Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

ff checken. diesel benzine mix schadelijk mengen met 90%ppo?

ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
edited August 2006 in Olieen
Hi, ik heb zo'n 40liter mix diesel benzine mogen ontvangen.
Das leuk maar voordat ik het meng als 10% bij de ZBO deze zomer graag ff wat feedback of het wel verstandig is.
Rij normaal op 90%ZBO 10% diesel +/- 4.000km inmiddels.

Kan ik deze benzine diesel mix gebruiken voor de 10% toevoeging zonder schadelijke gevolgen. kan er eventueel loodvervanger bij doen.

peu 205 begin 90

thanks!

Comments

• stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited July 2006
    ericzwiep said:

Das leuk maar voordat ik het meng als 10% bij de ZBO deze zomer graag ff wat feedback of het wel verstandig is.

Kan ik deze benzine diesel mix gebruiken voor de 10% toevoeging zonder schadelijke gevolgen. kan er eventueel loodvervanger bij doen.

thanks!

ligt een beetje aan de verhouding diesel / benzine.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2006
    mixverhouding is onbekend. verkeerd getankt. ziet wel dieselkleurig maar ruikt naar benzine
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2006
    wat ik me afvraag: is een mix van diesel + benzine (bijvoorbeeld 80 / 20 dino/benzine) bekend als winterdiesel? Weet iemand meer van winterdiesel?
    edited July 2006
    ericzwiep said:

peu 205 begin 90

thanks!

Ik verwacht dat je het gewoon bij die 90% ZBO kan mengen. Misschien kun je het percentage opvoeren naar bijvoorbeeld 92,5% ZBO, omdat je diesel / benzine mengsel minder viscoos is.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2006
    Bij mijn auto mag ik swinters tot max 30 % benzine toevoegen om vlokvorming te voorkomen. Zo staat het tenminste in het boekje van de auto. Aangezien jouw auto even oud is als de mijne zou ik het er gewoon bij doen.
    edited July 2006
    Op de sloop kwam ik een boekje van een Opel Corsa tegen uit 1988, die even meegenomen. Daar staat ook in dat afhankelijk van de temperatuur je 20 tot 30% benzine of motorpetroleum bij moet mengen.

Thanks Carlo.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    thanks!! merk wel dat het verbruik hoger ligt. maar ben door de gratis verkregen brandstof heen :-)
Sign In or Register to comment.