Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ombouw Mitsubishi L400 2.5 TD

RaafRaaf Modding Member
edited July 2008 in Oosterse merken
Na een tijdje onaangepast - gemengd te hebben rondgereden vond ik het tijd geworden om tenminste een platen warmtewisselaar in te bouwen.
Vooral ook omdat de L400 niet lekker loopt op een hoog percentage PPO.

Mijn keuze is om gemengd, dus 1 tank, te blijven rijden omdat ik geen zin heb in een uitgebreide ombouw, en ook omdat ik lees dat het voor 2 tank rijders goed is om regelmatig eens een tank diesel leeg te rijden.

Ik heb op de meeting een mooie gebruikte platen ww van Lord D overgenomen en nadat deze een nachtje vol met schoonmaak azijn had gestaan (da's écht nodig bij een gebruikte, het CV gedeelte was ernstig vervuild) was 'ie klaar om ingebouwd te worden.

De meest voor de hand liggende plek is in mijn geval achter de accu.

image

Ik heb er voor gekozen om na het brandstof filter te verwarmen omdat ik in een later stadium de retour van de brandstof pomp voor het filter ga aansluiten.

image

Het leek me ook verstandig om een inline filter te plaatsen om eventuele vervuiling uit de ww op te vangen.
Zoals je ziet geen subtiele T-stukken maar degelijk fitterswerk in het koelwater gedeelte :wink:

Ik kan niet anders concluderen dan dat de voorverwarming van de brandstof hard nodig was.
Als de boel op temperatuur is dan loopt de Mitsu perfekt op 60% APO.
De koude start gaat natuurlijk met een hoop genagel gepaard, maar ik heb op dit moment binnen 5 minuten al wat warmte en dan loopt 'ie een stuk rustiger.
Maar om ook de winter door te komen moet er nog wat meer gebeuren, ik heb het volgende schema in gedachten :

image

Koude start :
Elek WW aan en cirkulatie pomp aan zodat ook de injectie pomp voorverwarmd wordt.
Eenmaal op temperatuur, starten en d.m.v. een thermo schakelaar de elek ww afschakelen.
De circulatie pomp kan natuurlijk net voor het starten uitgeschakeld worden.
(het elektrische gedeelte heb ik nog niet uitgewerkt)
De retour gaat zonder toeters en bellen rechtstreeks voor het brandstof filter aangesloten worden, ik heb wat testjes met doorzichtige slang gedaan en er is geen luchtbelletje te ontdekken in de retour brandstof stroom, dus lijkt me geen probleem.

Ok tot zover, als er veranderingen/vorderingen zijn dan laat ik het hier weten, en ik hou me aanbevolen voor verbeteringen en opbouwende kritiek

Comments

  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Raaf,

    Volgens mij, tenzij ik het helemaal mis heb, kun je door de brandstof pomp niet laten circuleren zolang ie niet aan staat.
    Tussen platen ww en filter heb je een terugslagklep ? getekend...ja toch want anders zou je de brandstof terug pompen in de tank via het filter.
    Weet ook niet of het de bedoeling is om het APO percentage op te gaan voeren, maar dan zal zeker in de koudere maanden de APO onverwarmd door een filter heen gaan, wat ook al niet te makkelijk is. Beter is het volgens mij de platen ww voor het filter te plaatsen.

    Gr. Ingmar
  • RaafRaaf Modding Member
    edited September 2006
    Ha Ingmar,

    Het is in mijn geval (Denso pomp) perfekt mogelijk om te circuleren, dat heb ik uitgeprobeerd toen ik de brandstof retour had losgemaakt, ik kon er met de ontluchtingspomp moeiteloos brandstof doorpompen.

    Verwarmen vóór het brandstof filter?
    Dat zal ik wel merken als het winter word, maar omdat ik nu enkel de platen WW heb en ik zo snel mogelijk warmte wil, staat de WW na het filter, maar dat is eventueel eenvoudig aan te passen.
    Toch ben ik een beetje huiverig om zo'n filter flink te verwarmen omdat niet alle filters dat goed verdragen.
    Zie : http://vegburner.co.uk/heatfilter.htm (met dank aan Philippe voor de link)
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Raaf,

    Tja dat wist ik niet van die Denso pomp, maar met je niet ontzetten veel energie toevoeren waardoor je het risico loopt een te grote aanslag te doen op jouw accucapaciteit ?
    Overigens is het wel zo dat zodra je start de dan nog koude PPO je pomp weer afkoelt.

    Gr. Ingmar
  • RaafRaaf Modding Member
    edited September 2006
    Ingmar,

    Energie ?
    ik ben even gaan rekenen :
    1 gloeibougie 150 W = 12,5 Ampere + pompje (ik schat) 2,5 Ampere.
    Samen 15 Ampere, stel dat ik 5 minuten voorverwarm dat geeft dan een verbruik van 1,25 Ah (ampere-uur) mijn accu bevat 90 Ah, lijkt me dus geen probleem.

    Omdat de elek.WW bij blijft staan (thermisch geschakeld) totdat de platen WW genoeg warmte geeft is er dus geen toevoer van koude brandstof .
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Het lijkt mij inderdaad het ideale 1 tank systeem. Maar als je de WT2 gebruikt en je gaat rondpompen, reken dan maar op 15 minuten voorverwarmen. Alleen de WT2 voorverwarmen duurt bij mij al bijna 5 minuten.
    Zo dat doorpompen ook bij mijn Lucas pmp kunnen?
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    hallo Raaf,

    Even een vraagje? Heb je bij dat doorpompen je retour-banjobout gelost?
    (je schreef dat je de retour los had). Want zonder die banjobout kan je zeer makkelijk de voorraadkamer in je brandstofpomp spoelen. Maar niet het hogedrukgedeelte, dat gaat niet (bij geen enkele pomp). Maar met banjobout gaat dit spoelen niet, tot bijna niet. Is mogelijk, soms, maar dan met redelijk wat tegendruk. Op de duur zou je extra opvoerpomp snel stuk zijn.
    Ook moet je stopventiel bekrachtigd blijven tijdens dit spoelen, anders kan er niks door.


    Groeten,
    Nero

    2 brownie: Bij je lucas zal dit niet lukken. (bij enkele types wel).
  • RaafRaaf Modding Member
    edited September 2006
    brownie said:

    Het lijkt mij inderdaad het ideale 1 tank systeem. Maar als je de WT2 gebruikt en je gaat rondpompen, reken dan maar op 15 minuten voorverwarmen. Alleen de WT2 voorverwarmen duurt bij mij al bijna 5 minuten.

    Tja 15 minuten da's lang, maar dat klinkt aannemelijk als het opwarmen van de WT2 al 5 min duurt.
    Nu hoef ik natuurlijk niet meteen op 70 gr.C. te zitten om te starten, in principe lijkt 20 gr.C. me ook al voldoende.
    brownie said:

    Zo dat doorpompen ook bij mijn Lucas pmp kunnen?

    Da's eenvoudig te controleren, maak je retour brandstof leiding los en kijk of je met je ontluchtingspomp brandstof kunt doorpompen
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Raaf said:


    Tja 15 minuten da's lang, maar dat klinkt aannemelijk als het opwarmen van de WT2 al 5 min duurt.
    Nu hoef ik natuurlijk niet meteen op 70 gr.C. te zitten om te starten, in principe lijkt 20 gr.C. me ook al voldoende.

    Ja kan natuurllijk ook 2 stuks installeren, dan gaat het allicht sneller. Wel jammer dat het hogedruk gedeelte niet direct opgewarmd wordt, dat is uiteindelijk het zwakke gedeelte van de pomp.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited September 2006
    Nero,

    Ik heb enkel de retour brandstof leiding (het slangetje) losgenomen en met de ontluchtings pomp gepompt, er kwam moeiteloos brandstof uit de retour, het kontakt stond niet aan.
    Dat ik niet heel de pomp kan voorverwarmen is jammer, maar ik haal ook met het gedeeltelijk doorspoelen de ergste koude uit de pomp (hoop ik tenminste :wink:)
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Raaf for President !

    Eindelijk zit het er in, nog even wat tunen en de winter mag komen wat jou Raaf ?

    Groet

    Drappie
  • RaafRaaf Modding Member
    edited September 2006
    Thank you Lord ! image
    Ja ja ik ben bijna winterklaar
    Ik moet wel nog even op zoek naar het juiste pompje voor de job, het hoeft geen krachtpatser te zijn natuurlijk.

    Tips zijn welkom :wink:
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Yo Raaf,

    Ligt toch aan een boel dingen wat voor pomp geschikt is.
    De Facet Bleu Top kost 2x meer als een Hardy of een goedkoper type Facet.
    Die doet het bij Niek prima ik hoor hem er nooit over.
    Je kan hem vragen hoe en wat volgens mij heeft ie hem via een duitse website.

    Mijn setup is veeleisend dus het pompje ook. :wink:

    Groet

    Drappie

    :wink:
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Goed bezig Raaf... :arrow:
  • RaafRaaf Modding Member
    edited November 2006
    Even een vraagje tussendoor,

    Heeft iemand enig idee hoe ik de voorgloei en nagloeitijd van mijn gloeibougies kan veranderen ?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Die Raaf,

    Geen antwoord sinds november... Op je gloeirelais zit een contact die de gloeitijd aanstuurd (ik moet em ook nog opzoeken).

    Meestal werkt het zo, dat er spanning op het gloeirelais komt, bij het omdraaien van de sleutel. Er zit een soort condensatortje in die de gloeitijd bepaald. Als je nu dit stuurstroompje kan vinden in de stekker op het gloeirelais, en hem by-passed met een timer (ik wil een clixon gebruiken), dan kun je nagloeien zoals je wilt.

    Ik ga het uitzoeken, maar moet eerst tijd bestellen bij ebay.

    Tim
  • RaafRaaf Modding Member
    edited June 2008
    Probleem in wording....

    afgelopen weekeinde wat onderhoud gepleegd aan de Mitsu en ik besloot om eens onder de afdekkap van de distibutie te kijken.
    Daar zag ik dat er wat brandstof lekkage is bij de as van de IP, iemand ervaring met reparatie ?
    Is dit op ongeveer dezelfde manier op te lossen als bij een Bosch ?
    (Denso pomp)
    image
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    jup, ik heb er wel ervaring mee. :D:(
    Distributieriem lossen.
    Tandwiel eraf.
    Dichting eruit halen.
    Nieuwe erin kloppen en boel weer monteren.

    gr
    Nero
  • RaafRaaf Modding Member
    edited June 2008
    Klinkt simpel ;)
    Distributie weer los......heb ik pas 40.000 Km geleden vervangen
    Wat is nu verstandig, het oude spul weer terug of maar weer om een nieuwe riem en lagers ?
    Dat laatste dan maar het moet toch om de 90.000 Km
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    maybe zorgen dat we zo'n keerring hebben op de meeting 12-13jul. weet niet of het makkelijk is om de distributie te lossen van die L400?... ivm evt airco en dergelijke ascessoires. en evt een idee: hoe lang zit de riem erop en hoeveel olie op de riem? anders die gelijk mee vervangen(evt tesamen met spanrollen enzo)

    zitten als het goed is 2 riemen op. 1 voor nokkenas en brandstof pomp (met 1 spanrol) en 1 voor de 2 balansassen (ook met spanrol)

    kan evt wel da spul regelen ook. (alleen keerring pomp niet...maar daar kan Nero mss aankomen?)

    is alleen de brug wel ff bezet op de sleuteldag..maar met zoveel man erbij vast redelijk rap gedaan.

    tis iig een idee om over na te denken.

    greetz, Hans
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    als de riem nat geweest is van brandstof of andere vettigheden zou ik em sowiezo vernieuwen...anders is het net een kwestie van hoeveel werk het is om em te vernieuwen
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    ik zou enkel de riem vervangen die pomp aandrijft.
    Deze heeft diesel gezien en mag je zeker niet laten liggen!
    Op zich geen al te moeilijke klus, behalve het uithalen van de borage (oliekeerring) kan moeilijk zijn.
    En plaats bij distributieriemen kan ferm tegenvallen.

    Gr
    Nero
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    die hoofdriem is idd wel de belangerijkste. als de andere riem ook nat is zou ik em echter ook vernieuwen. als em eraf loopt kan em tussen de andere draaien en dan mag die nieuw zijn...maar das toch einde oefening dan.

    andere vraag is of de pompas een spie heeft. sommige auto's hebben spieloze pomp as. maar das wel het vakgebied van nero dus die kan daar mss meer over zeggen. jappen hebben volgens mij vaak een spie(gelukkig).
  • RaafRaaf Modding Member
    edited June 2008
    Dus enkel de hoofd riem vervangen en niet de spanrollen en de riem van de balans assen ?
    De hoofdriem doe ik in 2
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    denk wel dat ze met een spie werken. anders is het beter van de pomp eraf te halen. blokkeren kan wel, maar poelie moet echt perfekt teruggezet wodren dan.

    gr
    Nero
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    als het volledig metalen spanrollen (lagers) zijn kunnen ze meestal redelijk wat af. dan zou het wel mogelijk zijn die te laten zitten. de riem op de balansas wel doen als deze nat is geweest, of als je met zekerheid iig weer 90.000 vanaf nu er tegenaan wilt gaan. het is geen zwaar belaste riem dus zal niet echt snel breken. maar 40.000+90.000=130.000km en toch wel forse overschrijving voor het kleine riempje dan. je kunt ook zeggen van ik vervang alles nog eens over 60.000km. dan ben je altijd zeker. 10.000meer op kleine riempje en rollen. 30.000 te weinig voor de hoofdriem. maar beter te weinig dan teveel.

    grtz, Hans
  • RaafRaaf Modding Member
    edited June 2008
    Beter de hele mikmak vervangen dan maar, dat kleine riempje is niet veel extra werk als de hele boel eraf ligt
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Nero, heb jij evt da gereedschap om de pomp af te stellen(op tijd zetten) en kun je dit naar de meeting meenemen mss aub?

    evt voor noodgeval voor de L400. en kheb hier zelf ook nog een motorblok (isuzu opel turbo D TC4EE1) liggen op de werkbank(met alles los-dus makkelijk bij te komen) waar de pomp terug op moet. en afgesteld(gelijk voor PPO). moet enkel nog ff sparen om de pomp bij de revisieman op te halen. maar hopenlijk dan al hier. zou jij die dan evt op tijd willen zetten voor me? heb begrepen dat jij de specialist bent hier:D:D Dan zie ik het eens. heb dat nog nooit zelf gedaan. beter eerst eens zien dan gaan aanrommelen met het boekske erbij.

    thnx alvast!

    greetz, Hans
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    keerring wil ik wel meebrengen hoor.
    de nieuwe verstuivers breng ik ook mee.
    dan hebben jullie wat werk voor de boeg op de meeting!:D
    want zelf heb ik geen zin deze keer. zeker al niet als ik niet alleen afkom.

    gr
    Nero
  • RaafRaaf Modding Member
    edited June 2008
    Allez Fury ge zit men topic te vervuilen :D
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    metertje meebrengen?
    ja, maar zelf doen? hmm nee denk ik.
    wil wel bijstaan en advies geven. :lol::D
    bosch pomp?
    heb je de gegevens van de afstelling?

    gr
    nero
  • RaafRaaf Modding Member
    edited June 2008
    [QUOTE=nero;36084]keerring wil ik wel meebrengen hoor.
    de nieuwe verstuivers breng ik ook mee.


    OK mooi dan zorg ik voor de riemen enzo .
    Je hoeft enkel maar aanwezig te zijn Nero, en aanwijzingen te geven :D
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    bij staan en advies geven is perfect voor mij!!:D:D:D

    heb service manual van haynes van de motor en ook Diesel afstelgegevens boek van autodata dus dat mag geen probleem zijn voor de afstelgegevens.

    als ik het gereedschap maar heb en wa tips.dan ist vast op 15min max gedaan. en dan help ik raaf weer met zn bus. als ik af en toe ff pootje toesteek(indien gewenst en nodig) is dat vast zo gedaan. lukt vast alleen wel. maar soms de een boven de ander onder is dan toch een stuk sneller.

    komt allemaal zeker wel goed:D:D

    owjah en tis idd een Bosch pomp (japanse bosch pomp)
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    brandplaatjes voor je verstuivers heb ik niet liggen.
    kun je er zelf voor zorgen of Fury uit z'n garage?

    gr nero
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Raaf,

    Ik wil ook wel helpen, maar ik heb nergens verstand van....

    Tim
  • RaafRaaf Modding Member
    edited June 2008
    Tim als jij dan gewoon een fles Berenburg meeneemt ? :D
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Komt voor de bakker...
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008

    [maar ik heb nergens verstand van..../QUOTE]

    lol
    beetje zoals ik dan. ;)

  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    oei,,,brandplaatjes heb ik niet echt veel liggen. enkel vaak een paar van de beruchte mercedes CDI rampen verstuivers die altijd gaan lekken op die plaatjes. maar das dan ook vaak maar een paar van teveel meegenomen bij de mercedes. beter dat een van jullie ze meeneemt. bij van der peijl moet je volgens mij wel de oude als voorbeeld meenemen. heb je er daar nog eentje van?

    greetz, Fury - Hans
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    ze zitten er nog in h
  • RaafRaaf Modding Member
    edited June 2008
    [QUOTE=nero;36102]
    anders gebruiken we .....

    We ? ik dacht hiervoor te hebben gelezen .....:D

    Ga jij nu maar samen met Tim op een stoeltje zitten , hij neemt een fles Berenburg mee.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    ben net aan 't denken....:shock:
    ben in verlof net als meeting is. ZAl dus moeilijk worden om de coperateur (metertje voor in de pomp) mee te nemen. Ben namelijk 3 weken niet op m'n werk, en er zijn er altijd die toch doorwerken op 't werk.
    Zal es kijken of ik er nog 1tje extra vind?
    Carlo heeft er volgens mij ook 1tje gekocht!
    Als hij komt? Dan is er toch zeker 1.

    Gr
    Nero
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    die stomme CR -verstuivers...praat me er niet van... gelukkig nog geen draad problemen gehad met de kleine boutjes (ff afkloppen)...heb wel speciaal tap-reinigings boutje gemaakt. wel al kapot kleppendeksel gehad en kapotte verstuiver vanwege extreme verkoling en muur en muur vast zitten van die krengen. en vaak kapotte retourslang.....wat een hobby...uren bikken in de kolenmijn die "kleppendeksel CDI motor" heet.

    majah..das andere afdeling ...gelukkig geen Jap...heb nu nog zo'n CDI ding staan hier. morgen naar mercedes sloper voor andere verstuiver.

    grtzz
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    maaruh de rust allemaal...ga nog ff ijsje halen bij de winkel met de grote gouden M en daarna eens lekker mn beddebakske in.

    tot de morgen allemaal!

    greetz van mr Fury alias Hans
  • RaafRaaf Modding Member
    edited July 2008
    Zo weer even een update,
    Omdat het vorige week allemaal nogal tegenzat met het vervangen van de pomp-as keerring (losse ring met timing merkpunt verkeerd om gezet en afgebroken bout)
    heb ik vandaag dan eindelijk de gereviseerde verstuivers geplaatst.
    Dat viel goed mee, de oude kwamen makkelijk los en de nieuwe zaten in 1 keer goed zonder lekkage.
    Heb samen met Fury de oude en nieuwe verstuivers vergeleken op de verstuivertester (doet t nog steeds CP) en de oude gaven een mooier sproeibeeld !!
    Nu twijfel ik niet aan de kundigheid van Nero en heb zonder aarzelen de gereviseerde geplaatst en de Mitsu loopt nu als een naaimachientje ;)
    Ongelofelijk wat een verschil, mooi rustig lopen en veel directer op het gaspedaal reageren en zelfs het stationair toerental wat lager moeten zetten !
  • wodanwodan Super Moderator
    edited July 2008
    Voorzichtige conlusie dus: Het sproeibeeld (van Fury's tester) zegt niet alles ;)
  • RaafRaaf Modding Member
    edited July 2008
    Das inderdaad een voorzichtige conclusie. ;)
    Nu hangt het er ook vanaf hoe je als leek een sproeibeeld interpreteerd .
    Mijn oude verstuivers gaven een mooie nevel onder een hoek van ongeveer 30 gr.
    Alle andere (3) gaven een meer gerichte nevel straal van ongeveer 5 gr.
    Dat laatste zal dan toch wel wenselijk zijn :D

    Waar Fury achter kwam is dat de verstuivers van zijn Isuzu blok onder een hoek inspuiten, en er zitten merktekens op de verstuivers en het blok, daar had 'ie geen rekening mee gehouden en kon dat dus nog corrigeren voordat hij dat blok in z'n Astra hangt .
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    idd...was zeker blij dat te zien..heb toch al heel wat verstuivers gezien..maar nooit eentje die onder een hoek spuit..mjah..veelal volkswagens wak heb lopen in de klantenkring.

    moet er wel ff bij vermelden dat de verstuivertester nog was gevuld met koude dikke APO.,,,dus dat kan wel bijdrage aan het feit dat ie minder nevel gaf....mss de oude verstuiver van de mitsu zoveel ruimte rond de naald uitgesleten dat ie daardoor meer nevel gaf op dikke drap. zal em nog eens vullen met diesel en weer proberen op een oude isuzu verstuiver(want die gaven ook de gerichte straal met koude APO).

    greetz, Hans
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    hey Hans, die verstuivers hebben een bolletje (of putje) erop dat overeen moet komen met een merktekentje.
    Smul en APk'tje hebben die fout ook al eens gemaakt.
    Lol.
    Er zijn veel verstuivers die onder een hoek inspuiten hoor!

    Ben blij dat de mitsu goed loopt met de nieuwe verstuivers. Maar had ook wel niks anders verwacht.

    GR
    Nero
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Hey den Nero:D:D aant genieten van de vakantie?..of is het alweer ver over?

    heb tot nu toe geen verstuivers gezien die onder een hoek inspuiten..majah we hebben hier voornamenlijk duitsers lopen[meeste VW en rij zelf opels] en paar fransozen...dus vrijwel allemaal die standaard model BOSCH verstuivers,,,,die japanners gaan zo weinig kapot:D

    blij het te hebben geleerd voor mn eerste start (en ook voordat mn inlaatspruitstuk erop zat)

    helaas geen tijd gehad voor het opel project..deze dagen nog druk aant lassen aan mn escort cabriootje.....meer werk aan dan verw8...rechterkant ooit eens ondeugdelijk gemaakt...dus nu nwe dorpel, nwe schermrand, nwe binnenwielkast, stukjes onder achterlichten, naad achterscherm..en ook nog eens de ongevraagde deuk in mn linker scherm gaan maken...en het weer was echt veeeels te warm voor te lassen en slijpen...ook om op te ruimen..tschiet nie op!!!

    greetz, Hans
Sign In or Register to comment.