Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

lancia delta 1,9 td uit 1994

lancia delta PPO Newbie
edited December 2006 in Overige merken
hallo allemaal ik rij met een lancia delta 1.9td uit 1994 met 50 procent zbo zonder problemen mijn vraag is ik wil hem ombouwen wat is het beste wat ik kan doen

een 1 tank of een 2 tank systeem

en wat gaat me dat kosten en kan het ingebouwd worden

alvast bedankt :lol:

Comments

• edited August 2006
    DELETED
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Als het deze is:

LANCIA-DELTA-1,9D TURBO/1994-99//1929ccm/66kW/BOSCH/RP
    LANCIA-DELTA-1,9D TURBO/1994-99/835A4.000/4cyl./1929ccm/66kW/89,76PS/BHP/4100min-1/BOSCH/RP/1-Tank

Dan bestaat er een één tank systeem
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Ik zou zeggen als je echt veel kms maakt dan is volledige ombouw dus 2-tank het beste en spaart je het meeste geld uit.
  • BurnIt PPO Master
    edited August 2006
    Niet als met het officiele 1 tank systeem 100% mogelijk is, en hier ook garantie op gegeven wordt.
  • Bart PPO Burner
    edited August 2006
    1-tank is een simpelere ombouw dus goedkoper. Je moet dan wel starten op PPO. 2-tank verdient om die rede toch meestal de voorkeur, een koude motor loopt niet lekker op 100% PPO (ik spreek uit ervaring :-).

1-tank ombouw van elsbett komt met nieuwe gloeirelais die langer aanblijven (minuten nadat de motor gestart is) plus elektrisch verwarmingselement voor op het brandstof filter. Wanneer je koelwater warm is schakelt het elektrisch verwarmignselement uit en neemt de WW het over. Dit zorgt er voor dat boven beschreven probleem niet aan de orde is.

Bij 2-tank schakel le over van diesel naar PPO wanneer het keolwater warm is. Je moet dan wel een paar Km voor de eindbestemming terugschakelen anders zit er PPO in je pomp / leidingen.

Genoeg ombouwers, zoek effe rond op het forum. En welkom ;-)

Bart
  • lancia delta PPO Newbie
    edited August 2006
    ok bedankt allemaal en moet dan toch eerst even goed neuzen en kijken wat dan het beste is kijk nu loopt hij heerlijk op 50 procent maar dat gaat voor de winter natuurlijk niet op en wil daarom gewoon ombouwen

en nu maar even zoeken wat ik moet dan :oops:
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Ik vermoed dat er een PSA dieselmotor in ligt...

Die is quasi dezelfde als die van Citroën, Peugeot en fiat (bij auto's van gelijkaardige leeftijd).

Daar kan je dan bij de 1.9 TurboD 's misschien ook eens gaan rondneuzen ;)
  • Wombat PPO Newbie
    edited August 2006
    Bart said:

een koude motor loopt niet lekker op 100% PPO (ik spreek uit ervaring :-).

1-tank ombouw van elsbett komt met nieuwe gloeirelais [..] Dit zorgt er voor dat boven beschreven probleem niet aan de orde is.

Inderdaad, starten op 100% PPO zonder de olie te verwarmen kan tot problemem leiden. Met een Elsbett-systeem of een andere manier van voorverwarming kan het wel. Mijn recente ervaring met een 1-tank Elsbett-systeem is dat de motor direct aanslaat en goed loopt, zelfs bij koude motor en vorst aan de grond.
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited December 2006
    Zeveneens said:

Die is quasi dezelfde als die van Citroën, Peugeot en fiat (bij auto's van gelijkaardige leeftijd).

ligt geen psa blok in hoor, maar een fiat product.
    edited December 2006

Zeveneens said:

maar euh, de fiat 1.9 TurboD's van enkele jaren geleden zijn ook gewoon XUD motoren van PSA...? Ze lijken er in elk geval heel sterk op...
    edited December 2006
    Zeveneens said:

Zeveneens said:

maar euh, de fiat 1.9 TurboD's van enkele jaren geleden zijn ook gewoon XUD motoren van PSA...? Ze lijken er in elk geval heel sterk op...
    nee hoor, zijn echt totaal andere blokken, gebaseerd op het fiat 2liter blok.

Fiatblok staat 15 graden voorover gekanteld, PSA xud motor staat 30 graden achterover gekanteld. Boring/slag verhoudingen zijn ook anders.

totaal ander blok

psa image

fiat image

zoek de 200000 verschillen :lol:
    edited December 2006
    zou het kunnen dat de fiat ducato daar een uitzondering op is dan?

of ben ik helemaal blind aan't worden :shock: :?
    edited December 2006
    Zeveneens said:

ducato, ulisse en scudo zijn idd uitzonderingen.
    edited December 2006

Zeveneens said:

ducato, ulisse en scudo zijn idd uitzonderingen.
    van daar de verwarring :)
Sign In or Register to comment.