Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

tweetaktolie

edited April 2005 in Algemene Techniek
brandstofpompen die kapot gaan bij het rijden op ppo, heeft iemand er weleens aan gedacht om er een klein beetje tweetaktolie bij te gooien?

ik heb geen idee óf het werkt, maar het zou kunnen. Bij een tweetaktmotor smeert deze olie zowel krukaslagers als zuigerveren. En deze worden redelijk zwaar belast.

iemand???

Comments

• fritskefritske PPO Burner
    edited March 2005
    volgens mij is het zo dat de pompen kapot gaan door de te dikke brandstof, de pomp moet hierdoor harder werken als waarvoor hij ontwikkeld is. Dus de smering door de ppo is volgens mij al meer als voldoende.

groeten henri
  • Toyo PPO Burner
    edited March 2005
    Voor zover ik begrepen heb wordt de pomp door de brandstof gesmeerd en gekoeld. Een dikkere brandstof kan dus ook een slechtere smering betekenen, omdat deze niet overal meer tussen kan kruipen. Dit zou het grootste probleem met de lucas pompen zijn. Zie ook Deze draad
  • Martijn PPO Addict
    edited April 2005
    sorry fritske, wat toyo schrijfft klopt.
    nu is het helaas ook zo dat tweetaktolie dikker is dan diesel, dus of dat zou werken weet ik echt niet. benzine is echt een ander verhaal, dit smeert uit zichzelf nauwelijks. ook is er een verschil tussen loodhoudend en loodvrij. lood is niet alleen antiklop maar ook een smeermiddel.
    proberen kan nooit kwaad, maar ik vermoed dat je het verschil zelf niet zal merken.
  • fritskefritske PPO Burner
    edited April 2005
    ja, ik denk dat jullie wel gelijk hebben, ik had er ff niet aan gedacht dat de olie dan niet overal kan komen. maar ik had ook het idee dat de tweetaktolie gemengd met ppo niet echt zou verdunnen. Daarom denk ik ook dat het weinig verschil maakt.
    groeten fritske
Sign In or Register to comment.