Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Citroën ZX 1.9 diesel

Ruud PPO Newbie
edited March 2006 in Citroën/Peugeot
Hallo, wie heeft er al eens een ZX diesel omgebouwd? Groeten Ruud.

Comments

• Marijn van D. PPO Burner
    edited February 2006
    Ha ruud, de 1,9 diesel is in heel veel uitvoeringen en types gebruikt, bij zowel citroen als peugeot. Op dit forum staat soiezo wel informatie over andere types met ditzelfde motorblok. Ikzelf ben van plan om een 1.5 diesel (citroen saxo) om te gaan bouwen.
  • Marijn van D. PPO Burner
    edited March 2006
    hmm, je hebt er al 1 en ik heb er zelfs al eens gereageerd :lol:
    Wanneer ga je beginnen met de ombouw?
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2006
    Hallo Ruud,

Je hebt hetzelfde blokje als ik. Ik heb eerst een poosje 30% PPO gereden. Nu rijdt ik met een 1 tank systeem en ombouw op 50-80% PPO. Het blokje kan het prima hebben, maar wel let wel op het merk van je brandstofpomp. Ik heb een Lucas maar dat heeft vooralsnog geenproblmeen gegeven. Voor de koude start gebruik ik elektrische voorverwarming (WT2). Een WW zorgt voor de branstofverwarming met een warme motor. De 80% doe ik alleen tijdens lange ritten (1000km+), als ik de tank leeg kan rijden tijdens 1 rit. Voor het wegzetten vul ik wel diesel bij.

Bram
Sign In or Register to comment.