Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Verkrijgbaarheid zonnebloemolie

jumperjumper PPO Burner
edited July 2007 in Olieen
De laatste weken valt mij op dat de schappen in de winkels hier in de omgeving leeg zijn. Jumbo kon de door mij gestelde dozen ook niet leveren. Moest het met een de helft minder doen.

Comments

• edited August 2006
    DELETED
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Pjotter, de nieuwe olie-boer :P

Ff daarvan afgezien: Ik heb laatst geinformeerd bij een groothandel en die kan 5 literZAKKEN ZBO leveren voor 75/liter ex btw af magazijn. Is er niemand die aftrekposten kan gebruiken voor zijn of haar bedrijf zodat "wij" zonder flesjes en met 5 liter per keer kunnen tanken?? Tuurlijk is 75 cent/liter niet goedkoop, maar ik denk dat de trend is dat de supermarkten langzamerhand ook naar Lidl/Aldi prijzen gaan en dus rond 69 cent of meer uit gaan komen. Daarnaast is een zak redelijk snel/makkelijk leeg omdat deze gewoon vacuum trekt. (gemak)

Daarnaast weet ik niet of het mogelijk is bij AEP (leverancier van Lidl/Aldi/Golden Sun) grotere hoeveelheden te bestellen. En anders bij Ook Jan(KZO)??
  • edited August 2006
    DELETED
  • jumperjumper PPO Burner
    edited August 2006
    pjotter said:

tja miglowie, als de prijzen boven de 70 cent de liter komt.
    haal ik wel rapsoil over de grens.

moet ikwel een plek voor opslag vrijmaken thuis,en daar heb ik geen zin in.

t ging toch lekker zo 49 cent ltr,

Rapsoil wat is dat, en waar te krijgen, belgië. De grens is hier ook niet zo ver weg
  • edited August 2006
    DELETED
    edited August 2006
    pjotter said:

tja miglowie, als de prijzen boven de 70 cent de liter komt.
    haal ik wel rapsoil over de grens.

moet ikwel een plek voor opslag vrijmaken thuis,en daar heb ik geen zin in.

t ging toch lekker zo 49 cent ltr,

Dat is ook zo, pjotter, schiet me ineens te binnen dat ik vlak achter Groesbeek (Nijmegen) een rapsöl-boer weet. Die vraagt 71 cent/liter en heeft IBC's met electrisch pompje. Heeft alleen geen teller en rekent de liters uit ad hand van het gewicht. Niet echt betrouwbaar, maar toch.
  • pieter PPO Master
    edited August 2006
    volgens mij worden bij de proffesionals alle hoeveelheden in gewicht berekend en niet in liters, althans ik ben het vaker tegengekomen.
    edited August 2006
    Hoe zit het met de prijzen van PPO in België?
    edited August 2006
    pieter said:

volgens mij worden bij de proffesionals alle hoeveelheden in gewicht berekend en niet in liters, althans ik ben het vaker tegengekomen.

Ja, ok, maar dan heb je het meestal over een tankwagen vol :P En dan op 20 of 50 kg nauwkeurig gewogen :roll:
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Jumper: Volgens mij wordt de olie binnenkort in België aan huis geleverd.
    En natuurlijk af te halen bij de boeren en een enkel tankstation.
    edited August 2006
    [quote=Ruud S]Jumper: Volgens mij wordt de olie binnenkort in België aan huis geleverd.

Ik woon niet in belgië, de grens is hier alleen niet zover vandaan. Ik vraag me af of het het overwegen waard is boodschappen te doen in België?
    edited August 2006
    Als ze in België gaan leveren, zullen ze Zeeuws Vlaanderen toch ook wel gaan bedienen? In Zeeland (Walcheren) is de provincie tankstations voor PPO aan het neerzetten. Maar of iedereen daar mag gaan tanken weet ik niet.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    jumper said:

[quote=Ruud S]Jumper: Volgens mij wordt de olie binnenkort in België aan huis geleverd.

Ik woon niet in belgië, de grens is hier alleen niet zover vandaan. Ik vraag me af of het het overwegen waard is boodschappen te doen in België?

Ik heb met Berre (nu op vakantie, maar normaal gesproken ook hier op het forum te vinden) afgesproken dat als ik langs Antwerpen rij, elke keer zoveel mogelijk ZBO mee te nemen voor hem. Ik betaal namelijk in Rotterdam in de supermarkt 0,49 ct p/l en hij kon alleen ZBO vinden voor 0,99 ct/l in Belgie.
  • edited August 2006
    DELETED
    edited August 2006
    Pjotter: de flesjes voor 69 cent verkopen in België?... :lol:
  • edited August 2006
    DELETED
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    pjotter said:

jij bent een sociaal mens smul,
    je haalt her en der lege flesjes op, brengt goedkopere ppo de grens over.

word t niet is tijd om je te gaan verdiepen in in de comerciele kant van ppo.

Misschien een idee, maar tot nu toe zie ik het gebruik van PPO als hobby om het milieu en mijn protemonnee te sparen.

De goedkopere ppo voor Berre doe ik omdat ik toch (bijna) langs zijn huis rij. Hoewel ik maximaal voor hem zo'n 200 liter per keer kan meenemen, lijkt dit genoeg voor zijn gebruik. De laatste keer reed mijn vriendin mee, dus was er minder plek voor extra ZBO.. Ik heb toen 120 liter voor hem meegenomen.

Misschien is het een idee voor me om afgeladen met ZBO naar de meeting te komen. Voor de mensen die in de gebieden wonen waar ze voor ZBO veel meer moeten betalen..
    edited August 2006
    smul said:

jumper said:

Ik heb met Berre (nu op vakantie, maar normaal gesproken ook hier op het forum te vinden) afgesproken dat als ik langs Antwerpen rij, elke keer zoveel mogelijk ZBO mee te nemen voor hem. Ik betaal namelijk in Rotterdam in de supermarkt 0,49 ct p/l en hij kon alleen ZBO vinden voor 0,99 ct/l in Belgie.

Ik heb twee adresjes waar ik terrecht kan voor 0,49 cent. Alleen ben bang dat de Jumbo de prijs verhoogd heeft naar 0,59 cent
  • Starlet1.5d PPO Newbie
    edited August 2006
    Zoals ik verder op het forum al verteld heb, heb ik een balletje opgegooid bij onze brandstofleverancier en hij zou rondkijken voor goedkope zbo, in literflessen wel te verstaan maar met minimale afname van 100L...

Als ik hier meer duidelijkheid over heb horen jullie dat zeker van mij.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2006
    Hallo,

Ik rijd al sinds een jaar met mijn omgebouwde chrysler op zonnebloemolie. Door het halen/bestellen van de olie in alle supermarkten hier in de omgeving kent men mij nu erg goed.

Steeds vaker (ook vandaag weer bij Jumbo) verteld men mij dat ik de olie niet meer kan bestellen, er werd mij verteld dat er een min marge op het product zit waardoor ze er, hoe meer er verkocht word steeds meer geld bij moeten leggen, ik mag wel elke week het schap leeg halen zo meld men mij.

Bij AH mag ik alleen nog maar 3 flessen per keer meenemen, toen ik de bedrijfsleider terplaatse vroeg of ik b.v. 60 pakken koffie kon bestellen kon dit ineens wel.

Waar het om gaat is dat het mij steeds moeilijker gemaakt word om in grote hoeveelheden (60 liter per week) zonnebloemolie te halen.

De vraag is of iemand een groothandel weet in de buurt van Hellevoetsluis of iemand die het bij je aan huis kan brengen. Ik ben best wel bereid om in een keer 1000 liter aan te schaffen.

Groeten,

Easy rider.
    edited October 2006
    Er zijn bezorgdiensten, maar die leveren:
    68 cent ex 6 % Btw (72,08 incl) vanaf 2000 liter geraffineerd (is duurder dan gewone PPO) gratis aan huis. Is twee IBC's. Dan geen bezorgkosten. Kunnen ook IBC's aftanken.
    edited October 2006
    Vandaag weer bij de plaatselijke Jumbo geweest EN JA HOOR!!!!!! ze hebben de prijs verhoogd van de ZBO van 49 cent naar 69 cent :evil: Dus nu maar weer terug naar AH alwaar de ZBO blijvend in prijs verlaagd is en 49 cent kost, dus iedere week weer het schap leeg halen bij appie.

Groeten,

Easy rider.
  • RobertRobert PPO Burner
    edited October 2006
    Dat zal niet lang meer duren :!:
    Als hun voorraad op is en ze moeten nieuwe bestellen gaat ook daar de prijs naar 69 ct :(
    edited October 2006
    Volgens mij kan dat niet, blijvend in prijs verlaagd is blijvend in prijs verlaagd. Aan het schap hangt een kaartje met de prijs en de slogan BLIJVEND IN PRIJS VERLAAGD.

Wat wel zou kunnen is dat ze eerst de slogan verwijderen en vervolgens een paar weken later de prijs verhogen.

Ik moet morgen toch even naar appie, ik zal gelijk even een foto van dat kaartje maken :D . Als ze dan de prijs gaan verhogen kan ik ze er direct op aanspreken. :lol:

Groeten,

Easy rider.
    edited October 2006
    dat bewuste kaartje hing er mij onze AH dus ook.
    Maar de volgende dag zat er een gekopieerd prijskaartje op met een prijs van 69 ct :(
    Wel hadden de beste vakkenvullers de slogan weg gelaten :?
    edited October 2006
    Ja dat mag dus niet, ik zal de consumentenbond es bellen en vragen of dat niet in strijd is met een of ander wetje. Wij hebben immers in Nederland overal wetten en regels voor dus het zal me verbazen als dit soort zaken niet bij wet geregeld is.

Groeten,

Easy rider.
    edited October 2006
    tsja gelijk heb je.
    Ik voelde me ook flink genaaid, maarja
    Waarschijnlijk verander je er toch niks meer aan, bewijzen is lastig.
    Althans, jij kunt idd nog ff een pici schieten van de slogan :twisted:
  • pieter PPO Master
    edited October 2006
    Hang er een briefje bij "wij voelen ons blijvend genaaid" :twisted:
    edited October 2006
    :lol: :mrgreen: :mrgreen:
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    humor! zeker doen dat bordje. Had laatst al met de AH gebeld, verkoop hoofdkantoor zeg maar. op dat blijvend in prijs verlaagd werd niet echt ingegaan. Technisch gesproken is het precies een half jaar geleden dat ze met die prijsstunt begonnen. Dus ja of het nu aan ons ligt of omdat hun halfjaar contract is afgelopen....laat ik maar ff in het midden.

Maar inderdaad, blijvend in prijsverlaagd als slogan is dus erg misleidend!!
  • Sunnyflowerpower PPO Burner
    edited October 2006
    Yep.................hier in de N.O.P. is het ook zover!!

C1000 en de A.H. hebben de ZBO ook naar 69 cent getrapt.
    gevolg is dat aldi en lidl dezelfde prijs weer hebben dan de voorgenoemden.
    wat in dozen wel weer makkelijker meenemen is dan per flesje.
    vorige week nog de filiaal manager bij mij gehad van de AH, wat ik zoal doe met 40 ltr ZBO in mijn wagentje.
    simpel....... "glijfeestje" op plastic, oliebollen bakken voor de vereniging, Grieks-Romeins worstelpartijtje, rijden met de auto, hij kon kiezen..
    zijn opmerking was dat hij nu het schap moest laten bijvullen en dat dit niet helemaal sociaal was ten opzichte van de andere klanten, die nu niets meer konden pakken.
    toen hij zo begon kon hij hem natuurlijk ook krijgen zoals hij het wilde, met de opmerking dat er dan iets schortte aan zijn inkoop beleid, of het probleem dat hij dan had met winst maken.
    beetje foute opmerking volgens hem, want nu staat de olie voor 69 cent in de schappen ipv de 49 cent die het was.
    misschien een landelijke actie of een "lone ranger"actie, ik weet het niet, feit is en blijft dat de ZBO 20 cent duurder is geworden.

ride like hell, the finger for SHELL :twisted:
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    druk die 20cent maar eens uit in procenten....... :shock:
    wie doet er dan asociaal??
    edited October 2006
    Hallo stokers,

Zojuist een bezoek gebracht aan de plaatselijke AH en wat denk je, de ZBO kost nu ineens 69 CENT!!!!!!!

Het bordje met blijvend in prijsverlaagd was verdwenen!!!!!

Ik heb aan een van de medewerkers gevraagd of ik de bedrijfsleider kon spreken, het ging als volgt:

Easy rider: Mevrouw, kan ik de bedrijfsleider even spreken?
    Medewerker: Waarover gaat het?
    Easy rider: De vraag was of ik de bedrijfsleider kon spreken.
    Medewerker: ehhh ik zal even voor u kijken.
    Easy rider: fijn, dank u wel.

Even wachten dus

Medewerker: Sorry meneer, ik kan de bedrijsleider niet vinden op dit moment.
    Easy rider: Kunt u nog een keer gaan kijken dan, het is nogal dringend.
    Medewerker: O ja?
    Easy rider: JA.
    Medewerker: Ik ga nog wel even kijken voor u.

Weer even wachten dus.

Bedrijfsleider: Goedemiddag, waarmee kan ik u helpen.
    Easy rider: Ik moet helaas constateren dat de zonnebloem olie geen "blijvend in prijs verlaagd" product meer is.
    Bedrijfsleider: Dat is het ook nooit geweest meneer, het was een euroshopper product.
    Easy rider: (heeft inmiddels een rood hooft gekregen) Is dat zo.
    Bedrijfsleider: Ja dat is zo, maar wat is het probleem.
    Easy rider: Vroeger kon ik deze flessen kopen voor 49 cent per stuk en nu zijn ze 69 cent per stuk.
    Bedrijfsleider: Ja dat klopt, euroshopper producten zijn nu eenmaal goedkoper dan de gewone AH producten.
    Easy rider: Ook als ze uit dezelfde fabriek komen dan?
    Bedrijfsleider: Hoe bedoeld u dat?
    Easy rider: Net wat ik zeg, dit flesje van 69 cent heeft hetzelfde etiket als het euroshopper flesje van 49 cent.
    Bedrijfsleider: Ehhh ja dat zou kunnen.
    Easy rider: Waar het mij om gaat is dat in 1 week tijd de prijs van dit product met 20 cent verhoogd is geworden, hoe verklaard u dat.
    Bedrijfsleider: Nou wij hebben te horen gekregen van het hoofdkantoor dat mensen deze olie gebruiken als brandstof en er hun auto op laten rijden.
    Easy rider: Ja en......
    Bedrijfsleider: Maar dat mag niet.
    Easy rider: Meneer, al smeer ik het spul in mijn haar, het gaat er over dat uw werkgever dit product in 1 week tijd heeft verhoogd met wel 40%.
    Bedrijfsleider: Ja dat is wel veel ja.
    Easy rider: Wat u zegt meneer, ik vind dit niet normaal.
    Bedrijfsleider: Nee maar ja, orders van het hoofdkantoor weet u.
    Easy rider: U kunt hier waarschijnlijk ook niets aan doen, kan ik hierover een klacht indienen?
    Bedrijfsleider: Dan moet u bij het hoofdkantoor wezen meneer.
    Easy rider: Die had ik zelf kunnen verzinnen.
    Bedrijfsleider: Sorry, ik kan hier niets aan doen.
    Easy rider: Goed, maar als u het niet erg vind neem ik deze flessen mee die hier nog staan.
    Bedrijfsleider: Ja, maar als u nu alles meeneemd dan hebben mijn andere klanten niets meer.
    Easy rider: Dat is geloof ik niet mijn probleem.
    Bedrijfsleider: Ehhh nee.
    Easy rider: fijn zo.

Nou dat was dan even een leuke dialoog, feit is wel dat het afgelopen is met de flessen ZBO voor 49 cent.

Groeten,

Easy rider
  • RubenbxRubenbx PPO Addict
    edited October 2006
    leuke dialoog, voor de 5 laatste zinnen :lol:

en idd, 40% prijsstijging is veel... maar ik kan begrijpen dat hij er ook niets aan kan doen, orders zijn orders...
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Heerlijk, zo ongelofelijk bot & eerlijk dat jullie nederlanders kunnen zijn :lol:
  • RubenbxRubenbx PPO Addict
    edited October 2006
    direct noemt met dat :lol:
  • SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited November 2006
    Natuurlijk snap ik wel dat die supermarkten zat zijn van ons oliestokers. :evil:

Zij bieden onder de kostprijs of in ieder geval zonder winst olie aan en wij trekken in 1x het vak leeg terwijl anders er 40 gezinnen met ieders 1 flesje wekenlang kunnen bakken....

Ik heb een mailtje gestuurd naar de "klachtenlijn"van AH.
    Wat mij nml. tegen de borst stuit is de onbetrouwbaarheid van A.H.
    2 Maanden geleden hing er plots een bordje voor het schap met de tekst "Nu blijvend in prijs verlaagd" en nu is een paar weken geleden het bordje weggehaald is en de prijs met 40% verhoogd!

Het antwoord wat ik kreeg was het volgende:
    "Het prijsbeleid wordt op het hoofdkantoor bepaald. Daar kunnen wij u verder geen mededelingen over doen". Einde bericht.....

Ik bekijk het positief: toch een jaartje leuk van geprofiteerd....
    :D
  • edited November 2006
    DELETED
  • pieter PPO Master
    edited November 2006
    Heb ik iets gemist??? prijs met 40% gedaald :?: jij hebt zeker die bodemdaling in je hoofd, ja dan zakt het prijskaartje ook mee maar niet de prijs :lol:
  • SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited July 2007
    Onlangs heb ik met een manager van de C-1000 gesproken. Door de supermarktoorlog bieden ze maar liefst 500 producten aan onder de inkoopprijs. ZBO of Soja kost de supermarkt inkoop € 0,73 en ze zetten het in de winkel voor € 0,52. Het verlies op een flesje olie pakken ze op andere producten wel weer terug.
    Dit is de reden dat supermarkten geen grotere hoeveelheden willen leveren omdat ze de op elk flesje € 0,21 meegeven......
    edited July 2007
    Sinnefjild: Ik heb weleens mogen meekijken in de computer van de C1000. Ik kende iemand die daar werkte. Toen verdiende ze zes cent per flesje. Dat was ongeveer een half jaar terug.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Hallo,

Ik heb bij de lokale super nog nooit problemen mee gehad om grote hoeveelheden te krijgen. Toegegeven dat het niet in een keer vaak lukt die 400-600 liter, maar uiteindelijk leveren ze wel.

Groet,
    Ingmar
Sign In or Register to comment.