Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Leveranciers PPO

KakelbontKakelbont PPO Burner
edited September 2007 in Informatie (links)
Ik ik heb een hele lijst gevonden :P

http://www.kellysearch.nl/nl-product-101753.html

En nu maar hopen dat er 1 goedkoop kan/wil leveren 8)

Comments

• edited April 2005
    er is een coöperatieve in de maak in België die (hopelijk vanaf 2006) PPO zal aanmaken en leveren in België.

Er is enkel nog de schrik of er wel genoeg afnemers zullen zijn hier in België. Heeft iemand een idee van de vraag naar PPO in België ?
  • RolandRoland PPO Burner
    edited April 2005
    Hey, klinkt goed.
    Kun je wat meer informatie over die coöperatie geven?

Wellicht dat er ook een Belgisch Forum is over het rijden op ppo.... en anders is er een clubje dat zich de bratella's noemt... die zullen ook wel interesse hebben.
  • KakelbontKakelbont PPO Burner
    edited April 2005
    Leuk gevonden, bratella's :) Maarreh als ze tegen een scherpe prijs kunnen leveren en de kwaliteit goed is weet ik zeker dat ook veel nederlanders (brabanders / limburgers ?) wel even naar belgie willen rijden. :idea:
  • Martijn PPO Addict
    edited April 2005
    voor de zeeuwen is t ook maar een klein stukje!
  • Toyo PPO Burner
    edited April 2005
    Ja, maar als het ongunstig gelegen is kost het je wel 2x 4 euro en nog wat om door de tunnel te rijden. (maar jij zult wel een T tag hebben neem ik aan). Dat maakt het al meteen een stuk minder aantrekkelijk om je auto vol te laden, of je moet weer over een aanhanger beschikken ofzo.

~ Toyo ~
  • edited June 2005
    Als zoekende Belg heb ik nog een bedrijf gevonden in Eindhoven (NL)
    Hun website is: www.diligent.nl
    Ze verkopen Jatropha-olie
    Dit is een heg die groeit rond de evenaar.
    De olie wordt ter plaatse geperst zodat ze de zaadkoeken daar kunnen gebruiken als meststoffen.
    De heg wordt gebruikt om verwoestijning tegen te gaan.
    Zoiets als hier aan de kust het helmgras.
    De olie is wel giftig en kan niet voor voedingsdoeleinden gebruikt worden.
    Op de website: www.eco-diesel.nl wordt ook PPO te koop aangeboden in kunststof containers.
  • Martijn PPO Addict
    edited June 2005
    eco-diesel is exl. transport slechts 0,66 ct/ltr goedkoper dan de supermarkt. onder hun voorwaarden komt er nog €10,- bij voor reservering en €35,- voor transport. totaal is dat dus 4,5ct/ltr waardoor die bulk van 1000ltr je €38,- meer kost dan dezelfde hoeveelheid bij jumbo, aldi of lidl.
    daarbij ben ik ook bang dat die bulk op het hoge btw zal gaan... inclusief hoge btw tegen "laag" bij de super kom je dan op een verschil van ruim €100,- op 1000ltr...

erg jammer, ik had die grijze bak graag wat minder gevuld met lege flessen. kan iemand mij nu eindelijk eens verklaren waarom de buurtsuper nog steeds goedkoper is???
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2005
    Kan iemand me vertellen wanneer de Aldi grotere verpakkingen gaat leveren?
  • pieter PPO Master
    edited July 2005
    Gisteren heb ik op de Duitse variant van dit forum gelezen (Sam Hotte schreef het) dat er in het Friese Akkrum een firma schijnt te zitten die Pflanzenoel voor 0.45 ct, per liter zou kunnen leveren, wat er van waar is weet ik niet, nu had hij ook nog niet uitgevonden of dit waar was en welke firma dit was maar daarom hier een oproep aan mensen uit Friesland: BESTE FRYSKE MEINSKEN AS JIMME WITTE WHA DY FIRMA IS WOLLE JO DAT WOL HJIR DEL SKRIUWE, TIGE DANK UT NAMME FAN US ALLEGEARRE.
    Lijkt me nu toch raar als we die firma niet vinden,
    groeten, Pieter
  • pieter PPO Master
    edited July 2005
    die 0.45ct. is wel erg goedkoop he, dat moet natuurlijk zijn 0,45 euro of 45 cent :oops: Friezen zijn geen Zeeuwen (gjin sint to folle......????)
  • edited July 2005
    Ik denk dat de prijzen van de plantenolie ook te maken hebben met waar de olie geproduceerd wordt.
    Ga je in de Aldi olie kopen dan is het mogelijk dat deze van Hongarije komt. Terwijl als je hie plantenolie zou kopen deze meestal plaatselijk gemaakt wordt. Op die olie uit de Aldi moet je dus Hongaars loonlasten betalen die waarschijnlijk een stuk lager zijn dan die Benelux-loonlasten.
    Ik denk dat daarin het prijsverschil zit.
    Verder is de kostprijs van zonnebloempitten en koolzaad in het voormalig oostblok nog een stuk lager als hier.
  • MMMM PPO Newbie
    edited July 2006
    MWM 20 verkoopt IBC`s van 1000 liter voor €0.64 per liter,
    Bezorgkosten zijn €35.00 maar je kan het ook zelf ophalen natuurlijk !
    Als het goed is vragen ze geen borg voor de IBC, alleen een bijdrage van
    €10.00 voor het reinigen van de IBC.
    MWM 20 is gevestigd in Huissen (bij Arnhem), wil je meer info moet je zelf even contact opnemen met MWM 20.
    0263113723
  • NiekNiek Super Moderator
    edited July 2006
    Pieter,
    pieter said:

Gisteren heb ik op de Duitse variant van dit forum gelezen (Sam Hotte schreef het) dat er in het Friese Akkrum een firma schijnt te zitten die Pflanzenoel voor 0.45 ct, per liter zou kunnen leveren, wat er van waar is weet ik niet, nu had hij ook nog niet uitgevonden of dit waar was en welke firma dit was maar daarom hier een oproep aan mensen uit Friesland: BESTE FRYSKE MEINSKEN AS JIMME WITTE WHA DY FIRMA IS WOLLE JO DAT WOL HJIR DEL SKRIUWE, TIGE DANK UT NAMME FAN US ALLEGEARRE.
    Lijkt me nu toch raar als we die firma niet vinden,
    groeten, Pieter

Kijk eens op de site van ger groeneveld (ppo-groeneveld.nl). Ik vermoed, dat het VWO is. Niets mis mee overigens.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2006
    Het wordt tijd dat er een landelijk netwerk komt van stations waar getankt kan worden. Laat ik nou het gevoel hebben dat er zoiets aankomt. :lol: :lol: :lol:
  • Wally PPO Newbie
    edited July 2006
    [quote=Ruud S]Het wordt tijd dat er een landelijk netwerk komt van stations waar getankt kan worden. Laat ik nou het gevoel hebben dat er zoiets aankomt. :lol: :lol: :lol:

Klinkt goed. Een goede, legale verkrijgbaarheid van PPO aan de pomp is voor mij een voorwaarde om mijn auto te (laten) ombouwen.
    Op wat voor termijn kan ik rekenen?
    edited July 2006
    Binnen een paar maanden? Sorry Wijn en van Geel en hun directe sponsors :lol:
    Denk ik dus gezien de marktontwikkelingen op dit moment. Zowel bij de producenten en distributeurs van zaden en olie. En daarbij een betere kwaliteit.
  • Bart PPO Burner
    edited July 2006
    Zijn dit die kaboutertjes waar je het eerder over had Ruud? Of echt op stations?

Je hebt er een handje van om mensen echt nieuwschierig te maken :wink: :lol:
    edited July 2006
    Je bent een goede lezer Bart. Ik denk een combinatie. Zowel hier als in België. Het gaat mij niet snel genoeg, maar er zitten veel haken en ogen aan. Deze en volgende week zijn erg belangrijk :lol:
  • edited July 2006
    DELETED
  • edited July 2006
    DELETED
  • BurnieBurnie PPO Burner
    edited July 2006
    Die Jatropha-olie klinkt wel intressant.
    Maarja het blijft weer de transport, en er is nog niet veel overbekend.
    Maar dit zou dus wel een goede oplossing zijn om de arme landen een graantje (olieetje) mee te laten snoepen.
    edited August 2006
    Burnie: Er rijden in Nederland al een paar auto's op die olie. Zowel ééntank als tweetank systeem.
    edited August 2006
    [quote=Ruud S]Burnie: Er rijden in Nederland al een paar auto's op die olie. Zowel ééntank als tweetank systeem.

Kijk weer wat bijgeleerd. Vind het wel een intressante olie.
    edited August 2006
    In India schijnen miljoenen (!) hectares vanaf dit jaar olie te gaan leveren.
  • edited August 2006
    DELETED
    edited August 2006
    Persoonlijk vind ik het een goede zet op dit soort gewassen in deze landen te laten groeien. Is weer bevorderend voor de ecconomie.
    Het is gewoon jammer dat de grootheden er niet achter staan.
    Maarja denk dat dit voornamelijk komt omdat ze er nog genoeg mee kunnen verdienen. Want 4 miljard euro winst het afgelopen jaar hoef je je niet echt gedachten te maken dat het ooit eens opgebruikt is. En wat te denken van al die aandeelhouders. Die gaan toch niet echt investeren in de slaolie, voor enkele duizende ppo'ers. Dus moesten eigenlijk misschien de ppo'ers het startschot geven en misschien in de booming bussines wagen. Wij zien de voordelen. Maarja dat is dan denk ik ook eigenlijk alles. Want laten we eerlijk zijn alles wat goed of slecht is voor het milieu je moet er toch duur voor betalen.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Maar hoe bestel ik bij hem? Ik kan niet meer vinden dan een kort introverhaaltje.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Door even te bellen voor een afspraak denk ik! Zie onder kopje contact op zijn website.
  • TMTM PPO Newbie
    edited September 2007
    Kipmarc said:

Ik denk dat de prijzen van de plantenolie ook te maken hebben met waar de olie geproduceerd wordt.
    Ga je in de Aldi olie kopen dan is het mogelijk dat deze van Hongarije komt. Terwijl als je hie plantenolie zou kopen deze meestal plaatselijk gemaakt wordt. Op die olie uit de Aldi moet je dus Hongaars loonlasten betalen die waarschijnlijk een stuk lager zijn dan die Benelux-loonlasten.
    Ik denk dat daarin het prijsverschil zit.
    Verder is de kostprijs van zonnebloempitten en koolzaad in het voormalig oostblok nog een stuk lager als hier.

Zou ik ook denken, maar het is niet zo.
    Het zal hem in de grote aankoop zitten.
    Ik betaal in Macedonie meer dan hier bij de Aldi.
    En in Macedonie zijn de lonen lager dan in Hongarijen :roll:
Sign In or Register to comment.