Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

205 DTurbo zonder aanpassingen, maar wordt aan gewerkt

farmermicha PPO Newbie
edited February 2008 in Citroën/Peugeot
Hoi hoi,

Ik ben net begonnen met het rijden op ZBO, in een peugeot 205td. 'k heb momenteel 95%zbo, en 5% petroleum om de zbo te verdunnen. Maar net zoals je zegt, merk nog geen verschil, alleen met de koude start even sputteren.

'k heb alleen een Lucas pomp, hoor slechte dingen hierover :( we zien wel ;)
'k wil nog een buis in buis warmtewisselaar plaatsen, en een opvoerpompje. (heb er nog een liggen die op m'n volkswagen kever zat voor benzine). Eventueel wil ik voor de winter nog een electrische voorverwarming maken voor de koude start, maar heb geen idee hoe ik dat kan fiksen...
ben aan't denken om koperdraadje door de dieselleiding heen te leggen en er stroom op te zetten... Alleen weet ik niet hoe warm het dan zal worden en hoe ik de hoeveelheid stroom kan doseren...
Maar erg leuk om van een ander te horen die met een zelfde soort project bezig is :D

Comments

• §teven§teven PPO Burner
    edited July 2006
    @ Farmermicha: je bent niet slim bezig. Zoals je zelf al zegt is een Lucaspomp niet de beste pomp voor ZBO, en zeker niet 95%!!!! Maximaal 30% toevoegen aan diesel, das het maximale. Als je pomp naar de klote gaat ben je ver van huis, dus wees verstandig, verdiep je eerst goed in de materie voordat je je 205 naar de sloop kan brengen. Lees het forum door en je zal een boel leren!
  • BurnIt PPO Master
    edited July 2006
    Met 95% haal je de winter niet eens, dus hoef je je daar ook geen zorgen over te maken toch?? :roll:
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2006

Met 95% haal je de winter niet eens, dus hoef je je daar ook geen zorgen over te maken toch??

HAHA, gruwel gruwel
    Helaas moet ik me hier toch bij aansluiten. Lucas komt met PPO niet zo best uit de bus. Ik denk zelfs dat een Bosch rotatiepomp het ook niet lang uithoudt met 95% PPO. Het is nu zomer, daar heb je geluk mee. Maar kijk uit en verlaag je PPOgehalte voordat je idd naar de sloop kunt.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2006
    Yep lucas pomp vergeet het maar. meteen stoppen!!
  • farmermicha PPO Newbie
    edited July 2006
    Hoi allemaal,

Bedankt voor het advies :D
    ik ga denk ik eerst maar eens op zoek naar een bosch pomp.
    en die maar ombouwen :(

Ondertussen maar wat minder PPO-eren...

Groeten,
    Micha.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2006

Hoi allemaal,

Bedankt voor het advies :D
    ik ga denk ik eerst maar eens op zoek naar een bosch pomp.
    en die maar ombouwen :(

Ondertussen maar wat minder PPO-eren...

Groeten,
    Micha.

Een Boschpomp inbouwen is geen kwestie van schroefje los schroefje vast bij wijze van spreken.Ik heb gehoord dat het soms mogelijk is, maar zeker niet makkelijk. Geen klus vor de beginneling in elk geval. Trouwens met een goede ombouw PPO rijden met een Lucas hoor. Ik heb zelf een warmtewisselaar en de WT2 elektrische voorverwarming. Zodoende zit het gevaar alleen in de eerste seconden na de start als hij het stukje slang tussen pomp en WT2 leegzuigt. Daarom doe ik de koude start niet boven de 60%, 's winters nog lager. Maar als ik lange ritten maak tank ik met warme motor gewoon af met PPO. Voor ik de auto wegzet gooi ik er wel weer diesel bij.

Zodoende rijd ik inmiddels 40.000km op 40-90% PPO zonder problemen. Maar zonder ombouw 95% PPO in een Lucas is inderdaad vragen om problemen, zelfs met een 1-tank ombouw zoals de mijne. Met een twee-tanksysteem kun je misschien wel 95% proberen.

Succes
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    grappig, ik sta hier als topicstarter :shock: nou moe
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Eric,

Hack the planet :lol:

Tim
Sign In or Register to comment.