Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Traktor : Fordson Superdexta '63

RaafRaaf Modding Member
edited April 2009 in Professionele toepassingen
Hallo,

Ik ben de trotse bezitter van een Fordson Superdexta uit 1963
Het is een 3 cylinder 2500 cc 44,5 Pk met een Simms lijn brandstofpomp.
60% PPO mengen is geen enkel probleem .

[/img]

Comments

• RaafRaaf Modding Member
    edited April 2009
    De " grasmaaier" heeft zijn eerste rondjes er weer opzitten.
    wel ff wat werk gedaan na de winterstop:
    De brandstof kraan / flamestart pomp lekte, die heb ik nu vervangen door een kogelkraan .
    Dat betekend dat ik geen flamestart meer heb, maar omdat de tractor na wat doorstarten in de winter toch wel aanslaat vind ik dit geen probleem.
    Bovendien gebruik ik de tractor in de winter toch niet en desnoods start ik met de varkens brander erbij als flamestart :evil:
    Brandstof filter vervangen, dat is een los filter element wat in een houder word geplaatst, van de oude patroon klopte niet veel, het kwam er op neer dat er niets gefilterd werd :!:
    Er zat een hoop drab in de tank en in het filter, maar het Fordje liep er gewoon op al was de koudestart wel erg moeilijk.
    Ik kan concluderen dat die ouwe Simms lijnpomp onverwoestbaar is :D
    Ik heb nu een werkend brandstof filter plus een lijnfilter en de koudestart is nog nooit zo goed geweest >>> tikken en lopen .
    Ik heb nu gedaaid met een mix van 30% Rooie diesel ,20% petroleum en 50% koolzaad olie.
    De petroleum heb ik als reiniger er bij gegooid.
    De volgende tankbeurten zullen rooie diesel en apo zijn
  • jumperjumper PPO Burner
    edited April 2009
    Je bent echt goed bezig man!
  • ookjan PPO Burner
    edited April 2009
    op
  • RaafRaaf Modding Member
    edited April 2009
    OK Jan, mijn Fordje maakt meer dan genoeg toeren :D
Sign In or Register to comment.