Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

SEAT Inca on the road again full throttle ahaed.

Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
Hallo allemaal,

image

Eindelijk een dieseltje gevonden die de moeite was om de gok te wagen. Binnen budget en geen Combo. Ik heb meer vertrouwen in Isuzu dan VW.

image

63.000 km op de teller, zal wel mee gerommelt zijn maar ik kan het niet bewijzen. Niemand heb ik naderhand begrepen.

image

Helaas geen onderhoudsboekje aanwezig wel wat bonnen van de garage.

Even ontstickeren, dat zijn namelijk die rare vlekken die jullie zien.... en die APO slurpende imperiaal eraf

De wagen is niet nieuw maar in goede staat, uitlaat is weggerot, banden zijn op. Centrale vergrendeling is kadukkie, deukje, en een roestplekje.

Allemaal voor de 'pro'......

Ik heb ooit een Golf gehad en heb sindsdien een akelige nasmaak van de PON clan ....

:wink:
«13456

Comments

• smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    63k op de teller en banden al versleten? Drapje, wat heb je er voor betaald?????
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Smul,

Veels te veel natuurlijk, ik pm je dat kleine detail wel even door.
    We moeten niet vergeten dat ook de belastingdienst mee kijkt.

O ja de Inca komt uit 1999 en is nooit verder geweest dan zijn eigen gemeente.
    Ex bouwbedrijfje ....

:)

Groet

Drappie
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    "ex-bouwbedrijfje"?

Zal wel al heel wat heen en weer gesleurd hebben dus?

Baai de wei :oops:
    proficiat!
    edited September 2006
    Nero,

Meestal wordt daar toch een trekhaak voor gebruikt ?

Die zat er wel op ja ...

hehe ..

2 handsie !! met verborgen gebreken, spannend hoor.

:arrow:
    edited September 2006
    Kom je vrijdag naar de prof? Ik ben er vrijdagmiddag ook! Kun je gelijk mijn maagdelijk gemaakte Corsa aanschouwen :lol:
  • RobertRobert PPO Burner
    edited September 2006
    Pro inbouw?? :shock:

Mis ik wat of ga je naar een comerciele ombouwer :?:
    edited September 2006
    Hoi Robert,

Zoals je misschien weet heb ik nog steeds een complete Ellsbett kit in de kast liggen.
    Deze is gemaakt voor een kleinere motor zoals een SDI 1.9 ...eigenlijk nog meer op de commonrail types.
    De kit voor de Inca moet er beter uitzien dan de gemiddelde kit.
    Als de Seat ooit nog is verkocht wordt moet het er echt gelikt uitzien.
    Geen gezeik met de tank, zelfs een fotomodelletje moet hem kunnen vullen. ook het wegrijden en stoppen moet allemaal autostyl !

Ik moet echt die oude Iveco uit de wegenbelasdting halen en strippen want ik kan geen 3 auto veroorloven.

Groet

Drappie
    edited September 2006
    Dat klinkt wel als de ultieme ombouw 8)
    Maaaaar, een fotomodelletje laten tanken, das mischien wat hoog te hoog gegrepen :lol:
    edited September 2006
    Hoi,

Ik heb vertrouwen in de Pro, voorlopig rijd ik 1:17 ofzo moet dat nog ff peilen. Hij test als zijn kits, en hij gebruikt daarvoor de ultieme testmethode die bulletproof is.

Als de kit klaar is stuurt ie zijn vrouwlief op pad met het omgebouwde voertuig om ZBO te gaan kopen bij de C1000 .... als ze terug komt is het ok.

:lol:

Lijst van benodigdheden ...

10 mm din leidingen met isolatie
    Oven Trop TOC UNO
    10 platen wisselaar
    3 3-wegsiraiklep
    Facet Bleu Top
    Poelheizer
    Aangepasteverstuivers
    EGR afdoppen = check
    KAT eruit
    Chiptunen
    2de tank compleet met vlotter en klok
    turbotimer
    thermostaat
    relais
    slangenklemmen
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Even gesplitst. Later we het hier nu uitsluitend hebben over Drappo's Inca.
    edited September 2006
    Goede avond,

Na wat gestuntel vandaag ben ik de camera vergeten want er zijn wel fotos.

De EGR was vandaag ff tussen door aan de beurt, het open maken en weer dichtmaken is echt een eitje.
    Een 2 euro muntstuk dicht het geheel goed af, niet de pakking laten vallen !!
    :oops:

Ok kleine vertraging maar de 'Pro" ving hem zo weer op.
    Gevolg van deze actie, meer trekkracht tussen de 3000-4000 rpm.
    kosten 0 euro, tijd 30 minuten ( zoeken naar pakking).

Volgende week kunnen we de SDI gaan uitlezen met een VAG kabel en de software herschrijven.

Tot dan ..

Groet

Incappo a.k.a Lord Drappo
  • EdEd PPO Burner
    edited September 2006
    [quote=Lord Drappo]Goede avond,

De EGR was vandaag ff tussen door aan de beurt, het open maken en weer dichtmaken is echt een eitje.
    Een 2 euro muntstuk dicht het geheel goed af, niet de pakking laten vallen !!

kosten 0 euro, tijd 30 minuten ( zoeken naar pakking).

Incappo a.k.a Lord Drappo

Als je dat muntstuk gebruikt, heeft het je toch 2 eurie gekost :wink:

Ed :idea:

BTW: de EGR klep kun je softwarematig ook dicht zetten.
    edited September 2006
    Pas op met het 2 euro muntstuk trukje :shock:
    Door de hitte schijnt het middelste deel van het muntstuk er al bij verschillende mensen uit te zijn gevallen.
    Dit door verschillende uitzettings coeficienten van de legeringen.
    Beter neem je even de moeite om de originele pakking te vervangen door een metalen plaatje.
    :idea: Als je dit aan 2 kanten zou doen dan kun je de volledige egr verwijderen. :idea:
    hierdoor krijg je war meer plaats voor je leiding verloop bij de ombouw.
    En 't staat wat netter 8)

suc6
    edited September 2006
    Bedankt,

Moet ik het nu beide doen ?

Dus afdoppen op 2 zijdes en EGR verwijderen en dan alsnog softwarematig de EGR afsluiten ?

@ robert,

Heb jij de EGR verwijdert ?

Groet

Drappie
  • EdEd PPO Burner
    edited September 2006
    Nee,

Gewoon met nieuwe pakking afdichten is het beste!

Enne, dan hoeft het niet (meer) softwarematig...

edited September 2006
    Nee hoor softwarematig hoef je de egr aansturing niet te wijzigen.
    Wel ff de vacuum leiding er af halen en aan de andere kant afdoppen.
    Dat is heel simpel.
    Je hebt geen gereedschap nodig, alleen een rubber dopje om af te doppen.
    Bij mij issi inderdaat helemaal verwijderd 8)
  • EdEd PPO Burner
    edited September 2006
    Voor meer info wat je zoal softwaretechnisch (mbv. Vag-Com) kan veranderen/meten/checken is er 1 gigantisch goede website:

http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

edited September 2006
    Thanks,

Das fijne lectuur ....

Ik hoop dat de 'Pro' dit ook even doorneemt ..

Groet

Drappie
    edited January 2007
    OK daar gaan we dan beste oliestokers, apofilteraars, inbouwers, moddereters, wannabees, en dromelotjes .....

De Inca kost me bakken met geld hij slurpt van die arabischedrap alsof het water is en ik ben er depri van.

Accuutje hier, bandjes daar, uitlaatjedempertje daar, uitlaatmidstukkie hier ....

Aangezien ik ook recht heb op een hobby ben ik gewoon begonnen.

Vandaag de warmtewisselaar geisoleerd met Xtrme 1cm dikte.
    Pilaren er opgelijmt met Loctide, Poelheizer ook geisoleerd, 85 gr thermoswitch erop geschroeft. De Poelheizer heb ik vast geschroefd aan het schutbord die boven de waterkoeling langs loopt.
    Afwasbaar voorfilter aangepast door met een luchtzaag de flenzen eraf te zagen. Daarna 1/2 slangpilaren erin geschroefd met vloeibarepakking.
    Oude TOC Uno schoongemaakt en gecontroleerd, de APO is flink aangedikt rondom en in de ontluchter. Ik moet hem eerst inweken in de diesel en doorspoelen, kijken of de vlotter weer wat losser kan komen.
    De APO leiding met 10 mm is een standaard, wat er ook gebeurt aan de doorvoer zal het niet liggen. Ik heb een oude leiding gerecycled van de truck.
    Er ligt nu een oude nieuwe 10mm din APO leiding onder door helaas niet langs de andere 2 leidingen maar ja dezxe is ook ietsiue pietsie dikker dus hij loopt heel simpel onder de wagen door inderdaad goed in de rijwind maar is wel geisoleerd. Een 5 mm din diesel origineel en een 4 mm din retour origineel.
    Omdat ik in fases overga en begin met een 1 tank systeem en een TOC gebruik is een retourleiding voorlopig overbodig.
    De dieseltank wordt APO tank en de Elsbett tank gaat achterin met een mooie vulnippel van buiten af vulbaar zijn.
    Om er zeker van te zijn dat er voldoende druk op de leiding komt zet ik een Facetpomp 12V in, deze moet ik ergens boven op de diesel ( APO) tank monteren. De hoofdpomp zal dan ook flink ontlast worden.
    Waar weet ik nog niet, plannen maak ik niet, electrische schemas zijn er niet. Geen toeters geen bellen geen meters gewoon alleen maar heel veel rijden op de APO.

Ik heb haast en ik heb 800 liter Drap in mijn tuin staan. Schoonheidsprijzen wil ik niet winnen ik wil hete APO aan mijn brandstof pomp aanbieden.
    Ik wil, als het straks -10 graden is lachend wegrijden op 90% APO 1 tank systeem.

Morgen zal ik beginnen met wat feautaux te uploaden voor jullie.

Groetjes Drappie
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007

Juist, schema's hoeven we niet, als er maar zat fotaage is!!

Ik ben benieuwd,
    Tim
  • RubenbxRubenbx PPO Addict
    edited January 2007
    kijk, dàt klinkt gemotiveerd, succes ermee :!:
  • edited January 2007
    DELETED
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007
    [quote=Lord Drappo]OK daar gaan we dan beste oliestokers, apofilteraars, inbouwers, moddereters, wannabees, en dromelotjes .....

De Inca kost me bakken met geld hij slurpt van die arabischedrap alsof het water is en ik ben er depri van.

Accuutje hier, bandjes daar, uitlaatjedempertje daar, uitlaatmidstukkie hier ....

Aangezien ik ook recht heb op een hobby ben ik gewoon begonnen.

Pilaren er opgelijmt met Loctide, Poelheizer ook geisoleerd, 85 gr thermoswitch erop geschroeft. De Poelheizer heb ik vast geschroefd aan het schutbord die boven de waterkoeling langs loopt.
    Afwasbaar voorfilter aangepast door met een luchtzaag de flenzen eraf te zagen. Daarna 1/2 slangpilaren erin geschroefd met vloeibarepakking.
    Oude TOC Uno schoongemaakt en gecontroleerd, de APO is flink aangedikt rondom en in de ontluchter. Ik moet hem eerst inweken in de diesel en doorspoelen, kijken of de vlotter weer wat losser kan komen.
    De APO leiding met 10 mm is een standaard, wat er ook gebeurt aan de doorvoer zal het niet liggen. Ik heb een oude leiding gerecycled van de truck.
    Er ligt nu een oude nieuwe 10mm din APO leiding onder door helaas niet langs de andere 2 leidingen maar ja dezxe is ook ietsiue pietsie dikker dus hij loopt heel simpel onder de wagen door inderdaad goed in de rijwind maar is wel geisoleerd. Een 5 mm din diesel origineel en een 4 mm din retour origineel.
    Omdat ik in fases overga en begin met een 1 tank systeem en een TOC gebruik is een retourleiding voorlopig overbodig.
    De dieseltank wordt APO tank en de Elsbett tank gaat achterin met een mooie vulnippel van buiten af vulbaar zijn.
    Om er zeker van te zijn dat er voldoende druk op de leiding komt zet ik een Facetpomp 12V in, deze moet ik ergens boven op de diesel ( APO) tank monteren. De hoofdpomp zal dan ook flink ontlast worden.
    Waar weet ik nog niet, plannen maak ik niet, electrische schemas zijn er niet. Geen toeters geen bellen geen meters gewoon alleen maar heel veel rijden op de APO.

Ik heb haast en ik heb 800 liter Drap in mijn tuin staan. Schoonheidsprijzen wil ik niet winnen ik wil hete APO aan mijn brandstof pomp aanbieden.
    Ik wil, als het straks -10 graden is lachend wegrijden op 90% APO 1 tank systeem.

Groetjes Drappie

Waarom word ik toch lichtelijk, nee niet lichtelijk, erg nerveus als ik dit soort posts lees, gaat de enige echte Lord Drappo, die maanden in een soort forum-winterslaap heeft geleefd nu vriend en vijand verbazen met een systeem waar iedereen stil van wordt??

Afgezien daarvan, Drappo, voor het -10 is heb je nog wel een jaar of 10 de tijd :)
    edited January 2007
    Goede morgen,

Ik zie het probleem niet hoor:

TOC Uno
    Platenwisselaar
    10 mm din
    Poelheizer
    Xtreme 2 cm

Ik start hem laat hem even stationair zoeken en dan krijgt de brandstof pomp meteen warme olie uit de dezelfde pomp weer aangevoerd.
    KGR noemen we dat toch ?

100% dat dit moet lukken.

Wat jou APK 'tje ?

Een mooie dag om het vandaag nog is te proberen niet waar ?

Groetjes

Drappie
  • edited January 2007
    DELETED
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007
    [quote=Lord Drappo]Goede morgen,

Ik zie het probleem niet hoor:

TOC Uno
    Platenwisselaar
    10 mm din
    Poelheizer
    Xtreme 2 cm

Ik start hem laat hem even stationair zoeken en dan krijgt de brandstof pomp meteen warme olie uit de dezelfde pomp weer aangevoerd.
    KGR noemen we dat toch ?

100% dat dit moet lukken.

Wat jou APK 'tje ?

Een mooie dag om het vandaag nog is te proberen niet waar ?

Groetjes

Drappie

Hey Drappo,

ga je nu met 1 of 2 cm Xtreme werken??

Ik ben benieuwd hoe het gaat werken. Tenslotte: Als er iemand bergen ervaring heeft met ombouwen en APO, ben jij het wel :P
    edited January 2007
    Goed weer eens wat van je te horen Drappie. Ik dacht al bijna dat je met de 800 liter APO in je tuin een soort glibberfeestje had gehouden, waardoor je ineens andere toepassingen zag voor het gebruik van PPO :P

Waarom eerst een 1-tank systeem maken om hem daarna om te bouwen naar een 2-tank systeem?
    edited January 2007
    Yo Smul,

Waarom niet ?
    Ik moet iedere dag 100 km rijden om straks mijn bus te kunnen afmaken.
    Ook de Inca eist 100 km per dag.
    Ondertussen ga ik naar een 2 tank ...
    De grote originele tank wordt zowiezo de APO tank.

Are u ready for XXX rated peurno ??

:arrow:
  • edited January 2007
    DELETED
    edited January 2007
    PJotter de oplossing is gas geven en wachten tot ie warm is, gelukkig is dat met deze Inca zo ongeveer om de hoek van mij straat.

Nee beste stokers, hij startte vanmiddag op zijn nieuwe filter al bijna vlekkeloos, met 0 aanpassingen.

Das een voorspoedig teken of niet ?

edited January 2007
    image

image

image

Het geaangepaste afwasbarefilter, de flenzen zijn eraf gezaagd.

image

Alle filters heb ik vandaag vervangen plus de motorolie.
    Kosten 80 eurootjes, wat een klote systeem die Seat met zijn Fram filtertjes, geef mij maar de duidleijkheid van Iveco.

image

image

Accuutje ..

image

Bandjes ...

image

image

De oude TOC UNO gepositioneerd links achter het motorblok.

image

image

image

Morgen dus alle leidingen aansluiten en een begin maken met de voorgloei installatie.
    Ik wil als eerste de verstuivers eruit slopen en laten schoonmaken zonodig de nozzles vervangen hoe dan ook de druk moet aangepast worden.
    Als ik de tank van bovenaf kan bereiken dan zou ik overmorgen op de APO kunnen rijden.

Groetjes van de mega uploader ubermeister poster

Lord Drappie
  • edited January 2007
    DELETED
    edited January 2007
    Je bent een slijmert PJotter, ik word heus niet boos hoor je mag heus wel de waarheid zeggen:

Ik heb het er inderdaad zo ingekwakt !!

:oops:

Ik wil echt maar 1 ding ..... verbranden, stoken, frituren.
    PS: De hoek is hier na 200 meter. als ie eenmaal start komt het goed.

Drappie
  • edited January 2007
    DELETED
    edited January 2007
    PJotter,

Hij ligt echt los, met wat metaalband of lange Trips komt het top in orde.
    Metertje loopt echt snel op hoor, om de volgende hoek loopt ie op.

Kachel wordt heel snel warm, in vergelijking met de Iveco he ....

Ik ben de APO in de tuin al aan het verdunnen ...

Drappie
  • edited January 2007
    DELETED
    edited January 2007
    Nee niet met Dino, das een beginners fout.

Aangelengt met petroleum 150 liter op 650 liter apo .....

Deze keer pomp ik niets van de bodem af want daar ligt misschien nog wat bezinksel.

Groetjes Drappie
    edited January 2007
    Hey Drappie,

Show me yours :!:

De ubermeister die zo, keiharde 90% hardcore APO gaat verstoken houdt iets achter. Ik sta nog even aan pjottrs kant.

2 jaar op het forum newbies geheel met (lees: zonder :o) tact vertellen dat dit niet lang goed gaat, nu zelf kamikaze mixen en stoken. Het idee is cool :twisted:.

Je systeem gaat werken, maar die koude start? Gloeiers en vestuivers aanpassen en de inca heeft hetzelfde als een elsbett één tank kit, of is dat de truck? Dat zou ook alleen opgaan voor deutsche tüv ppo, denk niet dat het goed gaat met die stroop van je.

Ben benieuwd waar je kennis vandaan komt, of is het een actie uit liefdesverdriet?? (had ie stiekum toch een chicky)....

Cheers,
    Tim
  • edited January 2007
    DELETED
    edited January 2007
    OK Pjotter jij wint ... calculeer jij ff mijn % uit dan upload ik nog ff wat fotos ok ?

Of reken uit wat Niek er bij moet gieten om wel op die 90% uit tekomen ?
    Er kan nog 150 liter bij.

Ok more peurno:

Vandaag nog even wat andere niet PPO zaken verricht aan de Inca.
    Vuiligheid, verstopte raamsproeiers, verlopen handremhoezen, brainstromen over de kit.
    Er is een lekkage, waarschijnlijk een keerring op het stuurhuis, daar gaan we later nog even naar kijken.

Uiteraard vandaag de grote stap gemaakt het punt waar de beginner kriebels van krijgt.

De T stukken din 19 mm voor de bypass op de kachelslangen.

image

De 2 kachel slangen, eerst snij ik de een door en klem ik hem af als een ader.

image

Eindelijk ligt Drappo weer waar ie hoort te liggen onder de motorkap.

image

Zie de klemmen, door deze actie verlies ik 0,5 liter van die dure rode waterkoelingsvloeistof van 29,- euro per 5 liter.

image

Het oude ranzige Iveco filter, wwes gerust ik zal hem proberen te cleanen maar das die APODRAPPO ... echt taai spul.

image

De bodem in de achterbak moet eruit, voor een seriueze poging de originele tank open te breken zodat er een 10 mm din leiding in kan zakken o het rijkelijke goudkleurige drapje op te kunnen zuigen.
    Zodra de tank gehacked is dan kan ik dmv 2 slangen en 2 slangenklemmen overschakelen naar het 10 mm din APO brandstofsysteem.

Dan wordt het mengen geblazen !
    De volgende stap zal zijn de 2 de mini tank van 30 liter ergens te verwerken waar ie mijn niet kan storen.

Der Poelheizer ( maar wel een imitatie heb ik begrepen ) van onderaf gefotografeerd.

image

Der Toccer ( frontview)

image

En een laatste overallshot.

image

Groetjes Drappie
    edited January 2007
    Tim said:

Hey Drappie,

Ik sta nog even aan pjottrs kant.

2 jaar op het forum newbies geheel met (lees: zonder :o) tact vertellen dat dit niet lang goed gaat, nu zelf kamikaze mixen en stoken. Het idee is cool :twisted:.

Je systeem gaat werken, maar die koude start? Gloeiers en vestuivers aanpassen en de inca heeft hetzelfde als een elsbett één tank kit, of is dat de truck? Dat zou ook alleen opgaan voor deutsche tüv ppo, denk niet dat het goed gaat met die stroop van je.

,
    Tim

Beste Stoker,

Ik twijfel er niet aan dat dat de startmotor een extra swing moet maken, maar deze SDI kan het, iedere diesel kan het het is een kwestie van hardware en DIN maten aanhouden.
    De Toccer zorgt voor een constante aanvoer van warme olie die direct uit de pompweer terug gaat naat de pomp.
    Accepteer geen vernauwingen nergens tot aan de banjo op de brandstof pomp ik zal hem upgraden naar de allergrootse maat die ik kan vinden.
    De APO leiding gaat na overleg met der Meister toch binnen door lopen als de bodemplaat er uit is leg ik hem meteen neer.

En het wordt dit jaar echt geen -10 meer of wel ?

Groetjes Drappie

ps: Weet er iemand wat ik te zien krijg als ik de bodem plaat verwijder ?
    Zal ik dan de vlotter bereiken ?
  • edited January 2007
    DELETED
  • edited February 2007
    DELETED
    edited February 2007
    [quote=Lord Drappo]ps: Weet er iemand wat ik te zien krijg als ik de bodem plaat verwijder ?
    Zal ik dan de vlotter bereiken ?

Volgens mij zit er op elke tank een soort flensplaat waarop de aansluitingen en vlottertroep zit, net als bij alle andere aftermarket tanken hier en daar te koop. Waar die zit bij de inca geen idee??

Bij m'n Saxo zitten 2 zwarte doppen onder de achterbank die, als ik ze verwijder, de tankaansluiting blootleggen en de andere volgens mij de vlotter met kabel.

Ik zou zeggen, trek gewoon die plaat eraf!

Cheers,
    Tim
  • edited February 2007
    DELETED
    edited February 2007
    Bingo !!

Het was echt een goede dag, een mooie verkenning 'in'de auto.
    Er ligt een dikke zware plaat achterin, daaronder een nieuwe rubberen mat.
    Nat het verwijderen van de drempel kon de mat eruit, toen restte er nog twee bodemplaten en een bodembalk.

Daar kon ik de deksel al zien, daaronder zat de vlotter.

Echt perfect, de 10 mm Din loopt nu binnedoor netjes weggewerkt.
    Helaas een vernauwing moeten verwerken (zoals altijd!) want de ingang is maar 6 mm en de retour maar 4 deze zitten vastgesmolten.
    In het geval van problemen ga ik een doorvoer plaatsen met de correcte doorvoer. Ik heb wel de korf verwijdert van de inlaat, dat gebeurt me geen 2de keer.
    Toen kwam het geheime wapen ja ...., want inderdaad het is kamikaze op de wijze zoals 'jullie' het keer op keer proberen.

Wie heeft er een Facet Blue Top ingezet op een 10 mm din leiding ?
    Deze moet de dikke APO aanvoeren naar de WW naar de TOC naar de Poelheizer.

Dat is mijn geheime wapen, eenkorte opsomming:

Korf verwijdert aanzuig buis..
    10 mm Din leiding aangebracht.
    Facet Blue Top 12 V brandstofpomp geplaatst.
    2de brandstoffilter met 10mm Din maten.
    Poelheizer met 10mm Din maten.
    2de accu voor extra 12V powersupply.
    Xtreme isolatie.
    Praxis kachelbuisisolatie.
    Duktape.
    Zilverfolietape.
    Verstuivers reinigen en aanpassen ...
    Gloeiers aanpassen ( indien nodig)

Er restte nog een gat door het schutbord richting warmtewisselaar.

Na 7 uur ellende was het trappie lopen !!!

Op een oud stinkend filter gevuld met 100 % APO.

Ik ben naar huis gereden op diesel omdat ik de WW kan afknijpen met mijn tooltje. Hij loopt harder dan ooit, misschien dat de aanvoer nu beter is dan de fabriek wou.
    Morgen ga ik APO tanken, en de electra voorbereiden.
    2de tankje moet erin vulnippel aanbrengen zodat ik van buitenaf kan tanken.

Als er aanvoerproblemen zijn dan ga ik als eerste de doorvoer rechtstreeks op de tank zetten om de vernauwing te ELIMINEREN !
    Dan ga ik eventueel alle onderdelen dichter bij elkaar zetten maar ik twijfel er niet aan dat ie het gaat doen na de doorvoer upgrade.

Fotos ? :oops: ben de camera vergeten !!

Lord Drappo
  • NiekNiek Super Moderator
    edited February 2007
    Drappie,

Als je de zomerAPO verdund hebt met alle petroleum, dan is ie zeker dun genoeg. Ik heb zelf een facet pompje (de lichte uitvoering) ingezet na brandstoffilter en voor dieselpomp/verstuiver. Mijn leidingen zijn allemaal 8 mm binnenmaat. Sinds ik op verwarmde tank rijd, merk ik geen verschil, tenzij het brandstoffilter verstopt zit (is me gebeurd met een oud filter domdomdom).
    edited February 2007
    Fotos ?

Waar is je tank te bezichtigen ?

Hoeveel pompjes zitten er dan op je APO tank ?
    Ik heb een boel gemist Niek, moet ff wat nalezen geloof ik.

Drappie
  • NiekNiek Super Moderator
    edited February 2007
    Drappo,
    Nou, die tank is dus niet te bezichtigen. Hij zit ingepakt in 5 cm isolatiemateriaal met daaromheen 12 mm plaatmateriaal. Totaal ruim 6 cm isolatie. Olie blijft zeker een week warm. De tank heb ik in Zeewolde overgenomen en om laten bouwen en warmtewisselaar ingebouwd. Volgende week zaterdag kom ik het zaakje bij je showen, kun je de nieuwe instalatie bewonderen.
    Niek
  • edited February 2007
    DELETED
Sign In or Register to comment.