Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Gezocht: Filters

smulsmul Livin' and Breathin' PPO
edited June 2007 in Informatie (links)
Op dit forum worden er volgens mij heel wat brandstoffilters versleten. Het is bovendien slim altijd 1 op voorraad mee te nemen in de auto. Weet iemand waar je goedkoper aan Mann filters kunt komen? Afgelopen week heb ik mijn brandstoffilter zelf vervangen. Bij de Brezan heb ik de WK841 gekocht. Die kostte mij 27 euro. Het is zon filter met de thules aansluitingen er al op.

Nu heb ik ook op duitse websites, ebay en marktplaats gekeken. Ik kon dit filter verder nergens vinden. Terwijl de filters bij Monopoel bijvoorbeeld maar rond de 5-10 euro liggen. Dit filter staat er dus niet bij.

Eigenlijk heb ik 2 vragen:

1. Heeft iemand een idee waar je het filter goedkoper kunt krijgen?
2. Is het misschien interessant om een gezamelijk initiatief op te zetten en voor iedereen de filters tegelijk bij 1 bedrijf af te nemen?

Alle suggesties zijn welkom!

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Smul,

Ik betaalde voor hetzelfde filter bij lasaulec 24,85 pleuries.

Goedkoopste zijn volgens mij die inzetfilter voor zo'n renault verwarmd filter. Deze kosste mij (filter heeft dyssie nu) 8,35 eurie.

Het kan ook anders: ik heb een filter (1micron) na de pomp van de thuistap. Zo'n filterkaars kost 5 eurie, en dan weet ik bijna zeker dat mijn brandstoffilter alleen nog uit voorzorg ertussen zit, of voor een beetje vuil tijdens het tanken. Het brandstoffilter wat ik gebruik komt van dieselumbau, 15,29 eurie, en heb ik tot nu toe 1 keer vervangen.

Ik maak me eerlijk gezegd niet zo druk om het filter. Ik zou dan ook niet snel meedoen met massaal inkopen om 2 euro te besparen. Goedkope adressen, de duitse webshops, maar dan moet je wel bijna dingen combineren ivm verzend kosten.

Cheers,
    Tim
  • NiekNiek Super Moderator
    edited May 2007
    Smul,
    hetzelfde probleem had ik met mijn mitsubishi L300. Ga naar de sloop en koop een filterhuis voor goedkopere filter en vervang je filterhuis. Ik heb er nu eentje uit een ford escord. Filters kosten een euro of 5-6 per stuk.
    Niek
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Voor de Benzrijders onder ons http://www.ced-taxiteile.de/ is volgens mij de goedkoopste. Volg dus het advies van Niek en neem een filterhouder uit een oude Benz.
    Zoals

Kraftstoffilter 201/124/210Diesel Hausmarke Ihr Preis EUR 5,39
    Zzgl. EUR 6,50 Versandkosten
    Inkl. 19% MwSt.
    Ab Lager lieferbar
    image

Voorfilters kosten daar trouwens ook maar 1,15 Euro !

Groet,
    Ingmar
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Verzendkosten naar NL zijn 10 euro. Ben benieuwd of dat per onderdeel is of voor alles. Ben van plan om heel setje filters te bestellen daar, ben toch binnenkort weer ad beurt. Op z'n minst voor luchtfilter en voorfilter. Dus waarom niet een setje achterin :)
    edited May 2007
    Miglowie,

Dit was mijn laatste bestelling, verzendkosten 10 Euro;
    En geloof me twee remschijven voor een E-klasse is minstens 10 Kg, als het niet meer is.

Ingmar

Pos. Art.-Nr. Artikel Preis Menge Summe
    1 14000037 Bremsklötze vorn, Hausmarke W210 mit Staffelpreis ! EUR 22,99 1 EUR 22,99
    1 14000017 Bremsscheibe W210 vorn, Hausmarke 15" EUR 22,99 1 EUR 22,99
    1 12600033_0002 Kraftstoffilter 201/124/210 Diesel Hausmarke EUR 5,39 1 EUR 5,39

Versandkosten EUR 10,00
    PayPal Bearbeitungsgebühr EUR 2,00

Gesamtbetrag EUR 63,37

(Inkl. Mwst (19 %): EUR 10,10 )
    edited May 2007
    Dat valt inderdaad nogal mee. Ik kan alleen die voorfilters die je zei niet vinden voor m'n W201. Tijd begint nu trouwens te dringen, volgende week moet ie gekeurd zijn en ik heb geen tijdddddddddddd :(
    edited May 2007
    Miglowie,

Kan alleen deze vinden Unser Katalog » Mercedes-W124-Bj.85-95 » Filter » Kraftstoff-Leitungsfilter W124 u.W123 Diesel
    Maar deze zijn redelijk universeel mi.

Ingmar
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Tim said:

Het brandstoffilter wat ik gebruik komt van dieselumbau, 15,29 eurie, en heb ik tot nu toe 1 keer vervangen.
    Tim

Ik heb de goedkopere, die was maar €5.12. Wat is het verschil behalve de geschiktheid voor bio-diesel?

Grtz
    edited June 2007
    ingmar said:

Miglowie,

Kan alleen deze vinden Unser Katalog » Mercedes-W124-Bj.85-95 » Filter » Kraftstoff-Leitungsfilter W124 u.W123 Diesel
    Maar deze zijn redelijk universeel mi.

Ingmar

Qua vorm lijkt ie er wel op ja. Alleen is degene die bij mij en Ton zit wit, maar dat mag op zich de pret niet drukken. Trouwens, APK gekeurd, bijna goedgekeurd, alleen de uitlaat hangt los en de stuurkogelhoes rechts is kapot. Dus nieuwe middendemper en een hoesje :D Volgende week is ie weer een jaar rijvaardig!
Sign In or Register to comment.