Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

test rapport biovet

Orgastiko PPO Burner
edited September 2006 in Informatie (links)
Ik krijg nog weleens vragen naar dit rapport:

http://www.esnips.com/doc/b1eb005e-33df-4bff-8353-9998b7b2d212/Testrapport-Biovet.pdf

Daarom stel ik het rapport bij deze voor download ter beschikking. Op de link 'klikken' svp.

Met vriendelijke groeten,

Johan

Comments

• TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    als ik het goed begrijp gaat dit over bio-diesel?
  • Orgastiko PPO Burner
    edited August 2006
    Antwoord op jouw vraag is nee:

The fuel for the Westland project consists of plant oils mixed with free fatty acids, and has not been treated with methanol.

• TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Orgastiko said:

Antwoord op jouw vraag is nee:

The fuel for the Westland project consists of plant oils mixed with free fatty acids, and has not been treated with methanol.

't is maar omdat er op verschillende plaatsen iets over biodiesel staat :)
    ik heb het maar even diagonaal gelezen...

Ik heb de indruk, dat het een redelijk zure brandstof betrof...
  • Orgastiko PPO Burner
    edited August 2006
    Corrosie wordt als het grootste probleem gezien van het gebruik van biovet (ppo). Het is vooral interessant om de foto's te bekijken en het commentaar daarbij.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited September 2006
    Orgastiko said:

Corrosie wordt als het grootste probleem gezien van het gebruik van biovet (ppo). Het is vooral interessant om de foto's te bekijken en het commentaar daarbij.

Als ik het rapport goed lees dan is er in geen geval gebruik gemaakt van PPO, maar van een behandelde (dunner gemaakte) behoorlijk agressieve WVO.

De foto's zijn idd interessant.....na 50 uur het brandstof inspuitings systeem van de motor om zeep geholpen
  • Orgastiko PPO Burner
    edited September 2006
    De verwerker van de gebruikte VWO heeft waarschijnlijk zwavelzuur gebruikt bij het verwerken ervan en er zaten daardoor waarschijnlijk zwavelzuur resten en water in de gebruikte olie. Verder wordt opgemerkt dat ook de toegevoegde vetzuren mede verantwoordelijk zijn voor de corrosie. Als je wel eens met zwavelzuur gespeeld hebt tijdens de scheikunde lessen vroeger op school dan weet je dat je dat spul zeer beslist niet in je motor wilt hebben. Op dit moment bouwt Wärtsilä op bestelling dieselmotoren die zonder problemen op diverse soorten biovet draaien.
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited September 2006
    Ongelofelijk hoor!

Hier zie je nu eens hoe alle biobrandstoffen op een hoop gegooid worden!

De leverancier van die brandstof verwerkt idd afvalvetten tot biobrandstof, alleen wel voor gebruik in oliegestookte ketels in het Westland!

Dit om het piekvervbruik in het gasnet af te toppen. En dat werkt al met hele andere specs dan echte ppo of biodiesel, stukken laagwaardiger dan een voor een verbrandigsmotor vereiste brandstof.

Vroeger keilde men allerlei chemisch afval door de stookolie voor die tuinders. Begon op te vallen dat er toch wel veel geboorte afwijkingen kwamen.

Die motor heeft gewoon een slokje pure zwavelzuur te verwerken gekregen. Merk je in een stookketel niet zoveel van, maar in een motor. Zie de foto's.

Ben verbijsterd dat een dergelijk gerenomeerde firma en onderzoeks instituut zulks een misser maken in de researche van biobrandstof.

Groet, Cp
  • Orgastiko PPO Burner
    edited September 2006
    Ik denk dat het juist de bedoeling was van de opdrachtgever Westland Enegie Services.

Los daarvan is het volgens mij bekend dat biobrandstoffen als PPO en E85 lichte corrosie kunnen veroorzaken in onderdelen van het brandstofsysteem die kunnen roesten en ingeval van E85 vooral ook de kleppen. Maar de hier gebruikte VWO had gewoon een te hoge zuurgraad.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Weet iemand waar de zuurtegraad in olie mee samenhangt. Ik dacht dat de zuurtegraad in een wateroplossing samenhangt met de concentratie H+ ionen. Of eigenlijk de verhouding H+ en OH- ionen. Is dat in een olie ook zo? Water is een polaire stof en olie een apolaire stof?
    Wat zoeken H+ ionen in een apolaire stof?
    Zij die niet te neutraliseren?
    Of zit het anders?
Sign In or Register to comment.