Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Auto database

mennomenno Webmaster
edited April 2008 in Inleiding PPO
Even een vraagje aan iedereen: ik kreeg gisteren de vraag of het ook mogelijk is om zelf een database op te zetten met omgebouwde voertuigen. Dat vindt ik een mooie uitdaging, maar ik wil eigenlijk wel eens weten hoe jullie dat in gedachten hebben: hoe moet het eruit komen te zien, wat moet er allemaal in de database komen te staan etc.

Ik ben benieuwd.. :-)

Comments

• BacchusBacchus PPO Burner
    edited April 2005
    merk - model - motortype - dieselpomp - jaartal - kmstand - aanpassingen - gereden PPO km - problemen - rijstijl/waar gereden km (stad,...)
  • KakelbontKakelbont PPO Burner
    edited April 2005
    mengverhouding, ruimte voor foto's :idea:
  • Peus PPO Addict
    edited May 2005
    Mischien niet alleen bestemd voor aangepaste auto's.
    Lijkt me ook zinvol als niet-aangepaste auto's in de database opgenomen kunnen worden.
    Vaak is dat nuttig om te weten te komen waar de grenzen liggen in de mengverhouding diesel / PPO en tegen welke problemen men aanloopt. Geef daarvoor s.v.p. de ruimte, bijv. startgedrag zomer / startgedrag winter.
    Goed idee, zo'n voertuigen databank voor PPO. :lol:

-------------------------------------------------------------------------------
    Heerlijk helder......Zonnebloemolie ! (40% - HDi-2,0 is niet verslaafd)
  • pieter PPO Master
    edited July 2005
    Ik zie de laatste tijd veel nieuwkomers met vragen of hun auto ook geschikt is, ik denk dat het hoog tijd wordt om de databank op te starten.
  • mennomenno Webmaster
    edited July 2005
    Ik heb 'm al op m'n to-do lijstje staan, probleem is even waar ik de tijd vandaan haal om zoiets netjes en degelijk te programmeren. Maar het zit wel in de planning.
  • pieter PPO Master
    edited July 2005
    "k ben niet boos :D
  • Marco PPO Wannabe
    edited August 2005
    idd erg handig om er op dit forum ook 1tje te hebben
  • Bart PPO Burner
    edited August 2005
    Wat zijn jullie ideeen over hoe die database er uit zou moeten zien? Ik heb hier wat ervaring mee, en het kan zo mooi of zo simpel als je wilt. Nadeel van mooi is dat het ERG arbeidsintensief is (veel progammeerwerk). Je kunt ook iets simpels doen met HTML tables bv.
  • mennomenno Webmaster
    edited August 2005
    Bart said:

Wat zijn jullie ideeen over hoe die database er uit zou moeten zien? Ik heb hier wat ervaring mee, en het kan zo mooi of zo simpel als je wilt. Nadeel van mooi is dat het ERG arbeidsintensief is (veel progammeerwerk). Je kunt ook iets simpels doen met HTML tables bv.

Het is de bedoeling om het in PHP en MySQL te programmeren, omdat dit het meest flexibele is. Geregistreerde bezoekers moeten zelf hun gegevens in kunnen voeren, het is niet handig als dit door 1 persoon dient te gebeuren.

Daarnaast heb ik nog het idee om het forum als basis voor een completere site te gebruiken, ben nu aan het uitzoeken hoe dit het beste kan.

Het is inderdaad veel werk en zal niet van de ene op de andere dag klaar zijn.
  • edited September 2005
    Op deze duitse site staan gebruikerservaring met biodiesel. Zoek op merk en model.

http://rapsdb.rapsinfo.de/

[enige nadeel van de site = duitstalig :D]
  • edited October 2005
    Moderators.....als het nog relevant is?

Als jullie interesse hebben: www.ditcms.org/index.php
    Ben bereid CMS, hosting en db-bouw voor auto-referentielijst te maken als sponsoring.

Dus als sponsoring:
    - gratis site
    - gratis forum
    - gratis auto-referentie db.

neem daarvoor contact op met Christian Dackus via www.dackus.nl
  • vetfrituur PPO Burner
    edited October 2005
    Ik denk dat er genoeg PHP applicaties bestaan (zie sourceforce / freshmeat.net ) om dergelijks op te starten. Met een minimum aan aanpassingswerk moet dit toch te doen zijn,
  • Murci PPO Newbie
    edited October 2005

Ik denk dat er genoeg PHP applicaties bestaan (zie sourceforce / freshmeat.net ) om dergelijks op te starten. Met een minimum aan aanpassingswerk moet dit toch te doen zijn,

Net wat ik dacht... Een ordinaire dvd-cataloog wat aanpassen en klaar is kees. Eventueel nog een mogelijkheid om wat foto's te uploaden, zodat we het ons allemaal wat beter kunnen voorstellen :). 'k Wil gerust een handje toesteken indien er hulp nodig is.
  • vetfrituur PPO Burner
    edited October 2005
    same here, als ge wat hulp nodig hebt, laat het maar weten. Dat van een DVD catalogus is een heel goed idee trouwens, daar zijn echt tonnen apps voor te vinden. Probeer vooral het wiel niet terug uit te vinden.
    Als tip, gebruik de Cascading style sheets van phpBB hier en de look en feel zal snel op het forum lijken. Laat maar weten moest je daar hulp voor nodig hebben.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    Oliestokers,

We hebben al een opzetje voor de database:

Gegevens van alle PPO-auto's van dit forum

Cheers,
    Tim
  • GolfIIdieselGolfIIdiesel PPO Burner
    edited April 2008
    [quote=Tim;14392]Oliestokers,

We hebben al een opzetje voor de database:

Gegevens van alle PPO-auto's van dit forum

Cheers,
    Tim

Hij doet het niet:cry:
  • mennomenno Webmaster
    edited April 2008
    [quote=GolfIIdiesel;31957]Hij doet het niet:cry:
    Klopt. De link verwijst naar een lokatie vanuit het oude forum. Je zou hier even kunnen kijken.
This discussion has been closed.