Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Douane controle bij Dover te Engeland

shark95763 PPO Newbie
edited December 2010 in Wetgeving Belgie
Hoort welliswaar niet bij belgie, maar wist ff niet waar anders :)

Ik ben dus aangehouden, ze hebben monsters genomen, ik rijd 80-20 zbo - diesel. ze merkte zelf al dat het gros geen diesel was.

In engeland mag ZBO dus ECHT niet, het grapje heeft me 250 britse ponden gekost, en je moet ze gelijk betalen want bij een andere vloeistof dan diesel in de tank wordt je voertuig gelijk in beslag genomen, heb het vandaag zelf ervaren !!!

gr,

Maikel

Comments

• shark95763 PPO Newbie
    edited September 2006
    wat ik me wel afvraag is, stel ik print zo'n ingevuld douane aangifte accijns formulier, en houd ze de volgende keer voor dat het bewijs is dat ik de accijns betaald heb... .eens kijken of het dan wel mag.

Want schijnbaar mag de duitser dan ook niet met z'n pflanzenol of bio-diesel komen. ?!?!

gr,

Maikel
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2006
    Hoezo vrij verkeer van goederen en diensten in de EU?
    Als je kunt aantonen belasting betaald te hebben (waarom heb je dat wel het 100% diesel is?) moet er toch nix mis zijn?
  • wodanwodan Super Moderator
    edited September 2006
    Is 'Engeland' dan lid van de EU?
  • mennomenno Webmaster
    edited September 2006
    Als ik dit lees:

2.1 What fuel can I legally use in a diesel-engined road vehicle?

The law requires that you must always use fully duty paid fuel.

gaat het er om dat er accijns betaald is, en als je dat kunt aantonen moet het toch gewoon kunnen?!
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Menno: de accijns op PPO in Duitsland is 0%. Dus hij doet niets verkeerd. Dan mag hij toch ook Engeland in.
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2006
    wodan said:

Is 'Engeland' dan lid van de EU?

Jawel, alleen niet lid van de EMU.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006

2.6 Can a road vehicle ever use fuel other than fully duty paid fuel?

Only in very limited circumstances. You must first get a licence from us and pay us the rebate \ufdd3 ie the difference between the full rate of duty on the fuel and the rebated rate actually paid on the fuel used. Section 6 explains how to do this. \u2018Limited circumstances\u2019 does not include moving site vehicles from one area to another by road under their own power when low loaders should be properly used instead.

Hier staat dus zelfs dat je het verschil in duty van wat je in je tank hebt en wat je in Engeland zou moeten betalen bij moet betalen. Dus als je in Engeland komt met je tankbon naar de douane en lappen. Dit zou te gek voor woorden zijn, want met alle vrachtwagens etc die dagelijks naar Engeland gaan, zou het erg druk worden. Ik ken namelijk geen enkel non-uk transportbedrijf dat in Engeland tankt vanwege de extreem hoge dieselprijzen.

Met andere woorden zou dit alleen opgaan voor voertuigen die in Engeland op kenteken staan en voertuigen die in Engeland anders dan diesel tanken...
  • shark95763 PPO Newbie
    edited September 2006
    schijnt dat de duitsers een soort EX 103 formulier aanvragen en dan schijnbaar wel mogen rijden.. kan alleen uit de duitse forums niet echt goed opmaken hoe het precies werkt ?!?!

gr,
    Maikel
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Zal morgenmiddag even de Engelse ambassade bellen, dan weten we het.
  • shark95763 PPO Newbie
    edited September 2006
    stel ik maak m'n 1 tank systeem tot een 2 tank systeem zoals hier beschreven is bij peus : http://www.s-i-e.nl/ppo/?sec=aanpassen

Hoe zit het dan op het moment dat de 3/2 weg kleppen schakelen, komt er dan in de diesel tank altijd nog wat restjes zbo of niet?

Want dan hang ik bij m'n nieuw model combo gewoon de zbo tank op de plek waar normaal het reserve wiel hangt,,, ALS ze me dan in engeland weer eens een monster uit de tank gaan nemen zit er gewoon diesel in :D

probleem opgelost toch?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Hey,

Dan pakken ze idd diesel. Zo'n blok als op het plaatje wil ik ook wel in m'n auto :lol: :lol:

Tim
  • BurnIt PPO Master
    edited September 2006
    @shark95763

Is wel off-topic,

Zorg altijd dat je de aanvoer en de retour afzonderlijk van elkaar kunt schakelen. Dit kan door apparte schakelaars (altijd aanbevolen) of via een tijd/temperatuur schakelaar. Zelf uitzoeken wat voor jou het makkelijkst is.

Het beetje diesel wat in de ppo tank komt tijdens spoelen moet je zien als een positief bijverschijnsel. (je krijgt zo iig geen aankoeking in de brandstofleiding.)
  • Flandrien PPO Newbie
    edited October 2010
    [QUOTE=shark95763;11607]Hoort welliswaar niet bij belgie, maar wist ff niet waar anders :)

Ik ben dus aangehouden, ze hebben monsters genomen, ik rijd 80-20 zbo - diesel. ze merkte zelf al dat het gros geen diesel was.

In engeland mag ZBO dus ECHT niet, het grapje heeft me 250 britse ponden gekost, en je moet ze gelijk betalen want bij een andere vloeistof dan diesel in de tank wordt je voertuig gelijk in beslag genomen, heb het vandaag zelf ervaren !!!

gr,

Maikel

De topic is ondertussen oud en wellicht de wetgeving aangepast, maar volgens een britse bron kan je een aantal liter (ik dacht 2500 per jaar) in je auto stoppen zonder accijnzen te betalen.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    Hmm..ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Hoe reageren ze als ze een 200L tank achter in mn laadbak zien? Ben ook al eens bij de douane aangehouden in Engeland. Een snelle blik in de laadruimte was genoeg, maar wat als ze daar een flinke PPO tank zien en ook al rij je op diesel, de duidelijke geuren uit de uitlaat zijn niet te missen. Zou toch niet graag nat gaan daar....wat dan..flinke boete, tank leeghalen? terug naar NL? Geen idee.... als ik met een 230L aan boord rij ga ik zeker niet in Engeland tanken en dat zullen ze zeker niet leuk vinden.

Hopenlijk is de wetgeving onder invloed van EU inmiddels wel versoepelt!

Greetz
  • wodanwodan Super Moderator
    edited October 2010
    In de UK mocht je 2500Liter voor eigen gebruik accijns vrij verbruiken per jaar.
    Als buitenlander val je indien minder dan 1000 liter meehebt in je tank,
    onder de wetgeving van het land vanwaar je vandaan komt dunkt me.

Altijd zorgen dat je wat wetteksten bij hebt... in je eigen taal ;)
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    ..............
  • carl PPO Addict
    edited October 2010
    Hoe zou het in Zweden zijn ?

Ik vertrek namelijk volgende week naar Zweden met ook een tank van 250 liter gevuld met gpo .

Ik heb zoiets van ,we zullen wel zien wat er gebeurd met een eventuele controle .

Aangezien je in Duitsland gewoon plantaardige olie kan tanken denk ik niet dat er problemen zullen opduiken , maar misschien zie ik dat wel fout .

grtjs carl
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2010
    Logica zegt mij dat in Zweden dezelfde regels gelden omtrend rijden op PPO omdat ze lid zijn van de EU in tegenstelling tot die mafkezen in de UK, die zijn gek geworden van al dat thee zuipen.
  • carl PPO Addict
    edited October 2010
    Het was te hopen , want die UK mannen zijn idd niet te doen.:evil:

grtjs carl
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    [QUOTE=carl;58345]Ik vertrek namelijk volgende week naar Zweden met ook een tank van 250 liter gevuld met gpo .
    Over een controle zou ik me niet zo'n zorgen maken.
    Met de nachttemperaturen zou ik wel rekening houden.

Ik was vorige week op cursus met een aantal Zweden uit Trolh
  • carl PPO Addict
    edited October 2010
    Idd het vriest daar al , dat weet ik , dat heeft mijn schoonvader al verteld via msn ,we zitten in de buurt van Stockholm, maar als alles blijft zoals het is hoef ik me daar denkelijk niet veel zorgen om te maken , aangezien ik afgelopen winter volledig op gpo heb kunnen blijven doorrijden .

Dit denkelijk, door de dikke aanvoeleiding ,die vanaf mijn tank vertrekt , (dacht binnen dia12 of zo )heb meerdere keren gezien dat, wanneer de zon in de achter laadruimte scheen dat de gpo in dikke klodders door de doorzichtige leiding werden gezogen ,en dat ik dacht (als dit maar goed komt ):) ,maar ik heb heel de afgelopen winter op gpo kunnen uitrijden zonder problemen .

Wel heb ik altijd overgeschakeld ,wanneer de motor volledig op temperatuur was , en altijd op tijd naar diesel geschakeld voor het stilleggen van de motor .(hoop maar dat ik het niet vergeet)

Ik heb geen noemenswaardige startproblemen ondervonden ,dus ik hoop dat dit in Zweden ook niet gaat gebeuren , laat ons hopen:)

grtjs carl
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited October 2010
    OT

Plateau van Langres (tussen Nancy en Dyon) in de Haute Marne in Frankrijk vorige week min 7 graden Celsius.

Brrrrrrr, dikke olie.
  • Flandrien PPO Newbie
    edited December 2010
    Ik ben oktober laatstleden nog in GB geweest. Natuurlijk controle bij de douane en politie. Niets gezegd omtrent de olie.
    Ook franse douanecontrole bij de p
    edited December 2010
    Heb op zich wel weer eens zin om nr Engeland te gaan...maar heb wel schrik voor de douane....dus heb ik maar eens een mailtje gestuurd naar het Engelse consulaat op [email]ukinnl@fco.gov.uk[/email] met de vraag wat nu het beleid is tov WVO/vegatable oil in the UK. Helaas nog geen reactie mogen ontvangen.

Greetz!
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2010
    Fury, die gasten moet je ook niet in het duits aanschrijven, kunnen ze niet zo goed hebben, iets met het verleden.
    edited December 2010
    Lol...heb ze enkel bitte sehr gefragt fur umweltfreundliche wagen to allow in Anglia....nee ff serieus...heb reactie...en...........ze weten het zelf nie....moest het maar eens bij de douane vragen, want na zoeken vond ie nix..hier de brief: heb de namen maar ff vervangen voor XXX ...leek me netter.

"Dear HXXX,

Thank you for your email. I have been searching for an answer to your question. Unfortunately I could not find the answer. I did find some information on visiting the UK with a car:

Temporarily importing a vehicle : Directgov - Motoring

I think this is a question that the UK customs should be able to help you with. You can contact them at:

HMRC Contact us

Hope this will help you on your way.

Kind regards,

JXXX YXXX

JXXX YXXX | Temp. Communications Officer | Policy Delivery Department | British Embassy | Lange Voorhout 10, 2514 ED The Hague | The Netherlands | [email]jXXX.yXXX@fco.gov.uk[/email] | ( +31 (0)70 427 24XX | FTN: 8307 24XX | Fax: +31 (0)70 4270 3XX | : UK in the Netherlands "

Heb nog niet gekeken op de linken welke deze mij stuurde...vers vd pers dit...
Sign In or Register to comment.