Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

18j oude Peugeot J5

professor groen PPO Newbie
edited July 2006 in Citroën/Peugeot
Pas gekocht, en reeds 400 km op mix 20-25% PPO.

Heb Lucas pomp zien zitten onder motorkap. Iedereen lijkt het erover eens dat Bosch beter is. Zou ik die Lucas meteen vervangen door Bosch, als mogelijk, of gewoon verder rijden tot ie stuk is?

Heb ook zin om een goed geprijsde kit erop te zetten om 100% PPO toe te laten. Maar kan dit zeker niet zelf plaatsen. Moet redelik geprijsde kit vinden + plaatser. Regio niet zo belangrijk want de J5 is een mobilhome.

Nog iemand ervaring met oude J5 op PPO?

greets,
steve

Comments

• BurnIt PPO Master
    edited July 2006
    Pomp vervangen is geen kinderwerk. Gaat hij stuk, dan heb je een dure reparatie voor de boeg.
  • professor groen PPO Newbie
    edited July 2006
    Ponmp vervangen en herstellen is kostelijk, dus beter vermijden door zo verder te rijden, met een lage PPO mix van 20-25% ?
  • BurnIt PPO Master
    edited July 2006
    100% is met een lucas haast niet mogelijk.
    Wanneer je een goede ombouw hebt (2tank)moet 50% mix te doen zijn. Blijf je bij 1 tank, dan zou ik toch enige vorm van verwarmen installeren en het % niet hoger opvoeren van 30%
  • Bart PPO Burner
    edited July 2006
    Steve, serieus, ik zou uitkijken. Je zou de eerste niet zijn met een hele hoge kostenpost. Pompen zijn erg duur (ik heb getallen gezien tussen de 1000 en 1500E voor een tweedehands!) en reparaties kunnen al net zo ver oplopen. Een Lucas vind PPO nou eenmaal niet leuk, ook niet met ombouw. Ik zou nooit boven de 20% gaan rijden als ik jou was. Ombouw zou ik eigenlijk gewoon niet aan beginnen.

Maar het is aan jou, misschien houd je wel van een gokje :-)
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2006
    Goede voorverwarming steken is belangrijkste.
    2-tanksysteem is het veiligst. Zelfs met lucaspomp.
    Ben er zeker van dat goed voorverwarmde olie, met motor op temperatuur, en spoelen nadien met diesel, even veilig is bij lucaspomp als boschpomp.
    Echter met koudere ppo of motor, heb je bij lucaspompen meer kans op ellende.

Ps: Koop je materiaal, en ga naar de meeting. Hoogstwaarschijnlijk vind je er wel vrijwilligers die je terplekke helpen met inbouw. Of anders toch zeker met een afspraak voor latere inbouw.

GRoeten,
    Nero
Sign In or Register to comment.