Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

controle langs de weg

berre PPO Burner
edited August 2006 in Wetgeving Belgie
Ik vraag me af wat jullie doen als er controle van brandstof staat langs de weg. Of ze het kunnen merken dat er ZBO in de tank zit. Wsl wel, al heb ik het ooit eens iets van op tv gezien en men zoog er een deel brandstof uit de tank en keek naar de kleur. Als deze iets anders leek dan de kleur van echte diesel deden ze al zeer moeilijk, dus men vraag is, valt het rijden op ZBO te controleren, buiten de geur uit de uitlaat dan.
Als dat zo is, wat doe je dan? Je kan hen geen bewijs voorleggend at je er geen accijnzen op betaald. Een boete, en zijn daar manieren om er onderuit te komen?

MVG

Comments

• MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Ik weet niet hoe het in Belgie zit, maar volgens mij moeten zij bewijzen dat je niet betaald heb :) Als jij wel ooit betaald heb over een grote hoeveelheid, kunnen ze niet weerleggen dat dat niet DIE olie is, vooral niet als je 1-tank/mix hebt.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2006
    De douane valt onder de belastngdienst, en bij de belasting ben JIJ degene die met bewijzen vermoedens van HEN dient te weerleggen......

Ik ben trouwens 2 maanden geleden aangehouden in de buurt van Gent : http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1256
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Laatst in Frankrijk was er controle langs de weg. Een stuk of 8 politiemensen en een douaneman erbij. Toen ze de schuifdeur open trokken schrokken ze wel heel erg van de 26 dozen ZBO die achterin stonden. Ook nog even een snuffelhond rond laten snuffelen maar die vond niks. Dat terzijde. De politieman die de dozen aantrof wist me gelijk te vertellen: C'est interdit. Dat is verboden. De moed zakte me in de schoenen. Toen kwam de douaneman erbij. Nadat ze met zijn allen mijn PPO-tankje hadden bewonderd en met mekaar aan het ouwehoeren waren (daar heb je weer zo'n Hollandse freak!) begon de douaneman me te vragen hoe eea. werkt en of ik puur of gemengd rijd. Waarop ik hem de schakelaartjes op het dashboard liet zien en op mijn slechtste Frans begon uit te leggen hoe ik omschakel en dat ik puur én gemengd kan rijden. (misschien is puur illegaal en gemengd legaal in Frankrijk?).
    Uiteindelijk lieten ze ons gaan, mét ZBO. Toffe jongens die Fransen :!:
    Ik was blij toen we weer 10 km. verderop waren!!
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Zeer ongewoon voor de franse wetgeving, maar tov PPO hebben ze een gedoogbeleid!
    Landbouwvoertuigen mogen gewoon op PPO rijden. Dat is om de boeren tegemoet te komen door het drastisch inperken van de subsidies. Ze kunnen nu zelf hun brandstof maken. Maar ja, op den duur gaat jan en alleman naar de boer om te tanken. Daar komt nog bij dat in Duitsland het gewoon bij de autopomp verkrijgbaar is. Om ingewikkelde rechtzaken te besparen doen ze er niks tegen. Op het platteland gebeurt het veel. Ik ken zelfs een boer die gaat 1 keer per week in Parijs op een vaste plek staan met een giertank vol PPO. Inmiddels is het bekende verschijning en is hij alle olie in een paar uur kwijt.
    edited August 2006
    Dus een beetje zoals in Ned. De gemiddelde wout weet niet of het nu verboden is of niet.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Als iedereen het maar gaat doen (incl. de politie) dan wordt het vanzelf legaal. :D Zo werkt het toch vaak in Nederland?
    edited August 2006
    Politie op diesel? Haha
    Ik was laatst op de Audi-site.
    Hun A8 ed. diesels zijn begrensd op 250 kmh.
    Waar moet dat heen, waar moet dat heen...
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Carlo, een van mijn ex-werkgevers had zijn S500 ingeruild voor een S400 CDI, ook begrensd op 250, nadat de begrenzer eraf gehaald was, liep hij 265 km/u, 5 km HARDER dan de 5 liter V8 op benzine en dat met een gemiddeld verbruik op en neer naar Wenen van 1:10 :D :D :D
Sign In or Register to comment.