Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Opel asta van uitvoering 92 - 1.7 diesel

alexgrit PPO Newbie
edited November 2006 in Opel
Hallo ik rij vanaf januari met deze bedrijfsauto, gekocht met 270dkm op de teller. Voorzichtig op sla-olie van de C1000 gaan rijden, ik heb nu meer dan 30dkm gereden op sla-olie met een verhouding van 80% sla-olie en 20% diesel. Alleen in de winter kleine startproblemen gehad, 3 x voorgloeien en kwart gas starten. Nu 20 graden, rij ik zelfs 100% ik heb ook het idee dat het verbruik is minder word naar mate het warmer word, in de winter zo'n 1 op 16 nu 1 op 20.
Tot nu toe nog niks aan onderhoud gedaan, alleen wekelijks olie peil controleren omdat hij wel olie lust, ongeveer 8 liter op 30dkm.

Comments

• alexgrit PPO Newbie
    edited August 2006
    Hallo, ik heb nu bijna 40d km gereden op PPO en 2 weken lang, met die hitte 25 graden plus, 100% PPO in het begin slecht starten daarna lekker lopen, tot op een moment na die 2 weken de motor tijdens een lange rit begon in te houden en zelfs op een gegeven moment afsloeg, auto naar de pomp gesleept vol met diesel, volgas starten en weer lopen.
    Ik blijf 20 tot 30 procent diesel toevoegen.
  • BurnIt PPO Master
    edited August 2006
    Hoe lang verwacht je zelf nog met die auto te kunnen doen?? :cry:
  • alexgrit PPO Newbie
    edited August 2006
    Nog wel een poosje, maar deze auto is meer een project, hij was al afgeschreven toen ik hem kocht. Gekocht voor 100 euro en heeft al meer dan 3 ton gelopen. Ik heb nu 40d km gereden op PPO dus we zien wel waar het schip strand!
  • RolandRoland PPO Burner
    edited August 2006
    interessant.... op 100% zonder ombouw?? :? Dan ben ik benieuwd hoe lang hij het uithoud!
    Of is jouw project bewust bedoeld als een soort van test m.b.t. mogelijke schade door ppo gebruik?? In dat geval ben ik zeer nieuwsgierig naar jouw ervaringen (wellicht met 'n inwendige inspectie van de motor in het verschiet??)
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    alexgrit said:

Nog wel een poosje, maar deze auto is meer een project, hij was al afgeschreven toen ik hem kocht. Gekocht voor 100 euro en heeft al meer dan 3 ton gelopen. Ik heb nu 40d km gereden op PPO dus we zien wel waar het schip strand!

Waar kan je die auto's kopen voor 100 euro?? :D :D :D

Ik denk dat er veel mensen zijn die zo'n afgeschreven auto maar wat graag zouden willen hebben en 3 ton is niet hoogbejaard ofzo. Als je er ff mee bezig gaat en m een paar nieuwe filters geeft en de verstuivers laat reinigen, is ie weer als nieuw :P
  • RolandRoland PPO Burner
    edited November 2006
    @ alexgrit
    Hoe staat het met jouw test opel?
    Nog "hardware" aanpassingen gedaan?

Ik heb mijn verstuivers vernieuwd en druk laten verhogen tot 150 Bar.
    Ik heb het idee dat de motor soepeler loopt... maar moet wel nog werk maken van een goede afstelling. Starten gaat wat moeilijk (grote grijze rookwolk... met geurtje) en het verbruik is met 1:13 ook aan de hoge kant. Verder maak ik in een jerry-can een mengsel van 10 liter diesel, 8 liter ppo, 2 liter petroleum en 30 ml aceton.
Sign In or Register to comment.