Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Tankstations in Nederland

Ruud S Livin' and Breathin' PPO
edited May 2011 in Olieen
De mooiste staat in Amsterdam op het NDSM terrein. Er wordt in Nederland koud geperste koolzaadolie verkocht. Ik dacht 95 cent per liter.

image
«1

Comments

• Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    Brownie: ik heb een flinke lijst met adressen waar olie verkocht wordt, of leveranciers die per adres afleveren. Zal met hen overleggen of het hier geplaatst mag worden. De douane leest mee (oa Roosendaal). Daarnaast circuleert er een behoorlijke plas accijnsvrije (ja echt dus) olie in de markt. Die willen echter alleen aan grotere afnemers leveren. In Limburg en Zeeland gaan vijf gemeentes, afvalbedrijven en een taxi bedrijf daar al gebruik van maken. Maar er is nog veel over :lol: :lol:
  • Henk THenk T PPO Burner
    edited December 2006
    In Delfzijl zou Garage Dallinga een olie pomp plaatsen.
    Ik zou bericht krijgen als particulieren daar konden gaan tanken.
    Dit bericht heb ik nooit gehad.
    Het enige wat ik als gerucht gehoord heb, dat ze de olie niet aan de pomp mochten verkopen en dat men nu de olie die voor de belbus van de AKZO nodig is, zelf naar de AKZO lokatie brengt.

Zal binnenkort weer eens gaan informeren.

mvg Henk
    edited December 2006
    Zie Smul het al elders posten. Hij was ook op de bijeenkomst in Zeewolde. Er kan olie opgehaald worden. Hij heeft een soortgelijke pers staan als in Zeewolde. Filtert ook zelf.
    Horsting Mengvoeders BV
    Molenweg 10 -12
    7035 CL Kilder
    (0314) 68 12 97
    Edit "Tim":Website: http://www.pureplantaardigeolie.nl

Er staan (of er komen binnenkort) ook olieverkooppunten in:
    Groningen, Zeewolde, aan de weg Den Helder/Alkmaar, omgeving Zwolle, Maastricht/Heerlen, Nederweert, Walcheren, en een paar vergeten? Zal hen vragen of iedereen er gebruik van kan en mag maken.
    Afleverservice sojaolie vanuit Bunschoten. Afleverservice van geraffineerde olie vanaf Arnhem. (2000 liter 68 cent ex 6%BTW gratis gebracht of aftanken thuis)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    [quote=Ruud S]Brownie: ik heb een flinke lijst met adressen waar olie verkocht wordt, of leveranciers die per adres afleveren. Zal met hen overleggen of het hier geplaatst mag worden. De douane leest mee (oa Roosendaal). Daarnaast circuleert er een behoorlijke plas accijnsvrije (ja echt dus) olie in de markt. Die willen echter alleen aan grotere afnemers leveren. In Limburg en Zeeland gaan vijf gemeentes, afvalbedrijven en een taxi bedrijf daar al gebruik van maken. Maar er is nog veel over :lol: :lol:
    Go Ruud :arrow: Waar blijft ie..

Vandaag in Leeuwarden geweest: http://www.delta-oil.nl

image

Mooie helder olie, wel opletten, het vulpistool slaat niet zelf af :oops:

Cheers,
    Tim
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    @ Tim: Ik zou daar wel een keertje hebben getankt als het een beetje in de buurt zou zijn om het initiatief te ondersteunen. Mocht ik een keertje weer in Friesland zijn, dan ga ik daar zowiezo even tanken. Afgelopen zomer was ik een weekje camperen met mijn vriendinnetje in Friesland, maar toen stond het tankstation er nog niet :(
    edited February 2007
    Beste Tim,

Je hebt helemaal gelijk. Het probleem is dat de meeste afgifte punten niet willen dat het gepubliceerd wordt. En ter informatie: er wordt binnenkort meer met subsidie omgebouwd.

De tankstations in Amsterdam en Leeuwarden verkopen gewoon PPO. Geen enkel probleem. Volgens de wet mag het niet, maar de lokale overheid steunt ze wel. Amsterdam wordt geopend door Cohen en de provincie Friesland en de gemeente Leeuwarden staan achter het initiatief in Leeuwarden. Werd mij vandaag zelfs persoonlijk bevestigd. Met de mededeling: “Wist u dat wij subsidie geven als men laat ombouwen?” Morgen krijg ik verdere informatie.

Er zijn veel meer uitgifte punten, maar die zijn heel terughoudend met verstrekking van olie aan iedereen of het naar buiten treden (helaas). Naast de bekende verkooppunten wordt er getankt in Den Bosch (tweemaal) Maastricht, Heerlen volgt, kop van Zuid Limburg, Arnhem, Walcheren, Groningen, nabij Zwolle, Zeewolde, etc. Er zijn nu een aantal verkooppunten in onderhandeling om straks samen officiële accijnsvrije olie te gaan verkopen. Heeft te maken met de hoeveelheid af te nemen liters. Arne Butt had hier reeds gepost drie stations te willen openen.

Met subsidie wordt er nu omgebouwd in de kop van Noord Holland. Heel binnenkort ook in Groningen en Friesland. Er lijkt toch iets te gebeuren.
  • Martijn PPO Addict
    edited February 2007
    en zeeland? peijs mag best een presentje meenemen als ze hier heen komt...
    edited February 2007
    Zeeland heeft 150000 liter accijnsvrij gekocht, maar dat is helaas nu nog voor een beperkte groep afnemers. Laten ze het gewoon vrij geven, dan kan Mol Schuddebeurs het aan iedereen verkopen.
    edited March 2007
    Even een edit:

Vanwege wazige wetgeving :evil: kan je alleen nog met delta oil pas tanken in Leeuwarden, eea ivm registratie van vrijstelling levering van ppo bla blabklablab led.

Die moet je aanvragen.

Tim
  • EdEd PPO Burner
    edited March 2007
    Tís voor mij wel een beetje ver rijden, maar wil hem jullie niet onthouden:

http://www.boerderijhethave.nl/

Ed :idea:
    edited March 2007
    Ed: De volgende zin viel me al eerder op, op hun site:
    ..."Om goed op PPO (pure plantaardige koolzaadolie) te kunnen rijden moet u een warmtewisselaar inbouwen"...
    Dus zo ingewikkeld is het allemaal niet :lol:
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Hey weer een mogelijkheid voor een bonnetje. Zouden ze accijns-vrijstelling hebben?? :D
  • EdEd PPO Burner
    edited March 2007
    @Ruud: En die warmte-wisselaar willen ze ook wel voor je inbouwen (€240). Maar goed, toch weer een tankadresje in die regio....(geen idee waar)...Een van onze techneuten moet daar maar eens een bezoekje afleggen, om e.e.a. uit te leggen. Of misschien rijden ze daar alleen maar Mercedes :oops:

Ed :idea:
  • Arne But PPO Newbie
    edited March 2007
    Hallo,

wij willen binnenkort op 3 plekken PPO gaan verkopen.
    de locaties gaan worden:

Klarenbeek
    Maarssen
    Ridderkerk

op dit moment zijn wij in overleg met de terreineigenaren.
    het zal een onbemandepomp worden met een pinautomaat.
    daar in tegen gaan wij ook thuisleveringen doen vanaf 1000 liter per tankwagen.
    op het servicepunt te Ridderkerk en Klarenbeek is het ook mogelijk om IBC containers te krijgen met 1000 Liter PPO.
    de IBC containers huurt of koop je bij ons tegen een redelijk bedrag.

dit wordt binnenkort (binnen een periode van 2 maanden) op onze website bekent gemaakt.

Arne But
    www.pflanzenol.nl
    www.ppo-logistics.nl
    Apeldoorn
    edited March 2007
    Als ik bij je kan tanken zal ik het niet nalaten. Kan dit niet, dan ga ik wel naar Almen toe. Zo ver is dat ook niet uit de richting en dan neem ik meteen een paar jerrycans mee. Rus, heb jij nog die jerrycan's voor mij?? Schiet me ineens te binnen :P
    edited March 2007
    Volgens mij werken je links niet..?
  • Arne But PPO Newbie
    edited March 2007
    klopt, de website's zijn offline gehaalt voor onderhoud.
    ik hoop dat ze eind vd week het weer doen
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2007
    [quote=Ruud S]Er zijn veel meer uitgifte punten, maar die zijn heel terughoudend met verstrekking van olie aan iedereen of het naar buiten treden (helaas). Naast de bekende verkooppunten wordt er getankt in Den Bosch (tweemaal) Maastricht, Heerlen volgt, kop van Zuid Limburg, Arnhem, Walcheren, Groningen, nabij Zwolle, Zeewolde, etc.
    Wat is de stand van de tankmogelijkheden in de buurt van Gorinchem?
    Den Bosch is niet al te ver weg (half uurtje), kan het dichterbij?
    Wat verkoopt men qua olie? En zijn er nog verschillen?
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    In Breda is een APO distributie punt van Niek volgens mij en bij Antwerpen zit een PPO-boer. Verder kan ik je niet helpen.
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2007
    brownie said:

In Breda is een APO distributie punt van Niek volgens mij en bij Antwerpen zit een PPO-boer. Verder kan ik je niet helpen.

Dank!
    Meer keuze is welkom.
  • graddus PPO Newbie
    edited July 2007
    Is er al iemand die in Leeuwarden PPO tankt?

Weet iemand de pompprijzen misschien?
    edited July 2007
    Graddus,

Ik heb een tankpas voor aldaar. Na de eerste succesvolle tankbeurt niet meer mogelijk geweest. Ze willen geen risico nemen met betrekking tot onduidelijke wetgeving mbt accijncen.

Eea is weer oerhollands corrupt... :x :x :x

Tim
  • calypso PPO Newbie
    edited September 2007
    Op de website van Deltaoil staat nu dat ze vanaf 8 oktober 2007 open gaan... :?: :?
  • HanM PPO Burner
    edited September 2007
    Wat udo vraagt... wat is er in den bosch? want dat ligt wel gunstig voor mij
  • calypso PPO Newbie
    edited October 2007
    Prijs PPO bij Delta-oil Leeuwarden gestegen naar 1,05 euro!
    Is duurder dan de diesel die ze aanbieden (1,02 euro)
    edited December 2007
    Gisteren even getankt bij Georg in Kranenburg, inmiddels is zijn prijs al gestegen naar 88ct en hij vertelde me dat de koolzaadprijs al op 430 euro/ton ligt en volgend jaar de belasting in Duitsland 15 ct omhoog gaat :shock:
  • edited December 2007
    DELETED
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited February 2008
    De beloofde foto van de tankplaats bij de Oostwaardhoeve tussen Slootdorp en Wieringerwaard in de kop van Noord-Holland.

image

Succes er mee.

Douwe.
  • johnny5 PPO Burner
    edited March 2008
    waar is dat tankstation precies in wieringenwaard???? gr john
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited March 2008
    Als je van Wieringerwaard richting Slootdorp rijdt kom je, ongeveer halverwege, over de brug van het Groetkanaal en rijd je de Wieringermeer polder in. De eerste booerderij rechts is IMAG proefbedrijf Oostwaardhoeve. Een boerderij met allemaal schuren en loodsen. In een van de loodsen aan de zuidkant van het erf is het pomp station gevestigd.

Succes,

Douwe.
    edited March 2008
  • TDIMAX PPO Newbie
    edited May 2008
    Weet iemand de locatie in Den Bosch om PPO te tanken?

Alvast Bedankt
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Volgens [url=http://www.biotanken.nl/website/]Biotanken.nl | Alle tanklocaties voor biobrandstof in Nederland, Belgi
  • DeBruin PPO Burner
    edited May 2008
    Van 't weekend een tripje naar 'Grun', met de 100% PPO mobiel: kan ik nog ergens tanken onderweg? ( niet dat 't nodig is, maar ik wil wel eens een NL-bonnetje hebben voor 'de voorraad'.

Ik kom alleen geen actuele kaarten tegen: biotanken.nl is niet echt actueel; stations waar geen PPO (meer) te koop is, staan er nog gewoon op, en he-le-maal geen alternatief-brandstof-station in Groningen lijkt mij ook stug.
  • Elim PPO Newbie
    edited June 2008
    [quote=ingmar;34198]Volgens [URL="http://www.biotanken.nl/website/"]Biotanken.nl | Alle tanklocaties voor biobrandstof in Nederland, Belgi
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Rick Bosgoed van Bosgoed mengvoeders in Kilder eens bellen, ik heb daar een aantal jaar geleden soya kunnen kopen.

Groet,
    Ingmar
  • Elim PPO Newbie
    edited June 2008
    [quote=ingmar;35187]Rick Bosgoed van Bosgoed mengvoeders in Kilder eens bellen, ik heb daar een aantal jaar geleden soya kunnen kopen.

Net even gebeld, maar die hebben op het moment alleen soja-olie die geschikt is voor de productie van veevoeders, maar niet om op te rijden (vlokt). En het is vrij duur, iets van 1,20-1,30 incl. BTW.
    edited June 2008
    Probeer deze maar eens:

Horsting Mengvoeders BV
    Molenweg 10 -12
    7035 CL Kilder
    (0314) 68 12 97
    edited June 2008
    Die perst niet meer.
    Elim: heb je een volle IBC nodig?
    edited June 2008
    Stokers,

Maar wil vast nog wel soja verkopen...

Tim
  • Elim PPO Newbie
    edited June 2008
    [quote=Ruud S;35192]Die perst niet meer.
    Elim: heb je een volle IBC nodig?

Ja, zoiets was ik van plan, al moet ik nog wel even zo'n ding en transport en zo regelen.
    Ik heb overigens geen omgebouwde auto, dus het moet wel olie zijn die goed bruikbaar is in een mix met diesel.
  • a.leatpavel PPO Newbie
    edited September 2008
    Hallo iedereen. Ik heb een defender gekocht met een ingebowde koolzaadolie reservoir, maar ik kan nergens PPO zien to finden. Ik woon zelf in Nunspeet een ik heb all geprobeerd het tankstation in Meppel maar niks.
    Dus kan mij iemand helpen met een adres in de buurt waar kan ik PPO tanken.
    Alvast bedankt.
    Addy
  • evertevert PPO Burner
    edited September 2008
  • SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited September 2008
    [QUOTE=evert;40047]Super de Boer Dijkstra - Home

Zo help je elkaar niet Evert.... Geef dan liever een link van een visboer of filteraar

@ newbe:

Probeer/bel Opek in Zeewolde eens.
  • cck PPO Newbie
    edited September 2008
    Beste forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum, rij een corsa diesel '95 en wil er best wat meer experimenteren, ik ga eerst mengen en daarna misschien een tank bijbouwen.

weet iemand toevallig een adres in omgeving Leiden voor olie waarmee het een beetje redelijk rijden is, ik ben eventueel ook bereid om 500 liter ofzo te kopen. U mag mij ook mailen als adressen op het forum een probleem zijn.

Alvast bedankt voor eventuele adressen
  • 3L Pim PPO Newbie
    edited November 2009
    Vandaag in Zeewolde goede ervaringen opgedaan.
    Nette prijs van 72 cent per liter.
    Vriendelijke ontvangst en snel geholpen.
    Snel en precies tanken. Geen geknoei.
    Hier zien ze me zeker weer !

Groeten,
    Pim.
    edited November 2009
    Mooie foto's,

Ik zie dat ie z'n kaf-blower al heeft geperfectioneerd en ook al een mooie kleine centrifuge heeft voor de geperste olie.

Tim
  • JW77 PPO Newbie
    edited April 2011
    Beste mensen,

Ik ben net nieuw op dit forum.
    Ik rijd sinds een week een Mercedes W124 200D. ik heb van de supermarkt van zonnebloemolie gehaald (€1,19) en ik vermoed dat ie er nu voor 70% op rijdt.

geen problemen.

Ik woon in Twente. weet iemand wat adressen waar ik olie kan kopen/tanken?
    Liefst omgeving Hengelo/Oldenzaal/Enschede enz.

Alvast bedankt.
  • Hari-Bo PPO Newbie
    edited May 2011
    Is er in de regio Noord-Holland trouwens ook nog ergens een pomp? Want die in Slootdorp is er mee gestopt.
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited May 2011
    -Mondje dicht-
Sign In or Register to comment.