Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

brandstof filter

pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
edited January 2008 in Algemene Techniek
weet iemand of er verschillen bestaan tussen merken brandstof filters????
heb nl. het idee dat het ene filter minder doorlaat dan het andere.

nl gisteren een ander filter gemonteerd ( japans ), maar heb het idee dat mijn hiace in zijn 5 minder trekt als anders?????
zou dat aan het type filter kunnen liggen, of misschien worden er bij gelijke filters in productie series andere soorten papier gebruikt???

iemand iedeeen hierover?????
mix 80 % ppo 20% dino

Comments

• BurnIt PPO Master
    edited March 2006
    Wanneer je een filterhuis koopt staat in de gebruikshandleiding wel hoeveel liter per minuut doorlaat hij heeft. (dat is dan wel voor diesel natuurlijk)

Er zit zeker verschil in doorstroom iig.
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2006
    Gaat alles door 1 filter zowel diesel als ppo ?
    Heb je alles goed ontlucht ?
    Rijdt de wagen op diesel ook met minder vermogen ?

Heb je alleen een nieuw filter of ook een filterhuis gekocht ?

Heb je meer informatie ?

Drappie
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited March 2006
    vanochtond weer problemen met optrekken .
    had er eergisteren een nieuw filter ingedraaid van een japans merk.
    bij gas geven zelrs inhouden 70% zbo.
    heb er toen 15 liter diesel bij gegooid, en was toen geen probleem meer
    Nu toch maar weer een ander filter erin gedraaid, merk MANN brandstof filter , deze worden ook aanbevolen door Dieselubau.de
    en naa een testrit , en weer volgegooid te hebben met 80% zbo,
    geen problemen meer en trekken als een lier.

conclusie : let op welke filters je gebruikt!!!!!!

sommige filters filteren fijner als andere.
  • Peus PPO Addict
    edited March 2006

weet iemand of er verschillen bestaan tussen merken brandstof filters???? heb nl. het idee dat het ene filter minder doorlaat dan het andere.
    nl gisteren een ander filter gemonteerd ( japans ), maar heb het idee dat mijn hiace in zijn 5 minder trekt als anders?????
    zou dat aan het type filter kunnen liggen, of misschien worden er bij gelijke filters in productie series andere soorten papier gebruikt???
    iemand iedeeen hierover????? mix 80 % ppo 20% dino

Hallo,
    Een groot dieselfilter (bijv. type FIL01) die 10 mu filtert en een capaciteit heeft van 80 liter/uur (dino), doet gemakkelijk 20 liter/uur op 100% ZBO of KZO. Voorverwarmen is raadzaam maar niet noodzakelijk. als je maar ervoor zorgt dat het VLOEIBAAR is (dus mengen met dino in de winter, maar dat wist je natuurlijk al). Anders krijg je het nieteens je brandstoftank uit. :wink:

Mvg. Peus
    edited March 2006
    wat bedoel je met een groot filter en welk merk moet ik dan zoeken???
    het filter wat dieselumbau.de heeft van mann geeft ook op een doorvoer van 80 liter per uur te hebben , maar filtert tussen 2 en 3 micron.
    En bij een groter filter ,.... zal ik waarschijnlijk ook een ander filterhuis moeten monteren??

(bijv. type FIL01) die 10 mu filtert en een capaciteit heeft van 80 liter/uur (dino), doet gemakkelijk 20 liter/uur op 100% ZBO of KZO. Voorverwarmen is raadzaam maar niet noodzakelijk. als je maar ervoor zorgt dat het VLOEIBAAR is (dus mengen met dino in de winter, maar dat wist je natuurlijk al).
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2006
    Hoi Pieterbell,

Nog ff over de filters, ik heb ook filters besteld bij DieselUmbau.
    Jij zegt dat deze 2 - 3 mu filteren ?
    Maar dit zijn de standaard brandstoffilters van Mann, WK 842/2, boven op het doosje staat een benzinepomp afgedrukt met een 1 ernaast.

Volgens mij zijn alle Mann filters standaard 10 mu ..
    Ik ben eigenlijk erg benieuwd wat nou correct is, 10 mu of 2-3 mu ....
    Sinds ik deze nieuwe filters heb geplaatst ( besef ik me net) kan ik niet meer op APO rijden ... ik dacht eerst lucht maar dat is nu uitgesloten, toch maar is proberen morgen.

Overigens zijn ze er wel van 2- 3 mu maar van een ander merk en speciaal voor biodiesel.
    edited March 2006
    ja... ik weet het nu ook niet meer, heb ff zitten kijken op de mann site, maar kom er niet uit. het enige wat ik weet is, dat ik op mijn bus een AMC filter type TF-1652 had geschroefd , en daar had ik flink wat problemene mee , moest terug naar 50% om nog te kunnen rijden zelfs met een plaatwisselaar erin!!!!.
    nu heb ik er een mann wk828 opgeschroefd , en is 80% geen probleem meer. Zit er ook aan te denken om er een vrachtwagen filterhuis op te zetten met een groter filter, want ben van plan zo gouw de temeratuur niet meer onder de 10 graden komt , het op te voeren naar 100% ppo.
    heb ook een filterhuis en 2 man filters bij dieselumbau besteld , want die filters die hun verkopen , zit het papier bijna tot onderaan het filter, en bij mij zit het maar tot halverwege het filter, en ik denk hoe groeter het papier oppervlak, des te meer de diesel of ppo doorvoer is

[quote=Lord Drappo]Hoi Pieterbell,

Nog ff over de filters, ik heb ook filters besteld bij DieselUmbau.
    Jij zegt dat deze 2 - 3 mu filteren ?
    Maar dit zijn de standaard brandstoffilters van Mann, WK 842/2, boven op het doosje staat een benzinepomp afgedrukt met een 1 ernaast.

Volgens mij zijn alle Mann filters standaard 10 mu ..
    Ik ben eigenlijk erg benieuwd wat nou correct is, 10 mu of 2-3 mu ....
    Sinds ik deze nieuwe filters heb geplaatst ( besef ik me net) kan ik niet meer op APO rijden ... ik dacht eerst lucht maar dat is nu uitgesloten, toch maar is proberen morgen.

Overigens zijn ze er wel van 2- 3 mu maar van een ander merk en speciaal voor biodiesel.
  • edited January 2008
    DELETED
    edited January 2008
    heb die koperen pijp nog niet geprobeerd....... ga ik wel doen zo gouw het een beetje goed weer is.

het gekke is ... als de motor afslaat... wacht ik een minuutje en daarna start ie weer gewoon, ( na wel ff flink doorstarten)

eergisteren gebeurde het me weer .... het gekke van het filter was toen,... dat ie van boven tot beneden gewoon handwarm was.( niet knalheet dus.) daarom zit ik nu weer aan vacuum zuigen van de aanvoerslang te denken.

ik snap er verders geen snars meer van , vorige winter de hele tijd 80% gereden ook met slaolie van hoogvliet, was totaal geen probleem.

je kan het natuurlijk moeilijk controleren of je slang vacuum zuigt, daar het probleem zich alleen voordoet bij hogere toerental en koppel.
    heb geen zin om met 100 km/u en tegenwind onder mijn bus te gaan hangen :lol: :lol:

nou ja....... ga nog wel ff verder zoeken.
  • edited January 2008
    DELETED
Sign In or Register to comment.