Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ombouwverslag Peugeot 205

MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
edited August 2007 in Citroën/Peugeot
Na een bezoek aan Drappo is ie hier dan eindelijk: Een verslag van mijn kit. Na tig foto's in moordend tempo, zoek ik ff de beste uit voor in dit topic.

Warmtewisselaar
image

T-stuk op de slangen van de kachel
image

WT2 met dekentje :)
image

inlinefiltertje
image

Tweede tankje :twisted:
image

Totaal-plaatje met dekentje en schuimpje achter de radiateur. Links de warmtewisselaar onder z'n dakje van schuim :)
image

Comments

• CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Ziet er goed uit... maarre wat doet die bazooka achter in de auto? :wink:
  • EdEd PPO Burner
    edited September 2006
    Godsamme,

Wat is de actieradius van dat ding.....Wat een gigantische tank!

Ed :idea:
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Ed said:

Godsamme,

Wat is de actieradius van dat ding.....Wat een gigantische tank!

Ed :idea:

Hij doet 1 op 18 geloof ik, dus hij kan ver komen met die tank.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited September 2006
    Vanwaar haal je die tank? Zoiets wil ik ook wel...
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Yo Carlo is wel wat voor jouw bussie ..

200 liter apo !

Miglowie is helemaal leip, gezellig gestoort noemen we dat.

Onder mijn Iveco pastte ie niet.

Groet

Drappie
  • BurnIt PPO Master
    edited September 2006
    Die arme achteras :wink:
  • edited September 2006
    DELETED
  • BurnIt PPO Master
    edited September 2006
    PPO is goed voor de huid toch?? :wink: :lol:
  • edited September 2006
    DELETED
  • edited September 2006
    DELETED
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Nou, op zich was het plan wel gaaf, 4000 km niet tanken, dus zeg maar 1x per maand, maar ik kan hem alleen zo plat leggen, terwijl hij gemaakt is om overeind te staan. Er zitten nog 2 gaten in die ff dicht moeten, maar bij een constructiebedrijf laten lassen is erg duur, 1,50 per minuut of 50euro.

Ik zal hem morgen, pardon, straks wel meenemen voor de liefhebber. Vraag is alleen hoe ik die 5 vuilniszakken flesjes erbij in ga krijgen. Dus zie je straks een zwarte 205 met de uitlaat over straat vonken, dat ben ik :)
  • Multivan GenerationMultivan Generation PPO Addict
    edited September 2006
    Dat is toch geen tank?
    Ik beschouw het als lading :wink:
    netjes een spanbandje eromheen om het vast te zetten :mozilla_innocent:
    edited November 2006
    Hierbij ff een update:

Ik heb gistermorgen om een uur of 4 een verstuiver eruit getrokken en met de GSM foto's getrokken:

image

Beetje alle kleuren vd regenboog uitgeslagen

image

Onderkant helemaal zwart aangekoekt

Conclusie van deze schokkende beelden (Is het niet voor de inhoud, dan wel voor de kwaliteit): Op zoek naar (ver)nieuw(d)e verstuivers.

Iemand nog suggesties voor de gewenste openingsdruk??
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    heb jij toverballen als verstuivers? :wink: welk nummer,type had je er nu inzitten?
    edited November 2006
    Waren de KCA 17S42, maar de nozzle's kreeg ik niet los, bij gebrek aan knap gereedschap :D Heb m wel in de dop gezet en met een steeksleutel geprobeerd los te draaien, maar dat wilde niet.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    vuil zijn je oude niet! Dit is echt niet vuil.

Wat betreft de druk zou ik niet overdrijven.
    i.p.v. bv. 130 neem je 145 a 150.
    Meer niet.

Groeten,
    Nero
    edited November 2006
    nero said:

vuil zijn je oude niet! Dit is echt niet vuil.

Wat betreft de druk zou ik niet overdrijven.
    i.p.v. bv. 130 neem je 145 a 150.
    Meer niet.

Groeten,
    Nero

Zou het niet schelen dat ik net een tank 50% mix met verstuiver reiniger heb gebruikt en direct erna een fles reiniger op 25 liter v-power??

Dit is ook maar 1 verstuiver he, voor de auto staande de rechtse. Zouden ze er allemaal hetzelfde aan toe zijn, of kan ik nog wel gekke afwijkingen verwachten?? Wat mij nu meest stoort is dat wanneer ik op mix rijdt, er totaal geen trekkracht onderin de toeren zit. Ofwel, wanneer ik een bocht in 2 neem, iets gas bij wil geven, de motor gewoon heftig protesteert. Remedie?? Volgas geven. Dit is niet altijd handig in een woonzone om maar iets te noemen en daarom dacht ik aan verdachte verstuivers. Dit is voorheen eigenlijk niet gebeurd.
  • edited November 2006
    DELETED
    edited November 2006
    pjotter said:

of je filters gaan dicht zitten.
    dan begint ie ook traag te worden.

Ja, heb ik gecheckt, ziet er nog als nieuw uit. Het vreemde is ook nog dat ie het op diesel een stuk minder doet en het ook nog minder wordt wanneer ik er verstuiver-reiniger bij in gooi
  • edited November 2006
    DELETED
    edited November 2006
    Ik kan altijd wel ff een filtertje halen, die dingen kosten de helft van weinig, dus baat het niet, schaadt het niet. Zit nu te denken, brandstoffilter zit er misschien al een km of 12.000 in.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    een ppo-verstopt filter kun je niet altijd met het blote oog zien!
  • edited November 2006
    DELETED
  • edited November 2006
    DELETED
    edited November 2006
    Wees maar niet bang, die komt er zeker wel. Ben al in overleg met een fabrikant die die dingen levert, alleen het is voor heel veel Mercedessen "standaard" leverbaar, maar voor die van mij niet. Misschien moet ik er een keer langs om te passen, meten, etc. En natuurlijk offerte maken en das waar ik het meest bang voor ben ;) Maar als het wat word, komt het er zeker op, ik wil ook wel is warm zitten in de winter
    edited November 2006
    Miglowie said:

Wees maar niet bang, die komt er zeker wel. Ben al in overleg met een fabrikant die die dingen levert, alleen het is voor heel veel Mercedessen "standaard" leverbaar, maar voor die van mij niet. Misschien moet ik er een keer langs om te passen, meten, etc. En natuurlijk offerte maken en das waar ik het meest bang voor ben ;) Maar als het wat word, komt het er zeker op, ik wil ook wel is warm zitten in de winter

Heb net nog even achteraan gebeld. Wordt niks voor mijn motor tenzij de aansluitingen van de uitlaatpoorten compatibel zijn met een Peugeot Indendor-diesel. Dit lijkt me op zich stug. Brownie, weet jij of er gelijke aansluitingen zijn onder de diverse Peugeot-motoren op de uitlaat?? Gaat dan met name om de Indendor die onder andere in veel oudere diesels toegepast is en mijn XUD7-blok.
    edited December 2006
    Vandaag weer aan het knutselen geweest, onder meer de uitlaat die lek was. Daar zit nu een pijpje overheen gelast (nu is de rest ook niet erg goed meer dus na de vakantie een compleet nieuwe. Voor nu is ie ff dicht/herrievrij)

Wat ik ook nog heb geprobeerd is de thermostaat vervangen, maar aangezien deze te groot is, moet ik die gaan ruilen. (68 mm doorsnee en moet 58 hebben). Dit hoop ik ook na diezelfde vakantie te doen. Verder nog een nieuw luchtfilter gemonteerd en de warmtewisselaar helemaal dichtgemaakt. Ben benieuwd hoeveel dat gaat schelen, want rij nu nog ff origineel ivm te dikke olie en lekkende kogelkraantjes.

Ik was in de veronderstelling dat ik lucht in m'n systeem kreeg door lekke leidingen, maar bij nader inzien is de olie toch wel erg dik en hij rijdt op dino verder prima. Dus volgende experiment is petroleum erbij, zodat de aanzuig minder moeilijk wordt en misschien een elektro brandstof pomp. Iemand een goedkope site voor Facet of Hardy pompjes??

@Drappo

Weet je nog, toen ik zei dat ik het simpel wilde houden?? :D Good old days....
  • edited December 2006
    DELETED
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    vreemd miglow dat hij niet past. je hebt toch die onderdelen site van de havam geraadpleegd zoals ik zei? jij hebt thermosstaat huis nieuwere type, dit zie ik ook in citroens C15's terugkomen. misschien dan eens op die havam site op typenummer gaan zoeken.
    http://www.partsbase.nl/igpbs0.pgm
    1.880.539S Thermostaat EPS 14,97 die is 68mm
    1.880.323S Thermostaat EPS 13,50 die is 55mm die jij moet hebben, alleen eeeeuuuuh die vind ik 123 niet terug voor 89graden maar max 83 graden. dus ff zoeken nog!!!
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    Miglowie,

of zuigt ie de ppo van boven uit de 2e tank, en lukt dat niet?

Dit maakt niets uit, want de leiding gaat ook weer naar beneden. Je hebt alleen iets meer weerstand, omdat je leiding ietsie langer is.

Iemand een goedkope site voor Facet of Hardy pompjes??

Ik heb net m'n Hardy (emrich) geinstalleerd, ben nog niet onder de indruk van de druk :? , maar moet nog goed testen als de boel warm is.

Cheers,
    Tim
    edited December 2006
    ericzwiep said:

vreemd miglow dat hij niet past. je hebt toch die onderdelen site van de havam geraadpleegd zoals ik zei? jij hebt thermosstaat huis nieuwere type, dit zie ik ook in citroens C15's terugkomen. misschien dan eens op die havam site op typenummer gaan zoeken.
    http://www.partsbase.nl/igpbs0.pgm
    1.880.539S Thermostaat EPS 14,97 die is 68mm
    1.880.323S Thermostaat EPS 13,50 die is 55mm die jij moet hebben, alleen eeeeuuuuh die vind ik 123 niet terug voor 89graden maar max 83 graden. dus ff zoeken nog!!!

Ik heb een andere besteld en gemonteerd van 88°C Eerste indrukken zijn dat het even duurt voor het verwarmde filter warm begint te worden, maar dat wanneer de temperatuur goed oploopt ik zonder extra WW bij buitentemperaturen van rond het vriespunt het binnen lekker warm heb en de olietemp rond de 20/25° ligt. Wat mij ook erg opviel is dat de kleine thermostaat 6 euro kostte itt 17 euro van de grote.
    pjotter said:

vreemd , hoezo niet aanzuigen.
    je rijd toch met 2 tank systeem.

of zuigt ie de ppo van boven uit de 2e tank, en lukt dat niet?

gewoon de tank aanpassen en de aanvoer tule onder in maken ,zodat je altijd ppo tankdruk op de aanvoer hebt..

en waar precies lekken die kogelkraantjes?
    staat mij dat ook te wachten denk je

De kogelkranen lekken bij de aansluiting van de slangtules (gas-tape erom doet wonderen). Daarnaast heb ik het probleem gevonden van het "lucht/geen brandstof-probleem": Een slang die lag te klapperen en tot op de canvas verbinding was doorgesleten. Dit over een lengte van nog geen 1,5 cm. Nadat ik deze had vervangen, rijdt de Peus weer als vanouds. Isolatie van de WW werkt ook erg goed, binnen 4/5 km gaan de temps al richting 40 graden (zonder WT2 nog steeds) en op de langere baan en bij max 4° buiten soms zelfs richting 60 graden. Dan moet ik nog even aanmerken dat de uitgaande slang van de WW niet geisoleerd is. (nieuw en onderweg vervangen)

Al met al gaat het helemaal goed komen met m'n ombouw. Of het voor het eind van de winter allemaal klaar zal zijn, wie weet.
  • edited December 2006
    DELETED
    edited December 2006
    Kalmte kan je zeker redden. Je had de koppen van de mensen daar moeten zien toen ik op een goede morgen besloot om toch maar weer is de doppenset uit de kofferbak te trekken en de ombouw weer in werking te stellen en koste wat kost het probleem te vinden. Al met al was ik in een anderhalf uur helemaal klaar.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    Miglowie,

Iemand een goedkope site voor Facet of Hardy pompjes??

Ik rij nu wat langer, en al de lucht is uit het systeem. Net als burnIt schreef, de hardy tikt als een klokje, en aan de temp te zien als ik de loop bijzet, pomp hij meer dan de brandstof pomp verbruikt (bij 120km/h) omdat m'n loop temp ook oploopt (dus naast het verbruik, gaat er nog steeds ppo retour door de loop vóór de brandstof pomp).

Mijn wvo is nog steeds mooi helder vloeibaar, dus kan niets zeggen over dikke apo en kwaliteit pomp.

Cheers,
    Tim
    edited December 2006
    @Tim

Ik laat die pompjes even voor wat het is. Voorlopig werkt het weer en was de ellende te wijten aan lucht in de leidingen. Nu trekt ie weer als een echte turbodiesel zonder turbo :D
    edited August 2007
    De nieuwe eigenaar van de Peus heeft zich gemeld, inmiddels bijna 350.000 km en going strong. Hij rijdt 33% ppo en dat gaat als een speer. Zit een trekhaak onder en een achterbank ingebouwd.
Sign In or Register to comment.