Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Zet hier uw 1-tank mixverhouding neer per maand.

ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
edited January 2013 in Olieen
Hi, om wat meer inzicht te krijgen in de mixverhoudingen van 1 tank systemen wil ik deze graag in dit topic verzamelen.
benodigde info:
* mixbasis:
* mixverhouding:
* maand+laagste temp:
* Type auto:
* Pomp:
* Ombouw: ja/nee
* electrische voorverwarming, temp?:
* Nagloeisysteem:
* omschrijving koude startgedrag

Vooral het koude startgedrag gespecificeerd omschrijven. bijv hoeveel keer voorgloeien, nagloeisysteem aanwezig,tijd? jojo'n, bokken, afslaan in de eerste minuut etc. Info geeft meer inzicht.
«134567

Comments

  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    * mixbasis: ZBO+Petrol
    * mixverhouding: 75%+25%
    * maand: Oktober ochtendtemp rond de 5 graden 1xvorst
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * temp elect vw WW: 100C-75C
    * Nagloeisysteem: ja, inactief wacht op kabel
    * omschrijving koude startgedrag: slaat goed aan, beetje nagelen en jojo'en van het toerental. beetje gas geven naar constant toerental. binnen minuut rustig stationair.
  • Sunnyflowerpower PPO Burner
    edited November 2006
    * mixbasis: (dsl/zbo)
    * mixverhouding: 20/80 dsl/zbo
    * maand: (de buitentemp kunnen we dan globaal terugvinden :lol: )
    mei t/m okt daarna 30/70 of 40/60 al naargelang de kou
    * Type auto: daihatsu charade
    * Pomp: bosch
    * temp elect vw WW: 2x een ww (kort en lang cirquit)
    * Nagloeisysteem: onbekend
    * omschrijving koude startgedrag geen problemen gehad
    in afgelopen jaar. ook niet met
    -22,3 op de thermometer
    (marknesse maart 2005)
  • RoadRunnerRoadRunner PPO Wannabe
    edited November 2006
    mixbasis: ZBO en Diesel (Tango)
    mixverhouding: 50%-50%
    maand: november
    type auto: Opel Combo X1.7D 1996
    pomp: (licentie) Bosch
    temp: alleen standaard verwarmd brandstoffilter
    nagloeisysyteem: standaard Opel gloeiïnstallatie
    omschr. koude start: start altijd goed, moet er wel voor zorgen dat bij
    buitentemp. onder +/- 12 graden de diesel en de
    ZBO goed gemengd worden (schudden) anders
    valt de motor na ca. 30 seconden stil, na 3 keer
    voorgloeien start hij dan weer en verder geen
    problemen meer.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited November 2006
    * mixbasis:> ppo*-petroleum-diesel
    * mixverhouding:> 70-15-15
    * maand+laagste temp:> Mix afhankelijk van buiten temp
    * Type auto:> Mitsubishi L400 2.5TD
    * Pomp:> Denso
    * electrische voorverwarming, temp?:> platen WW geen isolatie na 10 Km retour = Hi (meer dan 70"C)
    * Nagloeisysteem:> Standaard gloeisysteem
    * omschrijving koude startgedrag :> Start meestal goed maar nagelt de eerst 5 minuten als de nete.

    * ppo kan zijn: wvo, zbo of slaolie
    Ik heb nog geen ideaal elek verwamings systeem dus als het écht koud word ga ik de fohn 's morgens gebruiken om m'm pomp te verwarmen.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    * mixbasis: 50%/50% ZBO/diesel
    * maand+laagste temp: Oktober 3 graden
    * Type auto:Peugeot 306 1.9d
    * Pomp: Lucas
    * electrische voorverwarming,
    * omschrijving koude startgedrag. Bij de koude start vanaf 4 graden gaat de pomp lucht trekken, mogelijk door een slechte afdichting ergens.
  • Henk THenk T PPO Burner
    edited November 2006
    * mixbasis: soya/diesel
    * mixverhouding: 50/50
    * maand+laagste temp: Nov ca. 3 graden
    * Type auto: VW transporter 1.9 TD
    * Pomp: Bosch VE
    * electrische voorverwarming, temp?: 230Volt Tracing rond brandstof filter en brandstof aanvoerleiding >pomp. Max 70 graden.
    * Nagloeisysteem: Standaard = ca 1 minuut
    * omschrijving koude startgedrag Slaat direct aan. Nagelt wel behoorlijk, tot de brandstof rond de 30 graden is word het minder.

    Heb nu twee WW in serie, en bereik binnen 10 km = Hi (meer dan 70C) in de aanvoer naar de pomp. De retour word iets later »75 graden
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    Hee super die info, thanks, ga zo door forumleden.
    Kan al een aantal zaken onderscheiden rondom de koude start. vooral rondom het nagelen. Heb er nu zelf ook veel last van maar ben benieuwd wat het gaat doen met het nagloeirelais.
    Blijf aanvullen die info :P
  • Martijn PPO Addict
    edited November 2006
    alles is standaard aan mijn auto, behalve de deuk en bestuurder ;)
    * mixbasis: ppo eerst in tank, afmaken aan de pomp
    * mixverhouding: 40-50%ppo zomers, 30-40%ppo zodra t gaat vriezen
    * maand+laagste temp: -15, maart 2005
    * Type auto: seat 1.9 tdi
    * Pomp: bosch
    * electrische voorverwarming, temp?: nee
    * Voorgloeisysteem: standaard, enkele seconden
    * omschrijving koude startgedrag: goed. niet extra voorgloeien, mischien 'n halve seconde langer doorstarten. op de tocht parkeren heeft 'swinters meer invloed dan temperatuur. op soja iets minder pittig.

    met warme motor na 25km cq 200km op 95% ook geen problemen (pomp was 'n keer wat ver weg, andere keer de hele nacht geen pomp die kon pinnen maar wel 'n doosje in m'n kofferbak om toch thuis te komen)

    met soja en wvo(zonnebloem) ben ik iets rustiger met bijmengen, wvo is meestal ook niet meer dan 'n liter of 5. soja probeer ik te vermijden. de koudgefilterde wvo is iets dikker.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    * mixbasis: ZBO+Petrol
    * mixverhouding: 75%+25%
    * maand: november ochtendtemp rond de +8C
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja, inactief wacht op kabel :x
    * omschrijving koude startgedrag: slaat goed aan, beetje nagelen en jojo'en van het toerental. beetje gas geven naar constant toerental. na 1 minuut rustig stationair.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited November 2006
    * mixbasis: WVO (ZBO+KZO) / Diesel (Buiten de tank voorgemixt, in Tank1, Tank2 99% WVO+1% Euro95)
    * 40% WVO / 60% Diesel maand: november ochtendtemp rond de +8C
    * 20% WVO / 80% Diesel maand: december ochtendtemp rond de +6C
    * 10% WVO / 90% Diesel maand: december ochtendtemp rond de -2C
    * 30% KZO / 70% Diesel maand: januari ochtendtemp rond de 2C
    * 30% WVO / 70% Diesel maand: februari +- 5C
    * 60% WVO / 40% Diesel maand: April
    * 64% WVO / 32% Diesel / 4% Benzine maand:Juni tot oktober.
    * 67% WVO / 30% Diesel / 3% Benzine maand: november.
    * Type auto: Chevrolet 6.2 V8 Diesel
    * pomp: Stanadyne DB2 rotatiepomp
    * Verwarming enkel via WWW, temp onbekend (+-70°C).
       Elektrische voorverwarming nog niet gebruikt. (Gloeibougie WTx met Clixon 100°C)
    * Nagloeisysteem: ja, is standaard in de nieuwe controller die erop zit.
       Schakelt zolang de temp van de motor nog niet hoog genoeg is, af en toe de gloeibougies aan.
    * omschrijving koude startgedrag: Slaat vlot aan, klein beetje nagelen na circa 1.5 minuten rustig stationair.
       Stationair toerental zakt van zodra de controller ziet dat de motor op temp is en de automatische toerentalverhoging
       wordt uitgeschakeld.
    Sinds 11/2007 verhoogde openingsdruk injecteurs: Start nog vlotter, geurhinder sterk verminderd, evenals de rook, deze is nu niet meer zichtbaar. :-)
  • jumperjumper PPO Burner
    edited November 2006
    * mixbasis: ZBO / diesel
    * mixverhouding: 40 / 60
    * maand+laagste temp: nov
    * Type auto: land-rover Freelander TD4
    * Pomp: bosch
    * verwarming: via WWW +/- 70gr
    * electrische voorverwarming, temp?: niet bekent
    * Nagloeisysteem: standaard
    * omschrijving koude startgedrag: zonder problemen, in begin iets meer motor geluid en ongeveer 100 toeren p/m meer, word na korte rit snel minder
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    * mixbasis: ZBO+Petrol
    * mixverhouding: 75%+25% begin van de maand
    * maand: december ochtendtemp rond de +3C
    * mix vanaf half december +0C 70%+25%+5%DINO
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja :P :P Beru max 150 sec nagloeien
    * omschrijving koude startgedrag: slaat goed aan. Nu het nagloeirelais in werking is, geen nagelen meer. direct rustig spinnend als een kat op schoot :P
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    weinig spannend was het in januari met de vorst.
    * mixbasis: ZBO+Petrol
    * mixverhouding: 75%+25%
    * maand: januari ochtendtemp rond de +5C
    * mix 70%+25%+5%DINO
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru max 150 sec nagloeien
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan. Nu het nagloeirelais in werking is, geen nagelen meer. direct rustig spinnend als een kat op schoot
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Afgelopen nacht zowaar een beetje nachtvorst en dat terwijl ik net rapsöl had getankt.
    * mixbasis: RZO+dino
    * mixverhouding: 90%+10%
    * maand: januari nachttemp rond -1C
    * Type auto: Mercedes 190 2.5D
    * pomp: Bosch lijnpomp
    * nog geen ombouw
    * Nagloeisysteem: ja standaard
    * omschrijving koude startgedrag: slaat na 2 keer gloeien direct aan, loopt eerste 5 seconden even onrustig, daarna als op diesel.
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Afgelopen nacht zowaar een beetje nachtvorst en dat terwijl ik net rapsöl had getankt.
    * mixbasis: APO Petrol
    * mixverhouding: 60%+15% + 50% diesel
    * maand: januari nachttemp rond -1C
    * Type auto: Inca SDI 1,9
    * pomp: Bosch
    * Warmtewisselaar platenwisselaar 2,4kw
    * Nagloeisysteem: ja standaard
    * omschrijving koude startgedrag: nagelen en nagelen en nagelen.
    Eerste start was ondoordacht, 2de poging was beter, 2x voorgloeien en doorstarten. Nagelen duurde 1500m.

    Drappie
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    * mixbasis: zbo/soja diesel
    * mixverhouding: 40%zbo/soja 60% diesel
    * maand: januari nachttemp rond -1C
    * Type auto: Laguna Van 2.2d
    * pomp: Bosch
    * Warmtewisselaar: geen
    * Nagloeisysteem: geen
    * omschrijving koude startgedrag: na 1x gloeien starten en gelijk weer afslaan, 2ex gelijk starten en blijven lopen met de voet lichtjes op het pedaal, klein beetje nagelen en beetje blauwe rook.....

    gr Ton
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited February 2007
    bx19d
    rond de 25% dino op 75 %soja op het moment.
    standaard warmtewisselaar

    blijft keurig gaan
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited February 2007
    rijd nu 80zbo 20 peterolie
    start goed geen problemen, alleen toen ik een keertje in adam noord koolzaad aan de pomp getankt had ...... veel zwaardere en dikere olie, moes mijn bus af en toe aflaaan en inhouden.
    puur zakt natuurlijk gelijk naar de bodem.
    normaal doe ik altijd eerst 20l zbo in een grote bus dan 5 liter peterolie( somers gewoon diesel) dan flink schudden , daarna kiep ik het in mijn tank.geef overegen nooiet problemen.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Hey,

    Ben geen mixer, ga het binnenkort wel doen.

    Op 100% bij 40graden starten, geen problemen.

    Spoelen maakt bij mij nu de mix, ik merk dat, wanneer de dino tank leeg begint te raken, hij bij het starten 5 seconden schommelt in toeren. Ook ruikt ie dan even sterker dan normaal

    Daarna geen verschil.

    Tim
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    mensen, gelieve aan het format te houden, dank!
    * mixbasis:
    * mixverhouding:
    * maand+laagste temp:
    * Type auto:
    * Pomp:
    * electrische voorverwarming, temp?:
    * Nagloeisysteem:
    * omschrijving koude startgedrag
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    De mix bleek toch een beetje teveel van het goede, bij minder dan 20% tankinhoud slaat de Benz gewoon af. Daarom 12 flessen ZBO en rest dino tot hij omgebouwd is.
    * mixbasis: ZBO+dino
    * mixverhouding: 30%+70%
    * maand: januari nachttemp rond -2C
    * Type auto: Mercedes 190 2.5D
    * pomp: Bosch lijnpomp
    * nog geen ombouw
    * Nagloeisysteem: ja standaard 40 seconden
    * omschrijving koude startgedrag: slaat na 2 keer gloeien direct aan, loopt eerste 5 seconden even onrustig, daarna als op diesel.
  • edited February 2007
    DELETED
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    weinig spannend was het in februari met de vorst.
    * mixbasis: ZBO+Petrol
    * mixverhouding: 75%+25%
    * maand: februari ochtendtemp rond de +5C gemid.
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru max 150 sec nagloeien
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan. Nu het nagloeirelais in werking is, geen nagelen meer. direct rustig spinnend als een kat op schoot. Wel af en toe de accu bijladen als het vriespunt nadert ivm de korte stukjes die ik rijd.
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Afgelopen nacht zowaar een beetje nachtvorst en dat terwijl ik net APO had getankt.
    * mixbasis: APO + Petrol
    * mixverhouding: 85%+15%
    * maand: januari nachttemp rond -1C
    * Type auto: Inca SDI 1,9
    * pomp: Bosch
    * Warmtewisselaar platenwisselaar 2,4kw
    * Nagloeisysteem: ja standaard
    * omschrijving koude startgedrag: nagelen en nagelen en nagelen.
    Eerste start was ondoordacht, 2de poging was beter, 2x voorgloeien en doorstarten. Nagelen duurde 1500m.

    EDIT

    Dit korte verslag is niet objectief, het starten op de dikke drap zou in principe makkelijk moeten kunnen.
    Voor het starten op een 1 tank systeem adviseer ik:

    Ander nagloeirelais
    Andere langere gloeistaven
    Nieuwe accu
    Goede mengverhouding
    Electrisch voorverwarmen


    De reden dat de Inca niet wou starten bleek achteraf heel simpel.

    3 kapotte gloeipluggen is vragen om een gebroken as van de brandstof pomp.
    De APO goden zijn met me .....

    Dus 1 tankers !!

    Blijf erbij met je koppie, neem geen risicos !
    Meng verstandig en luister naar Eric Zwiep, de authoriteit op 1 tank gebied.
    1 tank systeem is goedkoper, maar bezuinig niet op bovenstaande punten.

    Drappie
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    :oops: ga er bijna van blozen :wink:
    nu die banjo bout nog bestellen ikke :roll: maar dat zal weinig gevolg hebben voor mijn mixverhouding vermoed ik maar is wel safer voor het pompie.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited February 2007
    Ha mede 1 tankers,

    Bij deze de mengverhouding van de afgelopen "winter" maanden:
    Eigenlijk varieerd de verhouding nogal, maar ik durf best op een hoog percentage C1000 slaolie te rijden tot wel 60%, zaak is dan wel om het in het begin erg rustig aan te doen.
    Ik meng vooraf mijn slaolie met ongeveer 20% petrol voordat ik het in de tank gooi, verder tank ik bij voorkeur de betere diesel zoals ultimate en V-power.

    Mijn setup is nog steeds ongewijzigd enkel een platen WW en een kortgesloten retour vóór het diesel filter zodat dit meeverwarmd wordt.
  • EdEd PPO Burner
    edited March 2007
    Januari:
    * mixbasis: Dino/PPO
    * mixverhouding:70/30
    * maand+laagste temp: Januari -3
    * Type auto: Opel Crossa
    * Pomp: Lic. Bosch
    * electrische voorverwarming, temp?: Std filterverwarming, 15 graden?
    * Nagloeisysteem: Standaard
    * omschrijving koude startgedrag: Starten/lopen, de eerste 30 seconden "zagen" daarna stabiel.

    Februari:
    * mixbasis: Dino/PPO
    * mixverhouding:65/35
    * maand+laagste temp: Februari +2
    * Type auto: Opel Crossa
    * Pomp: Lic. Bosch
    * electrische voorverwarming, temp?: Std filterverwarming, 15 graden?
    * Nagloeisysteem: Standaard
    * omschrijving koude startgedrag: Starten/lopen, de eerste 15 seconden "zagen" daarna stabiel.

    Ed :idea:
  • RoadRunnerRoadRunner PPO Wannabe
    edited March 2007
    januari en februari 2007
    mixbasis: ZBO(sunnygold) en diesel(tango)
    mixverhouding: 50%-50%
    maand/temp: februari -5 graden
    type auto: Opel Combo X1.7D
    pomp: Licentie Bosch
    el/ voorverw.: standaard Opel verw. filter: element Mann WK842
    nagloeisyst.: standaard Opel
    omschr. startgedrag: bij -5 2 x gloeien en licht onregelmatig lopen gedurende de eerste 10 á 15 seconden.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    * mixbasis: ZBO
    * mixverhouding: 100%
    * maand: maart Nachttemperatuur -3
    * Type auto: Mercedes 190 2.5D
    * pomp: Bosch lijn
    * electrische voorverwarming
    * Nagloeisysteem: ja standaard 40 sec
    * omschrijving koude startgedrag: 2x gloeien, na het starten 10 seconden onrustig, daarna als op diesel. Wel leuke rookwolkjes (even geroken, geen olie of koelwater, gewoon ZBO)
  • Amigo PPO Newbie
    edited April 2007
    * mixbasis: ZBO + diesel
    * mixverhouding: 50% + 50%
    * maand+laagste temp: maart 2007; -2
    * Type auto: BMW 525 tds
    * Pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming, temp?: nee
    * Nagloeisysteem: nee
    * omschrijving koude startgedrag: zeer goed, geen probleem
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    * mixbasis: WVO/DINO
    * mixverhouding: 40/60%
    * maand+laagste temp: April 5 graden
    * Type auto: Citroen Saxo 1.5D
    * Pomp: Bosch VE
    * electrische voorverwarming, temp?: Nee, wel standaard verwarmd filter en 60cm SiS op koelwater.
    * Nagloeisysteem: 15 sec standaard
    * omschrijving koude startgedrag: Geen enkel verschil
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    * mixbasis: ZBO+Petroleum
    * mixverhouding: 80%+20%
    * maand: maart ochtendtemp rond de +5C gemid.
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru max 150 sec nagloeien
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    * mixbasis: Smulpower+Petroleum
    * mixverhouding: 85%+15%
    * maand: april ochtendtemp rond de 10-15C gemid.
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru max 150 sec nagloeien
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan.
    Nu dus outlet banjo van .75, nagloei systeem en elec voorverwarming. Laatst zekering van Poelheizer doorgebrand gehad. Kon goed merken dat de wagen wat onrustiger was door de koude PPO mix en smulpower. Dus ja die electrische voorverwarming doet de motor zeker goed!
    SOMS iets teveel smulpower en dan merk ik wel weer wat jojo'n :cry:
  • Henk THenk T PPO Burner
    edited June 2007
    * mixbasis: Rapsöl/diesel
    * mixverhouding: 90/10
    * maand+laagste temp: juni ca. 15 graden
    * Type auto: VW transporter 1.9 TD
    * Pomp: Bosch VE
    * Verstuiver druk verhoogd naar 175 bar
    * Nagloeisysteem: Standaard = ca 1 minuut
    * omschrijving koude startgedrag :tweekeer voorgloeien en start direct, wel met aardige pluim Nagelt wel behoorlijk, tot de brandstof rond de 30 graden is word het minder.
    Heb een week op 100% rapsöl gereden, maar dan heeft hij het wel moeilijk en staat dan 1 minuut behoorlijk te halen Vandaar maar weer 10% diesel erbij.

    Heb nu de tweede WW (eckes) er tussenuit dus alleen op de platen wisselaar.
    Heb een aantal testjes gedaan met en zonder electrische verwarming, m'n tracing.
    Blijkt dat het met deze temperaturen geen enkel nut heeft om die te gebruiken. De temperatuur begint direct na de start al op te lopen en haalt binnen de 10 km 80 graden op de aanvoer de retour blijft daarbij iets achter.
  • ook jan PPO Burner
    edited June 2007
    vw LT 6cilinder
    mixverhouding 80 PPO + 20 petrolium
    geen enkele ombouw

    omdat de voorgloeirelai kapot is heb ik hem er uit gehaald en verbind ik de dikke draden naar de gloeikaarsen manueel
    de relai stond binnen handbereik links onder het stuur dus...
    niet ingewikkeld doen,

    ik kan voor en nagloeien zolang als ik wil,
    hangt van het weer af he.

    nu 8 seconden voorgloeien en start onmiddelijk.
    nageld een km.
    eenmaal warm geweest de rest van de dag een paar seconden voorgloeien en nageld dan ook niet meer.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    @ henk T, maf dat nagelen in combi met je nagloeien, zeker dat je nagloeiers goed werken? Merk dat ik ook geneigd ben om de elec WW niet te gebruiken (in combi met nagloeien)
    @ook jan, met dat nagelen ff nagloeien scheelt een hoop. mix ziet er goed uit op basis van petroleum. is vergelijkbaar met 40% dino zo ff uit het hoofd.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    * mixbasis: SLO+Petroleum
    * mixverhouding: 90-95% + 10-5%
    * maand: juni ochtendtemp rond de 18?C gemid.
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru max 150 sec nagloeien
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan.

    kan wel 100% PPO rijden nu maar mix bevalt me beter. Kan wel duidelijk verschil horen en ruiken of ik op 90% zit of tegen de 100%. meer puur hoe stiller de motor en hoe sterker scherper de geur.
  • Henk THenk T PPO Burner
    edited July 2007
    Die gloeipitten van mij zitten er nog geen 1/2 jaar in. En toen ze stuk waren liep ie heleaal niet :( . Wat betreft het nagloeien, ik hoor het relais afschakelen na ca. een minuut. Gloeipitten hebben wel de standaard lengte en het zijn geen Bosch duratherm. Misschien maakt dat nog verschil.
    mvg Henk
  • FrankFrank PPO Newbie
    edited July 2007
    Mix : Diesel + zbo
    verhouding 50 / 50
    Maand: Juli
    Temp: 22 Graden
    Min. Temp: 15 Graden

    * Start wel maar rommelt wat. De auto rijdt verder wel goed.
    * Auto: Renault 19 TD
    * pomp: Bosch
  • ook jan PPO Burner
    edited July 2007
    vw golf, de ander dus zonder ombouw
    80 kz+ 20 petrolium

    de voeler van de voorgloei afgekoppeld; dus lampje blijft nu altijd 25 sec branden, en gloeien hoop ik
    start zeer vlot( 9volt starter)
    geen genagel geen onregelmatig toerental op ralenti
    en trekt nog even goed
    zat nog wel wat diesel in de tank,dus afwachten tot de volgende tankbeurt.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    * mixbasis: SLO+Petroleum
    * mixverhouding: 90-95% + 10-5%
    * maand: zomer ochtendtemp rond de 18?C gemid.
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru max 150 sec nagloeien
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan.

    kan wel 100% PPO rijden nu maar mix bevalt me beter. Kan wel duidelijk verschil horen en ruiken of ik op 90% zit of tegen de 100%. meer puur hoe stiller de motor en hoe sterker scherper de geur.
  • ook jan PPO Burner
    edited August 2007
    de golf op 80ppo-20petrol rijdt zeer goed , heb zelfs de indruk dat hij beter trekt bergop.

    starten geen probleem
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    mixbasis: soja/DINO
    * mixverhouding: 80/20%
    * maand+laagste temp: geen idee
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming+3,7kw platenww,tigerloop
    * Nagloeisysteem: 12sec
    * omschrijving koude startgedrag: Geen enkel verschil
    _________________
  • RogerRoger PPO Addict
    edited September 2007
    * mixbasis: ZBO ( Aldi ) + Diesel ( Shell Express )
    * mixverhouding: 50% + 50%
    * maand+laagste temp: Koud wanneer ?
    * Type auto: Mercedes 200D ( W123 )
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming, temp: NEE
    * Nagloeisysteem: NEE
    * omschrijving koude startgedrag: Zeer goed, geen probleem
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    mannen, het blijft wel van belang om de maand en ochtendtemperatuur te vermelden :!: anders brengt het geen nuttige info voor 1 tankers die willen 'spelen' met hun mix.
    @suzuki: mooie wintermix voor de mercedes, voor de zomer, zonde van de dino.
    @Mercedes 200D ( W123 ): met die mix rijd je nu in de zomer :shock: je hebt een lijnpomp erin, geen lucas pomp :twisted:
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    * mixbasis: SLO+Petrol
    * mixverhouding: 90-95% + 10-5%
    * maand: augustus ochtendtemp rond de 18?C gemid.
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru. nu standaard 60sec nagloeien.
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan.

    eind augustus nog ff frisse ochtendtemperaturen gehad van 8C :?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    * mixbasis: KZO
    * mixverhouding: 100%
    * maand: augustus ochtendtemp rond de 18?C gemid.
    * type auto: Citroën Saxo
    * pomp: Bosch VE
    * electrische voorverwarming: Elsbett 1-Tank
    * nagloeisysteem: Elsbett 1-Tank
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan, toerental schommelt 15 seconden.
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    * mixbasis: KZO (ook jan)
    * mixverhouding: 50% KZO + Diesel
    * maand: augustus (minimum temp. varierend tussen 12 en 18°C)
    * type auto: Citroën Evasion 1.9 TurboD
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming: geen
    * WW: Elsbett (zoals in saxo van Tim :) )
    * nagloeisysteem: standaard, mogelijk inactief
    * omschrijving koude startgedrag: start even vlot als altijd, draait normaal tot het water op temperatuur begint te komen. draait wat onregelmatig tussen de 60° en 70°
    *rookontwikkeling: rookt (wit) bij het starten en de eerste meters, soms ook bij warme motor in stationair toerental
    * geur: zeer sterke verbrande olie lucht... BBQ tot op het onaangename.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Tjorque, als je van die verbrande lucht af wil, moet je meer ppo doen :) (2-tank?) Ik heb het als ik ff dino tank uit nood. Hij begint dan meteen veel meer te stinken. Als ik "gewoon" puur rijd, is de lucht een stuk scherper en minder verbrand.
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    echt? Cool! :)

    Waarschijnlijk ga ik voorlopig de bak weer volgooien met dino...

    Want er moet vanalles gebeuren aan de auto.

    Elek voorverwarming
    Thermostaat checken
    Lekkage uit koelwatersysteem
    Injectoren reviseren
    ...

    intussen vertrouw ik het niet 100% op ppo, en voorlopig is het nog steeds mijn auto niet...
Sign In or Register to comment.