Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Nissan terrano II 2.7TDI geschikt ?

rob PPO Newbie
edited September 2006 in Oosterse merken
Hoi allemaal.

Ik ben nieuw hier. Ik zit er over te denken om volgend jaar zelf een auto te gaan rijden ipv eentje van de baas. Het zal een dieselmotortje worden en omdat ik een zware last wil kunnen trekken is mijn oog gevallen op een Nissan Terrano 2.7 TDI. Deze wil ik ook nog eens laten chiptunen.
Ik had al eens vaker gekeken naar PPO maar zag nu ineens jullie forum. elasbett.com biedt ombouwsets (1tank) aan voor deze motor. Dat zou ik dan willen laten doen. Ik ben wel technisch maar niet op auto-gebied. Waar moet ik allemaal rekening mee houden als ik dit wil gaan doen. Ik kan deze informatie maar moeilijk op het forum vinden.
Nee de belastingdienst kan wat mij betreft de xxx op. Die hoef ik niet te weten dus. Ik zit te denken aan slijtage ? Vervuiling van de motor ? Vertel.

Comments

• CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006

Ik zit te denken aan slijtage ? Vervuiling van de motor ?

Je krijgt toch garantie van Elsbett? Wat zeggen zij er dan zelf van?

als ik dit wil gaan doen

Hoezo? Je wil het toch láten doen?
  • rob PPO Newbie
    edited August 2006
    Carlo said:

als ik dit wil gaan doen

typefout ?
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    rob said:

Carlo said:

als ik dit wil gaan doen

typefout ?
    Ik denk het niet. Op dit forum zitten vooral doe-het-zelvers. Als je het door Elsbett laat doen, hoe je nergens aan te denken. Dan wordt alles gedaan en je krijgt garantie op de ombouw. Je kunt dan perfekt op PPO rijden. Misschien krijg je er wel een onderhoudsboekje bij die je moet volgen, maar daar kan forumlid Ruud S vast meer over vertellen.

Nadeel van Elsbett is dat je met 1000 euro niet klaar bent waarschijnlijk. Als je zelf onderdelen gaat zoeken en knutselen kun je voor 200 euro al een aardige ombouw maken, maar dan wel een met gebruikaanwijzing! Je moet letten op inlaattemperaturen van de PPO, vervuilde verstuivers enz.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Rob: lees net je bericht. Bij particulier gebruik zit er standaard twee jaar garantie op. (Vrachtwagens tussen de één en zes jaar).

Iemand die veel know how en ervaring met ombouwen heeft is de hier ook postende PPO-Systems. Je kunt hem een pb sturen zodat hij je daarna kan bellen, of jij hem. Je mag mij ook een pb sturen, dan geef ik het door. Er zijn al veel auto's door zijn handen gegaan. Ik weet ook dat hij enthousiast is over het bestaande één tank systeem :lol:
  • rob PPO Newbie
    edited September 2006
    Kent iemand deze 'jongens' ?

bioliquid
Sign In or Register to comment.