Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Past deze filter : WK842/2 (Mann) op een Opel Combo uit 2003

shark95763 PPO Newbie
edited August 2006 in Opel
Opel Combo 1.7 DI met DTL motor.

Past deze filter : WK842/2 (Mann)

http://www.monopoel.de/shop/ff-vw.html

Zo ziet de filter uit.

Alvast bedankt voor de evt reacties.

gr,

Maikel

Comments

• smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Als het goed is past je dit brandstoffilter in je Combo. Toen ik laatst op de sloop liep, zag ik in een Combo van die leeftijd exact dezelfde formaat filter als in mijn Corsa.

In mijn Corsa zit momenteel ook het Mann WK 842/2 filter...dus bestellen die hap!
  • shark95763 PPO Newbie
    edited August 2006
    dat is mooi, alleen mijn Combo is uit 2003 , dus het nieuwe model.

Ik zie alleen iets van Purflux zitten met op de ingang en uitgang zo'n speciale snelkoppeling geloof ik, en daarin zit een los filter. Ik denk dat ik met die Mann filter, het originele filter moet omzeilen.

gr,

Maikel
    edited August 2006
    Volgens mij kun je hem er zo indraaien... Het filter is namelijk het juiste formaat. (die op de sloop was ook het nieuwe model).
  • shark95763 PPO Newbie
    edited August 2006
    hmm ben bang dattie toch echt niet gaat passen, zowel op de site als FAM of de MANN website kom ik op mijn bij m'n opel combo C Y1.7DTL motor uit op een andere filter, eentje zonder ijzeren omhulsel, omdat de purflux eigenlijk de huls is waar dan de losse filter in komt :-S

maar dat is neem ik aan toch wel makkelijk aan te passen he? :D
  • shark95763 PPO Newbie
    edited August 2006
    nog us gechecked :D

Schijnbaar zit bij mij alleen een filter element erin, en kan ik dus standaard geen INZET filter erin draaien, of heb ik het compleet mis?

MAarja ik krijg bij m'n warmtewisselaar en electrische voorwerwarming een universele filter kop erbij, dan is het alleen kweste van oude purflux afkoppelen, nieuwe universele filterkop aankoppelen en klaar toch?

gr,

Maikel
    edited August 2006

nog us gechecked :D

Schijnbaar zit bij mij alleen een filter element erin, en kan ik dus standaard geen INZET filter erin draaien, of heb ik het compleet mis?

MAarja ik krijg bij m'n warmtewisselaar en electrische voorwerwarming een universele filter kop erbij, dan is het alleen kweste van oude purflux afkoppelen, nieuwe universele filterkop aankoppelen en klaar toch?

gr,

Maikel

Had je filter nog geen elektrische verwarming? Ik dacht dat het standaard in Combos zat..
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Zoeken is niet moeilijk: vinden, dat is de kunst
  • shark95763 PPO Newbie
    edited August 2006
    m'n filter is inderdaad al electrisch verwarmd, maar dat is maar zo'n 35c , met de electrische die ik besteld heb, wordt het zaakje 70c en dat is veel beter.

gr,

maikel
  • udoudo Super Moderator
    edited August 2006

m'n filter is inderdaad al electrisch verwarmd, maar dat is maar zo'n 35c , met de electrische die ik besteld heb, wordt het zaakje 70c en dat is veel beter.

Een elektrisch verwarmd filter? Standaard? Met thermostaat ofzo?
    Waarop/bij?
    Instelbare temperatuur? Of te hacken?
  • shark95763 PPO Newbie
    edited August 2006
    deze heb ik besteld bij monopoel.de

is een electrische voorverwarmer maar deze wordt op de filter gemonteerd evenals de warmtewisselaar, die daarna het zaakje ook op temperatuur houdt.

gr,

maikel
Sign In or Register to comment.