Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Olieen aldi

berre PPO Burner
edited June 2006 in Olieen
Ik zou met men Nissan Sunny 2.0 slx van 95 met dit superhete weer willen gebruik maken van de geschenken van moeder natuur , namelijk de olieen van de aldi of lidl. Maar ik ben eens naar aldi egweest deze week en er stonden een paar olieen en ik wist niet welke ik het beste kon gebruiken. Maisolie van 85 cent, frituurolie 1.60 euro voor 2 liter, beiden plantaardig, maar welke kan ik nu best gebruiken? of is er nog een winkelketen die goede oliien verkopen aan een degelijke prijs. Het is nu 28 graden dus ik zou wel willen rijden met een mengsel, zonder enige motoraanpassing. Reageer voor dit fantastische weer gedaan is aub, alvast bedankt!

MVG

Comments

• CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006
    Ik neem aan dat je een diesel hebt?
    Ik koop zelf voor 49 ct bij c1000
    Als je wil rijden met PPO, koop dan ZBO (zonnebloemolie) die is het dunste.
    Pak geen slaolie, die schijnt zuurder te zijn dan ZBO (slecht voor je pomp).
    Cactus of olijfolie is te duur en te dik.
    Kijk welk merk brandstofpomp je hebt en post dit.
    Ik zou zeggen 20-25 % is veilig voor alle pompen.
    Meng eerst in een jerrycan voor je het in de tank gooit.
    Laat olie van 80 ct staan. Je krijgt hem ook voor 49 ct.
    Post je bevindingen.
    Gr C
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006
    Carlo said:

Post je bevindingen.
    Gr C

ik vermoed dat het een belg is ;) en wij leven hier op een duurder regime wat olie enz betreft :(
  • berre PPO Burner
    edited June 2006
    Carlo said:

Post je bevindingen.
    Gr C

Het is inderdaad een diesel, en men pomp is een ZEXEL pomp, ook van Bosch laat ik me hier vertellen op die forum. Ik zag al eerder dat iemand met net hetzelfde model als ik (sunny) 20 liter diesel en daar 4 lieter ZBO denkik aan toevoegde. Zoiets zou ideaal zijn, aanpassingen aan men motor zie ik voorlopig nog niet ziten, mss naar de winter toe als de plantaardige olie al aardig zen dienst heeft bewezen. Een vraagje dat mss eerder voor den Belgen onder ons geldt, waar vind ik in Belgie kwalitatief goede zonnebloemolie voor men autootje, en lieft (hoeft niet) in verpakkingen van 5 liter of meer. Als ik dat nog weet kan het spel beginnen!!

Alvast bedankt voor de reacties mannen!

MVG
  • BurnIt PPO Master
    edited June 2006
    Voor dit type auto, net zoals vele anderen, niet meer dan 50% zonder ombouw bijmengen.

Met "lichte" ombouw kun je zeker naar de 100%.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006
    Ik had 10 dozen ZBO (merk Burg) opgehaald bij de C1000 voor 49ct p/l. Voordat ik begon met mijn rit van Rotterdam - Bern (Zwitserland) 20 flessen een paar uur los op de hoedeplank van mijn auto gelegd. (toen ik aan het werk was zaterdag). De inhoud was erg warm en vloeibaar geworden :) Vervolgens leeggegoten in de tank en afgevuld met diesel. (was toen 50%). Zonder enige problemen naar Luxemburg gereden. Daar weer de tank gevuld met 50%. Door het warme weer en warme PPO is het geen enkel probleem nu voor mij om op 50% te rijden.

Afgelopen week 1 keer: Rotterdam - Zurich en terug, en 1 keer Rotterdam - Bern en terug....totaal 3800 kilometer...lang leve de PPO.

Dus tip (voor niet-aangepaste auto's): ga je een lange rit maken, leg de flessen ZBO lekker even in de zon!
  • berre PPO Burner
    edited June 2006
    smul said:

Ik had 10 dozen ZBO (merk Burg) opgehaald bij de C1000 voor 49ct p/l. Voordat ik begon met mijn rit van Rotterdam - Bern (Zwitserland) 20 flessen een paar uur los op de hoedeplank van mijn auto gelegd. (toen ik aan het werk was zaterdag). De inhoud was erg warm en vloeibaar geworden :) Vervolgens leeggegoten in de tank en afgevuld met diesel. (was toen 50%). Zonder enige problemen naar Luxemburg gereden. Daar weer de tank gevuld met 50%. Door het warme weer en warme PPO is het geen enkel probleem nu voor mij om op 50% te rijden.

Afgelopen week 1 keer: Rotterdam - Zurich en terug, en 1 keer Rotterdam - Bern en terug....totaal 3800 kilometer...lang leve de PPO.

Dus tip (voor niet-aangepaste auto's): ga je een lange rit maken, leg de flessen ZBO lekker even in de zon!

Goeie tip, zeker bij dit weer, maar nu wete ik nog niet in welke supermarkt ik het best men plantaardige olie koop, een olie waar jullie goede ervaringen mee hebben. Effe het merk en de rpijs vermelden als het kan, zou echt tof zijn. Komaan Belgen, laat effe van jullie horen.

Nogmaals bedankt voor deze reacties!

MVG
  • BurnIt PPO Master
    edited June 2006
    zonnebloem olie is het beste, omdat deze het goedkoopst is. Welk merk maakt helemaal niets uit.
    edited June 2006
    Ik neem altijd Burg Zonnebloemolie van C1000. De olie is namelijk bij elk merk qua viscositeit nagenoeg hetzelfde. Alleen de flessen van Burg zijn stevig waardoor het leeggieten sneller gaat. Bovendien zijn de dozen waarin ze verpakt zijn het degelijkst.
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited June 2006
    je moet iig niet die stomme vierkante flessen hebben, Duurt veels te lang met leeggieten. Verder zijn de burg en de euroshopper flessen hetzelfde als de lidl flessen die ik een jaar geleden nog gebruikte. Nu overgestapt op euroshopper.

direct van de rolcontainer mijn berging in. (woon achter AH)
  • §teven§teven PPO Burner
    edited June 2006
    Vierkant, rond, driehoekig, moet allemaal niks uitmaken: gewoon op z'n kop en gat in de bodem, dan loopt het wel leeg hoor.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006
    Wat betreft rond, vierkant enzo ben ik het volledig eens, met mijn hulpstuk gaat het even snel. Binnen 30 minuten 300 liter de IBC in:
    image

Groetjes,
    Ingmar
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited June 2006
    [quote=§teven]Vierkant, rond, driehoekig, moet allemaal niks uitmaken: gewoon op z'n kop en gat in de bodem, dan loopt het wel leeg hoor.die vierkanten hebben een anti snel leegloop beveiliging. Leuk voor op de sla, maar voor het leeg laten lopen in een emmer is het niet ideaal.

Overigens knijp ik de flessen leeg, waarna ik ze met dop terug zet in de doos, maar op zijn kop. Uurtje later laat ik de flessen nog eens leeglopen. Levert weer een aantal kilometers op.

Als je er een gat in prikt, kun je hem niet leegknijpen.

Ik heb niet zo'n dakgootdevice. Geen ruimte voor.
  • BurnIt PPO Master
    edited June 2006

Oerigens knijp ik de flessen leeg, waarna ik ze met dop terug zet in de doos, maar op zijn kop. Uurtje later laat ik de flessen nog eens leeglopen. Levert weer een aantal kilometers op.

Als je er een gat in prikt, kun je hem niet leegknijpen.

Dit levert bij mij per doos (15liter) ongeveer een halve liter op :wink:
  • ook jan PPO Burner
    edited June 2006
    mooi die dakgoot,
    ik denk niet dat in belgie er zulke goedkope olie te krijgen is in de winkel

dit zijn promotie's natuurlijk,
    waar volgens mij onder de kostprijs verkocht wordt.
    en waarschijnlijk als te veel mensen dit beginnen te doen zullen die promotie's wel stoppen.

maar ondertussen, ja , zo'n dakgoot in je garage.
    mischien kan je bij wijze van promotie voor ppo zo'n dakgoot met de flessen er in op het dak van de auto plaatsen, met een darm naar de vuldop. efficienter dan een stikker lijkt mij.
    edited June 2006
    [quote=ook jan]mooi die dakgoot,
    ik denk niet dat in belgie er zulke goedkope olie te krijgen is in de winkel

dit zijn promotie's natuurlijk,
    waar volgens mij onder de kostprijs verkocht wordt.
    en waarschijnlijk als te veel mensen dit beginnen te doen zullen die promotie's wel stoppen.

maar ondertussen, ja , zo'n dakgoot in je garage.
    mischien kan je bij wijze van promotie voor ppo zo'n dakgoot met de flessen er in op het dak van de auto plaatsen, met een darm naar de vuldop. efficienter dan een stikker lijkt mij.

lees hierover meer onder topic -> inkoopprijzen ZBO :D
  • berre PPO Burner
    edited June 2006
    Allez het is zover, ik heb dan eindelijk de stap gezet en ZBO aangeschaft in de lidl, 5 litertjes voor 0.99. Duurder dan ik dacht maar ik dnek eigenlijk meer aan de natuur dan aan men poromonee, als ik het goedkoper vindt zou het leuk zijn meegenomen. Ben toch nog een beetje onzeker om het in men tank te gieten. STEl dat die toch nimeer zou starten, maar allez ik wil er echt iop rijden dus we gaan ervoor. Wat ik dus best kan doen is ff voormengen in een jerrycan met diesel en dan in de tank gieten. That's it eh, nog iets waar ik zeker moet op letten?

MVG
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006
    Als de auto niet naar friet ruikt klopt er iets niet! :D
Sign In or Register to comment.