Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Jatropha Olie

MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
edited September 2006 in Olieen
Ik zit al tijden te lezen over jatropha olie en ik heb begrepen dat de olie van die plant voor weinig anders goed is dan opstoken in een diesel motor. Ik zou dit best wel eens willen proberen, maar ik kan nergens vinden wat deze olie kost en waar je het kan kopen. Heeft iemand een idee??

Comments

• Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    :wink:

Koop toch gewoon APO Miglowie ....

:arrow:
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    [quote=Lord Drappo]:wink:

Uch, Aprofeet Drappie heeft gesproken! 8)

Ruud zal daar wel raad op weten :)
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    De olie is nog moeilijk te krijgen. In ontwikkelingslanden (bijvoorbeeld Tanzania en Ghana) wordt er veel op gereden. In de regio Eindhoven rijdt (reed?) een ééntank en een tweetank systeem rond. Over de gehele wereld zijn miljoenen hectares met jatropha aangeplant. In Tanzania worden de kale vlaktes weer groen. De planten houden water vast en zorgen dat het niet meteen kan verdampen. Ik verwacht op redelijke korte termijn dat de olie hier ook grootschaliger te krijgen zal zijn. Het product voldoet ruimschoots aan de Weihenstephan norm. Milieu en ontwikkelingshulp gaan hier hand in hand.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    [quote=Lord Drappo]:wink:

Ik heb toch APO?? :) Alleen het is van die plakzooi, hahaha. En ik lees dat jij er zulke goeie ervaringen mee hebt.... :twisted:
Sign In or Register to comment.