Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Insomnia van de APOpel Combo 1.7 Isuzu 9.00 am proefrijden !

Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
edited September 2006 in Opel
Hoi allemaal,

Mag ik voorstellen mijn droom Combo.....!

Merk: Opel
Model: Combo
Bouwjaar: 1996
Carrosserie: Onbekend
Brandstof: Diesel
Gewicht: 1030 kg wegenbelasting 134€ p/3 mnd
Kleur: Onbekend
Vermogen: 44kW
Cylinderinhoud: 1686cc
146000km
bij 143000km distrubitieriem vervangen.
deur passagier gaat met sleutel niet open.[ is niet beschadigd]
apk tot 25 -4-2007
nieuwe accu, nergens rot geen deuken
olie ververst,dieselfilter vervangen,luchtfilter vervangen
nieuwe dynamo verbruik ruim 1:18
is opnieuw gespoten

Ik hoop dat ie er roestvrij bijstaat en rook vrij is ...
Dan scoor ik hem, en ga ik 1op 17 rijden.
Ombouwen ook natuurljk zo vet mogelijk maar alles op zijn tijd.

Zijn er nog mensen die weten waar ik op moet letten als ik Maandag ga kijken ?

Speciale Combo trekjes ?

Groet

Drappie
«1

Comments

  • EdEd PPO Burner
    edited September 2006
    Jahoor,

    Heb hier een Corsa met hetzelfde blokkie staan. Remmen/lagers/aandrijfassen/fusees/dynamo/injectoren en roest zijn de belangrijkste aandachtspunten ('t is wel een Opel..). Verder kijken naar lekkages van het blok, thv distributie. Kijk ook of hij zwaar trekwerk heeft moeten doen.

    Van de andere kant: De onderdelen van Opel zijn best betaalbaar.

    Die van ons heeft nu 250k op de klok, roeten doet hij echt niet! Loopt wel heel erg lekker op PPO (50% zonder aanpassing).

    Succes,


    Ed :idea:
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Das goed nieuws Ed,

    De Isuzu staat bekend om endurance ..
    Ik hoop de Combo zo snel mogelijk om te bouwen op een 2 tank systeem gemaakt voor APO.

    Hoe zie ik of ie zwaar trekwerk heeft verricht ?
    Dynamo is nieuw
    Accu is nieuw
    Hij is opnieuw gespoten en roest en deukvrij volgens de verkoper.

    Klinkt allemaal als een droom toch ?
    Ik zal eronder kruipen alhoewel dat lastig zal gaan en kijken of ie van onder ook een beetje gaaf is.

    Bedankt voor je tips en tot hoors

    Drappie
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Kijk ook waar de achtervering is bevestigd op de carrosserie. Mijn Corsa en de vorige hadden daar roest. Het is een plek waar ze vaak doorroesten. Wanneer het slechts oppervlakkig roest is, kun je het eraf schuren en vervolgens tectyleren. Dat heb ik gedaan...
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    O ja ik zat te denken aan een Drocom tank van plastic kan je op maat laten maken .... een platte tank over de gehele bodem ?
    Dikke plaat erover heen en niemand die het ziet.
    Een dikke 100 liter apo onder de hondenmand.
    Vlotter erop ...
    Afleesklok erbij ...
    Vulnippel inwendig verwerken...

    Actie radius is dan .... 100x17=1700 km

    (Shit ik val flauw) Dan ben ik al in Spanje !!



    :lol:
  • BurnIt PPO Master
    edited September 2006
    Heeft deze combo niet die beroerde verstuivers??
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Nee dit is de oude ...

    :?
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    [quote=Lord Drappo]O ja ik zat te denken aan een Drocom tank van plastic kan je op maat laten maken .... een platte tank over de gehele bodem ?
    Dikke plaat erover heen en niemand die het ziet.
    Een dikke 200 liter apo onder de hondenmand.
    Vlotter erop ...
    Afleesklok erbij ...
    Vulnippel inwendig verwerken...

    Actie radius is dan .... 100x17=1700 km

    (Shit ik val flauw) Dan ben ik al in Spanje !!



    :lol:

    rekenen... :p 1/17 & (200L + 50L tank) => 250L * 17km/L => 4250km, je bent dus ook al terug thuis als je wil :lol:
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Zeveneens,

    Een calculatie foutje ?
    Het is toch ongelooflijk, waarom zou je nog ombouwen op PPO.

    :lol:
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Hey Drappo,

    Een maat van me heeft ook zo'n ding. Hij mishandelt em nu ongeveer 3 jaar en volgens mij heeft hij een keer een doorgerotte carterpan gehad. Voor de rest de gebruikelijke opel plekken. We komen in deze combo naar de meeting.

    Hij rijdt trouwens zonder aanpassingen ongeveer 40/60 PPO/Dino.

    Cheers,
    Tim
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    [quote=Lord Drappo]Zeveneens,

    Een calculatie foutje ?
    Het is toch ongelooflijk, waarom zou je nog ombouwen op PPO.

    :lol:

    klopt het niet wat ik zeg?
    1/17 is toch een verbruik van 0,0588 L/km
    als je dan een 200L tank inbouwt én nog 50L in de brandstoftank hebt...

    Dan rijdt je toch +-4250km zonder tanken niet? :)

    Waarom ppo/apo ? Dat jij zo'n vraag stelt :) verbaast me :wink:

    Als je nog zuiniger wil rijden, dan kan je een handgas installeren, bij veel chauffeurs kan dat een 0,5a1 L/ 100km schelen in verbruik ;)
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Je hebt gelijk .... er stond 200 liter ... dat is een tank van 150 x 150 x10 cm is ruim 225 liter maar achteraf berekende ik dat 100 liter al erg veel is gezien de 1700 km.

    :roll:

    Mijn typfout goed gezien !!

    Drappie
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Das toch fantastisch nieuws dat jullie met een afgeragde mishandelde Isuzu 1.7 komen !!
    Ik ben rete benieuwd naar alle voertuigen op de meeting.
    Ik kom met de APO truck die nog steeds niet op APO wil rijden.

    :wink:
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    [quote=Lord Drappo]Je hebt gelijk .... er stond 200 liter ... dat is een tank van 150 x 150 x10 cm is ruim 225 liter maar achteraf berekende ik dat 100 liter al erg veel is gezien de 1700 km.

    :roll:

    Mijn typfout goed gezien !!

    Drappie

    ah je gaat dus maar voor 100L extra :p nah vind ik maar nix hoor :lol: ;)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Waarom ombouwen? :shock: ?

    Altijd ombouwen, al is het alleen voor de lol :lol: :lol:

    Of je koopt een Saxo, ik kan planken wat ik wil, maar kom nooit onder de 1:19. Vrouwlief haalt er rustig 1:24 mee.

    Je gaat nog meer genieten als je staat te tanken Drappo!

    image

    Cheers,
    Tim
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Tim said:

    Waarom ombouwen? :shock: ?

    Altijd ombouwen, al is het alleen voor de lol :lol: :lol:

    Of je koopt een Saxo, ik kan planken wat ik wil, maar kom nooit onder de 1:19. Vrouwlief haalt er rustig 1:24 mee.

    Je gaat nog meer genieten als je staat te tanken Drappo!

    image

    Cheers,
    Tim

    heerlijk die fotosoep :twisted:
    :p

    ik had vorig jaar: 1150km met een quasi lege tank :) (citroen evasion)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Zeveneens,

    M'n vrouwtje heeft ook eens op de 1000+ gezeten, ik had haar verteld dat, wanneer het reserve lampje brandt er nog max 100km te gaan is. Reserve is volgens boekje 5liter * haar 1:24 moet kunnen....

    Toen bleek het lampje van de reserve kapot :oops:

    Gelukkig heeft ze me vergeven en weet nu ook waar dat ballonetje voor is onder de kap.

    Back on topic, Ga je de ombouw van de Combo ook "documenteren" drappo, die maat van me ziet er wat tegenop, misschien kunnen na jou ombouw een keer naar Drappocounty komen voor zijn ombouw?

    Cheers,
    Tim
  • RobertRobert PPO Burner
    edited September 2006
    Leuk dat je een nieuwe auto op 't oog hebt.
    Ik hoop dat hij er zo bij staat als hij geadverteerd wordt :!: :!:
    Het enige wat i dan tegen heeft is dat t een Opel is :wink:
    Dan ben je weer ff van de straat met je nieuwe project.

    Suc6 maandag.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006

    een platte tank over de gehele bodem

    ...met als gevolg lucht happen als je bergop rijd.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Carlo said:

    een platte tank over de gehele bodem

    ...met als gevolg lucht happen als je bergop rijd.
    Of je maakt in elke hoek van de tank een leiding die samenkomen.
    Meten of de tank vol of leeg is wordt sowieso moeilijk.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Ppo'rs,

    Over een platte tank hebben we het volgens mij al eens gehad...

    eeh: http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1260

    Wellicht kun je een verdieping maken in die tank en een paar schotten, net als in tankwagens. Dan blijft de verdieping altijd vol en klotst het minder.

    Cheers,
    Tim
  • BurnIt PPO Master
    edited September 2006
    brownie said:


    Of je maakt in elke hoek van de tank een leiding die samenkomen.

    Heeft geen zin, Het kiest de makkelijkste weg, en lucht pompt makkelijker dan dikke APO. Hij gaat dan dus gewoon valse lucht aanzuigen.

    Het is beter om onderin in het midden van de tank een verzonken bakje te maken. Daar doe je dan je uitzuig in. Is je tank bijna leeg en je gaat door een bocht, dan heb je altijd nog de inhoud van dat bakje om je de bocht door te helpen. Ben je de bocht door? dan vult het bakje zich weer omdat alles weer waterpas staat.

    @Tim, je was me net voor :wink:
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    BurnIt said:

    brownie said:


    Of je maakt in elke hoek van de tank een leiding die samenkomen.

    Heeft geen zin, Het kiest de makkelijkste weg, en lucht pompt makkelijker dan dikke APO. Hij gaat dan dus gewoon valse lucht aanzuigen.

    Het is beter om onderin in het midden van de tank een verzonken bakje te maken. Daar doe je dan je uitzuig in. Is je tank bijna leeg en je gaat door een bocht, dan heb je altijd nog de inhoud van dat bakje om je de bocht door te helpen. Ben je de bocht door? dan vult het bakje zich weer omdat alles weer waterpas staat.

    @Tim, je was me net voor :wink:
    MAAR! als je die tank enkel gebruikt voor tussen opslag en regelmatig overpompt in de originele tank, dan is er geen enkel probleem :)

    Zo voorzie ik in elk geval mijn extra tank, als ik voor een 1tank systeem ga.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Zeveneens said:

    BurnIt said:

    brownie said:


    Of je maakt in elke hoek van de tank een leiding die samenkomen.

    Heeft geen zin, Het kiest de makkelijkste weg, en lucht pompt makkelijker dan dikke APO. Hij gaat dan dus gewoon valse lucht aanzuigen.

    Het is beter om onderin in het midden van de tank een verzonken bakje te maken. Daar doe je dan je uitzuig in. Is je tank bijna leeg en je gaat door een bocht, dan heb je altijd nog de inhoud van dat bakje om je de bocht door te helpen. Ben je de bocht door? dan vult het bakje zich weer omdat alles weer waterpas staat.

    @Tim, je was me net voor :wink:
    MAAR! als je die tank enkel gebruikt voor tussen opslag en regelmatig overpompt in de originele tank, dan is er geen enkel probleem :)

    Zo voorzie ik in elk geval mijn extra tank, als ik voor een 1tank systeem ga.
    Als je 2-tank gaat rijden kan je ook een PPO-tankje van een paar liter onder je motorkap zetten met nog een opvoerpompje tussen de tanken. Zou dat werken? Of krijg je dan problemen met overduk in dat tweede tankje?
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Hoi allemaal,

    Bergje op zonder extra verdieping in de tank wordt inderdaad heel erg lastig.
    Dus moet er een extra iets onder komen waardoor de APO altijd beschikbaar is.
    Zo'n tank die stopt halverwege de berg die heb ik nog liggen in de tuin,
    die is overigens wel goed aangepast, de laatste trip en ging toen ook heel goed de berg op en ook weer af.

    Groet

    Drappie
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Kan niet meer slapen ....
    Voel me weer 16 ... kan alleen nog maar aan die Combo denken.

    Is het al Sinterklaas dan ?


    :lol:


    Pfff moet nog uren wachten !!
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Heb voor m'n werk 2 jaar in een combo gereden. In ieder geval beter als een berlingo. Wat is het plan nu? Een Iveco en een combo erbij?
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Yo Carlo nachtbraker !!

    De Iveco is geschorst en onverzekert, hij gaat pas weer terug de wegenbelasting in als ie camper op kenteken is.
    Daarvoor moeten eerst de inrichting komen dan de keuring dan de echte ombouw ivm het gewicht.
    Dan ga ik C halen en de camper omkeuren tot > 3500kg.

    In de tussentijd zoek ik een goede koper voor de oude Iveco of ik strip hem voor onderdelen.

    Dus de Combo moet de komende maanden fungeren als boodschappenwagentje... als alles klaar is verkoop ik hem met APO kit.

    Misschien ook wel niet ... de camper mag niet op straat staan dus die moet in een stalling.

    Groet

    Drappie
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    De mijne heb ik ook omgebouwd op camper kenteken maar dan "minimal ombouw". Zul je wel zien op de meeting.
    Gr
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Kan niet meer wachten !!


    :wink:
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Koop toch een fatsoenlijke auto :D :wink:
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Gaat the dog ook mee naar de meeting?
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    De hond en ik zijn onafscheidelijk ...

    Uiteraard gaat ze mee ...

    D2-D4

    :arrow:
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    d7 d5
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Carlo said:

    d7 d5

    spelletje schaak? :lol:
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Neem wel een bord mee naar Zeewolde.
  • RobertRobert PPO Burner
    edited September 2006
    En, heb je hem? :?: :?:
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Hij is denk ik volgende week pas terug, het is een heel eind naar Spanje ;)
  • EdEd PPO Burner
    edited September 2006
    [quote=Lord Drappo]Kan niet meer wachten !!




    Wij ook niet :wink: , heb je hem nu gekocht of hebbie misschien autopech?

    Ed
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Yo,

    Tsja ik heb nog steeds niets ...

    De een liegt de ander jokt ...

    De ene Combo trekt naar links de ander heeft geen stuurbekrachtiging ..

    Etc etc etc ....

    :cry:
  • BurnIt PPO Master
    edited September 2006
    Je moet natuurlijk wel zeker van je zaak zijn.

    Misschien toch maar iets anders dan een combo??
  • RobertRobert PPO Burner
    edited September 2006
    :D :D CADDY :!: :D :lol:
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    ja, gister wist een Prof mij te vertellen dat je beter een Caddy kunt nemen...deze Prof kennen we allebei :wink:
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Vandaag even naar America geweest op de V-Power !
    De Facet Top Bleu ligt klaar maar de navigatie begaf het, zwaar verdwaald geen kaart te laat voor de pomp.

    Ja daar staat een Inca 123500 km met een kapot grilletje meer niet zei ie ..

    Waarom hangt je nieuwe radiateur dan nog zo los ?

    pfff tsja door alle navigatie problemen heb ik de kans gemist om een Opel Combo te bekijken die in Born staat.
    Helemaal te uberg**l natuurlijk maar op duits kenteken.
    Invoer en bpm was niet nodig voor 134 euries staat ie op nederlands kenteken ...

    Das toch gelul ?

    Morgen misschien nog even kijken, moet alsnog die Facet ophalen.

    Het goede nieuws is dat ik niet meer koop uit lust ...
    Ik straf mezelf door meer en meer autos te gaan bekijken.
    Ze worden ook niet goed van me de handelaren, want ik ben alleen maar op zoek naar lekkages, kreukelzones, doorgerotte drempels en ik wil 2000 euries voor de Iveco.

    Ze lachen me uit ... de hufters, daarom bel ik ze na een uurtje op en dan bied ik nog ff iets lager dan ie wou ...

    Werkt wel maar ik nog verder kijken.

    Dus:

    Combo

    Caddy

    of Inca !!

    Die SDI chiptuner die hier rond hangt dat zou ik ook wel willen ...



    :wink:
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Jaja hallo allemaal,

    Dan is die gele eigenlijk ooit wit geweest en nogal verroest van onder ....

    moeilijk moeilijk ..

    SDI !!

    Zometeen nog even naar Ens ...

    Moet ik wel mijn topics naam veranderen en verhuizen naar de Caddy sectie.

    :arrow:
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    @ lord:
    Aan elke 2dehands auto is wel wat. Alles hangt af van de prijs.
    Moet je minder betalen dan verwacht, dan reken je eventuele tegenslagje mee in de prijs. :wink:

    Zo doe ik het toch altijd. Ken er zeer veel van, maar alles kan je niet zien. En dan nog......

    Nero
  • RaafRaaf Modding Member
    edited September 2006
    Er is één gouden regel, als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat waarschijnlijk ook.

    Eigenlijk moet je gewoon je tijd nemen, overhaast wat kopen omdat je het nodig hebt is nooit goed.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Een slim idee is misschien het verruimen van je zoekcriteria. Je zoekt momenteel alleen naar Opel Combo's, Caddy's en Inca's. Waarvoor heb je die laadbak eigenlijk nodig? Je geeft aan dat als je nieuwe Iveco klaar is dat je deze Combo toch weer wilt verkopen.

    Pjotter heeft een Mercedes te koop. Misschien een tip? Genoeg laadruimte toch?
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Helaas Combovrienden ...

    Ik heb me aangesloten bij die andere club .....

    Er kan een slotje op ..

    :wink:
  • RobertRobert PPO Burner
    edited September 2006
    GEFELICITEERD :!: :!: :D :mrgreen:
  • RoadRunnerRoadRunner PPO Wannabe
    edited September 2006
    Hoi Drappo,

    Ik heb ook een 1996 Combo met 1.7 Isuzu blok erin, rijdt er inmiddels ongeveer 60.000 km mee met 50% PPO.
    KM stand inmiddels 317.000 km, gekocht met 130.000 km erop, rij er dagelijks mee van Hengelo (Ov) naar Utrecht.
    Het is een trouw ding, wat heb ik er tot nu toe aan gedaan?
    * uitlaat middendeel en achterdemper vervangen bij +/- 250.000 km

    * carterpan was wat beschadigt waardoor er roest onder de laklaag kwam -> gaatje ingeroest dat ik heb dichtgelast.

    * 2 keer radiateur vervangen, bij aanschaf zat ie verstopt en 5000 km geleden te weinig koelcapaciteit omdat er heel veel lamellen verdwenen waren.

    * dynamo gereviseerd bij 290.000 km hij deed ut nog wel, maar toen ik de snaar wilde vervangen brak de bevestigingsbout af, toen moest ie er toch onderuit en heb um toen meteen laten reviseren.

    * een zwak punt is de kap boven de stoelen, deze roesten bijna bij alle combo's van deze bouwjaren, heb hem deze week nog ff met de schuurschijf behandeld, en in de loodmenie gezet.

    * op PPO nog geen problemen gehad, tenminste zolang ik tot 50% meng, anders gaat hij een beetje onregelmatig stationair lopen.

    * let ff op wat voor brandstofpomp erop zit, zijn er met verschillende typen, maar denk dat de "jouwe" net als de mijne een (licentie) Bosch pomp heeft, en die heeft geen problemen met PPO.

    Ik pas hem verder niet aan, daarvoor vind ik de km-stand inmiddels te hoog, ik blijf gewoon half om half rijden, dat gaat prima, hij loopt er voor mijn gevoel zelfs lekkerder mee als op 100 % diesel.

    Hopelijk heb je wat aan het bovenstaande,

    Succes en vriendelijke groetjes
This discussion has been closed.