Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

FAQ

browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
edited October 2006 in Inleiding PPO
Om het forum voor de beginner toegankelijk en overzichtelijk te houden, willen we in elk geval in deze categorie en Sticky topic met Frequently Asked Questions. Daarbij willen we graag de hulp inroepen van (ervaren) PPO'ers. Dus als je wat belangrijke en veelgestelde vragen weet, met een goed antwoord erbij. Dan mag je ze hier posten. De moderatoren zullen er dan een mooie samenvatting/indeling van maken.

Comments

• Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    OK Brownie omdat je het zo lief vraagt:

Wat voor soort brandstofpomp heeft mijn dieselmotor ?

1) Kijk zelf onder de motorkap en kijk op basis van plaatjes of je een Bosch type pomp hebt of een ander merk.

2) Zoek het op in de garage manual.

3) Ga naar je garage en vraag het daar nogmaals.

OK Ik heb een Bosch ?

Hoera gefeliciteerd ....

OK ik heb een niet Bosch !!

Booehhh mengen en mixen is niet risicoloos, let goed op de verhoudingen en voorverwarmen is noodzakelijk !!

Drappie
    edited October 2006
    Hoi ik heb een diesel, kan ik nu gewoon op zonnebloemolie gaan rijden zonder aanpassingen ?

1) Ja dat kan op eigen risico met gevaar voor een defectebrandstofpomp.

2) Beter is eerst uit te zoeken wat voor brandstofpomp erop je dieselblok zit.

3) Leg minimaal een voorverwarmer aan om de PPO vloeibaar te houden.

4) Rijdt nooit puur op PPO zonder aanpassingen, zorg voor voldoende diesel in de mix.

:arrow:
    edited October 2006
    Waarom moet ik voorverwarmen als ik op PPO wil rijden ?

PPO wordt onder de 10 graden minder vloeibaar, de as van de brandstofpomp komt dan onder druk te staan. Deze kan mede door slijtage dan afbreken. De viscositeit moet op een bepaalde waarde worden gehouden anders is de verbranding niet goed, wat leidt tot vervuiling in de motor.
    Niets moet ... maar een voorverwarmd PPO circuit op een compressiemotor presteert vele malen beter dan een zonder.

edited October 2006
    Ik heb een HDI, de garage vertelde me dat mijn HDI niet tegen PPO kan en ervan kapot gaat ....

Bullshit, de monteur is een sukkel en is blijven hangen in een cursus van 30 jaar geleden.
    HDI, CRD, CRDI, CDI, CommonRial Techniek .... zijn allemaal nieuwe vormen van inspuiting door de brandstofpomp. Deze zijn aanzienlijk gevoeliger voor drukverschillen. De aandacht die moet worden besteed aan dit soort moderne diesels gaat iets dieper dan de techniek die nodig is voor een normale diesel of turbodiesel.
    Al deze types kunnen met behoud van de fabrieksgarantie op KZO rijden.

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Bedankt voor de input Drappie. Ik zal nog een beetje de antwoorden bijschaven en dan kunnen ze op de lijst. :wink:
    edited October 2006
    :wink:
Sign In or Register to comment.