Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

vrijstelling van accijns voor ppo

16op418 PPO Newbie
edited April 2006 in Wetgeving Belgie
hallo.
de kogel is door de kerk,volgens een artikel in het laatste nieuws
van 31 maart 2006 zou ppo brandstof vrijgesteld worden van accijns,
en dit met ingang vanaf 3 april 2006.
goed dat ze niet 1 april genomen hebben :wink: :D

Comments

• TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    16op418 said:

hallo.
    de kogel is door de kerk,volgens een artikel in het laatste nieuws
    van 31 maart 2006 zou ppo brandstof vrijgesteld worden van accijns,
    en dit met ingang vanaf 3 april 2006.
    goed dat ze niet 1 april genomen hebben :wink: :D

die zie ik toch liever bevestigd door een publicatie in't staatsblad of dergelijke dan in een krant... :roll:
  • Greggy PPO Burner
    edited April 2006
  • ook jan PPO Burner
    edited April 2006
    eerst zal ik als producent nog een hele administratieve rompslomp moeten doorworstelen vrees ik
    dat kan nog maanden duren want ik moet nog beginnen met aanvragen en niemand weet tot nu toe nog niet hoe.
    de minister zal het zeggen. maar wanneer?
    ik verkoop nu olie zonder factuur en beloof de mensen een fatuur te maken als ik weet hoe.
    ik moet eerst nog officieel de toelating (erkenning) moeten krijgen om ppo te verkopen waarmee taxvrij kan gereden worden.
    en mijn olie zal dan moeten voldoen aan nog te bepalen normen , die dan door allicht erkende labo's kan bepaald worden, alleen ik krijg nu al mijn olie niet ontleed op officieuse basis laat staan op officiele .
    waarom zou men zich ook haasten,
    erzijn maar een paar boeren in vlaanderen die olie ter beschikking hebben op dit moment, en dan nog in relatief kleine hoeveelheden
    ik verkoop nu aan 75 cent btw incl.
    (zal het olie 6% of brandstof21% zijn , ik weet het niet)
    ik moet wel zeggen dat de laatste week de vraag toeneemt.
    ik had zelfs een klant die 200 liter per dag nodig had(dumper)
    ik kan max 50 liter per dag produceren.

ik denk ook dat om mijn collega's massaal te laten overschakelen op olieproductie de prijs zal moeten stijgen.
    voor 75 cent doen de meesten het niet.
    spijtig mischien maar waar.

en dan haalt de regering op zn' sokken het beoogde doel.
    nl. rijden op taxvrije ppo zeer kleinschalig te houden.
    nichemarkt staat in de tekst van de EEG.

enfin we zien wel ,
    ondertussen amuseer ik me wel en dat is toch belangrijk in het leven , of niet?
  • susse PPO Newbie
    edited April 2006
    als de prijs stijgt tank ik gewoon terug diesel of haal fleskes van 2L in grote winkels....
  • ook jan PPO Burner
    edited April 2006
    ik ervaar inderdaad ook dat het milieubewustzijn van de meeste mensen eindigt vanaf het moment dat het geld of moeite kost.
    ook bij mij hoor,
    75 cent is nochtans een reeele prijs voor energie.
    de prijs kan alleen maar stijgen als ook de prijs van diesel aan de pomp stijgt. hoeveel de ppo onder de dieselprijs zal moeten blijven kan ik ook niet inschatten. 30 cent lijkt mij een minimum voor diegenen die voor het geld op ppo willen rijden.
    idealisten mogen mij altijd meer betalen.
  • susse PPO Newbie
    edited April 2006
    75 cent is ni slecht inderdaad
    maar de belgische staat kennende zullen ze proberen ppo net zo duur te maken als diesel en zo toch de volle pot aan accijnzen binnen te rijven

voor 75 cent kommekik met plezier tot bij u tanken zelle
  • 58willy PPO Newbie
    edited April 2006
    Hallo
    Ik heb vandaag naar de douane gebeld in Gent, men viel daar uit de lucht, men heeft daar nog niks ontvangen wat betreft het accijnsvrij rijden op
    PPO ?????????????

gr
    willy
  • susse PPO Newbie
    edited April 2006
    dat staat ook nergens in het KB
    ge moet dat goed lezen hé
    der staat dat de personen en maatschappijen zich in orde moeten stellen en desbetreffend inlchtingen dienen te vragen aan het ministerie van financien

maw
    het mag na administratieve ronmpslomp verkocht worden als brandstof
    ik heb nergens gelezen dat het ook mag gebruikt worden al brandstof....
  • flyup PPO Newbie
    edited April 2006
    volgens mij is het idd ook geautoriseerd ik hoorde op de radio in wallonie op radio contact dat het vanaf maandag 3 april geen accijns meer betaald moest worden op ppo dus!!
  • ook jan PPO Burner
    edited April 2006
    ik heb de indruk dat men in de administratie niet goed weet hoe deze wet practisch controleerbaar te makem?
    dit is een fenomeen dat wij als boeren wel meer tegenkomen,
    nl. dat de administratie iets wil controleren dat niet te controleren is.
    heel het vlaamse mestactieplan is een farce vb. een massa administratie en na 15 jaar(jawel) is het nitraatgehalte in het grondwater nog steeds niet verbeterd.
    ik hoop dat wat de ppo betreft de administratie niet te complex wordt.
    maakt toch niets uit.
    boerenzaken moet met boerenverstand aangepakt worden.
Sign In or Register to comment.