Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Renault 19 TD

FrankFrank PPO Newbie
edited July 2007 in Renault
Ik heb een Renault 19 TD en zou wel willen weten of ik gewoon zonnenbloemolie in de tank kan gooien. Iemand ervaring met dezelfde auto? Hij is trouwens uit 1992 en de motor is van 1996.

Comments

• CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    Ik zou zonder aanpassingen niet verder gaan dan een 30% midden in de zomer (dus bij hoge temperaturen).
    Spit het forum eens door!
  • FrankFrank PPO Newbie
    edited July 2007
    Ik heb nu voor het eerst 50 procent zbo geprobeerd. Mijn Renault 19 TD is daar niet erg blij mee, denk ik. Vooral bij het starten loopt de motor onregelmatig, motorgeluid niet lekker soepel. Het is vandaag toch een warme zomerdag. Ik ga weer terug tot 30 procent zbo. Lijkt me beter.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Frank, heeft die Renault een bosch pomp?
    mijn ouwe laguna 2.2d 1998 heb ik zo'n 25dkm mee gereden met min 50% zonder ombouw. van het starten klopt wel ja.

gr Ton
  • FrankFrank PPO Newbie
    edited July 2007
    Ton, dank je voor je reply. Ja, er zit idd een Bosch pomp in. Volgens jou hoef ik me dus geen zorgen te maken?

Gr, Frank
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    je moet je altijd zorgen maken doet Udo ook ......

Dus goed lezen en langzaam gaan ombouwen met wat warmtewisselaars en wat klepjes.

Je 1.9D is gemaakt voor plantenolie vergeet dat niet.

Drappie
    edited July 2007
    Het is zoals drappo zegt, je moet je altijd zorgen maken zonder ombouw.
    Maar een indirect ingespoten td met boschpomp is wel prima geschikt voor ppo als je em ombouwd.

Dat de mijne niet omgebouwd heel bleef is geen garantie dus. maar ik zou zeggen met 1/3ppo is het gevaar laag.

Gr ton
  • FrankFrank PPO Newbie
    edited July 2007
    Dat schreef ik al. 1/3 zbo ging goed vorige zzomer. 50 procent durf ik niet meer aan.

Bedankt voor alle reacties.
    edited July 2007
    Dus het blijft bij gewoon mengen, of ga je toch wat aanpassen.

gr Ton
  • FrankFrank PPO Newbie
    edited July 2007
    Ja, het blijft bij mengen. Bij koude start stottert de Renault even, maar daarna loopt hij goed. Voor de zekerheid wat minder zbo bij de volgende keer tanken.
Sign In or Register to comment.