Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Iemand ervaring met een Toyota Corolla 1.9D uit 2000

Riesjart PPO Newbie
edited July 2006 in Oosterse merken
Ik heb sinds oktober 2005 een Toyota Corolla 1.9D uit 2000. Volgens mij is dit een motor die niet zo vaak voorkomt. Heeft iemand ervaring met PPO in deze motor? Ik kan er ook bij www.fmso.de niets over vinden....

Tenx!

Comments

• BurnIt PPO Master
    edited July 2006
    Waarschijnlijk kan het prima, omdat toyota alleen denso pompen gebruikt.

Even kijken wat voor dense pomp (type) er op zit. De 2.0d kan het zowiezo.
  • Riesjart PPO Newbie
    edited July 2006
    Enig idee welke mengverhouding ik dan zou moeten gebruiken? Of is dan het advies: klein beginnen?
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2006
    Riesjart said:

Enig idee welke mengverhouding ik dan zou moeten gebruiken? Of is dan het advies: klein beginnen?

Toen ik begon heb ik het als volgt gedaan. Mijn tank was halfvol (dus er zat 42/2 = 21 liter nog in). Ik begon met 20% bijmengen, dus heb ik 6 liter ZBO erin gegooit. (6 / (21+6) * 100% = 22%) Dat gaf geen probleem. Vervolgens telkens 10% erbij, totdat ik in de winter op 50% kwam. Dat was teveel en hij begon te hikken. Ik had nog ruimte over in de tank dus weer wat diesel erbij gegooid. Mijn ideale mengverhouding kwam dus in de winter op 45% ZBO.
Sign In or Register to comment.