Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

DELETED

edited June 2006 in Olieen
DELETED

Comments

• Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    C 1000 franchisenemers betalen 47 cent ex BTW inkoop.
  • jaques PPO Burner
    edited April 2006
    besteld een aantal dozen goldsun a 59ct.
    Kan zoveel krijgen als ik wil.
    Bye bye aldi/lidl..
  • Marijn van D. PPO Burner
    edited April 2006
    Pjotter,
    Ik ben bang dat je best wel eens gelijk lan hebben.
    Het Jumbo verhaal van pas geleden (je weet wel de enige in Nederland die wel groot wou leveren voor 49cnt/L.)

De eerste paar ladingen moest gewoon geld bij van de Jumbo. Pas toen Michiel per pallets ging inkopen rechtreeks vanaf de fabriek (dus niet via hoofdkantoor) toen pas konden ze er 6 cent per liter winst op maken.
  • jaques PPO Burner
    edited April 2006
    waar ik het heb besteld is niet bij de jumbo en of dirk en of lidl en of aldi enz...
  • EdEd PPO Burner
    edited April 2006
    jaques said:

waar ik het heb besteld is niet bij de jumbo en of dirk en of lidl en of aldi enz...

Waarom zo geheimzinnig.......

Ed :idea:
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    Ja Jaques, waarom deel je niet met het forum ?
    Zoveel olie kan jij toch niet oprijden in je eentje ..

Enne € 0,59 is best wel veel ... ik meende dat € 0.49 erg in trek was de laatste tijd.

:wink:

:lol:

APO kost gelukkig maar € 0.40 per liter .... laat die ZBO toch staan ... !!
  • jaques PPO Burner
    edited April 2006
    59ct is toch echt niet zoveel als je vergelijkt dat de aldi en lidl duurder zijn.
    Het gaat om een buurtsuper vandaar dat ik liever niet de naam geef.
  • edited April 2006
    DELETED
  • Marijn van D. PPO Burner
    edited April 2006
    Pjotter,

pin me niet vast op die 6 cent! Ja ik weet wel 100% zeker dat ze op de eerste ladingen geen winst maakten. En later, toen ze dus echt groot in gingen kopen wel, zodra ik michiel weer spreek zal ik het hem nog even precies vragen.

groetjes M.
  • edited April 2006
    DELETED
  • edited April 2006
    DELETED
  • jaques PPO Burner
    edited April 2006
    pjotter said:

he jaques- als dat verhaal van marijn klopt,
    en de mangager van jumbo groningen lult niet uit zn nek?

dan kan jou buur (man) t super toch ook groot inkopen rechtstreeks van af fabriek.
    en gewoon per pallet na afspraak verkopen aan de ppo ers

zwolle lig gunstig voor meerdere ppo rijders.

het die man een stuiver winst per liter,
    en wij rijden de helft van de dino liter prijs.

doe maar ff je best,

doe m een dikke sigaar, of chanteer m, dat jij en je hele familie er geen boodschappen meer doen,
    dan gaat ie wel om.want daar zijn ze gevoelig voor die buurtsupers

de dealer van marijn zette 20000 liter om.

k denk dat regio zwolle t dubbele wel haalt.
    kan die man ook s lekker op vakantie .

we gaan t wel zien

grtn pjotter.

en uh- een flesje zbo maakt nog geen pallet vol.

zal volgende week eens even met hem in gesprek treden. Hij vond het al gauw heel goed dat ik bij hem kwam omzet!!
  • edited April 2006
    DELETED
  • jaques PPO Burner
    edited April 2006
    heb het inmiddels voorgelegd, maar hij wilde liever aan mij een kamerraad van mij leveren. Misschien nog een 3e maar niet meer.
    Dus sorry heren no go.
  • edited April 2006
    DELETED
  • edited May 2006
    DELETED
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    Ik heb vorige week 150 liter bij de Bas van der Heijden gekocht. Geen enkel probleem, 2 dagen van te voren even telefonisch besteld. Mijn Corsa achter bij het magazijn gezet en de manager heeft me helpen inladen, prima toch!

Ik zit alleen meer met een probleem met enkele overburen. Ik hoorde via via dat een van hun over mij bij de douane heeft geklaagd...Sindsdien zet ik dus mijn auto een paar straten verder op...jammer hoor die jaloezie
  • edited May 2006
    DELETED
  • Bart PPO Burner
    edited May 2006
    zou me geen zorgen maken: wat gaat de douane dan doen? Ik weet dat officieel je accijns moet betalen, maar is er al eens iemand beboet dan? Voor zover ik weet heeft de douane instructies on om geen actie ondernemen op PPO-ers.

Lekker volgieten voor hun huis op de stoep! ;-)
  • pieter PPO Master
    edited May 2006
    pjotter said:

ik ga binnenkort bonnetjes halen over de grens, als jij dr ook belang bij hebt stuur ik je een paar toe.

laat t maar weten .

grtn

\

Kun jij aan losse bonnetjes komen dan??? nou ik hou me aanbevolen voor een stuk of wat, liefst zonder datum dan.
    ........... je hebt van die mensen die alles weten te vinden :wink:
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    Lijkt mij niet zo'n probleem. Maar het mag natuurlijk niet... :lol: :lol:
    Of zijn er mensen die bonnetjes verzamelen?
  • edited May 2006
    DELETED
  • Henk THenk T PPO Burner
    edited May 2006
    Dan bedoel je vast zo'n Grote Gele tank, die achter het bedrijf staat daar in Dörpen.
    Heb daar ook al eens gekeken maar dat werkt volgens mij alleen met een pasje. Ik was er op een heel rustig moment en er kwam ook niet iemand anders tanken, van wie ik het pasje had kunnen gebruiken.
    Dus als je weet uit te vinden hoe het precies werkt wil ik het graag weten.

mvg Henk
  • edited May 2006
    DELETED
    edited May 2006
    Hoi Pjotter

Nee buren zijn we niet echt, ik kom uit de omgeving van Delfzijl.
    Maar we gaan af en toe richting Papenburg dan kan de vrouw wat shoppen.
    Ben toen een keer op zoek gegaan naar Räpsoil en vond het in Dörpen.
    Leek me een leuke mogelijkheid om een paar jerrycans te vullen maar dat ging toen niet door, helaas.

Ben wel benieuwd hoe het werkt met die pasjes, alhoewel ik nog een kleine 700 liter soya heb staan. Maar voor de bonnetjes zou het ideaal zijn. :D

mvg Henk
  • edited May 2006
    DELETED
  • edited May 2006
    DELETED
  • ook jan PPO Burner
    edited May 2006
    heb gisteren nog iemand gesproken die op gefilterde aflaatolie reed.
    gewoon gratis
    waar zijn we toch mee bezig?
  • edited May 2006
    DELETED
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited May 2006
    pjotter said:

tja dat is de keerzijde van de medailelle-jan

is niet goed ,maar ik begrijp zulke dingen wel.
    erger vind ik bv, dat sommige ppo aso s de lege flesjes zomaar ergens in de berm dumpen.

Ook kliko's op openbare parkeerplaatsen vind ik persoonlijk niet zo'n moreel verantwoorde actie. Wat is er mis met de eigen afvalcontainer?
  • BurnIt PPO Master
    edited May 2006

pjotter said:

erger vind ik bv, dat sommige ppo aso s de lege flesjes zomaar ergens in de berm dumpen.

Ook kliko's op openbare parkeerplaatsen vind ik persoonlijk niet zo'n moreel verantwoorde actie. Wat is er mis met de eigen afvalcontainer?
    Eigen afval container zit zo maar vol als je een gezin hebt. Dumpen in een openbare afvalbak is misschien niet zo netjes, maar daar kan ik nog wel begrip voor opbrengen.
  • edited May 2006
    DELETED
  • pieter PPO Master
    edited May 2006
    Nog even over die pomp in Dörpen, weten jullie dat de eigenaar een garagehouder uit Winschoten is en dat als jullie met je pin- pas tanken je wel bij hem in de administratie terecht komt.
    Dit kan natuurlijk een mooi alibi geven ( in Duitsland getankt!!) maar je staat waarschijnlijk wel met naam en ADRES in de boeken.
    Dus mocht er ooit een strengere controle komen weten ze meteen bij wie ze thuis even aan moeten wippen, of zie ik dit te somber :shock:
    Als je daar steeds je tank alleen maar vol gooit heb je een leuk alibi maar als je daar even een flinke voorraad gaat halen weten ze meteen dat je de tankhandeling thuis verricht en je dus nog even € 0.37 per liter moet schuiven.
    edited May 2006
    Hoi Pieter

Dus gewoon met eigen pinpas. Dat is gemakkelijk, en goed om te weten, kan ik dat de volgende keer eens proberen.
    En nee ik wist niet dat de eigenaar uit Winschoten komt. Weet je ook van welke garage?
    Waarom maakt de goede man geen reclame op dit Forum, er zijn toch genoeg mensen hier in het Noorden die op PPO rijden.
    En dat ik in de boekhouding kom maakt niet uit, heb toch ook al accijns aangifte gedaan. Dus bekend ben ik al :D

mvg Henk
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    [quote=Henk T]Hoi Pieter

Dus gewoon met eigen pinpas. Dat is gemakkelijk, en goed om te weten, kan ik dat de volgende keer eens proberen.
    En nee ik wist niet dat de eigenaar uit Winschoten komt. Weet je ook van welke garage?
    Waarom maakt de goede man geen reclame op dit Forum, er zijn toch genoeg mensen hier in het Noorden die op PPO rijden.
    En dat ik in de boekhouding kom maakt niet uit, heb toch ook al accijns aangifte gedaan. Dus bekend ben ik al :D

mvg Henk

maar als je in duitsland tegen 16% btw tankt, moet je in nederland toch ook geen verschil gaan bijpassen van 3% omdat het daar wel kan / goedkoper is... ?

anders zouden ze elke PPO-duits die ff over de grens komt moeten gaan controleren...
    edited May 2006
    Nee dat is ook niet de bedoeling. Maar ik heb in het verleden wel eens aangifte gedaan over zonnebloem van de Aldi.

mvg Henk
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited May 2006
    BurnIt said:

pjotter said:

Eigen afval container zit zo maar vol als je een gezin hebt. Dumpen in een openbare afvalbak is misschien niet zo netjes, maar daar kan ik nog wel begrip voor opbrengen.
    in de meeste gemeenten kun je ook een 2e kliko aanvragen
  • pieter PPO Master
    edited May 2006
    Henk, ik heb gezocht en gezocht maar kan het niet meer vinden.
    Eerder kon je via www.zoekopnummer.nl zo via het tel. of faxnr. achter de houder hiervan komen maar dat lukt me niet meer.
    Ik meende dat het een BMW-handelaar of dealer was, ik kan er via een kennis van mij uit Winschoten mischien nog wel achterkomen als je het graag wilt weten.
    Groeten Pieter
  • fritskefritske PPO Burner
    edited June 2006
    op www.spyderweb.nl en dan klikken op telefoonnummer, dan kan je nog zoeken op nummer.

groeten fritske
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006
    Jullie kopen dus allemaal frituurolie of iets dergelijks eetbaars en gieten het in de auto. Hoeveel kilometers ging dit al goed en is het een fabeltje dat je motor eraan gaat bij warmgeperste olie?
    Wat het aankopen in bussen betreft: Eigenlijk vind ik dit een beetje hypocriet. Je gaat op olie rijden om het milieu te ontlasten en dan ga je de plastic flessen bij het restafval dumpen? Bij ons in België is er zoiets als 'containerparken' waar je de legen flessen kwijt kan. Zo worden ze 100% gerecycleerd en het is maar evenveel moeite om één maal per week naar de containers te rijden als om ze ergens te gaan dumpen...

Greetz
  • Bart PPO Burner
    edited June 2006
    PE flessen zijn bij mijn weten 100% recyclebaar, dus zo erg is het nu ook weer niet. maar ik ben het met je eens dat je je doel een beetje voorbij schiet, tenzij het je ALLEEN om het geld gaat.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006

BurnIt said:

pjotter said:

in de meeste gemeenten kun je ook een 2e kliko aanvragen
    In mijn gemeente moet ik dus per keer dat ik de klep van de ondergrondse container opendoe 89ct betalen, er gaat ongeveer 40 liter afval in (1 normale vuilniszak die niet TE vol zit) dus dan wordt t al snel een dure hobby. Ik breng het gewoon naar de stort als ik weer een doos of wat leeg heb. Ik krijg elk jaar 300 kilo, dat zijn een hoop vuilniszakken en ppo-flesjes :)

Maar als het goed is, ben ik er binnenkort vanaf, want dan tank ik rapsöl in Duitsland. Er zit er een net over de grens bij Nijmegen/Groesbeek. Die heeft t voor 71 cent/liter
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006
    Neem eens een kijkje onder topic:

Vraag en Aanbod - inzameling ZBO en KZO flessen
Sign In or Register to comment.