Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Kadett 1989 naar de filistijnen

jantc PPO Newbie
edited June 2006 in Opel
Ik heb nu 16.000 km gereden in een Kadet uit 1989 en het percentage ZBO langzaam opgevoerd. Tot voor kort reed ik op 75% zbo. Startte prima met 3x voorgloeien en reed ook uitstekend. Zonder aanpassingen en zonder extra verwarming. Helaas heeft gister de brandstofpomp het begeven. Kennelijk kun je zonder verwarming toch niet ongestraft met die hoge percentages ZBO rijden ook al lijkt alles goed te gaan.
Nou ja, maar proberen een andere pomp te krijgen en dan met minder zbo rijden of auto maar naar de sloop brengen en iets nieuws beginnen.
Zou natuurlijk ook hebben kunnen gebeuren als je op pure diesel rijdt want pompen kunnen altijd een keer kapot gaan maar ja, de dikke brandstof zal het slijtageproces wel versneld hebben. Kadettje heeft er al 285.000 op zitten.

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    Zoals op dit forum op veel plaatsen staat te lezen is onverwarmd op meer dan 50% rijden vragen om problemen. Waarschijnlijk heeft die 75% je brandstofpomp de nek omgedraaid.

Overigens denk ik dat je het beste op zoek kan naar een andere auto. Ik denk dat een brandstofpomp meer kost dan dat die auto nog waard is gezien leeftijd en kilometerstand. Reken in elk geval op teminste een 500 euro voor een pomp van de sloop. Een nieuwe kan wel 2000 euro kosten.
  • §teven§teven PPO Burner
    edited April 2006
    Die prijzen vind ik wel erg hoog! Ik weet niet hoe het bij de Opels is, maar ik heb een 2e hands Boschpomp liggen uit een Megane. Gevonden op Marktplaats en gekocht voor 4 tientjes. Dus ik zou zeggen: struin i-net eens af (ook www.onderdelenzoeker.nl) en als je echt niks kan vinden, weg met die auto en een andere kopen.

Feit blijft dat 75% zonder aanpassingen problemen op gaat leveren.
  • edited April 2006
    DELETED
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    Mijn Corsa is van 1988, Bosch pomp. Zonder aanpassingen gaat hij stotteren bij 50% zbo, maar 60/40 (dino/zbo) gaat prima. Zou het blok van die Kadett anders in elkaar zitten dan die Corsa van mij, omdat je zonder aanpassingen 75% hebt gereden?
  • jantc PPO Newbie
    edited April 2006
    Ik heb geen idee of die Corsa anders in elkaar zit. De Kadett reed echt prima op 75%. Ik was zelfs van plan nog verder te gaan ware het niet dat de pomp het opgaf.
    Ik heb geprobeerd een 2ehands pomp te krijgen en zowaar reageerde een demontagebedrijf dat ze er een hadden maar helaas brak bij demontage de as af en belde ze dat ze er dus wel eentje gehad hadden maar nu niet meer. Helaas.
  • edited April 2006
    DELETED
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    [quote=§teven]Die prijzen vind ik wel erg hoog! Ik weet niet hoe het bij de Opels is, maar ik heb een 2e hands Boschpomp liggen uit een Megane. Gevonden op Marktplaats en gekocht voor 4 tientjes.

Dat valt mij dan wel weer erg mee. Ik had eens bij de plaatselijke sloop geinformeerd en daar gaven ze me die hoge prijzen op.
  • ooijenm PPO Newbie
    edited June 2006
    smul said:

Mijn Corsa is van 1988, Bosch pomp. Zonder aanpassingen gaat hij stotteren bij 50% zbo, maar 60/40 (dino/zbo) gaat prima. Zou het blok van die Kadett anders in elkaar zitten dan die Corsa van mij, omdat je zonder aanpassingen 75% hebt gereden?

hey jouw corsa heeft waarschijnlijk een isuzu blok en dat is een klote blok om mee op olie te rijden.....

en verder heb ik zelf met een kadett meer dan een ton op vrijwel 100% ppo gereden, beetje diesel tegen de schimmel en gisten van de olie.

was een 1700 met bosch pomp, verwarmd filter.
Sign In or Register to comment.