ik vind hier niets onder de 88cent :cry: in de rekken.
  • JeroenW PPO Burner
    edited September 2007
    In het mooie Staphorst:

69 cent bij de Boni, in groooote getale aanwezig.
    68 cent bij de super
    69 cent bij de aldi

In Meppel:
    52 cent bij de de Albert, maar deze zijn dagelijks op want ik koop ze op. hehehe
    69 cent bij de aldi

Groet!
    Jeroen
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Nathan said:

Hoe zit het eigenlijk met de Belgische supermarkten? Ik vind hier niets onder de 88cent :cry: in de rekken.

Ik België kan je beter bij de boer tanken (zie link onder dit bericht).
    Dat is handiger, beter voor het milieu, goedkoper en legaal!
  • RogerRoger PPO Addict
    edited September 2007
    pjotter said:

wel ff checken: niet alle filialen hebben de aanbieding,

want zeker in drente letten de C1000 supers vooral op hun eigen kleintjes

Hallo pjotter,

Ben net bij de C1000* geweest er stonden maar 4 flesjes Slaolie ( Sojaolie ) van € 0,52 :(

image

Maar heb de bedrijfsleider gesproken en voortaan houd hij 2 dozen elke week voor me vast. Hij wist alleen niet zeker of er 12 of 15 flesjes in een doos zaten ?? Weet iemand dat hier ??

Heb afgesproken dat zolang hij het kan leveren voor € 0,52 per liter.
    Ik 2 dozen per week afneem tot ik evt. afzeg.

Hij vroeg niet eens wat ik ermee deed en of ik een BTW bon wou.

Groet,
    Roger
  • JeroenW PPO Burner
    edited October 2007
    De Slaolie bij de AH in meppel is nu ook weer 69 cent, en opeens geen 'kleintje' meer.

Dus heb ik alle ZBO maar meegenomen :twisted: liever zbo dan sla

Groeten,
    Jeroen
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    oke, kheb nog niet zelf gekeken bij de appiehap maar als de prijs inderdaad weer terug is op 69cent voor de slaolie dan klopt mijn vermoeden. De AH sluit voor een half jaar (7 maanden) een contract af. In maart is de slaolie in prijs gezakt, half jaartje geleden dus. Zo ging het ook met de zonnebloem, daarover kreeg ik destijds ook te horen dat het contract was afgelopen. wat wil het geval, zbo stopte ook in oktober.

Dus wat leren we, de AH werkt voor de PPO met half jaar contracten. Dus bij de volgende aantrekkelijke prijs weten we alvast wanneer deze actie afloopt :wink: No wars maar acties zijn het dus.

edit: yep de slaolie is weer terug naar 69 cent, contract afgelopen.
    wie weet gaat de slaolie wel weer in de aanbieding :lol: of moeten we wachten tot maart 2008 ??? voorspelling :evil:
  • HanM PPO Burner
    edited October 2007
    hmmm net bij super de boer geweest, en die heeft m ook alleen maar nog voor 69 cent..

dat betekend dus dat alleen de jumbo nog overblijft.... vanavond maar eens gauw langsrijden
    edited October 2007
    c1000 purmerend ,..... heb daar heel wat liters besteld en weg gehaald,
    maar nu........ nee meneertje dat doen we niet meer , we verliezen al 25 cent per fles , dus alleen wat in de schappen staat kunt u menemen.

Ze wringen zich in allerlij bochten om die klant toch maar binnen te halen.

goed....... probeer het nog wel ergens anders,... het stikt van de c1000 in nederland. :)
  • markas PPO Newbie
    edited October 2007
    supercoop zonne- en sla- 59 centen
    edited October 2007
    gisteren gebeld met c1000 adam noord
    zou wel voor me bestellen, .
    Werd ik vandaag terug gebeld,.... zijden ze het zelfde verhaal als in purmerend.

ik mocht wel 70 dozen bestellen, maar dan wel tegen 85 cent per liter, en er werd mij verzekerd dat ze er dan absoluut zelf niks op zouden verdienen.

nou...... gaan we maar weer naar lidl of aldi 69 cent is altijd nog goedkoper dan 1.10 voor gewone diesel.
  • JeroenW PPO Burner
    edited October 2007
    supercoop steenwijk 59 cent per liter.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited October 2007
    Net mijn 2 doosjes Sojaolie opgehaald bij de C1000*.

Blijft lekker voor maar € 0,52.

Ik kon ze gisteren namelijk niet ophalen.

Iets met een nieuwe baby enz. :mozilla_sealed: ( Zie ander topic )
  • Sunnyflowerpower PPO Burner
    edited October 2007
    JeroenW said:

supercoop steenwijk 59 cent per liter.

c1000 Steenwijk, nog steeds 52 ct/ltr

(en alles is voor bassie, hebben ze flink de pee in)
    ride like hell, the finger for SHELL :twisted:
    edited October 2007
    aldi lidl prend hoeven we ook niet meer te gaan....

89 cent per liter geworden
  • RogerRoger PPO Addict
    edited October 2007
    Het was weer Woensdag. En het is nog steeds € 0,52 per liter Sojaolie.
    edited October 2007
    supercoop koog a/d zaan gewoon 69 cent :cry: :cry:
    edited October 2007
    Ben vandaag boodschappen wezen doen en zag ook de Aldi op 89ct/l voor zbo staan. Voor mij is dit een voorbode dat de olie spoedig overal omhoog gaat.

Dus als je nog flessen wilt voor 52ct moet je snel zijn denk ik!

gr Ton
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited October 2007
    hier in de lidel ook €0.89L voor de zbo.

dyssie 8)
    edited October 2007
    Zal van de week nog eens kijken bij mijn Hoogvliet. Enige weken geleden zag ik dat ie nog 58 ct was, en deze is al een hele tijd op dit nivo.

Groet,
    Ingmar
  • webweb PPO Newbie
    edited October 2007
    AH is inmiddels al naar de 69ct met de slaolie (was 52).

Nog geen 89 gelukkig. Ik ben maar ff voorzichtig wat gaan inkopen ;)
    edited October 2007
    Wie zal het zeggen wat de supermarktprijzen gaan doen. Heb al eens eerder hier mijn verbazing uitgesproken van waarom de olie in de ons omringende landen allemaal boven de 85cent ligt terwijl wij nog op 49cent zaten. Op de wereldmarkt stijgt dan misschien de prijs, net zoals in NL maar vreemd genoeg heb ik dit nog niet in de andere lander in de supers terug gezien. Dus hij is fijn en wachten totdat de appiehap in maart weer met een actie komt, mark my words.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited October 2007
    Bij ons in Breezand bij de DEEN de Goldsun ZBO nog steeds € 0,69.
    En in Anna paulowna bij de C1000* de Sojaolie nog steeds € 0,52.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Net gezien dat bij Dirk vd Broek de olie nog op 0,69 staat. Morgen even spieken bij Lidl.
  • monkeydiesel PPO Burner
    edited October 2007
    :x Vandaag bij Lidl even 30 liter wezen halen
    en nog wat andere boodschappen dus viel het niet meteen op maar toen ik de bon bekeek prijs gestegen van 69 cent naar 89 cent :twisted: :twisted: 20 cent er boven op

HJet was 5 voor 6 dus wilde morgen even terug gaan omdat ik dacht dat er een fout gemaakt was maar niet dus.

Vraag mij af kan je uit eikels olie persen die liggen hier voor het oprapen
    en in Denhaag weet ik een paar hele grote.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2007
    Was vandaag bij de C1000* en hun huismerk SlaOlie ( SojaOlie ) kan NIET meer worden geleverd ?
    Wel een ander merk genaamd CAP D'OR voor € 0,52 per liter zie foto hieronder.

image

Rijdt dit ook goed mede-stokers ? Lijkt me van wel ?

Op de achterzijde van de fles staat -->

"geproduceerd met genetisch gemodificeerde Sojabonen. Gemaakt in een fabriek waar pindanotenolie wordt verwerkt"
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2007
    En vandaag maar weer even 4 doosjes Soja ( € 0,52 ) gekocht :wink:
    edited November 2007
    Blijkbaar zit ik nog steeds in de goede hoek van het land:

image

Groet,
    Ingmar
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2007
    Was net bij de C1000* voor mijn wekelijkse 2 doosjes. De slaolie CAP D'OR is nu 59 cent i.p.v 52 cent...

Is toch een prijsstijging van 13,5 % !
    edited November 2007
    De Jumbo is up naar 69ct voor de goldsun slaolie!
    Er is dus geen reden meer om voor soja te gaan daar de zbo ook 69ct kost daar.

Op naar de c1000 dus voor 59ct.......
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2007
    suzuki said:

De Jumbo is up naar 69ct voor de goldsun slaolie!
    Er is dus geen reden meer om voor soja te gaan daar de zbo ook 69ct kost daar.

Op naar de c1000 dus voor 59ct.......

Bij de C1000 hiero CAP D'OR Sojaolie NU 69 ct :(

Is toch ALWEER een prijsstijging van 11,6 % ! t.o.v 59 ct.

Ik ga nu voor de Goldsun ZBO voor 69 ct. bij de DEEN.
    edited November 2007
    C1000 up to 89ct voor zbo!
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2007
    DEEN up to 89ct voor Goldsun ZBO !
    edited November 2007
    Er staat nog geen nieuwe euroshopper ZBO in het schap. euhm de AH ZBO staat op 89 cent. Zal van de week eens vragen of daar ook een stop op staat. Ik bedoel, als de euroshopper naar 89 cent gaat, dan moet de AH ZBO ook omhoog toch? kijk uit naar maart :wink:
  • RubenbxRubenbx PPO Addict
    edited December 2007
    Maisolie bij de Colruyt in België, 88cent
    edited December 2007
    zag de sojaolie/slaolie (behangplaksel bij vorst) bij de plusmarkt nog op 52 cent staan. De ZBO daarentegen op 85cent eigen merk en 105 cent burg :shock:
    Grappige is dat de AH op dit moment voor euroshopper ZBO willekeur bestelstop heeft. De AH ZBO 1 liter is 85 cent, deze is ook in 2L verpakking te krijgen en kost dan 1,53 oftwel 77cent de liter :?
Sign In or Register to comment.