Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Leidingen brandstoftank 205 lekken

MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
edited July 2006 in Citroën/Peugeot
Toen mijn auto gisteren op de brug stond, viel mij op dat de leidingen van de brandstoftank lekken. Onderaan waren de leidingen redelijk "versleten" maar het was duidelijk zien dat het van bovenaan de leiding komt. Nu heb ik even snel gekeken, maar ik zie alleen een bout/moer net voor de achteras zitten.

Is dit de enige bevestiging om mijn tank te laten zakken en de leidingen te vervangen?? Ik zag zo verder geen verankeringspunten. Verder, is zo'n tank zwaar (afgezien van de inhoud) en kan ik zo de leidingen eraf rukken en nieuwe eraan maken?? Verder, hoe zit het met de vulpijp, zit die nog apart bevestigd, of zijn de schroefjes aan de bovenkant de enige??

Comments

• Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2006
    Beste Miglowie,

Daar komen de eerste onvoorziene kosten die je tijdens een upgrade kan tegenkomen.
    Zo heb ik net retour en aanvoer kunnen vervangen, helemaal weggerot.

Hoe dan ook ik kan je niet veel vertellen over je tank, leeg is niet zwaar.
    Het afkoppelen zal niet simpel zijn ...

Hoe kwam je plots op die brug ??

Groet

Drappie
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2006
    Een lege tank is niet zo zwaar maar ja, je werkt boven je hoofd hé. Ik zou zorgen voor een tweede man of vrouw.
    Bij mij kun je de vulpijp niet naar onderen laten zakken, die blijft zitten. De vulpijp zit zó in de tank met een rubber.
    Nieuwe leidingen kun je met een slangeklem zo erop zetten.
    Let wel op dat de diameters kloppen om het risico van lucht trekken te minimaliseren anders moet de tank er binnenkort weer af
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2006
    Ik heb ff me olie laten verversen, zo kwam ik op de brug, Drappie.

Ik heb 2 van die kleine oprijbrugjes op de kop getikt, dus ik kan redelijk makkelijk onder mijn auto kruipen dan :D

Ik ga in ieder geval morgenmiddag als ik uitgeslapen ben nieuwe slangeklemmen eromheen doen, dat scheelt al (hoop ik) bij de overgang van slang naar metalen leiding en dan op termijn als het niet zo heet is en de tank leeg die 2x50 cm ofzo vervangen.

Trouwens, Drappie, je heb pm
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited July 2006
    Heb je bij een 205 geen toegang tot de brandstofslangen via een dop onder de achterbank?

lijkt me haast een standaard PSA oplossing. De 205gti die ik laatst had, had het iig wel, bx en xantia's ook
    edited July 2006
    Um, dat zou kunnen, maar ik heb geen achterbank, ik heb een stalen plaat liggen over waar oorspronkelijk de achterbank zat. Ik heb een ex-grijs kenteken auto. Maar ik kan altijd eens het tapijtje omhoog tillen, misschien dat ik nog een dop/gat tegen kom wat ze vrij hebben gehouden. In ieder geval bedankt voor de tip alvast. Dat zou een hoop demontage-werk schelen.
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited July 2006
    Miglowie said:

Um, dat zou kunnen, maar ik heb geen achterbank, ik heb een stalen plaat liggen over waar oorspronkelijk de achterbank zat. Ik heb een ex-grijs kenteken auto. Maar ik kan altijd eens het tapijtje omhoog tillen, misschien dat ik nog een dop/gat tegen kom wat ze vrij hebben gehouden. In ieder geval bedankt voor de tip alvast. Dat zou een hoop demontage-werk schelen.

hm, dat zijn ze bij grijskenteken auto's meestal vergeten.........
    edited July 2006
    Er is toevallig niemand zeker die even een foto van onder de achterbank kan maken voor me??

Ik kan een slijptol lenen namelijk, alleen moet ik wel weten waar er een gat in de plaat moet komen om bij het klepje van de brandstofleidingen te komen :(
  • EdEd PPO Burner
    edited July 2006
    Miglowie said:

Ik kan een slijptol lenen namelijk, alleen moet ik wel weten waar er een gat in de plaat moet komen om bij het klepje van de brandstofleidingen te komen :(

Oei! En het is al zo warm :lol: :lol:

Plaat demonteren, daaronder zal een plastic dop zitten (diameter 25cm) en daaronder kom je je brandstofleidingen tegen.

Ed :idea:
  • Starlet1.5d PPO Newbie
    edited July 2006
    Ik weet een 205 Gti te staan waar de achtebank uitgesloopt is (circuit gebruik enzo...) als je het wilt kan ik daar heenrijden om een foto te maken... let me know...
    edited July 2006
    Starlet, bijna dorpsgenoot, ik woon zelf in Apeldoorn, misschien kan ik met je meerijden dan. Kan ik zelf ook even kijken. Had je trouwens je WW al ingebouwd?? Daar wil ik jou ook wel bij helpen evt??
    Ed said:

Miglowie said:

Oei! En het is al zo warm :lol: :lol:

Plaat demonteren, daaronder zal een plastic dop zitten (diameter 25cm) en daaronder kom je je brandstofleidingen tegen.

Ed :idea:
    Die plaat is vastgelast aan de carrosserie en ik heb er nog dingen aan/op/onder gemonteerd, dus dat is misschien nog wel lastiger dan een hoek eruit slijpen ;) Toch bedankt voor meedenken. En met die warmte is fijn joh, kan je met zweet het slijpblad koelen :lol:
  • Starlet1.5d PPO Newbie
    edited July 2006
    Nou, morgen is mijn apk afgelopen en had hem gisteren laten keuren, blijken de remleidingen van voor naar achter verroest te zijn, dus ik eerst met schuurpapier/staalborstel onder de auto, had alles mooi kaal en je kon zien dat ze nog lang niet door waren, weer naar de keuring, was niet goed, teveel aangetast volgens de keurmeester... Nieuwe(andere) remleidingen eronder dus...
    Morgen vertrek ik richting lievelde/lichtenvoorde om daar een weekend te feesten tijdens de Zwarte Cross, auto staat in schuur op de brug, kan daar mooi blijven staan... heb de tank al laten zakken ( :? zat nog 30L 50/50 ZBO/DINO in, had m'n losse brandstofpompje best wel moeite mee :lol: ) maandag/dinsdag maar es naar de sloop, vragen of ze d'r eentje voor me op de kant willen leggen en ff kijken of ik daar goede remleidingen vandaan kan halen en anders maar nieuwe d'r onder... Dat dus eerst ff.

Ik heb ff navraag gedaan bij een (ex-)peugeot monteur, die had het erover dat de meeste naar grijskenten omgebouwde 205jes er in de plaat ter hoogte van het vlotter ook gewoon openingen zijn gemaakt, zou natuurlijk kunnen dat jij de pech hebt dat dat bij jou niet het geval is...
  • BurnIt PPO Master
    edited July 2006
    Laten keuren bij een fastfitter zeker?????
  • Starlet1.5d PPO Newbie
    edited July 2006
    Haha nee, ben je gek en ook niet bij de toyota garage, die kennen de zwakke plekken van die auto veel te goed, gewoon bij de universele garagist (eentje die er om bekend staat dat ie niet zo nauw kijkt :wink: ) hij probeert me ook echt niet op kosten te jagen, eerlijk gezegd zijn die remleidingen de beste niet meer, vond het toch de moeite waard om ze op te schuren voor 'tzelfde geld was dat wel goed geweest. Wat ik wel denk is dat de vorige eigenaar de auto om deze reden(en) weggedaan heeft, maar heb nog steeds geen spijt van m'n aankoop. Wel beetje stom van me dat ik van te voren zelf de auto niet ff nagelopen heb, voordat ik hem ter keuring aanbood...

Best wel off-topic :lol:
  • BurnIt PPO Master
    edited July 2006
    dealer is zo gek nog niet hoor (verschild van garage tot garage natuurlijk), de mijne laat ik iederekeer bij dezelde dealer keuren. 70 euro, en ze zeuren nergens over.
    edited July 2006
    [quote=Starlet1.5d] KNIP

Ik heb ff navraag gedaan bij een (ex-)peugeot monteur, die had het erover dat de meeste naar grijskenten omgebouwde 205jes er in de plaat ter hoogte van het vlotter ook gewoon openingen zijn gemaakt, zou natuurlijk kunnen dat jij de pech hebt dat dat bij jou niet het geval is...

Ach, ik heb al zoveel geluk met dit karretje gehad, laat ik nu is n keer pech hebben dan. Ik heb het tapijt omhoog gehad en is een vlakke vloer. Ik kan natuurlijk altijd nog n keer kijken, want heb nu gekeken naar de 1e 15-20 cm rond de lasnaden. Ik ga gewoon ff zoeken.

Veul skik bie de Zwarte Cross en zie oe volgend jaor wel :P
Sign In or Register to comment.