Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

isolatie 'warme' leiding.

KakelbontKakelbont PPO Burner
edited April 2005 in Algemene Techniek
Omdat mijn warmtewisselaar aan de rechter kant van de motorruimte zit en de pomp aan de linkerkant koelde de warme brandstofleiding nogal af door rijwind naar mijn idee.

Nou liep ik vandaag in de garage te rommelen en toen kwam ik zo'n ouwe stuurhoes tegen van mijn vorige AX.

Jeweetwel, zo een (maar dan zonder tweety):
image

Ik heb hem doorgeknipt en gebruikt om de warme radiatorslang en de warme brandsofleiding doorheen te laten lopen. Daarna met tiewraps vastgezet.

Hoppakee, verwarmde isolatie :P

Comments

• pjtimmer PPO Newbie
    edited April 2005
    Ik heb geen idee hoe goed jou oplossing werkt, maar het zal allicht helpen.

Wij gaan waarschijnlijk dit materiaal gebruiken:
    image
    en/of
    image
    en/of
    image

deze producten worden bijvoorbeeld gemaakt door:
    http://www.thermotec.com/
    misschien een tip voor iemand
    gr Peet
  • edited April 2005
    pjtimmer said:

Ik heb geen idee hoe goed jou oplossing werkt, maar het zal allicht helpen.

Wij gaan waarschijnlijk dit materiaal gebruiken:
    image
    en/of
    image
    en/of
    image

deze producten worden bijvoorbeeld gemaakt door:
    http://www.thermotec.com/
    misschien een tip voor iemand
    gr Peet

is dat niet een gigantisch dure optie?? bij een doe het zelf zaak kan je toch gewoon isolatiespul kopen voor verwarmingsleidingen? of zelfs oude doeken omwikkelen en tie wrappen kan een optie zijn (niet mijn keus, maar toch...)
  • edited April 2005
    yoeri said:

is dat niet een gigantisch dure optie?? bij een doe het zelf zaak kan je toch gewoon isolatiespul kopen voor verwarmingsleidingen? of zelfs oude doeken omwikkelen en tie wrappen kan een optie zijn (niet mijn keus, maar toch...)

alu-bubbelfolie wordt per rol van tig meter verkocht, kun je zo rond de leidingen rollen lijkt mij. En anders de dunste buisisolatie die je thuis rond de warmwaterleidingen doet?
  • edited April 2005
    Ik heb het vermoeden dat de thermotec en soort gelijke producten een iets wat betere isolatie bieden.
    De eerst genoemde, header wrap, is goed verkrijgbaar en niet al te duur.
    Zeker niet duur als je het op een oldtimer beurs koopt.
    iets van 30>50 euro voor 5 cm bij 15 meter.

Tuurlijk is de alunoppen rol goedkoper, maar is dat ook duurzamer?
    Hou ook rekeing met roestvorming van metalen leidingen.
    het was slechts een tip, wie weet is er iets veel beters en goedkopers(jute?)
    gr Peter
  • edited April 2005
    Peter, ik zou absoluut geen Jute nemen. Veel teveel kans op brandgevaar. Hout bijvoorbeeld kan al tot zelfontbranding gaan bij 75 graden constant.

Ik heb gewoon isolatiebuis gebruikt bestemd voor cv-verwarming en dat gaat prima.

Groet Mart
Sign In or Register to comment.