Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Pimp de bus

CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
edited September 2011 in Volkswagen, Audi, Seat, Skoda
Nou eindelijk heb ik mijn 2-tank systeem klaar bestaande uit
2 tanks,
2 sirai 3-2 kleppen,
ww,
ppo-filter,
megaberg aan verschillende slangen, slangpilaren, slangklemmen etc. en een hoop geduld en tijd. Ik ben zo'n 9 maanden geleden begonnen met het bijmengen van zbo bij de diesel maar omdat dat toch niet zo beviel wou ik graag een 2-tank systeem, en dat heb ik dus nu.
Gisteren voor het eerst geprobeerd over te schakelen maar de motor of pomp had er toch wat moeite mee. Vandaag voor het eerst de motor goed warm gereden en daarna de snelweg op en overschakelen die hap!
Tralaaa; niet te geloven maar het vehicel bleef gewoon rijden!
Ik heb nog niets geisoleerd maar de ingangstemp. aan de pomp is en blijft 70+, ook bij 90 kmh.
Nu is het wel vreemd dat na terug schakelen op diesel het toch een hele tijd blijkt te duren voor de motor weer normaal draait, want hij heeft er toch een beetje moeite mee.
Ook bij lage toeren heeft ie moeite, heeft zelfs de neiging om af te slaan (en is ook al een paar keer afgeslagen) maar als het toerental stijgt sprint hij er in eens als een pijl uit de boog vandoor.
Zou dat aan een gammele pomp liggen? Gammele verstuivers?
Het volgende dat ik ga doen is de inspuitleidingen isoleren.
Fotoos volgen nog. Ik heb toch niks geisoleerd dus je kunt alles zo zien.
«13

Comments

  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    En oh ja, ondanks dat ik een half jaar geleden met mijn grote bek nog meldde dat als je handig bent je voor zo'n 150 E klaar kunt zijn, meld ik nu nederig dat het veel duurder is uitgevallen, hier is een lijstje:
    2 Sirai 130 E
    ww + andere draad in laten tappen 90+30= 120 E
    slangen, pilaren en de hele bups naar schatting 100 E
    Kom ik toch op een vlotte 350 pleuri uit.
  • BurnIt PPO Master
    edited April 2006
    Kun je eens beschrijven hoe je hebt aangesloten?

    Je kan wel een in gaande brandstof temp hebben van 70 graden, maar als de retour b.v. maar 30 graden is, heb je een behoorlijk verlies intern in de pomp. De brandstof die dan wordt ingespoten is dan ongeveer 30 graden. Dat kan b.v. al het bokken en afslaan verklaren. (met een warme motor en op toeren zit je misschien net op de grens)

    Heb je alles in een lus aangesloten? Ook de diesel? Zo ja, dan zul je al kilometers van tevoren moeten terugschakelen.


    Onderdelen bestellen is het makkelijkste gedeelte, het inbouwen/testen/optimaliseren is het meeste, maar ook het leukste werk.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006

    Je kan wel een in gaande brandstof temp hebben van 70 graden, maar als de retour b.v. maar 30 graden is, heb je een behoorlijk verlies intern in de pomp.

    Daar heb je gelijk in. Ik zal zsm de retour meten.
    Het systeem is doodeenvoudig: in de aanvoer een klep en in de retour een klep.
    De route voor ppo: ppotank - ppofilter - ww - aanvoerklep - inlinefilter - pomp - retourklep - ppotank.
    Route voor diesel: dieseltank - dieselfilter - aanvoerklep - inlinefilter - pomp - retourklep - dieseltank.
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    Beste Carlo,

    Eindelijk weer een PPO ér die er tegen aangaat, daar hou ik van.
    Kennelijk had jij ook het probleem van een drastisch te kort aan verlopen, slangpilaren, slangenklemmen, leidingen en tijd.

    Het eerste wat ik je kan adviseren:

    Regel ander vervoer, ... haal je verstuivers eruit .. stuur ze op naar Nero.
    Als Nero niet kan moet je naar een hollandse specialist.

    LAAT NOOIT DE GARAGE JE VERSTUIVERS VERNIEUWEN !!

    Dat kost teveel en ze kunnen er niets mee, als je verstuivers te reinigen zijn doe dat en laat meteen de druk aanpassen ?

    Mijn Iveco liep echt beroert, er zijn momenten geweest dat ik hem al had afgeschreven.

    nieuwe filters hielp weinig
    nieuw luchtfilter hielp weinig
    nieuwe gloeiplug hielp wel met starten .. wegrijden kon dan de eerste minuten niet op diesel.

    nieuwe verstuivers ... ik rijd met een nieuwe Iveco .!!!

    Verbruik is door alle handelingen van 1:6 naar 1:9 soms 1:10 gegaan.
    heeft weinig met PPO te maken dacht ik zelf.

    Dus er is hoop Carlo ..

    Dig them out clean them ultasone.

    Drappie
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    Zonder fotos kunnen wij niets zien noch leren .. minder in ieder geval. :wink:

    Ik ben persoonlijk benieuwd naar je getapte WW ?
    Waarom ?
    Bij wie ?
    Foto ?

    hehe ..


    Carlo als je hulp nodig hebt ( mag heus wel gratizzzz hoor !!) kom ik graag een keertje een paar uurtjes assisteren bij je !

    (toch de beste manier om de meeting erin te houden !!)
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    ww had buitendraad, heb me laten overhalen daar binnendraad in te laten tappen teneinde kleinere slangpilaren te kunnen monteren omdat ik weinig ruimte had. Had ik nooit moeten laten doen, allemaal staalspaanders in de ww en zo en ook nog eens 30 E armer.
    Maar ja, aldoende leert men...
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    imagePPOtank tegen het kopschot
    imageOverzicht
    imageAanvoer
    imageRetour
    image2 wipschakelaars voor omschakeling.

    Voor de duidelijkheid, diesel blijft koud, ppo word heet. Gisteren nog eens testgereden. Pompingang word 70+. Pompuitgang word 70. Dit alles zonder isolatie (buitentemp. ong. 8 gr.).

    Zoals jullie kunnen zien is mijn retourslangetje leeg, dwz. er zit lucht in. Ik moet nog uitzoeken hoe dat kan, want dat kan niet kloppen. De diesel loopt gewoon terug naar de tank, dus hij moet ergens lucht zuigen bij de pomp.
    Gelukkig is de middag nog lang, als ik niet te lui ben (ik moet ook nog andere dingen doen) lig ik straks weer tussen de slangen te worstelen!!
    :D :evil: :D
  • apktje PPO Burner
    edited April 2006
    Beste Carlo,
    Controleer even of de aansluitingen van de retourklep goed zitten.( heb dezelfde fout gemaakt)
    1=retour van pomp
    2=retour ppotank
    3=retour dieseltank

    Ik denk dat je 1 en 3 omgedraaid hebt, als je ppo schakelt (1-2) dan sluit de klep doorgang 3-1 niet af. Met andere woorden je kan de klep alleen gebruiken in de stroomrichting van 1 naar 3 (en niet andersom).

    Groet APKtje

    Van het concert des PPO krijgt niemand een program!
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    Yo Carlo,

    Ziet er strak uit, je timmert er lekker stevig tegen aan.
    Ik ben geen voorstander van je 2de tank, maar dat wist iedereen al.
    Gelukkig kan jouw bus wel een druppie ZBO verwerken.

    Maar vooral als de retours omgedraait zijn kan je tsunamies verwachten.
    APK zal dat wel goed gezien hebben, ik heb mijn slangen bewust omgedraait.

    Dus met stroom klep open op APO .. zonder stroom klep dicht op diesel.

    Of ik er blij mee ben .. niet echt.
    Ga morgen alles weer terug zetten naar de normale bouwtekening.

    Carlo jij hebt de perfecte plek voor een paar mooie VDO klokken !!

    Use them i would say.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    Dat verhaal met retours snap ik niet. Als je 1 en 3 omdraait zal er een slang afspringen???

    Ik ben geen voorstander van je 2de tank, maar dat wist iedereen al.

    2e tank komt nog een afsluitkraantje tussen.

    Carlo jij hebt de perfecte plek voor een paar mooie VDO klokken !!

    Wat dacht je hier van:
    image
  • apktje PPO Burner
    edited April 2006
    Beste Carlo,

    Ik bedoel te zeggen dat als je je pompretour op aansluiting 3 aansluit, de klep niet goed afsluit. Hetgeen misschien verklaart waarom je geen retour hebt. Dus hoe je ook schakelt stroomloos op diesel of stroomloos op ppo: retour van de pomp moet op 1 .

    Groet APKtje
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    Beste Carlos,

    Eerlijk gezegd ding jij nu direct mee voor de ubermeister titel.
    Het maakt voor deze titel niet uit wat voor voertuig je hebt het gaat om de fotos, het verhaal, de energie en ppo kit.

    Dus Carlo ga zo door ...
    Ik zelf zit nu in een total makeover ... uuhh ja ik begin weer semi- opnieuw.

    PPO kits tunen is namelijk topsport !!

    Succes ...

    Drappie
  • BurnIt PPO Master
    edited April 2006
    Leuke klokjes, ik gebruik ze zelf ook. Alleen de equus heeft bij mij een andere schaalverdeling.

    Die capilaire klokjes werken erg goed, het nadeel van die dingen is echter dat ze een massief koperen draad hebben, en dat de lengte ervan maar beperkt is. Het tweede nadeel is dat ze geen verlichting hebben, en in het donker dus niet af te lezen zijn.
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    Q BurnIt,



    Hoi,

    Bedoel je dan de Equis klokken ?
    Wat is capilair Burn It ?

    Drappie
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006

    Hetgeen misschien verklaart waarom je geen retour hebt.

    Hoe kom je erbij dat ik geen retour heb? De retour werkt goed alleen hij trekt ergens lucht.
    Burnit, hoe is jouw schaalverdeling dan?
  • apktje PPO Burner
    edited April 2006
    Beste Carlo,

    Ik kan nog niet quoten, maar je schreef mijn pporetourslang is leeg, er zit lucht in. Dat je geen retour hebt daar bedoelde ik mee, dat geen ppo door je pporetour hebt.
    Get the point, ik probeer je te helpen door aan te geven dat je de aansluitingen van de klep even moet controleren, omdat je ze verkeerd kunt aansluiten.

    Groet APKtje

    Zo als een PPOer thuis tankt, tankt hij nergens!
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    Okay, ik get it, maar de aansluitingen zitten wel goed, alleen hij trekt nog ergens lucht. Ik heb vanmiddag bij warme motor nog eens alle slangklemmen nagetrokken maar de retour blijft schuimig. Dus denk ik dat hij nog ergens lucht trekt.
    Als ik op ppo rijd word het tankje achterin binnen een half uur in zijn geheel warm, dus nog even de temperaturen in de gaten houden en eventueel een derde klep bestellen.
  • BurnIt PPO Master
    edited April 2006
    Waar bij jou de 50 staat staat bij mij 40 en 100 = 80 en 120 = 100 graden.

    Jij hebt volgens mij de olietemperatuur meter i.p.v. de koelwatertemperatuur. De schaalverdeling is dan iets minder gunstig maar maakt verder niet veel uit.

    Dat je retour schuimt is niet zo erg, het is idd lucht in de leiding, maar zelfs met een retour recht naar de tank duurt het lang voordat het HELE systeem luchtledig is, zodat schuimvorming niet meer optreed.
    (ik weet niet hoe erg het schuimt natuurlijk)
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    Schijnbaar schamper schetsend schematisch schimmig schrompelend scheef schemaatje schrijven:
    image
    Scheidsrechter schonk schilder schertsend schone schoenen.
  • apktje PPO Burner
    edited April 2006
    Beste Carlo,

    Goed bedacht kleinere diameter voor warme ppo. Bij halvering van de diameter wordt de snelheid vier maal zo hoog, waardoor de ppo minder tijd heeft om af te koelen.
    Echter de weerstand neemt ook kwadratisch toe. Dus smalle leidingen zo kort en zonder bochten houden.
    Wat optimaal is, zal voor iedere auto weer anders zijn (10-8, 10-6).
    Het idee is perfect.


    Groet APKtje


    Zijn diesel rijders nou zo dom, of zijn ppo-ers nou zo slim??? (met dank aan van Gaal) :lol:
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    Zo leeg ik de flesjes:
    aluminium hoekprofiel door het handvat van een krat gestoken.
    17 in een keer, geholpen door een paar biertjes :D
    image
  • hendrik PPO Newbie
    edited May 2006
    even als aanvulling wat meetgegevens, ik heb een temperatuurvoeler op de inspuitleiding (VW Passat TD 1992) gemonteerd en geisoleerd. De wvo/dino mix die via een platenwarmtewisselaar toch vrij snel wordt opgewarmd (de toeveor naar de pomp is vrijsnel warm)raakt zijn warmte aan de koude brandstof pomp blijkbaar weer kwijt. Het duurt wel 25 km voordat de inspuitleiding tot ca 70°C is opgewarmd. eigenlijk wel logisch: de overflow aan brandstof moet de warmte voor de hele pomp leveren, en dat duurt wel even. iets om bij twee tank systeem in de winter rekening mee te houden.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006

    even als aanvulling wat meetgegevens

    Aanvulling waarop :?:
  • edited May 2006
    DELETED
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    Even een updeet;
    mijn retour werd werkelijk 90+. Omdat ik maar een ppotank van 28 L. heb en hij achterin staat en de retourleiding zo kort is komt de ppo met 80 gr. terug in het tankje en is de hele tank na 1/2 uur 80 gr.
    Uiteindelijk zal de pomp ingang 95 gr. worden, net zo heet als het koelwater.
    Nu is de pomp grotendeels van metaal en metaal kan hoge temp. hebben. Maar er zitten ook rubbers in en weet ik niet wat nog meer. Bovendien krijgt de pomp als ik overschakel ineens koude diesel te verwerken. Temp.shock :?: :?: :!:
    Daarom heb ik een wwbypass gemaakt van twee slangen en een kogelkraan. De kogelkraan is traploos in te stellen en daarmee ook de temp van de ppo. Straks proefgereden en de temp ingeregeld op een relaxte 68 gr. :lol: Schema en foto volgen nog.
  • BurnIt PPO Master
    edited May 2006
    die temp shock valt wel mee. Het vermengt rustig, dus de temp zakt ook vrij geleidelijk.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006

    Het vermengt rustig, dus de temp zakt ook vrij geleidelijk.

    Dat klopt ja, maar toch word er diesel van 10 gr toegevoegd aan een pomp van 95 gr. Ik neem liever zo weinig mogelijk risico :roll:
  • BurnIt PPO Master
    edited May 2006
    Zowiezo is je slang ook 95 graden. gooi je daar koude diesel doorheen verwarmt de slang de diesel.

    Je moet het vergelijken met een kopje heet water, waar je met een dun straaltje koud water in giet. Het kopje is dan echt niet direct koud, de temperatuur zakt heel langzaam.

    Een temp shock krijg je als je een emmer koud water over je pomp heen giet.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Vanmorgen was de APK met roetmeting.
    Vorig jaar met diesel was hij 2,9.
    Vanmorgen op PPO 0,9.
    Ik moet wel een paar kleine dingetjes doen en dan kan dit fritkot weer een jaar vooruit :!: :D
  • edited January 2007
    DELETED
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007
    Ik gooi de flessen leeg in mijn tankje en van daaruit zet ik de flessen terug in de doos. daarna laat ik ze helemaal uitlekken mbv. het Alu-profiel.
    Het filter? Ik heb nog geen verwarmd filter gevonden. En ik heb nog steeds lucht in m'n systeem. Dat wil ik eerst eens oplossen...
    Gr Carlo
  • edited January 2007
    DELETED
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    De pomp met Startpilot inspuiten :?: Hoe moet dat werken dan?

    Vandaag eindelijk de moed gehad om die koleretank vanondermijn wagen te laten zakken teneinde de slangaansluitingen te controleren. Was laatst met een vriendin op kamerjacht hier in Venlo en we stonden om de 500 m. stil :evil: omdat de motor ermee ophield Zoveel lucht trok die.
    Ik had een 10 mm. slang op een 8 mm. aansluitnippel. Heeft het een jaar gedaan maar ik kreeg er uiteindelijk dus toch teveel problemen mee.
    Nu zit er netjes een 8 mm. slang met een verloop naar 10 mm.

    Starten duurt toch nog te lang. Volgens mij heeft de retour er ook mee te maken. Daar zit nog zo'n doorzichtige slang op die je niet fatsoenlijk kunt aantrekken. Wil ik zo snel mogelijk vervangen door ouderwets goed rubber.
    Voor de rest zit nu bijna alles vast niet met teflon maar met dat andere spul uit die stift (ben ff de naam kwijt).
    Groeten Carlo
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    OK Carlo,

    Je hebt nu al al maanden last van een slecht lopende motor.
    Ik heb alle opties ondertussen voorbij zienkomen, zuigerveren en versleten plunjers.

    Wat heb je nou precies met je originele LT tank gedaan ?

    Afgekoppelt en op de grond gelegt zodat je goed overzicht had om alles door te blazen en te zoeken naar proppen en knikken alles goed gecontroleerd ?
    De aanzuigkorf meteen verwijdert ? Aanzuigbuis getest ?
    Tank meteen gereinigt ?
    Retourbuis gecontroleerd ?

    Andere leidingen meteen getrokken en toen een voor een de leidingen vervangen voor zachte rubberen slangen ?

    Als dit geen oplossing brengt Carlo dan mag je me mijn Inca lenen en de LT achterlaten want ieder probleem is optelossen is een kwestie van tijd en poen !!

    Drappie vind dat Carlo genoeg heeft geleden en dat het hoog tijd wordt een een ander soort post afkomstig uit deze topic.


    Hij doet het !! Het is opgelost !!



    Geen knikken ?
    Geen proppen ?
    Als een bypass goed werkt dan MOET een van bovenstaande punten het zijn.

    Retourbanjo vervangen ?

    OK Carlo succes ermee ...

    PS: Stond ie op de brug ?

    Drappie
  • edited February 2007
    DELETED
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    De aanzuigbuis getest? Wat bedoel je daar mee?
    Ik denk dat de aanvoer en retour van diesel nu wel OK is. Morgen vervang ik die laatste doorzichtige slang, kijken hoe hij dan gaat. De tank heb ik een jaar geleden schoongemaakt. Een korf zit er niet in. Ik zag wel dat de aanvoerslang (twee jaar oud) lichtelijk barstjes vertoont anders vervang ik die ook nog. We klooien gewoon verder desnoods met Startpilot op de pomp. Morgen verder. :mozilla_undecided:

    ff 20 seconden de dino aanvoer kogelkraan dr bij openzetten

    Dit had ik ook maar niet meer sinds ik de PPOverbindingen allemaal met Loctite heb gedaan.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    lek in pomp werkt alleen in het hogedrukgedeelte met startpilot.
    Anders niet (heb dat vorige keer niet duidelijk genoeg vermeld).


    Kun je niet druk steken op je brandstofcircuit? zo'n 1,5 bar?
    Dan zie je misschien al lekken?

    Heb je al eens de pomp rechtstreeks op een vaatje diesel aangelsoten? Zonder filter end... gewoon rechtstreeks zuigen uit vaatje dat je boven motor opstelt.
    Dan weet je of je gedeelte voor de pomp deugt of niet.

    Groeten,
    Nero
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Dat heb ik gedaan; hij start dan binnen een omwenteling.
  • edited February 2007
    DELETED
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    neen Pjotter, dat werkt niet. Helaas.
    Enkel bij 1 bepaald lek in het hogedrukgedeelte, waarbij lucht wordt gezogen.

    Andere lekken moet je zien aan de buitenkant hé.
    Lucht zie je aan de belletjes.

    Groeten,
    Nero

    Als de motor luchthapt op een niet toegestane plaats, dan helpt dit wel.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Nero, als ik het brandstofsysteem onder druk zet waar moet ik de klemmen zetten :?: :?:
    Heb je geen stap voor stap instructie voor een arme LT-rijder?
    :D :D :D
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    carlo : Eerst beginnen met een vaatje diesel rechtstreeks op je pomp aan te sluiten. Geen filter. Hang het vaatje op. Zo loopt de diesel vanzelf in de pomp, ook al werkt de inwendige opvoerpomp niet goed meer.De retour van pomp (en verstuivers) keer je met darmpje ook in dit vaatje terug.
    Zijn er hiermee geen problemen (na minimaal 1 nacht te laten staan en 's morgens opnieuw te starten!!) , dan weet je dat je de problemen VOOR je pomp moet zoeken. Zijn er wel al problemen met het vaatje, dan is het je pomp die problemen heeft.

    De leidingen VOOR je pomp kun je gewoon onder druk zetten met compressor en regelventiel. Steek eventueel druk op je tank en dop de tankontluchting af. Dan staat het volledige circuit onder druk.

    Groeten,
    Nero
  • ook jan PPO Burner
    edited February 2007
    wij hebben net een tweedehands LT 6cylinder camper gekocht.
    de mercedes jeep moest dus weg, want drie auto's voor een gezin is er wel over.
    de mercedes G heeft welgeteld 15 minuten op kapaza gestaan? 1500 euro was blijkbaar te weinig?!

    enfin , na de golf nu de LT met audi motor.
    ik denk dat het de zelfde is als die van carlo.
    we zullen dus maar niet te entousiast zijn , of wat ?carlo?
    hij heeft wel een machtig koppel, die motor, ofwel ligt het aan de korte versnellingen.

    ben het ombouwen voorlopig wat beu, de golf staat ook nog niet op punt(luchtzuigen bij het snelspoelen), dus ik ga eerst beginnen met bijmengen.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    miljaarde!!
    Een merc G voor 1500 euro!!
    Had ik dat maar geweten, dan was hij nu van mij! :cry:

    nero
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Ho even! had deze post nog niet gelezen. Je hebt dus een LT gekocht! Proficiat en welkom to the klup! Audimotor? Ik dacht dat die van mij van VW zelf is. 6-cyl D-turbo 2,4 L. Model 1G. Ben wel benieuwd wat jij hebt. Binnenkort inspectie door Obersturmbahnvolswagenfuhrer Der Carlo :!: :D
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Deze heb ik ook van de sloop:
    image
    image
    En wat doet deze sukkel?: Hij draait die vier zwarte schroefjes er uit en mikt er meteen éen in het afvoerputje ! (daar zit nu die blanke)
    WHAHAHAAhaha PRRRRRRT
    Hij trekt 9 A dus is 108 W.
    Volgens mij kan hij zó op een filter zonder geplaar. Afgelopen met PPO die niet door het filter wil (hopelijk)
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Gewoon even je zwanenhalsje losschroeven en je hebt hem weer terug :)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Ha!

    Die ken ik, zit standaard op de opel combo, dus waarschijnlijk ook op de andere modellen met een 1,7 ongeblazen diesel. Kun je ook kopen €€€ bij monopoel.

    Die bij de combo van m'n maat doet ie het niet meer, of veel te weinig.

    Tim
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Goeie koop man ...

    Ik wil er ook 2 ...

    :lol:

    Drappie
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Kan goed dat hij van een Combo komt. Ik heb hem nu geïnstalleerd met een relaistje en hij doet het prima. Hij hoeft er alleen voor te zorgen dat de PPO makkelijker door het filter gaat en daarvoor voldoet hij.
Sign In or Register to comment.