Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

opel corsa probleem starten

edited June 2006 in Opel
geachte mevrouw of meneer

ik heb een opel corsa benzine.ik denk dat hij van 1993 is ( kenteken GV-DG-44 )
mijn probleem is hij wil niet meer starten.
het zit zo een half jaar geleden stopte hij plotseling met rijden.motor sloeg af tijdens het rijden.Om het probleem te voorkomen heb ik een nieuwe accu,bougie,bobine,ontsekingsmodule,verdeelkap en rotor vernieuwd.probleem opgelost dacht ik maar hellaas.vorige week weer het zelfde probleem motor slaat af tijdens het rijden.hiervoor ook een paar keer maar toen kreeg ik hem na een paar start beurten weer aan de gang.
wat kan hier van de oorzaak zijn?
zelf heb ik al geprobeerd vanaf de bobine rechtstreeks een bougie te laten vonken ,maar ik zie amper wat.het is toch niet zo dat hij eerst benzine moet krijgen om de ontsteking opgang te brengen?Ra ra wat kan het zijn?het lampje van de motorverklikker brandt dan.in afwachting van uw antwoord verblijf ik.

met vriendelijke Rene

Comments

• RaafRaaf Modding Member
    edited June 2006
    Hallo Rene

Een benzine auto.... tja weet je dit is een diesel forum, "een plantaardige olie in je diesel" forum.
    Nu zal er best wel wat benzine kennis aanwezig zijn, maar wellicht is dit forum niet de meest aangewezen plek om hulp te krijgen.....

Maar goed, je motor slaat af tijdens het rijden, hoe verloopt dat, kom je sputterend met horten en stoten tot stilstand of stopt 'ie er gewoon abrupt mee ?
    Start 'ie nu helemaal niet meer ?

En nee als je het kontakt aan zet en je motor start, dan moet je een vonk te zien krijgen, ongeacht of er benzine toevoer is, houd wel buitenkant van de bougie tegen een blank metalen deel om het vonken te testen, en zorg dat je een goede bougie gebruikt, oude bougies vonken vaak slecht.
  • RubenbxRubenbx PPO Addict
    edited June 2006
    Het hoort hier idd niet thuis en dan nog kan het ZO veel zijn(ik spreek uit ervaring).

Zet het op het opelforum of ga langs de garage...
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006
    ik had vorig jaar een Corsa benzine uit 1987. Ik had ook wel eens bij een koude motor dat hij ineens stopte. Volgens mij moesten de bougies vervangen worden, maar ik weet het niet zeker...ik moest toch een nieuwe auto hebben, dus heb hem verkocht :)
  • EdEd PPO Burner
    edited June 2006
    Rene,

Stel je vraag eens op www.problemcar.nl , daar kunnen ze je vast helpen!

Succes,

Ed
  • JPH PPO Newbie
    edited June 2006
    Ik had vroeger een collega met dezelfde (Corsa - benzine) problemen. Dit lag destijds aan de computer. :(

Laat dit verhelpen en verkoop hem dan. :lol:

Koop een diesel terug (liefst niet computergestuurd) en kom hier fijn kijken hoe hij op Puur Plantaardige Olie kan lopen. :D

Op dit forum zijn genoeg mensen aanwezig die daarbij kunnen helpen. :idea:
This discussion has been closed.