Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Het grote flater ik vertel het liever niet topic !!!!!

Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
edited April 2013 in De Koffiehoek
Vul hier je grootste flaters in zodat iedereen een gewaarschuwd mens is ...

Lord Drappo:

1) Koelvloeistof lekkage vanuit de standkachel 7 liter door de cabine.

2) Carterolie lekkage, losgeschoten olieslang, 7 liter olie op de A9 afrit S112. Complete motorcabine geheel onder de olie alle slangen alles zwart !!

3) APO lekkage onbekende hoeveelheid diesel is terug gevoerd naar de APO tank. Retour leidingen omgedraait. Tot mijn verbazing steeg mijn brandstof niveau, na het afschroeven van de tankdop een tsunami APO over de voeten en op de snelweg.

4) Een retourkraan die terug is gegleden naar stand open ! Een lekkage van enkele tientallen CC's in de cabine, en een motor die niet meer wou rijden.

Nou ik dacht dat het zo wel ff voldoende zou zijn ?!!

Nu jullie !!

:wink:
«134567

Comments

• Marijn van D. PPO Burner
    edited April 2006
    edit:
    1 keer de aanvoer op diesel staan en de retour naar mij ppo tank, gevolg was een paar liter diesel in mijn koelbox. (PPO jerrycan staat in een koelbox :arrow: vooruit bedacht)

niet echt een flater maar wel een genant moment was toen ik die eerste lucht lek in mijn filter had en ik als maar met mond PPO aanzoog en dus elke keer zonnbloem olie op straat stond te spugen, weer starten, niks, aanzuigen ,spugen, starten, niets etc etc
  • BurnIt PPO Master
    edited April 2006
    Ik was al een tijd terug bij vrienden op bezoek, waar ik mijn ppo kit trots heb laten zien. Alles leuk lief en aardig. MAAR tijdens de uitleg had ik een paar slangen iets verschoven :lol: Niet wetend dat, toen ik de motorkap dicht gooide, ik een brandstof slang plat duwde :!:
    Aan het einde van de avond ging ik naar huis, ik starte de auto en ging weg. Ik was net de straat uit of daar begon de ellende: slecht lopen, op 3 of 2 cilinders lopen, afslaan etc. Dan zat ik weer een eeuwigheid te starten en dan deed hij het weer voor precies 400 meter en dan begon het weer opnieuw.

Je zag ook helemaal niet in het donker, uiteindelijk na wat rommelen onder de motorkap is de slang waarschijnlijk weer verschoven want daarna deed de motor het redelijk. De volgende dag ben ik alles nagelopen om te kijken wat het nu presies was. Niet echt een flater, maar je baalt er wel enorm van.
  • edited April 2006
    DELETED
  • apktje PPO Burner
    edited April 2006
    Na weer een aanpassing aan de ppo kit, volgde een testrit. Ik verbaasde mij er blij over dat de geur helemaal weg was. Bij een controle onder de motorkap maar even gevoeld hoe warm de ppo was: koud. Wat bleek de draad om de driewekleppen te schakelen had ik niet aangesloten. De hele testrit dus gewoon op diesel gereden.
    Lekker dom dus.

Groet APKtje

Gevalletje `oliedom`
  • BurnIt PPO Master
    edited April 2006
    apktje said:

Wat bleek de draad om de driewekleppen te schakelen had ik niet aangesloten. De hele testrit dus gewoon op diesel gereden.
    Lekker dom dus.

Groet APKtje

Gevalletje `oliedom`

Heb het zelf ook meegemaakt. Ik maar denken"waarom wordt die PPO niet warm??" draadje was losgesloten van de aanvoer klep. Er is verder niet gebeurt, alleen wat diesel de ppo tank in gepompt.

Het bewijst dan weer dat temperatuurmeting voor/na de pomp essentieel is. Blijft die temp te laag, dan weet je dat er iets mis is.
  • pieter PPO Master
    edited April 2006
    Nou zoals wel bekend zal zijn zit ik ook nogal goed in de flesjes.
    Ik dacht handig te zijn door ze in een speciekuip te gooien en dan per 15 stuks ongeveer plat te trappen daarna nog weer een paar toevoegen en maar trappen dat schoot wel lekker op.
    Alleen je moet niet je nieuwe schoenen en een "nette" broek aan hebben want in het vuur van de strijd had ik niet gemerkt dat mijn schoenen lekkere vetleren exemplaren geworden waren en de onderkant van mijn broekspijpen volgens mijn vrouw van die vreemde haast niet te verwijderen vlekken had. (ik had geen idee waar dat van kwam :roll: )
    En deze week had ik het vulpistool even een poos in de bovenkant van mijn IBC gehangen om de olie met een beetje dieseltoevoeging even goed rond te pompen.
    Hiervoor had ik de "trekker" even met een spijker vast gezet en na een half uur gewoon de stekker uit het stopkontakt getrokken.
    Bij de eerstvolgende tankbeurt pakte ik het pistool en start de pomp met de spijker er nog in :shock: dus de olie spoot door mijn schuur.
    Dan is het toch een lekker idee dat het allemaal milieuvriendelijk is.
    Nou tot de volgende blunder, overigens een leuk topic idee.
    edited April 2006
    Nou weer zo iets, Ik heb gister mijn auto aan mijn vriendin mee gegeven. (ja weet ik nooit doen, eigen schuld...dikke bult idd)
    Ik nog duidelijk benadrukt goed spoelen als je weer terug komt.

Nu ging ze v'morgen weer weg met de saxo en ik hoorde het gelijk bij het starten al, dat klonk dus echt beroerd. Ze reed dus koud weg op de 100% PPO. Helaas had ik iemand aan de telefoon die ik niet af kon kappen dus ik d8 laat maar dan maar voor 1 keer koudt op die PPO.

5 min. later, ze beldt. "hij doet het niet meer" shit staan de 2 schakelaars goed? (ik heb 1 voor de aanvoerklep en 1 schakelaar voor de retour) ja ze stonden allebij zeker weten op diesel vanaf het begin al.

dus ik mijn fietsje die kant op... schakelaars stonden idd goed, ppovat was HE LE MAAL leeg! maarja het cirquit stond op diesel dus ik handpompje van de diesel bedient, druk op het systeem dus en ja! starten hoera!!! niet dus ook meteen weer dood maar ik wist i.e.g. dat de pomp niet naar de kl0ten was :D

dit heeft het vrouwmens dus gedaan: :evil:

image

gewoon die hele behuizing verrot :!: Hoe krijg je dat in here jezus zijn naam of doe maar gewoon op Jeanet haar manier dus voorelkaar?

tijdens het spoel of misschien later ik weet het niet is het gebeurd, de schakelaar bleef dus kontinu verbroken waardoor het het hele pposysteem leeggepompt heeft en mijn tank nu ong 50/50 is, ok das geen punt maarja, ik heb dus nu allebij de kleppen op 1 schakelaar (de goeie) gezet en we kjonden zo weer verder.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    niet echt grote flater, maar leuke anekdote:

Vorige week belt m'n ma (nadat ik er net geweest was), dat er een grote plas olie lag op de plaats waar m'n auto gestaan had. Is op de oprit, dus kan enkel van m'n auto zijn.
    Nu, ik kijken tijdens pauze naar m'n auto, en ja......
    achterkant (onder koffer), volledig nat!!
    Tja, dieseltank of ppotank in koffer die lekt?
    Even kijken.
    Ik doe de koffer open, en kijk naar m'n ppotank. Niks aan te zien. Geen lek, geen vettige plek. Alles goed.
    Onder auto dan maar. Dieseltank droog!
    Maar alle olie kwam uit reservewieluitsparing onder koffer.
    Weer koffer open. DEksel naar reservewieluitsparing open.

En ja, daar had ik het. Ooit eens een drietal flessen ppo die lagen te rollen in m'n koffer, in het reservewiel gelegd. 2 van die 3 flessen waren nu open. GEwoon dop eraf!! En vettig!!!in die bak.

Tis zeker, m'n reservewiel zal niet snel droog rubber hebben!!
    haha...

GRoeten,
    Nero
  • edited April 2006
    DELETED
    edited April 2006
    HAHA, zo zie je maar weer voor wat voor verasingen je kan komen te staan als je iets vergeet.

Altijd handig, zo'n 3 liter op reserve, je weet maar nooit tenslotte :wink:
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    ben nu wel zeker dat m'n reservewiel de volgende keer dat ik hem nodig heb, zal lopen als "gesmeerd" LOL
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    Haha, eindelijk mijn eerste flater, ik dacht dat het er nooit van zou komen. Vanmiddag met een vriend van Venlo naar A'dam gereden. Na 100 km. gestopt om een pakje shag te kopen. We lopen terug naar de auto en mijn vriend kijkt eens onder de bus. "Wat lekt er eigenlijk allemaal uit je bus?" vraagt hij. Ik kijk eronder en onder de motor liggen allemaal grote slaolieplassen. Ik denk shit, iets klopt er niet.
    In de bus effe de motordeksel losgehaalt en ik kijk en het hele blok zit onder de slaolie!
    Eerst kon ik niet zien waar het vandaan was gekomen daarom startte ik de motor even, liet hem stationair draaien en ja hoor, uit de retourleiding spoot een dikke straal slaolie. Ik had in de retourleiding vlak na de pomp een t-stuk gezet met in de aftakking een voeler van een thermometer. Omdat het dunne draadje van de voeler veel te dun was voor het t-stuk had ik het geheel afgetaped met bijna een complete rol isolatieband, ervan overtuigd dat dat een eeuwigheid zou houden. Niet dus. Het heeft maar een week gehouden en ik rijd hooguit 25 km. per dag. Blijkbaar heeft diesel een hoog oplossend vermogen en alle lijm is opgelost. De rol isolatieband is geworden tot een zielig hoopje plastic zonder enige kleefkracht.
    Zo zie je maar weer dat diesel een agressief goedje is :!:
    In ieder geval heb ik een andere slang er tussen gezet en we konden weer verder, naar Rembrandt en Caravachio of iets dergelijks in het Van Gogh museum.
    Al met al ben ik blij dat ik ook eens iets te melden heb in deze rubriek :D
    Carlo

hahahahahah lache toch
  • edited May 2006
    DELETED
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    Hoi Carlo,

Das geen slechte, jammer dat je er geen fotos van hebt kunnen maken ?!
    Tipsvoor de opvolgers .... neem je cam mee en win 25 ltr APO voor de mooiste flatershot.

Ik zat laatst bij APK 'tje in de Iveco, ik kijk naar het dashboard en ik zie een verdachte transperante laag uitgedroogde gel liggen.
    Als een PPO junk strijk ik er mijn vinger overheen en ja hoor ...

Dat is PPO ... hoe kan dat nou op zijn dashboard belanden.
    De gehele cabine rook naar PPO tsunami, kennelijk is er een klein ongelukje gebeurd. Gelukkig heeft hij nu ook een 2de tank extern dus is dit nu allemaal passe voorbij.

Het gebeurt dus iedereen op allerlei verschillende manieren.
    Bij mij is het komkommertijd alles loopt veels te gesmeerd.

Groetjes Drappie
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    Ik kan ook een flater melden toen ik net begon met mijn ombouw en nog weinig wist van autotechniek. Gelukkig is die goed afgelopen.

Ik had mijn koelvloeistof-ww geinstalleerd en mijn expansievat weer gevuld met koelvloeistof. Het viel me op dat ik veel minder vloeistof kwijt kon dan dat ik eruit had gehaald. Ik dacht dat is logisch, de motor moet even draaien om het weer rond te pompen. Als er te weinig inzit, zie ik de temperatuur wel oplopen. Dus ik start de motor en laat hem een poosje draaien.

Het blok werd behoorlijk heet, terwijl mijn temperatuurmeter op minimum bleef staan. Ik dacht al hier gaat iets niet goed. Ook het koelvloeistofniveau was nog nauwelijks gezakt. Toen maar even mijn oom de garagehouder opgebeld en die schrok van mijn verhaal. "Behalve het brandstofsysteem, moet ook het koelvloeistofcircuit ontlucht worden! Dat gaat niet vanzelf!"

Gelukkig heeft hij voor zover ik weet geen motorschade opgelopen. Hij heeft sindsdien al 30.000km zonder problemen of geluidjes gelopen.
    edited May 2006

Het viel me op dat ik veel minder vloeistof kwijt kon dan dat ik eruit had gehaald.

WHAHAHAHAHA lache
    Leuk hé, dat geknutsel aan je eigen auto maar je leert er in elk geval van.
    Gelukkig maar dat je auto het heeft overleeft.
    hihihi
  • BurnIt PPO Master
    edited May 2006
    Zo9lang je maar weet wat je doet. Een metertje in het rood is erg, maar een metertje wat verdacht links in het hoekje blijft staan is evengoed opletten geblazen.
  • Multivan GenerationMultivan Generation PPO Addict
    edited May 2006
    tijdje terug bijna lege tank gehad.
    Effe vlug 12 liter zonnebloemolie erin gekapt en aanvullen met diesel bij de pomp.
    Tsja en onze brandstofpomp vond bijna 100 % ZBO toch niet echt prettig.

Daarna maar even wat verstuiverreiniger in de tank gedaan en de volgende 2 tanks op 100 % diesel gereden.

Voortaan eerst maar dino tanken en dan pas bijvullen met ZBO.
    :wink:
    edited September 2006
    Hahaha, een dubbele flater vandaag. Ik heb een compressortje geleend om het brandstofsysteem onder druk te zetten en zo lucht op het spoor te komen.
    Ik had wat slangen los om de compressor ergens aan te hangen en op een gegeven moment heb ik de druk er op gezet. Na een tijdje sprong er een slang los en de diesel vloog in een mooie boog door de auto, over de stoel en tegen de muur. Hahahah.
    Later ben ik een proefrit gaan maken. Na warmrijden schakel ik over op PPO. Ik houd mijn ogen gericht op de retourtemperatuur want die wil maar niet stijgen. Ik begin al te denken dat het thermometertje kapot is??? Na een tijdje toch maar gestopt en ik voel aan de retourslang en die is inderdaad nog koud. Maar de hete PPO moet toch ergens heen? De motorkap open gegooid en wat blijkt er zit nog een klem op de retour, van toen ik nog met de compressor bezig was. Een van de lekslangetjes van de verstuivers was losgesprongen en daar spoot de hete PPO naar buiten.
    Hahaha je blijft lachen met die PPO. :D :D :D

:D
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Niet echt een flater, wel balen

Ik heb zo'n digitaal thermometertje met binnen/buiten temp en de verlichting van het display gaat op de sigarettenaansteker. Dus ik gisternacht thuis uit het werk, stekker erin laten zitten (haal ik er normaal altijd uit) Kom ik bij de auto, wil voorgloeien, dikke vette rookwolk binnen thv de sigarettenaansteker, waar onder andere ook mijn schakelaars voor de WT2 zitten. Zie ik dat het draadje van de verlichting in brand staat, dus ik meteen contact uit en trek ik de draad eruit. :arrow: 2 mooie witte, gevoelige strepen op mijn wijsvinger en duim :P
  • Jor= PPO Burner
    edited September 2006
    Afgelopen dinsdag kom ik om 18.00 op de parkeerplaat van mijn werk, staat mijn seat inca met zijn voeten in plas slaolie van 2 vierkantemeter. Was de aftap plug van mijn ppo filter afgebroken. Ik heb het filter in een zelfgemaakte ww staan en de kunstof plug rust op de bodem van die ww. Na een jaar stuiteren heeft die plug het dus begeven. De tank die achterin op een wielkast staat, staat hoger als het motor blok. Dus het filter heeft mooi een hele dag staan lekken.
    Ik heb s'avonds dus nog een uurtje staan poetsen, voordat het ergste weg was. Collega's waren vooral verrast dat ik nog gewoon naar huis kon rijden.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Flater1; 1 van de lipjes om een flesje open te maken was afgebroken, contactsleutel van de laguna tussen de rand gezet en ff lomp kracht gezet.
    gevolg: mijn kop vol met olie..................

Flater2: omdat ik genoeg had van de flesjes in de tank gooien ff een 20liter stalen jerrycan gekocht om de flesjes in leeg te gieten en uit te druppen.
    ook een flexibele trechter gekocht. bij het vullen wou de trechter alle kanten in behalve de goede.
    gevolg: plasje olie op de straat en wat over mijn kleren.
    nu een trechter gekocht die wel mooi strak in de vulopening blijft staan.

gr Ton

ps platenwisselaar besteld, en ook een wt2 gaat besteld worden, dus mischien meer flaters binnenkort......
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Beste PPO érs,

Vandaag de grootste flater gemaakt in mijn APO carriere.
    Aangekomen bij APK 'tje vertikt de Iveco gewoon verder te rijden op diesel.
    10 km van te voren deed ie al raar, alweer een filter nee toch ?
    Overschakelen naar APO !! Nee dat kon niet want die tank heb ik leeggereden zodat ik hem kon demonteren.

Eenmaal op de brug een uur later toen ik de TOC demonteerde rook ik benzine, pure benzine ?

Ik had toch V-Power getankt ?

:oops:
  • ook jan PPO Burner
    edited September 2006
    heb ik ook ooit meegemaakt in Spanje,
    het verschil tussen gasoleo en gasolina was me ontgaan.
    uw systeem zal nu wel voldoende ontvet zijn denk ik.
  • edited October 2006
    DELETED
    edited November 2006
    maandagnacht startte me beestje ineens slecht, stukje rijden, uit, weer starten, ging goed, tot het volgende stoplicht waar ik m'n koppeling indrukte, weer uit. Verder gereden naar m'n werk met een instelling van zal wel.

Onderweg dacht ik, misschien dat een van de retour-verstuiverleidinkjes niet goed was, omdat ik de verstuiver eruit had getrokken. Maar ja, donker, geen licht bij de hand, lekker makkelijk zoeken, not. Ik kijken, nee, niks. Paar keer in het balletje geknepen en ik hoorde ergens lucht gaan, dus ik weer loeren, voelen, etc. Uiteindelijk ja hoor, het probleem gevonden (dacht ik) De leiding van de gedemonteerde leiding lag er half af.

Ik hem er weer goed opgeduwd en starten. Liep perfect, kan niet anders zeggen. Althans, tot het eerste stoplicht...

Hmmz, misschien was dat toch niet het probleem. Ik weer knijpen, starten, prima. 20 seconden later, weer uit. Ik weer knijpen, weer niks. Dus ik, alle slangetjes nakijken, stukje eraf geknipt aan de verstuiver kanten, want hij moest ergens lucht vandaan trekken. Trek ik bij de laatste verstuiver het slangetje eraf, komt er een straal dino uit, gelukkig niet genoeg om me een dino douche te geven, maar toch. Ik had het retour circuit onder druk gezet door het overmatig ontluchten.

Heb uiteindelijk om alle leidinkjes tie-wraps gedaan en op hoop van zegen weer verder. Tot nu toe geen probleem meer gehad.
  • edited November 2006
    DELETED
    edited December 2006
    @ Pjotter

Ach, ik heb nacht-ogen he, aan een lantaarnpaal heb ik al genoeg licht voor een motor-revisie :twisted:

terug on-topic:

Vandaag dus weer met hetzelfde probleem gestaan en toen de meneer van de Wegenwacht zo vriendelijk was om na 1,5 uur is op te komen dagen en vervolgens mijn PPO-installatie te slopen, erachter gekomen dat er een slangeklem lekte. Dus ik vriendelijk gevraagd of hij de boel weer wilde terugbouwen zoals het was, maar dan zonder lekkende slangeklem, maar nee, de auto was niet gemaakt voor PPO, dus in hele nette bewoording kon ik het uitzoeken en een fijne dag nog, hij doet het.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007
    Hey dombo's,

Wist je dat, als je een warmtewisselaar aansluiting schoon blaast, er uit de andere kant de olie je voor de kop spuit.......sukkel.

Tim
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007
    Waar rook is, is VUUR!
    Stond vanmiddag raar te kijken toen ik mijn auto startte. Krijg nou wat, er komt witte rook links onder de motorkap vandaan, ooops :shock: .
    Hoewel het regent kan dat geen verdampt water zijn, motor is nog koud :? Motor weer uitgezet, kap open...pfffff wat een stank, owshit gloeirelais staat te roken :evil:
    Bleek dat het M5 moertje was losgetrild en er dus slecht contact was. Ja dan wil dat wel warm worden als er 50A wordt getrokken :oops:
    Zover ik kan oordelen werkt mijn gloeirelais nog wel, heb alleen aansluitklemnmen vervangen omdat de schoentjes aardig weg waren gesmolten.

Foutje :oops:
  • JeroenW PPO Burner
    edited January 2007
    Zucht,

Olie vervangen, netjes alles opgevangen. Auto stond iets naar voren (motor achterin) zodat ik er bij kon (Openbare parkeerplaats midden in het centrum).

Ik denk, duw de auto ff terug, doe ik er morgen nieuwe olie in.

Duwen. Duwen DUWEN..... Harder duwen....Waarom wil dat nou niet?
    KRAAAAAAAK.

Emmer met olie kapot (stond achter wiel :roll: ) en 5 liter olie over straat.

3 dagen bezig geweest met reinigen.

:oops: :oops: :oops: :oops:

Groeten,
    Jeroen
  • audi 80 PPO Wannabe
    edited January 2007
    goedendag!
    ik vind het erg moedig als iemand zijn bloopers neer durft te tikken!
    zelf kan ik er ook nog wel tig! :oops: neerzetten.bijv,nieuwe olie vullen terwijl er nog geen carterplug inzit :shock: :shock:

wie volgt??

vrgr
  • edited February 2007
    DELETED
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Nieuwe flater:

Met mijn nieuwe thuispomp heb ik de ontluchtingsnippel eraf gelaten toen ik ging pompen. Dat was een mooie constante straal olie die verticaal omhoog werd gepompt. Net een fonteintje. :)
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Een flater kan je het niet echt noemen, maar bij één van mijn systemen met de benzinekleppen bleek de retour volledig naar de ppo-tank geleid te worden omdat er een klepje vastzat.
    Ik rook ineens diesel en ik zag iets in mijn spiegel.
    De tank was zowat rond geworden i.p.v. rechthoekig en door het ontluchtingsgaatje (2mm) spoot een straal PPO/Dino mix tegen het raampje. De olie liep er langs de deuren uit. Ik ben een halve dag bezig geweest de auto "leeg te scheppen" en daarna te kuisen met zeep. Gelukkig was het een bestelauto zonder binnenbekleding.
    Jammer dat hij al total loss is want roesten zou de auto niet meer gedaan hebben met mijn behandeling :D

Wat ik heb geleerd: De stank trekt wel weg na een paar weken:)

Grtz
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited April 2007
    gisteren begon de auto inte houden en sloeg af.
    ik dacht gelijk einde auto.
    maar op diesel liep hij wel gelukig.
    dus ging op zoek naar de oorzaak .
    bleek dat bij het vullen van de jerrycan de slang er niet vergenog had in gedan .
    hihi

dyssie
    edited April 2007
    WHAAHHAHA,

De combo van m'n maatje sloeg steeds af, liep slecht, wou niet trekken.....

Wij dachten dat het lucht was....

Ik had een plastic zak over de dop van de tank gedaan, omdat we nog geen "echte" dop hadden.

VACUUM dus :oops: :oops: :oops:

Big Tims sock :roll:
    edited April 2007
    CRAP,

Dat ik voor de tweede keer in een week hier moet posten. :oops:

Het spoelen werkt perfect, hij stond op 30 seconden. Maar ik heb lucht en lucht en lucht. Dus ik denk, 120km/h, ppo aan, 80 ppo uit.

Plus elke keer 30 seconden spoelen. Ik stap vanmiddag uit het werk in de auto, snif snif Dat stink, dat is diesel :oops:

Ik had de ppo tank volgespoeld, er lag een beetje op de tank, en een klein beetje tegen de rugleuning (plastic pfieuwww).

Blijkt later dat mijn Hardy lucht trekt op de pomp, waar de thule op de pomp zit. Kl#t& ding dus. Lucht was er nooit uitgespoeld.

Tim
  • edited April 2007
    DELETED
    edited April 2007
    Alweer...

Ik kreeg m'n Hardy maar niet goed aan de gang, hij tikte wel, maar geen flow. Toch liep de auto wel op ppo?????

:oops: retour en aanvoer omgewisseld met de pomp overhaul :oops:

Ik word langzaam promateur af, bloody noob....

Tim
  • atjongatjong PPO Addict
    edited May 2007
    Gisteravond ben ik bezig geweest om het ledje in mijn handschakelaar zo te schakelen dat ie aangaat als de elektrische verwarmer aan het verwarmen is en uitgaat als de temperatuur bereikt is. Daarvoor heb ik een extra draad getrokken van de bi-metaalschakelaar naar het interieur toe. Na aansluiten ging het lampje bij het omzetten van de schakelaar maar heel kort aan en meteen weer uit :?. Een paar keer geprobeerd, telkens hetzelfde.

Toen heb ik de verwarmer een tijdje aangezet en ben gaan voelen of die warm werd. Niks; ijskoud. Totdat ik mijn vingers verbrandde aan de bi-metaalschakelaar. Wat blijkt nu? Ik heb met mijn duffe hoofd vergeten om de schakeldraad voor de relais aan te sluiten waardoor de plusdraad van de auto via de bi-metaalschakelaar en de handschakelaar meteen werd doorverbonden met de min :oops:. En heet dat alle draden werden! Gelukkig leek er niks doorgebrand te zijn en werken de relais en het ledje na opnieuw aansluiten nu wel goed.

Het viel me wel op dat zelfs bij een rit van een uur bij een buitentemperatuur van 19 graden het lampje nooit uit gaat. Zou mijn bi-metaalschakelaar beschadigd kunnen zijn hierdoor?
    edited May 2007
    Gisteren reed ik naar het inzamelingspunt voor de lege PET-flessen die ik op de meeting heb gekregen. Plotseling begint de motor te haperen en valt volledig stil. Bij opnieuw starten hoorde je de startmotor gaan, maar de motor sloeg niet aan.

Ik heb vervolgens in mijn eentje de auto 200 meter geduwd naar een veilige plek.

Wat bleek......de PPO-tank was leeg :oops:

Gelukkig had ik nog een kannetje PPO bij mij :)
  • atjongatjong PPO Addict
    edited June 2007
    Ik ben gisteren effe weggelopen tijdens het vullen van de jerrycan uit de vaten en vergat hem vervolgens. Toen ik 2 minuten later terug kwam lag er een enorme plas olie in de schuur en een net zo grote plas erbuiten in het steegje. Ik denk dat ik 50 liter kwijt ben geraakt. Stupid me :). Ik heb er 2 zakken opvulzand op gegooid en heb dat een tijdje in laten trekken.
    image
    image
    Een echt vetplantje :).

Daarna het zand zo goed en kwaad als kon weer weggeschept en de resterende olie naar een rioolputje gespoeld met heel veel water. Een dag later is het redelijk opgedroogd, met een beetje donkere vetkleur op de stoeptegels.
    image
    image
    image

Wat heb ik geleerd? Nooit meer weglopen met het vullen van de jerrycan :).
    edited June 2007
    Mijn rubberen afdicht ring van mijn 140 liter tank was in de tank gevallen. Vervolgens moest ik tot ver boven mijn ellebogen met mijn arm de APO tank in. BAH!

image
    Shot at 2007-06-30
    edited July 2007
    Grrrrr,

Voor de derde keer achtereen een Saxo die niet wil trekken, stotteren....

Weer die tank leeg.

Tim
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Stokers,
    Afgelopen Zaterdag was het ook bij mij prijs, op weg naar Concert at Sea, Drechttunnel door en inhouden met die brandweer bus.
    Nog de afslag kunnen nemen, maar na het stoplicht was het helemaal over.
    Even de motor kap eraf gehaald en ja hoor, een stuk lucht voor mijn brandstof pomp. Natuurlijk geen gereedschap en PPO meuk bij me dus de ANWB gebeld. Na een uur kwam ie pas en je raadt het al mijn voorfilter was compleet dicht, en dat na 2000 Km APO. Het probleem is waarschijnlijk veroorzaakt omdat ik de APO vanaf de onderkant van mijn IBC aftap, en zodoende het evt bezinksel meteeen meeneem.
    Ga toch eens kijken om een tap vanaf boven te maken net zoals Tim.

PS. De wegenwachter vond het wel leuk dat ik hierop reed, bovendien de 207 was een auto waar ie ook nog wat aan kon doen, een echte ouderwetse diesel.

Groet,
    Ingmar
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Ik kom net van onder onze Evasion uit...

Conclusie 2 bouten van de versnellingbak ontbraken, een stond los.
    Dat verklaarde de rare geluiden van de taatslager van de drukgroep, en de vervelende werking van de koppeling. Het metallische geluid tijdens het starten is nu ook weer helemaal weg...

Gelukkig lag een van de twee ontbrekende bouten nog bovenop de versnellingsbak in een groefje, nu moet ik nog één bout zien te vinden...

Oplettende garagist dat we hier hebben :roll: :roll:

Zodadelijk duik ik er weer onder, ff al de rest van de belangrijke bouten gaan controleren dan maar :shock:
    edited July 2007
    Nu ja, als iemand twee uur geleden een videokamera bij zich had gehad hadden we nog kunnen lachen. We waren bezig mijn 300 L vrachtwagentank uit te spoelen met 5 L ZBO. Maar omdat ik de alleronderste stop lostrok uit het bezink- en aftap- gedeelte belandde de hele troep op de stoep.
    Dwz. op de stoep, op mij en op mijn kameraad.
    WHAhahaha jammer dat daar geen video van is: :wink:
    :D :D :D :D :D
    edited August 2007
    Ok, hier dus weer een van mij. Ik was zaterdagmorgen lekker vroeg klaar, dus snel naar huis vanuit omg Alkmaar naar Apodoorn. Ff uitproberen of dat nieuwe luchtfilter met nieuwe bakolie een beetje lekker loopt, tevens hoe hoog de koelwater temp komt met de nieuwe thermostaat.

Ging lekker, 160/170, kwartiertje vol kunnen houden. Kom bij Apeldoorn, ff netjes 120 rijden om beetje af te koelen (KW was tegen de 95/100), inhouden, rijden, inhouden. Huh, dat kan toch niet?? Ik had nog bijna een halve tank 130 km terug met 50% dino, dus ik zou tot het lampje moeten kunnen rijden. Kom beneden aan de afrit, nog een keer inhouden, dus ik nog doorrijden, midden op de weg, motor uit.

Dusssss. Ik lopend naar huis (2km), jerrycan vol laten lopen, gieter mee en op de fiets terug. Meteen maar ff m'n brandstoffilter vervangen (AUW, HEETTTTT), ik moest toch ontluchten.

Moraal van het verhaal: haastige spoed is zelden goed. Ik was uiteindelijk een kwartier eerder thuis dan normaal, terwijl ik ruim een uur eerder was vertrokken en flink hard had gereden.
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Hihi, ik heb ook nog een flater :)

Toen ik enkele weken geleden bij ook jan was wilde ik iets laten zien aan het koelreservoir :)

El dumbo tjorque schroeft er zo maar even de temperatuursensor uit zonder eerst de druk af te laten...

Sssssspppprrrrt! Ik hing helemaal vol koelvloeistof... Omdat ik m'n mond ook net open had om iets te zeggen kon ik gelijk proeven hoe vies dat spul was! :)

Gelukkig wordt het koelwater nooit superheet en was de straal niet te heet om me pijn te doen...
Sign In or Register to comment.