Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Hallo ik ben bezig met een tevredenheidsonderzoek voor PPO

Rontje PPO Newbie
edited February 2007 in Informatie (links)
Hallo PPO gebruikers en geintreseerden,

Voor school en het bedrijf Aberson ben ik bezig met een tevredenheidsonderzoek voor PPO, daarom wou ik jullie vragen of jullie als gebruikers en belangstelenden ook informatie hebben of tegen dingen aanlopen, hoe je het vind rijden etc al dit soort vragen, en als je zelf nog interesante vragen weet hoor ik dat ook graag.

Ter informatie zal ik nog even wat zeggen over mijzelf en mijn school, ik ben bezig met een stage voor het Energie kennis centrum van de Hanze hogeschool in groningen, wij hebben een subsidie gekregen voor het ombouwen van 50 auto's naar PPO en 150 naar CNG, CNG is niet waar ik mij zelf mee bezig houd ik houd mij alleen bezig met PPO. Het ombouw project gaat via het Alpa college, afdeling motorvoertuigen techniek. Kortom het is een project met de samenwerking van een HBO en MBO school om auto's om te bouwen naar duurzamere auto's.

Naast dat ik hierin het process meeloop ben ik dus ook bezig met het maken van een tevredenheidsonderzoek hiervoor.

Als jullie informatie voor mij hebben of willen bijdragen aan de vragen lijst om het zo maar te zeggen, hoor ik het graag.

Mvg Ronald Posthumus
«1

Comments

• Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Hoi Ronald,

Nou het plakt nogal ..... en die flesjes zijn ook niet echt handig.

Rij je je zelf ook een diesel ?

Eigenlijk is het tanken gewoon een ramp en hebben we grote behoefte aan KZO accijnsvrij voor 0.70 cent per liter aan een pomp die 25 liter per minuut kan spugen of nog beter 100 liter per minuut..

Groet

Drappie
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006

Drappo: Leg ons is uit waarom jij een sponsor zoekt en waarom die sponsor zou betalen ?

Dit is nu precies wat ik bedoel! We hebben een point blank als voorbeeld de Seat Inca van Drappo. Ik denk dat hij z'n Inca graag ter beschikking stelt. Er zijn vast meer....

Rontje:
    1 Ik denk dat het slim is een soort vragenlijst te maken. Wij kunnen die voor je aanvullen, en wanneer ie compleet en duidelijk is, zoveel mogelijk voor je invullen. Dan heb je al een goed beeld van wat ombouwen betekend en kun je de mogelijkheden met het Alpa College bespreken.

2. Organiseer een meeting op de parkeerplaats van het Alpa college. Veel mensen van het forum willen je graag uitleggen hoe het werkt. Dan heb je ook direct praktijkvoorbeelden. Gewoon een datum prikken, doen wij de rest.

Ennu, Aberson, is dat het advocatenkantoor uit Maarssen? Wij hebben ook nog een paar vragen :wink:
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    pfff das een flinke subsidie dan, 200! voertuigen. 50.000_100.000 euro?
    leuke stage, maak er iets moois van!
    ff wat kritische vragen:
    a) waar haal je 200 voertuigen vandaan? nieuwe, oude, zelfde merk, type? (ps. mogen wij meedoen met onze auto's?
    b) wat is de internetlink van dat bedrijf aberson, bouwbedrijf uit zwolle?
    c) van wie is de subsidie afkomstig?

t.a.v. je onderzoek:
    waar richt je je op?
    @ het rijden op PPO ansich..hoe de motor loopt, hoe het geurt, tanken etc
    @ het ombouwen van je auto naar PPO?
    @ de wet en regelgeving CQ ambtenaren en politiek rondom PPO
    @hoe rijd ik het snelst mijn auto in de prak met PPO
    @ hoe ga ik om met de onzekerheid die PPO rijden met zich meebrengt
    @ de psychische en lichamelijk bijverschijnsel en ontwenningsverschijnselen van't rijden op PPO

Verder, ga je voor kwantitatief onderzoek middels een abcd enquete of meer voor een kwalitatief onderzoek op basis van diepte interviews?

Kortom, presenteer eens je onderzoeksopzet met je doel en vraagstelling eventueel aangevuld met de maatschappelijke en technische relevantie.

Mare, leuk topic om als stage te mogen doen :D
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Tim said:

Drappo: Leg ons is uit waarom jij een sponsor zoekt en waarom die sponsor zou betalen ?

Dit is nu precies wat ik bedoel! We hebben een point blank als voorbeeld de Seat Inca van Drappo. Ik denk dat hij z'n Inca graag ter beschikking stelt. Er zijn vast meer....

Rontje:
    1 Ik denk dat het slim is een soort vragenlijst te maken. Wij kunnen die voor je aanvullen, en wanneer ie compleet en duidelijk is, zoveel mogelijk voor je invullen. Dan heb je al een goed beeld van wat ombouwen betekend en kun je de mogelijkheden met het Alpa College bespreken.

2. Organiseer een meeting op de parkeerplaats van het Alpa college. Veel mensen van het forum willen je graag uitleggen hoe het werkt. Dan heb je ook direct praktijkvoorbeelden. Gewoon een datum prikken, doen wij de rest.

Ennu, Aberson, is dat het advocatenkantoor uit Maarssen? Wij hebben ook nog een paar vragen :wink:
    Als sponsoring voor een meeting: regel voor elke deelnemer 25 liter koolzaadolie en de parkeerplaats is te klein :)
  • NiekNiek Super Moderator
    edited October 2006
    Rontje,
    neem ook APO rijders mee. Je weet wel: gebruikte olie van de frietboer.
    Niek
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Niek: ik heb ook een monster van die Zwitserse APO's binnen. Kan ik ze laten vergelijken. Ziet er totaal anders uit :lol:
    Rontje succes!
  • EdEd PPO Burner
    edited October 2006
    Rontje said:

Naast dat ik hierin het process meeloop ben ik dus ook bezig met het maken van een tevredenheidsonderzoek hiervoor.

Mvg Ronald Posthumus

Ik ben heel tevreden :wink:

My 2 cents.....

Ed :idea:
  • Rontje PPO Newbie
    edited October 2006
    Hallo mensen.

Bedankt voor zoveel snelle reacties, ik weet nog niet eens waar ik moet beginnen met lezen :) maar om even een paar vragen te beantwoorden:

-De subsidie komt van Ministerie van Economische zaken.
    -Zelf rij ik geen auto nog :) maar ben van plan een motor aan te schaffen en daarvoor te kijken wat de mogelijkheden zijn van PPO.
    -Voor welke auto's mogen meedoen kun je het beste even rondneuzen op de site www.hanze.nl/duurzaamrijden maar de lijst van welke auto's precies moet nog komen. let wel de auto's worden niet gratis omgebouwd maar met korting als alles rond is.
    -Aberson is de familie naam van de bedrijfsleiders van Solaroilsystems. hun website is Solaroilsystems.nl

Wij zoeken de 200 auto's bij belangstellenden die hun auto bij ons willen laten ombouwen, een paar voordelen hiervan zijn:

- Gebruikers krijgen via Solaroilsystems een document waarmee zij gerechtigd worden om accijns vrije PPO te gebruiken. Dit betekend ipv gemiddeld €1 voor 1 liter diesel- €0,75 voor 1 liter PPO

- Solaroilsystems heeft een ombouwverzekering opgesteld voor PPO omgebouwde auto’s. Meer informatie kunt u krijgen via www.solaroilsystems.nl

- Tankfaciliteiten zijn altijd voor onze gebruikers beschikbaar, bij het pompstation op het Zernike-Complex of bij het Alfa College, gelegen aan het Hoendiep. Maar ook is er de mogelijkheid voor een tankfaciliteit aan huis 500 t/m 5000ltr.

De ombouwingen beginnen in januari 2007

Als er zich geintreseerden onder jullie zijn kunnen jullie een formulier invullen op www.hanze.nl/duurzaamrijden onder contact.
    edited October 2006
    Als ik je prijzen zo lees, Rontje, dan blijf ik wel op de olie van 59 cent uit de supermarkt tuffen. Dan maar zogenaam illegaal, maar af en toe een tankje van 72 ct/liter uit Duitsland tussendoor en niemand die me iets maakt.

Verschil: Ik rij net zo milieuvriendelijk, alleen het scheelt nog 15 ct per liter (30-40 liter per week...) en 3 ct wanneer ik eens in Duitsland tank.

Afgezien daarvan, ik wil geen contract voor de levering van PPO via solaroilsystems (staat in de voorwaarden op de site van solaroilsystems)

Misschien niet mijn taak hier, maar ik zie op de introductiepagina een mooi plaatje van dit forum, alleen bij de links naar de site's kan ik het niet terugvinden.
    edited October 2006
    Rontje: Is die 75 cent per liter inclusief BTW?
    edited October 2006
    @Ruud S: Denk ik wel, anders zou de daar vermeldde diesel 1,20 kosten. En dat is het gelukkig nog nooit geweest.

Demodagen
    Met de demodagen willen we u kennis maken met het rijden op PPO en CNG. Op deze dagen krijgt u de kans om zelf een keer in een PPO of CNG auto te rijden. Datum`s en tijden zullen hier vermeld worden.

Ik zou zeggen, nodig mensen op het forum uit voor de demodagen.

Rontje:
    Kom met een vragenlijst! Dan vullen wij hem aan :!:
  • Rontje PPO Newbie
    edited October 2006
    Hey Tim,

De vragenlijst in de maak en post ik maandag als ik dan de tijd heb anders dinsdag want we gaan maandag naar solaroilsysystems. maar hij komt er zeker wel :)

Ps: De prijs is inderdaad BTW inclusief

mvg Ronald Posthumus ;) jullie noemen me aldoor rontje, mag wel hoor heb he zelf neergezet maar Ronald klinkt toch wat beter haha
    edited October 2006
    Ronald: dat is een mooie olieprijs. Naar anderen worden wel andere prijzen gehanteerd voor dezelfde olie. Of zit er subsidie op? Ik had je een rechtstreekse mail gestuurd, maar geen reactie gehad. Begrijp ondertussen dat die naar de heer Alberts moeten. Nogmaals, succes met jullie project!
    edited October 2006
    Tim said:

@Ruud S: Denk ik wel, anders zou de daar vermeldde diesel 1,20 kosten. En dat is het gelukkig nog nooit geweest.

Demodagen
    Met de demodagen willen we u kennis maken met het rijden op PPO en CNG. Op deze dagen krijgt u de kans om zelf een keer in een PPO of CNG auto te rijden. Datum`s en tijden zullen hier vermeld worden.

Ik zou zeggen, nodig mensen op het forum uit voor de demodagen.

Rontje:
    Kom met een vragenlijst! Dan vullen wij hem aan :!:
    Staat er nou op de site van een hogeschool datum's als meervoud van datum?? Ik mag toch hopen van niet. Ik heb nooit hogeschool gedaan, maar op de lagere school volgens mij al geleerd dat het meervoud van datum data is :)

Afgezien daarvan, ik heb eigenlijk de interesse verloren toen ik las bij solaroilsystems dat je bij ombouw door hen ook aan een contract voor olie vastzit.
  • Rontje PPO Newbie
    edited October 2006
    Ja maar jij zij zelf ook al dat je liever bleef rond tuffen op slaolie ;) en er zijn meerdere demo dagen, alleen nog niet aangekondigd. Ook zit er inderdaad subsidie op de olie. En nee normaal hoeft de mail niet naar hem maar omdat jou mail over samenwerking ging in verband met ombouwen moest deze wel naar de heer Alberts.
    edited October 2006
    Ik had hem zelf al een mail gestuurd. En antwoord gehad. :lol:
  • Rontje PPO Newbie
    edited October 2006
    Hey

Nog oven over de vragenlijst, jullie hebben ook vast wel dingen die jullie graag willen weten van anderen, daarom mijn vraag plaats jullie vragen ook hieronder. Dit was jullie idee volgens mij ook al.

1. Tankfaciliteiten, waar tanken je nu en hoe? gaat het snel? heb je een voorstel daar wat aan te veranderen?

2. Onderhoud, zijn de kosten hoger dan een conventionele auto? hebben ze ook vaker onderhoud nodig en is dat dan omdat je zelf hebt omgebouwd? en kun je op genoeg plaatsen terrecht voor onderhoud?

3. Afstanden, kun je de zelfde afstanden overbruggen op de zelfde tank? en mocht dit niet het geval zijn vind je dit erg?

4. Ombouwen, zijn de kosten hiervoor erg hoog? wat vind je een rendabele prijs om de auto te laten ombouwen?

5. Brandstofprijs, is deze te hoog? moet er accijns verlaging of vrijsteling op? of ga je liever naar de supermarkt voor minder gefilterde brandstof?

hier dus alvast een paar, als jullie nog aanvullingen weten graag.
    edited October 2006
    Rontje said:

Hey

Nog oven over de vragenlijst, jullie hebben ook vast wel dingen die jullie graag willen weten van anderen, daarom mijn vraag plaats jullie vragen ook hieronder. Dit was jullie idee volgens mij ook al.

1. Tankfaciliteiten, waar tanken je nu en hoe? gaat het snel? heb je een voorstel daar wat aan te veranderen? Ik tank nu op straat, soms thuis, soms onderweg. Als ik met m'n vriendin samen tank, heb ik er in n kwartiertje 30 liter inzitten. Als ik bij een olieboer in Duitsland tank, ben ik zo weg, aangezien die een pomp heeft.

2. Onderhoud, zijn de kosten hoger dan een conventionele auto? hebben ze ook vaker onderhoud nodig en is dat dan omdat je zelf hebt omgebouwd? en kun je op genoeg plaatsen terrecht voor onderhoud? Onderhoudskosten zijn in zoverre hoger dat ze iets vaker olie moeten wisselen en het brandstoffilter zeker in het begin sneller vervuilt door losgeweekt vuil uit de brandstoftank. Dit onderhoud is denk ik niet afhankelijk van al dan niet professionele ombouw, omdat de brandstof dezelfde eigenschappen houdt. Het onderhoud doe ik voornamelijk zelf.

3. Afstanden, kun je de zelfde afstanden overbruggen op de zelfde tank? en mocht dit niet het geval zijn vind je dit erg? Mijn brandstofverbruik is in principe lager, echter door de electrische verwarming rijdt ik toch iets minder km's op een tank. Dit vind ik niet erg

4. Ombouwen, zijn de kosten hiervoor erg hoog? wat vind je een rendabele prijs om de auto te laten ombouwen? De kosten zijn niet hoog, althans de materialen zijn niet duur. Een simpele ombouw kun je voor 150-200 euro realiseren. Ga je naar een 2-tank systeem, ben je afhankelijk van de grootte en het materiaal van je 2e tank al snel 50-100-200 euro extra kwijt. In dit alles heb ik dan niet de tijd gerekend die je erin steekt of electrische kleppen, automatische spoeling, etc.

5. Brandstofprijs, is deze te hoog? moet er accijns verlaging of vrijsteling op? of ga je liever naar de supermarkt voor minder gefilterde brandstof? Deze is aan de hoge kant als je de accijns meerekent. Ik ga het liefste voor 50-60 cent aan de pomp tanken, maar dit is gewoon niet mogelijk. Accijnsvrijstelling lijkt me een logisch gevolg, aangezien er vrijstellingen verleend worden door de overheid. Mede ook door de zeer positieve effecten voor het milieu, ten opzichte van fossiele brandstoffen.

• EdEd PPO Burner
    edited October 2006
    Miglowie said:

Als ik het met m'n vriendin samen doe, heb ik er in n kwartiertje 30 liter inzitten.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

edited October 2006
    Miglowie said:

Als ik met m'n vriendin samen tank, heb ik er in n kwartiertje 30 liter inzitten.

Tekst veranderd :D Smerig kereltje :P :P
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006

Als ik het met m'n vriendin samen doe, heb ik er in n kwartiertje 30 liter inzitten

Halfuur ? Pwooaah 30 Liter, in die tijd werk ik 30 dozen weg, tja....wel zonder mijn vriendin dus.
    image

:lol:
    Ingmar
  • EdEd PPO Burner
    edited October 2006
    1. Tankfaciliteiten, waar tanken je nu en hoe? gaat het snel? heb je een voorstel daar wat aan te veranderen?

Thuis, op de oprit flesjes kegelen. ZBO in jerrycans zou makkelijk zijn.

2. Onderhoud, zijn de kosten hoger dan een conventionele auto? hebben ze ook vaker onderhoud nodig en is dat dan omdat je zelf hebt omgebouwd? en kun je op genoeg plaatsen terrecht voor onderhoud?

Nee, maakt absoluut geen verschil. Alhoewel het raadzaam is om extra olie te verversen en brandstoffilters te vervangen.

3. Afstanden, kun je de zelfde afstanden overbruggen op de zelfde tank? en mocht dit niet het geval zijn vind je dit erg?

M.a.w. Is het verbruik vergelijkbaar met dino? Yep, ik zie geen verschil tussen een tank dino en een tank 50-50 qua afstand.

4. Ombouwen, zijn de kosten hiervoor erg hoog? wat vind je een rendabele prijs om de auto te laten ombouwen?

Kan tussen de 0 en de 500 eurie aan materiaal. Rendabel bij laten ombouwen: Het voordeel van 1 jaar plantaardig rijden?

5. Brandstofprijs, is deze te hoog? moet er accijns verlaging of vrijsteling op? of ga je liever naar de supermarkt voor minder gefilterde brandstof?

Deze prijs is altijd te hoog, gelukkig is er met PPO een alternatief wat ook nog eens goed voor het milieu is..

edited October 2006
    1. Tanken deed ik bij de aldi, en ga ik nu doen bij de boer. Tanksnelheid lijkt me niet echt een probleem, als men serieus met ppo zou omgaan komen er gewone pompen, waar je gewoon kunt tanken. Van mij hoeft het niet overal verkrijgbaar te zijn, maar wel redelijk verspreid door het land.

2. Je kan bij elke zichzelf respecterende garage terecht voor onderhoud, een ppo brandstof filter komt niet van mars, en uit de karterpan komt geen radioactief afval. En ja, het is duurder, je heb immers meerdere brandstoffilters, dus je moet er ook meer vervangen. Lange termijn effecten zijn volgens mij nog niet echt bekend. Over het oliewissel interval, daar heb ik geen ervaring mee.

3. Afstand op een tank, naar mijn mening is het verschil in actiradius meer afhankelijk van je rechtervoet, dan merkbaar op ppo.

4. Economisch gezien lijkt me €1000 euro een een reeel bedrag voor het laten doen van een ombouw. Bij een verbruik van 1:15 en 25.000km per jaar, met een ppo prijs van €0,75 incl heb je dit in 2,5 jaar terug. Het voordeel zit in het milieu en rij je meer, cash je sneller terug. Ik heb een verschrikkelijke hekel aan subsidies, maar mocht een professionele ombouw duurder uitpakken, dan zou subsidie een idee zijn, net als bij G3 en zuinige auto's.

5. Een brandstofprijs van € 0,75 incl vind ik normaal en schijnt haalbaar te zijn voor de agrarier/producent. Ik ben voorstander van tanken bij de boer, heeft ie ook eens iets wat economisch haalbaar is zonder subsidie. Ik vind het vreemd dat er per definitie gesproken wordt over vrijstelling van accijns, waarom moet op een milieuvriendelijk product accijns??

Nog een paar aanvullingen:
    6. Wat voor regelgeving moet er komen om ppo betrouwbaar te maken?
    Geen: De boer/producent geeft gewoon z'n inkomsten op aan de belasting, net als bij de verkoop van z'n aardappels. Het enige wat ik kan bedenken is een norm voor de kwaliteit van ppo.

7. Beweegredenen om "tevreden" op rijden te ppo
    Techniek en hobby, milieu en natuurlijk ook de €€€.

Dat is het wel een beetje,
    Tim
  • Rontje PPO Newbie
    edited October 2006
    Even om terug te komen op tanken, er zijn pompen in de planning, maar de eerste pomp van Green Planet is gepland eind 2007 en verder zijn er particulieren, en willen wij hier op school ook een tankgelegenheid maken, maar wat ik echt een voordeel vind van Solaroilsysystems is dat je gewoon een thuis pomp kunt nemen en deze kan laten bijvullen als ie leeg is, dit maakt het redelijk makkelijk en het kost ongeveer 800 euro.

Maar ik had nog een vraag erbij bedacht maar die is meer voor informatie, hoeveel boeren zijn er op dit moment in NL die PPO bieden met een pomp?

En verder bedankt voor de ingevulde sheets :D , en ik hoop dat er nog meer mensen deze gaan invullen.

Mvg Ronald Posthumus
    edited October 2006
    Rontje,

Er zijn wel meer plekken waar je PPO kunt krijgen, maar ze hebben niet echt het karakter van een benzinestation. Ik ben wel eens in Wilp geweest voor Soya, ja daar hebben ze een pomp, maar ze hebben het liever niet dat je daar je auto voltankt. Ik heb het daar per IBC gehaald en thuis pomp ik het over in een andere IBC, mijn pompstation waar een slang met vulpistool aanzit. De installatie van Solaroil is weliswaar mooi, echter als je deze zelf samenstelt kun je dit gemakelijk voor de helft doen.

Weet niet precies hoe dit jurisch zit, maar je moet in principe een vrijstelling hebben om accijnsvrije PPO te mogen tanken, evenzo zal er ook wel weer een verginning voor de pomp-houder(school) aan vast zitten. Sommige dingen zijn in ons land "overgeregeld".

Groetjes,
    Ingmar
    edited October 2006
    Rontje: Er zijn heel veel plekken waar je PPO kunt ophalen. Maar die mag je niet ter plaatse in je tank doen. Dat zijn de regels. Of het moet een accijns goederen plaats zijn. Er wordt in het hele land PPO aan huis afgeleverd. Duitse olie.
    Die accijnsvrijstelling bij jullie in het noorden krijgt helaas een staartje, zeg maar staart. Volgens heel goed ingelichte bronnen. 8)
    edited October 2006
    Ik heb eens op internet (in NL) een elektrisch pompsysteen gezien voor €118 (nee, ik weet niet meer waar, zeg me waar, want zo een wil ik kopen!). Daar koop je een schone IBC bij voor 25 eurie en je hebt je eigen tankstation.
    edited October 2006
    Tim, dat was 68 euro bij de Belgische Hubo.
  • pieter PPO Master
    edited October 2006
    http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=564&postdays=0&postorder=asc&start=0
    een oud ideetje van mij, ik druk zo 30 flesjes in 1 keer weg,
    nu in een IBC container, het vat was even voor de vorm.
    edited October 2006
    @Tim,

dat was waarschijnlijk hier http://www.stunthandel.nl/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=48, daar heb ik de mijne ook vandaan. Het enige "nadeel" is dat het geen zelfaanzuigende pomp is en dat het derhalve soms een beetje een vette boel wordt als je de pomp voor het eerste aansluit. Daarnaa gaat het overigens perfect.
    De installatie van solar oil bevat ook nog een teller.
    Staat ook op deze site, maar kost 399 Euro (kompleet pomp slang pistool).

Ingmar
    edited October 2006
    @ingmar: Klopt, zo iets was het. Thanx!!

Laten we nu weer on topic gaan, er zijn vast meer mensen die de lijst nog even aan willen vullen :P

Cheers,
    Tim
  • Rontje PPO Newbie
    edited October 2006
    Ja inderdaad even weer over de topic graag :), maar ik zal nog even 1 ding zeggen, die ppo is een vrijstelling voor en mag je zo thuis krijgen van solaroil en ook zo zelf tanken. dat is juridisch allemaal al opgelost.

En dan nu weer over de topic als mensen de vragen lijst nog wilen invullen, graag.

Mvg Ronald Posthumus
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Rontje said:

Voornamelijk supermarkt flesjes. Incenditeel bij een pomp als ik de buurt ben. Deze zouden op veel meer plaatsen moeten komen. Dat getank uit flesjes is niks waard. Het duurt te lang en kan een kliederboel worden.

In 40.000km PPO 1 keer oliewissel en 1 keer brandstoffilter. Geen bijzonder extra onderhoud gedaan. Ik zie daar vooralsnog geen reden toe naar aanleiding van prestaties van de motor.

Gebruik is ongeveer gelijk. Iets hoger misschien, maar dat is niet erg. Het is nog steeds beter voor het milieu en mijn portemonnee.

Professionele ombouwers zijn vrij duur. Lijkt me alleen rendabel als je een met een betrekkelijk nieuwe auto veel kilometers maakt. Zelf knutselen is vele malen goedkoper.

Zolang d eliterprijs onder de 1 euro vind ik het prima. Maar ja, als mensen kunnen tanken voor 0.95 incl accijns zal het grootste deel toch bij de supermarkt blijven voor 50 cent. Het is lastig te controleren of er nu wel of niet legaal is getankt. Om justitie lastig werk te besparen is accijnsvrijstelling wel zo handig.
    edited October 2006
    Rontje..."dat is juridisch allemaal al opgelost"...

Ik vrees van niet :( (weet dat dus zeker)
  • NiekNiek Super Moderator
    edited October 2006
    Rontje said:

Hey

IBC container met pomp en teller naast de schuur, bevalt goed.

Ja, maar dat is vooral te danken aan het zelf knutselen en telkens weer iets verbeteren.

Ietsje minder (gevoelsmatig).

Ombouwprijs tussen 500 en 1000 euro voor een tweetanksysteem is zo'n beetje de grens voor de minder km vretende automobilist.

De brandstofprijs is altijd te hoog. De kosten voor productie, distributie en levering zijn zo ongeveer 60 cent voor dino. rest is winst en accijns. Ben een groot voorstander van het simplificeren van ons belastingsysteem: nergens meer belasting op, behalve op inkomen.

• Rontje PPO Newbie
    edited October 2006
    [quote=Ruud S]Rontje..."dat is juridisch allemaal al opgelost"...

Ik vrees van niet :( (weet dat dus zeker)

Dat is wel zo, Solaroilsystems heeft een contract met de overheid dat zij deze brandstof mogen leveren aan de mensen thuis zonder accijns, de mensen thuis hebben een contract met Solaroilsystems die hen thuis laat tanken. Dit is allemaal afgesproken met de overheid. voor nadere info kun je terecht bij Solaroilsystems.

Mvg Ronald Posthumus
    edited October 2006
    Ronald ik stuur je wel een rechtstreekse e-mail, anders krijgen we sensatie op het forum, en dat wil ik niet.
  • pieter PPO Master
    edited October 2006
    Ik ben niet tegen sensatie Ruud :twisted:
    edited October 2006
    Hoor ik iemand iets roepen vanuit de keuken? :lol:
    edited October 2006
    Ruus, niet om lullig te doen ofzo, maar dit is toch een ervaringsonderzoek naar PPO, hoeveel liter heb je al weggestookt?? :twisted:

NOFI :D
    edited October 2006
    Miglowie: heb al in aardig wat omgebouwde voertuigen mogen rijden :lol:

Personenwagens en vrachtwagens. En een kleine honderd ombouwingen van zeer dichtbij mogen meemaken. Volg de wagens verder ook op afstand.
  • pieter PPO Master
    edited October 2006
    Ruud gebruikt het ook alleen maar in de keuken :mrgreen:
    edited October 2006
    Graag on topic blijven mensen... :arrow:
  • pieter PPO Master
    edited October 2006
    Tim, een tevredensheidonderzoek hoeft zich niet te beperken tot de auto, je mag er toch ook tevreden over zijn in de keuken :?
  • Rontje PPO Newbie
    edited October 2006
    haha ja hoor alleen zet het dan maar niet hier neer :P heb wel gezegd dat het ging om auto rijden :P tenzij je zon grote keuken hebt dat je der met een PPO auto doorheen moet... :P
  • RobertRobert PPO Burner
    edited November 2006
    Tevredenheids onderszoek PPO.

Mwuah,.... Ik ben best tevreden hoor :mrgreen:
  • Rontje PPO Newbie
    edited November 2006
    :p als je dan ook even de vragen lijst zou kunnen invullen, zou ik helemaal blij zijn :P :lol: maar een verhaaltje vind ik ook leuk hoor :P
    edited December 2006
    Rontje,

Nieuws op het front :?: :?:

Tim
    edited December 2006
    Ik heb em,

De derde uit de rij, 109 euries.

Wordt wel een beetje warm na 850 liter wvo, maar zoveel tank ik normaal toch niet :lol:

http://www.stunthandel.nl/catalog/index.php?cPath=26

Cheers,
    Tim
  • Rontje PPO Newbie
    edited January 2007
    Nieuws van het front ;)

Er is helaas weinig nieuws van het front, het project is gedeeltijk omgeslagen. Ik ben nog steeds bezig met het tevredenheidsonderzoek maar de doelgroep is door de opdrachtgever verplaatst naar de klanten die al bij hem in het bestand zitten. Vandaar dat ik niet meer zo vaak aanwezig ben op het forum etc. Maar verder iedereen succes gewenst :)

Mvg Ronald
Sign In or Register to comment.