Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Combo C 1.7 DI

shark95763 PPO Newbie
edited August 2006 in Opel
Hallo,

Ik ga m'n electrische voorverwarmer vlak voor de pomp installeren vandaag. (electrische voorverw is van www.monopoel.de) tevens wordt het bestaande filter systeem vervangen door het WW-systeen van www.monopoel.de .

Maar nu is mijn vraag als ik een keer de tank vul met gewone diesel kan het dan niet schaden als de electrische voorverw de gewone diesel verwarmt tot 70c?????

Mvgr,

Maikel

Comments

• CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    De smering van de pomp wordt dan minder.
    Het zou beter zijn de diesel onverwarmd te laten.
  • shark95763 PPO Newbie
    edited August 2006
    Bedankt voor je antwoord.

Maar als ik bijvoorbeeld vanaf 25% ppo ga mengen dan is er geen probleem?

gr,

Maikel
  • BurnIt PPO Master
    edited August 2006
    Je zet er toch wel een schakelaar voor???

Dat je hem zowiezo uit kunt zetten. Dit is wel zo makkelijk want dan kun je hem uitzeten wanneer je op diesel rijdt.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006

filter systeem vervangen door het WW-systeen

Filter vervangen door warmtewisselaar?
    Snap ik niet helemaal :?:
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Dan zal je toch PPO bij moeten mengen voor de smering :) Of je maakt een by-pass, dus van je brandstoffilter direct naar je pomp. Sla je het hele verwarmings-circuit over. Kwestie van een lengte slang bij je hebben en een schroevendraaier voor de slangenklemmen.
Sign In or Register to comment.