Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Arachide-olie

leoleo PPO Burner
edited June 2006 in Olieen
Graag wil ik weten hoe de viscositeit van arachide-olie is t.o.v. zonnebloemolie.
Is die olie net zo bruikbaar en dun, of stolt die eerder.
Ik zag wel allerlei viscositeitsproeven van Peus, maar arachide kwam ik daarbij niet tegen.

Al vast bedankt voor een reactie

Comments

• edited June 2006
    DELETED
  • leoleo PPO Burner
    edited June 2006
    Nee dus Pjotter. Je antwoord is dus te kort door de bocht. De vraag is gewoon normaal en ik zou niet weten hoe ik hem anders zou moeten stellen.

Ik rij al een jaar op ZBO en heb er ongeveer 20.000km mee gereden. Heb voorverwarming via A.C.H. Jansen, een zelfgemaakte voorverwarming via het koelwater, twee tanks en 2/3 wegkranen via Peus.
    Kijk dus regelmatig op dit forum en weet dus wel ongeveer waar het over gaat. Visboeren- en notenbarolie wil ik niet in m'n auto dus van filteren is geen sprake.

Nu kan ik via via zeer zuivere verse arachide-olie krijgen voor 40 ct/l ex BTW. En daarom wil ik weten hoe deze olie zich verhoud t.o.v. zonnebloemolie.
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006
    Beste Leo,

Daar wil ik ook wel is komen bijvullen !

Hehe, maar even on topic:

De olie is niet slechter of beter, misschien iets dikker maar als je goed voorverwarmt en in de winter wat diesel bijmengt moet jij met je PPO kit gewoon probleemloos kunnen rijden.

Ik weet dat je allang mee loopt en ik weet wat voor kit je hebt.
    Net zoals de mijne een kit voor ALLE olie ...

No problem man ... u build your car for that oil ! :wink:
  • edited June 2006
    DELETED
  • NiekNiek Super Moderator
    edited June 2006
    Leo,
    Jammer dat je geen VWO/APO wilt gebruiken. Als brandstof,doet het m.i. niet onder voor verse olie.
    De viscositeit van arachide olie ligt inderdaad iets hoger dan die van soja. Om het te gebruiken tijdens de zomer zijn er geen problemen: het is mooi vloeibaar. Problemen komen bij ongeveer 5-10 graden celcius. Het wordt dan echt dikker en stroomt minder goed door. Dit probleem is eenvoudig op te lossen: meng 5 % petroleum bij en het is vergelijkbaar met soja olie.
    Niek
Sign In or Register to comment.